Televaruhuset.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Jag ringde precis Sony Ericssons VD och massa andra VDs och olika 600 kunder och alla var supernöjda med sina nya Desire HDs som de fått hem säkert och nästan gratis från Televaruhuset.
Tror fan ta mig jag ska beställa några själv!

Varför skulle Sony Ericssons VD använda HTC? är inte det lite dumt om han jobbar för SE?

"Tjenare, jag heter Sony Ericsson och jag är VD på Sony Ericsson och jag är här för att visa upp den bästa mobilen någonsin, som jag kan få gratis när jag vill, oops nu ringer det i min HTC ska bara svara!"

Asså NEJ!

Förklara hur detta går till?!

(Råkade radera inlägg)

Edit: "Utgå ifrån att inlägget var ironiskt och anpassa dig därefter."
Hoppas det var ironiskt

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Om du ska låtsas att du är engelsk borde du väll veta att engelska ordet för rabatt är sale?

Det är nog 'discount' du tänker på. 'Sale' betyder rea. 'Rebate' finns också på engelska, men 'in rebate', som han skriver, säger man inte på engelska.

Permalänk
Medlem

I stand corrected.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Jiffypåsen fastnade i skallen på mej. Skulle nån med skills i PS eller liknande idas skärpa upp streckoden för uppdrag? Om vi kan avkoda det borde vi kunna få fram vem som fakturerats/skulle ha fakturerats frakten för påsen. Nu vet jag förvisso inte hur svårt det är att få reda på det sen av Posten.

Sen är det någon annan som reagerar på sambandet mellan Pixmania, UPS och att leveranserna går från Frankrike? Pix kör med UPS förutom Posten. Fördelen med UPS (för en bluffmakare) är att de inte skriver ut avsändare, vilket Posten gör, när man spårar Kolli-ID. Så ska man posta det på nätet som bevis på att en kund (läs företaget själv) tagit emot paketet syns det inte att det är från Pixmania för de som kollar upp det på nätet. Då behöver de bara köpa ex Sigmatek DIGITAL FOTORAM 7 (18 CM) DS-740 - SVART tjäna pengar hos Pixmania Sigmatek FOTORAM 7 (18 CM) DS-740 - SVART och sen UPS Express, betala 424:- (två gånger eftersom det har postats två olika UPS-spårnummer) och hoppas på att övertyga massor med människor att köpa varor för x00 000kr innan de blir avslöjade. Bra deal enligt mej. Nu stämmer förvisso inte vikterna överens med vad en fotoram väger, men de kan ju ha beställt något de faktiskt vill ha/behöver.

[edit]För att Posten ska fakturera en måste man vara kund hos dem, samma för att man ska kunna använda sej av PF när man skickar paket. Så om påsen är riktig så ska "Uppdrag" givetvis avkodas till deras kundnummer. Men om de förfalskat lappen så kommer "Uppdrag" att vara något annat kundnummer eller inte ens något alls.

Permalänk
Medlem

Haha.

Efter all kritik mot företaget kände jag mig nästan tvungen att kolla deras hemsida. Under fliken "Kund Kommentarer" så ser det ut att ha kommit upp en konversation mellan deras Oscar som arbetar på kundtjänsten och en Martin B som har köpt en vara.

"Skulle du kunna skriva en kommentar på prisjakt.nu ?
Mvh
Oscar
"

"Ja visst, fixar det.
8 av 10 stjärnor
Detta tänkte jag skriva:
Beställde en Iphone 4G sent på måndag kväll och idag torsdag kom den med UPS. Nöjd med leveranstiden men för 9/10 stjärnor skulle jag vilja att man fick bättre statusuppdatering om vad som händer med ordern från order till leverans. Fortfarande idag trots att produkten är levererad står det "förberedelse pågår".
2010-10-12 23:46:43 Förberedelse pågår
2010-10-11 17:42:04 Betalning mottagen
För 10/10 vill jag ha telefonsupport och det har dom inte. Bara mail..
Men generellt nöjd
Jag har inte lagt in denna än eftersom man måste vara medlem 7 dagar.
//Martin B******
"

Är det vanligt att företag ber kunder skriva positiva kommentarer på prisjakt?

Fuel the fire baby, fuel the fire xD

Permalänk
Medlem

som sagt denna tråden e underbart roande. swec har med alla sina användare en otrolig kraft o vilja o kunskap alla på sitt speciella lilla vis. att någon ens försöker argumentera mot oss alla de förstår jag ej. e de bara jag eller ser andra de som jag????

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Haha.

Efter all kritik mot företaget kände jag mig nästan tvungen att kolla deras hemsida. Under fliken "Kund Kommentarer" så ser det ut att ha kommit upp en konversation mellan deras Oscar som arbetar på kundtjänsten och en Martin B som har köpt en vara.

"Skulle du kunna skriva en kommentar på prisjakt.nu ?
Mvh
Oscar
"

"Ja visst, fixar det.
8 av 10 stjärnor
Detta tänkte jag skriva:
Beställde en Iphone 4G sent på måndag kväll och idag torsdag kom den med UPS. Nöjd med leveranstiden men för 9/10 stjärnor skulle jag vilja att man fick bättre statusuppdatering om vad som händer med ordern från order till leverans. Fortfarande idag trots att produkten är levererad står det "förberedelse pågår".
2010-10-12 23:46:43 Förberedelse pågår
2010-10-11 17:42:04 Betalning mottagen
För 10/10 vill jag ha telefonsupport och det har dom inte. Bara mail..
Men generellt nöjd
Jag har inte lagt in denna än eftersom man måste vara medlem 7 dagar.
//Martin B******
"

Är det vanligt att företag ber kunder skriva positiva kommentarer på prisjakt?

Fuel the fire baby, fuel the fire xD

Hmm i den texten du kopiera ser jag absolut inga bevis på att dom ber han skriva ett "positivt" omdöme på prisjakt? Men håller med låter lite skumt dom vill han ska skriva omdöme på prisjakt.

Permalänk

Den här tråden gjorde min kväll/natt!

Alla dessa användare som registrerar sig för dem hittat hit via Google är intressanta. Skulle också vara intressant om någon administratör kunde uttala sig om majoriteten av dessa är registrerade från samma IP-adresser som sagt :).

Luktar scam lång väg som majoriteten av de långvariga medlemmarna säger.

Tror företaget är borta relativt fort efter jul.

Permalänk
Medlem

Wow, denna tråd är ju helt "hilarious"! Flickvännen fick till och med gå och lägga sig solo bara för att jag inte kunde slita mig

Visa signatur

| i7 930 @ 2.8 GHz | Asrock X58 Extreme III | Corsair 1600MHz XMS3 6GB | Sparkle GTX460 1GB OC SLI | Corsair SSD 60GB + Samsung Spinpoint 1TB | Fractal Design Newton R2 800W | Fractal Design Define R3 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av artist:

Helt underbar tråd! Efter ett tag så började jag roa mig med att först läsa inlägget, därefter avgjorde jag om det var positivt eller negativt för att slutligen kontrollera registreringsdatum. En gång var det nån som dök upp med ett äldre konto!

"Jag har telefonnr + adresser + kollinr på över 600 st beställningar, däribland tjänstemän ifrån regeringen, förtag som volvo ericsson + fler 30 tal är de allihopa falska också ???"

Hehe, så regeringen, Volvo och Ericsson betalar med Paypal? Eller hade det löst sig med fakturabetalning?

Men hallå. Volvo Ericsson är ju en ny fusion mellan två (en gång i tiden) Svenska företag och dom använder sig enbart av PayPal för betalning

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Så, det är scam?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Hoppas det var ironiskt

Nej det var inte ironi.
Detta var.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Nice

Jätte bra med all denna info synd att man inte kunde slita sig igår kväll! Så nu får man va trött idag

Visa signatur

Ingen kommer ihåg en Fegiz!

Permalänk
Medlem

Vilken tråd!
Kommentarer om företaget är överflödiga.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur länge dom överlever med tanke på alla fel som finns på deras hemsida..felstavningar..datorer som är stationära men i texten står det laptop m.m ..tror att denna tråd är lång från över

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- GTX1080Ti -16Gig Corsair LPX 3000MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem

Spännande läsning, jag hade som uppdrag att städa lägenheten (Passar på eftersom flickvännen är på gymmet)...dessvärre blev det inte så mycket gjort

Vad blir kontentan av detta? "Billigast är inte alltid bäst"?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Den 23e kommer fakturabetalning att erbjudas, trots att det är fruktansvärt mycket att göra innan jul, och trots att detta är "otroligt tidskrävande". Den egentliga anledningen är troligtvis att några ska tänka "oj, dom ska erbjuda faktura, men då är det nog säkert att handla där". Samtidigt lite mindre än en vecka innan jul får dom problem pga oväntat stor orderingång, låter väldigt mycket som en taktik för att förhala uteblivna leveranser för att mjölka så mycket som möjligt. Notera också att 95% av kunderna kommer att få sina varor innan jul. Då kan dom alltid säga till varje enskild individ att "sorry, du är tyvärr bland de 5 procenten som inte kom iväg" och förhala lite till. Dessutom smäller dom på en rea redan nu, på deras redan sanslöst låga priser. Precis allt pekar ju mot att det är en scam.

Har kanske fel, det återstår att se, men jag har svårt att se att ett litet källarföretag kan totalt utklassa alla de ledande butikerna så totalt vad gäller priser. Precis som förra året, och året innan dess.

Sen lär hela "folk har hotat min familj"-utspelet vara ren bullshit, killen har spelat på varenda grej han kan för att få sympatier, vi är rasister, vi misstänker honom bara för att han är utlänning och nu då så har nån hotat hans familj. Antagligen inte, men som sagt, den 23e är det ju fritt fram att beställa på faktura, om butiken finns kvar då.

Visa signatur

E det så?

Permalänk

Från deras websida:
"Från och den 23:e december kommer vi att kunna erbjuda fakturabetalning samt avbetalning samt direktbetalning."

Lite för nära jul kanske?

"Nu är vi Ikapp alla beställningar och de flesta kommer att få sina produkter innan jul, dvs 95 % av kunderna."

Jädrar va snabbt dom jobbar.

Edit.
Jag må säga att det är ganska många nyreggade på prisjakt med x]

Info om företaget för er som vill besöka ^^ efter som det står att man kan "hämta packet" på deras websida... Techsystems Uppsala Handelsbolag - Företagsinformation

Glömde denna: Leverantrer - Televaruhuset
epic

Permalänk
Medlem

Dagens skämt

Fick mig ett gott skratt när jag tittade på sidan =D Kolla in deras enda stationära data! Köp den och känn dig blåst haha

Visa signatur

AMD 955 x4@3.2Ghz GA-890GPA-UD3H HD6870 A-Data 4GB Game Series Spinpoint 1TB FD Define R3 FD Tesla 650W Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zulle1:

Fick mig ett gott skratt när jag tittade på sidan =D Kolla in deras enda stationära data! Köp den och känn dig blåst haha

Enda ?
De har ju två stationära datas, en Dell och en videokamera !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Bra priser, skum hemsida. Står att faktura införskaffas snart. Så fort fakturafunktion infinner sig kommer jag nog beställa från detta företag.

Permalänk

Såg just att de säljer Apple-prylar billigare (och ibland mycket billigare) än Apple själva. Vet inte hur det är möjligt då bara premium resellers har lägre inköpspris än Apples utpriser, sen får man inte sälja produkterna till ett pris som avviker särskilt mycket från Apples egna vilket i slutändan betyder att man går +/-0 på försäljningen (på produkten, inga omkostnader inräknade). För att bli premium reseller så får man skriva fina avtal som innebär att man lovar att hålla Apples priser, man måste sedan tidigare omsätta ett större belopp över en tid på enbart Apple-sortimentet och givetvis erbjuda stora delar av deras sortiment.

Permalänk
Medlem

"Mikroprocessorn Intel Core i5-750 är utformad för moderkort utrustade med sockel LGA 1156, och ökar betydligt funktionerna i din dator tack vare sin snabbhet och idiotsäkra stabilitet. "
Intel Core i5 750 2,66GHz Socket 1156 Box - Televaruhuset

Mycket proffsigt. Ingjuter verkligen förtroende hos mig!

Vad gäller utspelet och anklagelsen om rasism. Är det någon som är förvånad? Det har ju fungerat utmärkt att slå oliktänkande i skallen med rasistkortet i snart 20 år. Så varför inte en gång till?
Hela poängen med att anklaga någon för rasism är att kunna försvara det oförsvarbara. Att tysta de som vågar stå upp för det som är rätt och rättvist. Och inte minst för SANNINGEN. Vare sig det rör sig om en misstänkt nätscammer eller om hedersmord eller liknande.
Du skall skrämmas till tystnad och gör du inte som vi säger kanske du blir av med jobbet eller för dina knäskålar sönderslagna av AFA.

Sverige 2010.

Lyckligtvis kontrollerar inte media och makt-adeln internet (ännu). Här kan vi beskriva verkligheten som vi uppfattar den. Utan ett filter för politiskt korrekthet. Allt som behövs är lite sunt förnuft och ärlighet.
ch det betyder att misstänkta scammers inte kommer att komma undan.

Tough luck!

/patrik

Permalänk
Medlem

Fick nys om denna tråden först i gårdagens Fredagspanel och har bara skummat genom början och slutet. Jag säger inte att företaget är oseriöst men måste hålla med om att det mycket som tyder på det.

Så min undran är, finns det inget man skulle kunna ha gjort tidigare för att få detta kontrollerat av myndighet eller liknande? För att OM det är oseriöst sätta stopp för det INNAN det riskerar drabba den stora massan under julhandeln? För denna tråden är ju en bra varningsklocka för Sweclockers läsare, men det finns ju en hel del andra som inte läser den.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk

Hej!

Beställde en Nexus One den 13:e och betalade via Paypal. Köpte från Televaruhuset mest pga. att det inte finns så många som säljer just denna telefon i Sverige. Kollade bara omdömen på prisjakt. Såg inte denna tråd förrän nu.
Mailade i veckan och fick svaret att den ska skickas i helgen.
Blir det problem så får jag väl försöka få tillbaka pengarna via Paypal.

Håller er uppdaterade...

Mvh/Svanteson

Permalänk

haha vilken jävla tråd=D

Permalänk

Det komiska är att Televaruhuset drog upp rasist-kortet utan att de avslöjats för nån vilken bakgrund han har.
Undrar vem som är den verkliga rasisten egentligen, fy fan!

För övrigt så är denna tråd hysteriskt överlägsen i underhållning!
Borde spåra IP nr på alla smurfar som dykt upp tycker man.

Permalänk
Medlem

Funderingar

Lite funderingar:

De personer som har fått varor utan problem, kan inte ni fota erat paket och lägga upp här?
Maskera bara eran egen adress, inget annat och ta med hela paketet och adresslappen.

Då får vi flera svar, vilket företag står eg. som avsändare av paketen som ni
säger kommer från televaruhuset. Det är ett faktum att nyregistrerade användare
på ett forum som bara skriver positiva reaktioner om ett kritiserat företag ofta
har anknytning till företaget/företagsägaren på ett eller annat sätt.

Fotot som redan finns på ett kuvert ställer bara mer frågor än svar,
varför är inte hela leveranslappen med, varför är den i så dålig upplösning och så hårt komprimerad?
Lägg upp fotot på nån bildtjänst (tex.. imageshack) i oredigerat format direkt från kameran
och ta med hela paketet, maska bara leveransadressen som på första bilden.

Fler funderingar:
600 beställningar, regeringstjänstemän, företag som Volvo, Ericsson?
Känns lite märkligt att kunna sälja till Volvo och Ericsson med ett företag som inte kan fakturera,
registrerat som företag den 1a September momsregistrerat den 3e september.

Varken Volvo elller Ericsson godtar att betala i någon annan form än att man fakturerar dom,
definitivt inte paypal eller förskottsbetalning på bankkonto.

Skulle sedan vara intressant hur du har koll på att det är regeringstjänstemän, förmodligen
namnet då men det skulle isf vara som privatperson dom beställt och då är det
tyvärr inte mera trovärdigt än något annat som framkommit i tråden.

Att ni dessutom tycker det är krångligt med postförskott?
Eller vad ni nu menar, jag har skickat många paket mot postförskott och det är lika enkelt
som att skicka paket på andra sätt oavsett om man är privatperson eller inte.
Nackdelen för eventuella oseriösa företag är att det blir lättare med bevis mot företaget
om någon skulle känna sig lurad.

Telefonnumret som används i bolagets internetregistrering och även på moderbolagets hemsida
går till ett företagsbundet abonnemang i Stockholm, men adressen på internetregistreringen
går till en adress i Uppsala. Kan bara vara slarv eller okunskap om vilka upgifter man skall ange.

Försök att se dessa funderingar från en utomståendes perspektiv, det finns frågetecken och dom
kan besvaras med saklig information om den sker på ett trovärdigt sätt.

Lycka till om ni är seriösa, iaf ett av erat andra företag verkar funka rätt ok.

Permalänk
Medlem

Nu va de ett tag sen jag läste ekonomi och dess lagar, men jag vill minnas att organisationsnummer ska vara tillgängligt på hemsidan, vilket de inte är på Televaruhuset. Techsystems Uppsala HB's organisationsnummer är inte heller med, och företag drivs i deras namn. Det stinker scam på lång väg!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Skickade ett mail nyss och fick blixtsnabbt svar om att de är seriösa och att jag kommer att ha telefonen innan jul. Håller tummarna.

Mvh/Svanteson