Finns det tweaks för starcraft 2?

Permalänk

Finns det tweaks för starcraft 2?

Funderade på att höja fps på nåt sätt*? har googlat men hittar ingen direkt info. nån som vet?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Entusiast

sänk grafikinställningar? behöver inte lira på ultra och med din dator så bör du få perfekt fps vid medium och bra fps vid high.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag kör på ultra och det funkar fint till det blir nåt större krig, då laggar det på, men spelet är väldigt lättdrivet annars

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xitele810:

Jag kör på ultra och det funkar fint till det blir nåt större krig, då laggar det på, men spelet är väldigt lättdrivet annars

precis, om du lirat på high, kanske medium så laggar det inte så mycket i stora strider och det ser inte så mycket sämre ut alls.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Sötast

Hehehe, om något laggar, och det är inställt på ULTRA, så finns det ju bara faktiskt en sak att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hehehe, om något laggar, och det är inställt på ULTRA, så finns det ju bara faktiskt en sak att göra

stå ut med det?

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem

Ultra överallt utan några Lags överhuve taget ska det va

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

Tack för alla smarta kommentarer!! just för jag vill köra på ultra så undrade jag om det fanns tweaks så jag kan få ut lite mera fps!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Sötast

Ja........ att sänka under Ultra såklart.

Det är ju den så kallade *tweaken*

För att få upp din fps, så drar man ner på inställningarna.

Det är ju inte riktigt så att det finns en tweak som ökar din fps utan att dra ner inställningarna, om det hade varit möjligt så hade nog blizzard redan byggt in det i spelet

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Ja........ att sänka under Ultra såklart.

Det är ju den så kallade *tweaken*

För att få upp din fps, så drar man ner på inställningarna.

Det är ju inte riktigt så att det finns en tweak som ökar din fps utan att dra ner inställningarna, om det hade varit möjligt så hade nog blizzard redan byggt in det i spelet

Skulle väll vara OC av GPU å CPU, men räknas knappast till mjukvaru tweaks

Permalänk
Skrivet av xitele810:

Tack för alla smarta kommentarer!! just för jag vill köra på ultra så undrade jag om det fanns tweaks så jag kan få ut lite mera fps!

Tycker inte det var speciellt smart, är väldigt självklart svar på en så banal fråga.

Permalänk

Men han fattar ju att han kan sänka grafiken för högre FPS, det fattar ju alla, det behöver ni inte berätta för oss tack. Han vill bara veta om det finns tweaks som gör att han kan fortsätta spela på ULTRA men få högre FPS än vad han har nu.

Permalänk

cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
rate 25000 såklart?

oj justeja, fel spel. testa sänka inställningar till high.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Svårt att bara svara "Nej det finns det inte." istället för att komma med massa kommentarer som är bra mycket mer korkade än frågan som ställdes?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ashzala:

Svårt att bara svara "Nej det finns det inte." istället för att komma med massa kommentarer som är bra mycket mer korkade än frågan som ställdes?

Vad var korkat med mitt förslag?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vad var korkat med mitt förslag?

Har du läst övriga svar i tråden och hur de låter?
Man behöver inte ta åt sig i onödan! :>

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ashzala:

Har du läst övriga svar i tråden och hur de låter?
Man behöver inte ta åt sig i onödan! :>

Dom spinner ju vidare på mitt förslag så jag antog självklart att du menade mig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det handlar ju fortfarande om att sänka grafiken för att öka prestandan hur du än gör

Permalänk
Medlem

Tja, spelar på low och har väldigt låg fps, runt 10-60 ingame. Detta medför lagg, mest i strider. Går det att fixa detta, kan inte direkt sänka grafiken mer.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijerr:

Tja, spelar på low och har väldigt låg fps, runt 10-60 ingame. Detta medför lagg, mest i strider. Går det att fixa detta, kan inte direkt sänka grafiken mer.

mvh

Vad har du för dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijerr:

Tja, spelar på low och har väldigt låg fps, runt 10-60 ingame. Detta medför lagg, mest i strider. Går det att fixa detta, kan inte direkt sänka grafiken mer.

mvh

Hårdvara?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Allt beror på hur petig man är med fps och hur viktigt man tycker det är om det skulle komma ett tillfälle där det spelar roll. Kör allt på Low utom texture/model detail som är på High/Ultra med core i5 750 @ 4 GHz, 4 GB RAM och GTX 295. Kan kör allt på Ultra utan problem i de flesta fall, men föredrar inga fall.

>120 fps ftw!

Permalänk
Medlem

Kolla lite i Catalyst inställningar, kan finnas lite saker att ändra där utan större förlust i kvalitet. T ex så hade jag fps drop från ~200 fps till 20-30 i stora strider (på low) innan jag ändrade något i nvidia controll panel (kom inte ihåg exakt vad).

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tips är att sänka "overall texture" inställningen eller vad den heter till high-medium. Imo så påverkar den inte så väldigt mycket men sänker lagg rejält.