Nätaggregat till 2 stycken 4870 i crossfire

Permalänk

Nätaggregat till 2 stycken 4870 i crossfire

Hej kan någon rekommendera nätaggregat till 2 stycken 4870 i crossfire samt 3 hd och amd phenom2 720 be...... Har önskemål om modulärt. Så prisvärt och bra som möjligt. Sitter med ett corsair 450 idag är nöjd med det märket men öppen för annat . Tack

Permalänk

Har själv ett sånt här till 2 st 5870. Det bästa nätagg jag haft, i princip ljudlöst!

Visa signatur

ASUS ZENiTH EXTREME ALPHA | TR 2970WX | 64GB RAM | RTX 2080ti

Permalänk
Medlem

850w är totalt överdrivet, 600w om du ska klocka hela kalaset och för att ha lite watt över.

Produktjämförelse hos Prisjakt
Här har du en bra uppsättning nätagg, Seasonic M12, XFX och Corsair är samma platta och jag kan nästan lova att dom är identiska invändigt så XFX är prisvärt men fult i mina ögon, Antec har blivit bättre och Signature är ett bra val om du har bra kylning för nätagget då det är testat som ett av dom tystare men efter 400w+ belastning så drar orkanen igång men det gör dom flesta nätaggen liksom X-serien från Seasonic som är kungen i det här gänget med 80+ gold, 100% modulärt dvs alla kablar går att kasta om lite som man vill även 20+4pinnarn och alla PCI-E.
Oavsett vad du väljer så blir du inte missnöjd iaf, alla ska vara tysta även om vissa är bättre än andra sen kan det skilja i garantier men alla har 3år minst och Seasonic/Corsair har 5år.

Permalänk
Medlem

Tänk på att du behöver 4st PCI-e (6 pin) kontakter från nätagget för att driva två st. 4870.. Så ett nätagg med rätt antal PCI-e kontakter är att föredra även om du kan köpa omvandlare/adapter från Molex till PCI-e.. eller om du redan har sådana? En adapter tar två Molex och ger en PCI-e, kostar en 30-40:- styck..

Ja, drygt 500 till 600W borde räcka för ditt system.
Kan tipsa om OCZ StealthXtreme V2 600W som går å få för riktigt bra pris just nu.. Inte modulärt men mkt prisvärt och ett bra agg (FSP).
Av dom modulära, så för priset skulle jag snegla på Seasonic MD12-II 620W och FD Newton R2 650W.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Tänk på att du behöver 4st PCI-e (6 pin) kontakter från nätagget för att driva två st. 4870.. Så ett nätagg med rätt antal PCI-e kontakter är att föredra även om du kan köpa omvandlare/adapter från Molex till PCI-e.. eller om du redan har sådana? En adapter tar två Molex och ger en PCI-e, kostar en 30-40:- styck..

Ja, drygt 500 till 600W borde räcka för ditt system.
Kan tipsa om OCZ StealthXtreme V2 600W som går å få för riktigt bra pris just nu.. Inte modulärt men mkt prisvärt och ett bra agg (FSP).
Av dom modulära, så för priset skulle jag snegla på Seasonic MD12-II 620W och FD Newton R2 650W.

Det har du rätt i, såg nu att några av aggen jag länka till bara har 2 PCI-E och man blir ta mig fan arg när det görs nätagg över 550-600w som bara har 2 PCI-E, 4st MINST.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Det har du rätt i, såg nu att några av aggen jag länka till bara har 2 PCI-E och man blir ta mig fan arg när det görs nätagg över 550-600w som bara har 2 PCI-E, 4st MINST.

Ja, håller med helt. Ett kvlitetsagg över 600W har ju inga problem att driva två GPU i övre mellansegmentet.. och det är ganska populärt att köra SLI/CF (om man får dömma efter Swecs forum). Tex Fractals Newton och OCZ agg jag tipsade om har bara två PCI-e kontakter.. Det är liiiite synd. Men som sagt, en adapter/omvandlare löser ju det.. Men likväl, det är inte så snyggt (tycker jag) och det är ganska surt när man inser det med nytt nätagg i handen och måste avbryta bygget för att springa iväg och köpa PCI-e adapter.
[EDIT].. Å nääää, Seasonic MD12-II 620 har INTE HELLER 4 PCI-e kontakter.. Jag brukar inte kolla så noga på detta eftersom jag är en singel GPU typ själv..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Efter lite Prisjakts-filtrering så hittar jag dom här "intressanta" nätaggen som är modulära och har (minst) 4st PCI-e kontakter i 600W-klassen:
Sapphire FirePSU 625W (Enermax?)
Corsair HX650 (Seasonic)
Antec TruePower new 650W (Seasonic?)

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Efter lite Prisjakts-filtrering så hittar jag dom här "intressanta" nätaggen som är modulära och har (minst) 4st PCI-e kontakter i 600W-klassen:
Sapphire FirePSU 625W (Enermax?)
Corsair HX650 (Seasonic)
Antec TruePower new 650W (Seasonic?)

Yep det stämmer, det skumma är att HX och Truepower har 4xPCI-E medans Seasonic M bara har 2 ^^,
i princip samma invändigt men ändå inte

Permalänk

Tack för svar och tack till alla på sweclockers. Vilken kunskaps och erfarenhetsbank det ändå finns här. Heder! Väljer ett corsair 650 modulärt. Förresten vad om detta OCZ ModXStream Pro 700W är ju ändå billigare men hur är kvaliten. MVH Hep

Permalänk
Medlem
Skrivet av heptagenia:

Tack för svar och tack till alla på sweclockers. Vilken kunskaps och erfarenhetsbank det ändå finns här. Heder! Väljer ett corsair 650 modulärt. Förresten vad om detta OCZ ModXStream Pro 700W är ju ändå billigare men hur är kvaliten. MVH Hep

Det är ett okej nätagg men långt ifrån Corsair.

Permalänk
Medlem

Även om det är 700W så har det där OCZ 700wattaren fortfarande bara 2st PCI-e kontakter, en 6pin och en 8pin.. Det kanske är för att den är lite klen på tutti 12V, endast 546W (46A)?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus