Permalänk
Medlem

För klent nätagg?

Byggt ihop min första dator och kopplat in den, den startar och rullar fint förutom att jag inte får någon bild, första gången så möttes jag av en beeeeeeep ljud, problemet va att jag inte hade satt i båda pci sladdarna till grafikkortet, nu när jag gjort det så får jag ingen bild.

Jag är ingen expert på datorer och vet ej vad jag ska göra nu, har jag satt i sakerna fel? eller är nätagget för klent att driva runt allt?

Iaf här är datorn

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7240S
ASUS Radeon HD 5870 2GB GDDR5
Antec Twelve Hundred chassi
500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ (2 st)
Corsair 8GB (4x2GB) 1333MHz PC3-10666 XMS3
CoolIT ECO ALC Cooler
Asus Crosshair IV Formula
Corsair TX 750W 80+
AMD Phenom2 X6 1090T BE

Så vad tror ni är det nätagget som inte orkar eller har jag gjort fel någonstans?

Tack på förhand//Marcus

Permalänk
Medlem

Så länge det bara är ett 5870 skall det absolut inte vara för klent.

Reseta BIOS, plocka ut minnen och testa ett och ett ensamt i varje slot.

Rapportera vad du testat och resultat, får vi gå vidare sen om det inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Hur resetar jag mitt bios då? måste jag komma in i bios vid uppstart då eller? för jag får ju bara svart skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleZz:

Hur resetar jag mitt bios då? måste jag komma in i bios vid uppstart då eller? för jag får ju bara svart skärm

Tryck på reset-knappen på mobo

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

jag drog ur alla minnen och grafikkortet på datorn och tittade extra noga, satte tillbaka allt och såg till att minnena klickade riktigt och grafikkortet med, satte på ström och tryckte på reset knappen som fanns på modekortet och poff there is magic in this world, det funkade nu måste jag bara ta mig en omgång med bios som jag inte kan ett dugg med, men TUSEN tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

har tyvär stött på ett nytt problem nu, jag får bara 2 gib i minne på datorn fast jag ska ha 8, någon som vet hur man fixar det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KalleZz:

har tyvär stött på ett nytt problem nu, jag får bara 2 gib i minne på datorn fast jag ska ha 8, någon som vet hur man fixar det?

Leta efter inställningen Memory Remap, och aktivera den.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

vart hittar jag memory remap då? letat i bios men inte hittat någe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KalleZz:

vart hittar jag memory remap då? letat i bios men inte hittat någe

kolla i moderkorts manualen samt uppdatera bios om det inte ändrade något så har du inte sättit rätt minnerna på moderkortet men som sagt kolla i manualen.

Permalänk
Medlem

något som är konstigt har pillat i bios nu och även tagit ut minnena och satt i dom igen och nu har jag 4 gib, bättre än 2 men långt ifrån 8. Ska iaf prova att uppdatera BIOS, men innan jag gör det så vill jag ha lite råd om hur jag går till väga, saker att tänka på, och saker man inte ska göra, kanske finns något smidigt program för just asus så det bara är att öppna programet köra bios filen och sen är det klart? tack så mycket för hjälpen så här långt alla