Televaruhuset.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihohome:

Hej guys.

Blev sugen på en Panasonic HDC-SD700 efter ha velat fram och tillbaka i ett halvår, kollade prisjakt, såg televaruhuset som billigast och dessutom i lager. Hmm, men kollade snabbt omdömena, inga farliga omdömen. Är det nåt skumt med företaget brukar det finnas negativt där rätt kvickt ifrån användarna. Men jag såg inget skrämmande. OK. good, och så betalade jag gladeligen 7381kr via mitt paypal. (Jag vet IQ badboll såhär i efterhand, men har man bara goda erfarenheter av webhandel så har man) Jahapp, fick ett par mail direkt; Order mottagen, betalning mottagen, bla bla. All fine tänker jag. Bra.

Sen efter några dagar utan nåt på mailen eller någon ändring av statusen på beställningen på websidan så jag mailar dem via websidan och frågar om kameran kan vara hemma innan 14:e... (luciatåg på dagis) Får svar efter typ 15 minuter att "Du får den innan den 14:e" Okej... Fast är väl inte helt övertygad, för efter ett par dagar så kommer jag på att jag ska nog googla lite.

URK. Hittar genast denna tråd och får lite ont i magen. Men vid närmare granskning: INGEN av de som gjort inlägg har blivit blåsta. Hmm., ändå utdömt av många i tråden. Nåja, får väl hoppas på att de har fel, trots roliga försökt till bevis av photoshoppade adresser på jiffypåsen.

Skriver idag söndag kväll ett mail till info@ och frågar efter ett tracking-number ifrån UPS... Skriver även mitt mobilnummer.

Tyvärr glömde jag bort att sätta mobilen i laddaren (f****n HTC Desire med standbytid räknat i millisekunder).

Nåväl, när jag ligger och ska få minstingen att somna nån timme senare så ringer shahid (tror jag att det var) upp på hemnumret. WTF? Exceptionellt. AI på kundtjänst, lärt sig eniro.se Pluspoäng i min bok.

Hur som så säger han att kameran skickas imorgon ifrån frankrike, och jag bör ha den senast onsdag. Så ser ut som jag bommar luciafirandet, och det blir lev den 15:e..

Återkommer när jag vet hur det går for real.

So far so good. To be concluded, som dom sa i TTF2.

Mvh Micke

http://s2.postimage.org/14tuap0is/gmail.jpg

edit: Update Måndag:
Fick ett mail i morse där statusen på min beställning uppdaterats till "Förberedelse pågår".

Progress indeed.

En fråga bara, Varför skriver du i ett personligt mail till affärsinnehavaren att du "har varit på swec" ?

luktar skunk

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av win2kshahid:

Hej Alla medlemmar

Tråkigt återigen väldigt tråkigt att 2 personer ifrån denna forum har hotat oss per mail och per telefon utan några som helst bevis att vi är ett bluff företag.

Vi har som sagt fullt upp med jul försäljningen, nästa vecka kommer det finnas fler betalningsmöjligheter upp på vår hemsida.

Jag tycker att det är rent sagt väldigt dåligt att det förekommer förtal/ har förekommit förtal.

Vi är nykomlingar och försöker göra så gott vi kan för att ge ett bra intryck, men allt tar sin lilla tid.

Tyvärr har anklagelserna på denna forum varit för många och utan några bevis kan ni ta fram någon person där vi har lurat honom/henne ? Nej !

Vill ni skriva något skriv konstruktiv kritik.

Det är t.o.m så här att medlemmarna här har hängt ut mig och min familj och det är emot Svenska lagar.

Oavsett vad det än är så har vi redan i dagarna börjat sälja mobiler till bl.a Mobilizera i sverige (ring deras VD), har sålt telefoner till Teleekonomi (ring deras VD) skulle vi ha haft en falsk verksamhet skulle vi ha redan blivit upptäckta för länge sedan.

Det är väldigt tråkigt att i vi inte får den chansen som vi borde få och då tänker man ju varför och det enda som dyker upp är givetvis att jag är en utlänning.

Jag har också läst tråden om allteknik vi har sålt några telefoner till Nicklas och ni anklagade honom för att vara bluff precis som jag.

Vad hände sedan ju inga bevis och nu tycker ni att han är schysst, ni skulle lika gärna kunna ringa honom och fråga hur falska vi egentligen är.

All diskussion är tillåtet så länge den är inom gränser, men ni verkar ju ha överskridit gränserna.

Man börjar ju misstänka att ni också jobbar för dustin och andra och kan inte se hur vi kan få till priserna väldigt lågt.

Vi kommer att fortsätta prispressa, göra sidan bättre med fler betalningsalternativ trackingnummers upplysning mfl.

Detta kräver tid/planering resurser och kapital.

Det kommer att ta sin lilla tid men det viktigaste är att ni på sweclockers kan få köpa sakerna på faktura även i dagsläget kan jag erbjuda det för att verkställa att vi är 120% seriösa.

Jag jobbar heltid med helt andra saker än televaruhuset och skulle aldrig kunna tänka mig att lura för små pengar. Utöver det så sitter jag i styrelsen i 2 andra bolag men att hänga ut mig och min familj på nätet där går gränsen + skicka mail till oss där ni hotar att ni vet var jag bor ???

Är det svenskarna är egentligen den bilden vill jag inte ha ?

Jag måste säga att det här är det värsta jag har varit med om !!!!

Tyvärr så vet jag inte vad jag ska skriva för att bevisa, köparna har köpt saker ifrån oss fått de hemlevererade utan konstigheter och ni har anklagat de för att ha jobbat för oss.

Jag har telefonnr + adresser + kollinr på över 600 st beställningar, däribland tjänstemän ifrån regeringen, förtag som volvo ericsson + fler 30 tal är de allihopa falska också ???

Jag hoppas verkligen och vill verkligen att alla som befinner sig på nätet skall få en bra bild utav oss.
Nu har vi dessutom lagt in support telefon nästa vecka drar vi igång med faktura betalning samt direkt betalning och avbetalning ??

Det vi på televaruhuset vill ha är ömsesidig respekt, men denna tråd har präglats av förtal och barnslighet i större utsträckning.

Vi vill ha respekt och ge respekt punkt slut.

Ni är fortfarande välkomna att köpa saker hos oss och vi vill vara med och slåss om alla potentiella kunder i Sverige.

Nån skrev om erbjudande, efter att faktura biten startar så kommer vi att erbjuda alla sweclockers medlemmar 100 kr rabatt på alla produkter över 3000 kr.

Ska skaffa fram en rabatt-kod speciellt åt er.

Nu hoppas jag verkligen att vi sluter fred och inte smutskastar varann.

Tack och adjö
Shahid på Televaruhuset

Scam eller ej efter fem minuter i denna tråd kan iallafall konstatera att ni är EXTREMT dåliga på PR och marknadsföring. Jag hade innan er polisanmälan aldrig hört talas om ert företag och jag kommer definitivt aldrig beställa ifrån er nu.

Ps. prova att googla på televaruhuset

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Skrivet av win2kshahid:

Jo men ni måste ju hålla med att allt tar sin lilla tid vi har väldigt små marginaler att rör oss med i flesta fall minusaffär för att locka fler kunder om folk inte fattar det

Hur ska vi då göra man kan inte gå plus första året ?

Men varför blanda in familj i detta ?

Familj är helt klart idiotiskt att bland in om det nu hänt, men dra inte alla över en kam. (alla beter sig inte som den personen)

Börja med att fixa alla problem med ordrar, som de i början av tråden skrivit. Om folk blir missnöjda över köpet som att de inte får någon respons eller leverans efter beställningen, klart att folk misstäker att det är bluff.

Samt bli mycket bättre på support-delen. Det verkar som att många är missnöjda över att inte få svar från er vid mail. Folk tappar förtroendet ifall ni inte svarar dem.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Du kan lägga av med det där snacket om rasister, den enda som pratar om sånt här är ju du.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseboy:

Lorem ipsum dolor sit amet
Excepteur sint occaecat cupidatat non proident

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Så står det för mig när jag väljer engelsk sida.
"Ok".

Okej eftersom företaget är nytt antar jag att hemsidan är ny med, men texten som står ovan är väll i vanliga fall imon hemsidor en utfylles text? (rätta mig om jag har fel) om man vill se hur hemsidan ser ut osv. när man jobbar med den.

Och varför missar man en sån stor grej när man sedan publicerar hemsidan? Om det ska vara på engelska ska man väll ha ändrat det til engelska då eller bara ha tagit bort texten tills vidare ?

Eftersom som ja sa innan att de troligen är en ny hemsida tycker man endå att sådant borde vara bearbetat innan man kör igång.

Nu hittar jag dock inte någon knapp för att komma till engelska och eftersom detta var postat för ett tag sen, men de borde väll iallafall upplysas eftersom de känns lite oproffsigt.

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem

Faktura

"Det kommer att ta sin lilla tid men det viktigaste är att ni på sweclockers kan få köpa sakerna på faktura även i dagsläget kan jag erbjuda det för att verkställa att vi är 120% seriösa"

Faktura erbjudning ska inte ta tid.Du har haft flera månader på dig att erbjuda faktura som alternativ betalning.

När man mailar så svarar ni angående om produkterna, men när man frågar om man kan köpa genom faktura så slutar ni att svara på mailen.

Sedan skriver du här att du ska erbjuda faktura 1-2 veckor innan jul ruschen, för att lugna ner alla andra.
Så det är skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av win2kshahid:

Men fortfarande skall man inte kränka folk och skriva ut personliga detaljer

Nej just det, ingen här har skrivit något rasistiskt MOT dig ellerhur, det var du själv som av någon anledning drog slutsatsen "kritisera en butik = rasist" hur nu du fick tankevurpan vet jag inte MEN du däremot har gjort flera rasistiskt anspeglingar flera gånger i den tråden med dina kommentarer om hur svenskar är och vad svenskar borde vara och att du fått fel bild av svenskar osv osv, du kritiserar en hel folkgrupp vilket är sinnessjukt irriterande när du själv det första du gjorde här själv kritiserade rasism......

Jag är emot allt som har med rasism att göra men börjar trötta på denhär attityden att svenskar är rasistiskta såfort dom ens pratar med en invandrare medans det tydligen verkar vara helt ok för en invandrare att kritisera den svenska folkgruppen utan att få samma skit tillbaka....

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt dessa uttalanden:

"Det är sådana personer som er som förstör för alla andra för att antigen är rädda/rasister eller jobbar på konkurrent företag och känner sig hotade."

"Jag/vi har inte tid eller krut att lägga ner så mycket tid på det här."

För att senare fortsätta diskutera på engelska lite smidigt.
"We will definately make sure that we can give u guys postförskott."

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Sötast
Skrivet av win2kshahid:

That's good we are coming somewhere

We will definately make sure that we can give u guys postförskott.
No probs Cheers !

Are we coming somewhere?

Snygg gymnasie engelska där.

Permalänk

Det här var det mest tragiska jag sett, jag kommer givetvis aldrig handla något från televaruhuset.

Sättet som televaruhuset försvarar sig på är högst olämpligt om man är ett seriöst företag, jag önskar dem absolut ingen lycka och helt klart ingen God Jul.

lol hejdå till televaruhuset och deras enorma fail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gasol:

Bara jag som reagerat på att det är samma SweC medlem som svarar i denna tråd som i PCVaruhuset tråden?

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/885071-pcva...

Jo, det verkar vara du och jag som gör det.
En annan sak jag reagerat på är företagsnamnet!

pcvaruhuset samt televaruhuset. Detta tillsammans med det citerade inläggat av samma medlem är i sig självt ett tydligt tecken på bluff.

/J

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har precis ögnat igenom tråden. Vad som stämmer och inte stämmer tycker jag spelar föga roll efter 10 sidor med pajkastning. Men ingen rök utan eld brukar det ju heta...
Något jag dock funderat på är varför företaget lägger ner tid på att försvara sina taskigt skrivna inlägg. Om företaget i fråga har en massa storkunder så ser jag inte hur man kan lägga ner tid och möda på att hävda sin rätt i ett forum.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Alla nyreggade "googlekunder" till televaruhuset tycks ha samma skrivspråk. Kanske bara jag som är paranoid och läser vad jag vill läsa? Dock tycker JAG att allt ihop det här en så solklar bluff så det finns inte. Som tur är har tråden givit mig en stund trevlig läsning när man, vad jag anser, bara ser ett tafatt försök att skapa sig lite trovärdighet mot medlemmarna här inne.

Tack för det alla nyreggade shit-jag-har-beställt-och-jag-blev-skraj-när-jag-hitta-tåden-på-google användare.

God Jul på er. Hoppas ni stannar kvar på forumet och, postar i fler trådar än denna.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

det verkar ju lite skumt att bara nyreggade användare säger att de fått vara osv eller?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

JAg gav upp vid sida sju men jag måste ju säga att det är ganska misstänkt att mängder med nyreggade användare kommer hit för att skriva om exakt samma problem. Alla skriver datum på samma sätt, de gillar att blanda engelska och svenska och gör samma grundläggande stavfel.

Till råge på detta har vi jiffypåsen med trippla porton=) Underhållning på betydligt högre nivå än svensk TV nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Det va roliga 20-30 minuter att läsa igenom denna tråd. Bluff eller inte så kommer jag inte handla där.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Härlig tråd. Jag har inte skrattat så mycket på länge (jag är lättroad).

Låt mig gissa, alla dessa nya medlemmar kommer inte posta mycket mer? De verkar också lida av samma sorts läs- och skrivsvårigheter. Epidemi?

Som sagt, underhållande - framförallt med försvarstalen när man blivit avslöjad.

För fasen, när bluffen är uppenbar - gå inte all-in - vi går inte på det. Bara lägg ner handen. Försök igen (nästa jul).

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Jag tänker iaf aldrig handla från den sidan (för min säkerhet)

tyvärr win2kshahid

Permalänk
Antielefant
Skrivet av win2kshahid:

Vi har som sagt fullt upp med jul försäljningen, nästa vecka kommer det finnas fler betalningsmöjligheter upp på vår hemsida.

Detta är dock något som har varit, för att ert företag ska upplevas som seriöst, ett gravt misstag. De prioriterade betalningssätten måste vara postförskott och faktura, inte kreditkortsköp. Att dessutom enbart använda bankgiro/paypal ger er direkt intrycket av blufföretag och gör inget för att ge er en seriös image.

Citat:

Det är t.o.m så här att medlemmarna här har hängt ut mig och min familj och det är emot Svenska lagar.

Som styrelsemedlem i ett bolagsregistrerat företag är du däremot offentlig person, och det går därför inte att "hänga ut" dig. Dina person- och kontaktuppgifter samt din ekonomiska situation är offentliga uppgifter och kan hittas på X antal sidor genom att söka på din verksamhet.

Som bolag, speciellt när ens bolag ser oseriöst ut (vilket SweC's medlemmar påpekat sedan din verksamhet påbörjades) och när man startar ett sådant företag i en bransch som infekteras av blufföretag varje vinter, får man tyvärr stå ut med att stå i rampljuset.

Citat:

Oavsett vad det än är så har vi redan i dagarna börjat sälja mobiler till bl.a Mobilizera i sverige (ring deras VD), har sålt telefoner till Teleekonomi (ring deras VD) skulle vi ha haft en falsk verksamhet skulle vi ha redan blivit upptäckta för länge sedan.

Era företagsaffärer är totalt ointressanta för privatkunder, då det sällan borgar för bättre service mot dessa. Att ni sedan inte ens har kundservicetid på kontorstid får mig (som inköpare på större IT-företag) att skaka på huvudet och fundera.

Citat:

Det är väldigt tråkigt att i vi inte får den chansen som vi borde få och då tänker man ju varför och det enda som dyker upp är givetvis att jag är en utlänning.

Har inget med saken att göra, utan det har att göra med att du säljer grejor för åtskilliga tusen kronor och kräver betalning via kreditkortsköp - på en hemsida som är ett skämt ur företagssynpunkt. Jämför din sida med de mer etablerade sidorna så ser du vad den genomsnittlige SweC-medlemmen reagerar på.

Att inte ens visa upp sitt eget organisationsnummer på sin hemsida gör er tyvärr inte bara oseriösa, ni blir dessutom en riskfaktor.

Ett seriöst företag har ALLTID med följande information;
Företagspresentation - Inet.se
Ni har ingendera. Därför relegeras er verksamhet till i bästa fall oseriös och med största sannolikhet suspekt.

Citat:

All diskussion är tillåtet så länge den är inom gränser, men ni verkar ju ha överskridit gränserna.

Man börjar ju misstänka att ni också jobbar för dustin och andra och kan inte se hur vi kan få till priserna väldigt lågt.

En snabb jämförelse mellan er hemsida och exempelvis Komplett, Dustin och Inet borde ge dig vissa betänkligheter om VARFÖR vi blir extremt rädda för att handla av dig. De är öppna med hur man kontaktar dem, vilka de är, deras leverantörer/leverantörssätt etcetera. De tillhandahåller också faktura och postförskott samt är certade av Soliditet och Trygg E-Handel.

Citat:

Vi kommer att fortsätta prispressa, göra sidan bättre med fler betalningsalternativ trackingnummers upplysning mfl.

Två funktioner utan vilka ditt företag aldrig borde ha startats.

Citat:

Detta kräver tid/planering resurser och kapital.

Det kommer att ta sin lilla tid men det viktigaste är att ni på sweclockers kan få köpa sakerna på faktura även i dagsläget kan jag erbjuda det för att verkställa att vi är 120% seriösa.

Postförskott tar inte tid eller kapital, det är den enklaste lösning som existerar för att betala ett paket. Hur kan ni inte ha det som alternativ?

Citat:

Jag jobbar heltid med helt andra saker än televaruhuset och skulle aldrig kunna tänka mig att lura för små pengar. Utöver det så sitter jag i styrelsen i 2 andra bolag men att hänga ut mig och min familj på nätet där går gränsen + skicka mail till oss där ni hotar att ni vet var jag bor ???

Är det svenskarna är egentligen den bilden vill jag inte ha ?

Ursäkta, men man kan inte vara 120% seriös och samtidigt driva butiken som en hobbyverksamhet och med en hemsida där ni rakt av kopierar andra bolags (läs Pixmanias) texter. Det är 0% seriöst.

Citat:

Det vi på televaruhuset vill ha är ömsesidig respekt, men denna tråd har präglats av förtal och barnslighet i större utsträckning.

Vi vill ha respekt och ge respekt punkt slut.

Respekt är inte vad dina kommentarer ger, de ger arrogans och inte en liten skopa ovett. Respekt förtjänas, precis som tillit, och du slår ur underläge med tanke på att varken dina egna eller dina (förmodade) kunders poster på forumet inte skapar endera. Att din butik sedan ser ut som den gör...
skulle du själv frivilligt handla från ett nybyggt halvfärdigt ruckel på hörnet snarare än hos den fina, fräscha och välkända grossisten bredvid? (ja, det är den jämförelsen din hemsida ger mot exempelvis Inet eller Komplett).

Citat:

Nån skrev om erbjudande, efter att faktura biten startar så kommer vi att erbjuda alla sweclockers medlemmar 100 kr rabatt på alla produkter över 3000 kr.

Ska skaffa fram en rabatt-kod speciellt åt er.

Tack, men med era leveranstider är 100kr inte värt det, speciellt inte om ni inte rättar till de oegentligheter ni faktiskt ägnat er åt (som att inte publicera företagsinfo samt stöld av produktbeskrivningar).

Var realistisk, du försöker konkurrera med Dustin, Inet, Komplett och Misco bland flera, samtliga bolag som arbetat hårt och länge med att skapa ett extremt starkt förtroende hos sina kunder samt bemödat sig något fruktansvärt för att få positivt rykte hos SweClockers - som faktiskt är både ett enormt köpstarkt forum samt en tendensskapare. Ett bra rykte på SweClockers ger direkt åtskilliga miljoner i omsättning (fråga Inet), ett dåligt får företag att gå i konkurs då vi rekommenderar våra nära, kära och kollegor att köpa annorstädes.

Som säljare ska man veta att kunden ofta är lojal mot sin leverantör om man inte kan erbjuda en bättre, mer tillförlitlig OCH billigare tjänst med bättre kundbemötande. Du försöker med billigare, men faller platt på alla andra punkter. Till att börja med måste du visa att ditt företag är ett realistiskt alternativ till de nämnda, att ni kan hålla deras nivå på kvalitet, leveranser och trygghet - men misslyckas på samtliga punkter.

Ditt bemötande mot oss är ett skämt i jämförelse med vilken som helst av dessa nämnda, plus fler. Jämför ditt direkta hopp till att vi är "rasister" med vad Erik & Co på Inet eller Sebastian m.fl. på Komplett svarar.

Vi kommer inte att handla hos dig.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väldigt tråkigt att i vi inte får den chansen som vi borde få och då tänker man ju varför och det enda som dyker upp är givetvis att jag är en utlänning.

Jag tycker att du borde sätta dig och läsa igenom all kritik en gång till på ett objektivt och lugnt sätt. Sätt känslorna åt sidan och fundera på vilken kritik som känns relevant enligt ett strikt affärsperspektiv.

Citat:

Tyvärr så vet jag inte vad jag ska skriva för att bevisa, köparna har köpt saker ifrån oss fått de hemlevererade utan konstigheter och ni har anklagat de för att ha jobbat för oss.”

Handling visar mer än ord. Det finns inget du kan skriva för att bevisa din seriositet. Vad du behöver göra är att lyssna på kritiken och handla därefter. Visa genom ditt agerande att du är seriös och gör detta på ett professionellt och sakligt sätt. Det finns inga genvägar till att få folks förtroende.

Permalänk
Skrivet av janostaikon:

Ett ganska långt inlägg, men jag nämnde tidigare att jag skulle återkomma med kommentarer kring mina erfarenheter av att handla hos Televaruhuset, men innan jag börjar vill jag klara ut ett par saker.

Jag registrerade mig på detta forum för ett år sedan då jag var i tagen med att inhandla en liten Nettop-burk (Asrock). Jag behövde då lite råd och tips vilket jag fick på detta forum. Bugar och bockar för det ) Andra svängen på detta forum var när jag hade inhandlat en telefon från Televaruhuset och fick problem med mjukvaran efter uppdatering till 2.2. Även då fick jag snabba och hjälpsamma svar (vågade dock inte att pröva vissa av lösningarna pga garantin). Jag har inte gjort hundratals inlägg på forumet då jag endast varit här när jag behövt stöd. Hoppas dock att bristen på en stor mängd inlägg inte leder till att mitt budskap inte når fram.

Jag har bara gjort en affär med Televaruhuset, så den kan inte utgöra bevis på en trend, men det är en händelse som tillsammans med händelser som tex peter_studio och idiot66 redovisar kanske utgör en positiv trend.

Måndag 15 november, 17.47
Efter mycket läsande och lite rädsla för att bli lurad så tog jag en chans och beställde samt betalade en Samsung Galaxy S från Televaruhuset. Sju (7) timmar senare hade statusen på min order uppdaterats till ”förberedelse pågår”. Denna status förändrades/uppdaterades inte under tisdagen, så jag började bli lite orolig.

Onsdag 17 november, 13.00
En trafikledare från UPS ringde mig när jag satt på jobbet. Han anmälde till mig att leverans skulle ske till min hemadress under eftermiddagen, innan 16.00. Efter lite förklaring om att en människa som arbetar inte kan ta ledigt med 5 minuters varsel, så gick man på UPS med på att leverera till min arbetsplats istället.

Torsdag 18 november, 14.30
UPS levererade paketet till min arbetsplats. Öppnade paketet och till min glädje så låg det en glänsande telefon och väntade på mig, dock med italiensk bruksanvisning (det hade Televaruhuset talat om för mig innan köpet). Laddade batteriet, installerade SIM-kortet och startade telefonen. Allt funkade och jag var en glad jäkel ) När jag kom hem uppdaterade jag till 2.2 via KIES och då fick jag problem. Svenska språket försvann! Irriterande.

Fredag 19 november.
Försökte lösa problemet med telefonen. Skrev på detta forum för att få stöd och jag var i ständig i kontakt med Televaruhuset via mail. Fick bra råd och stöd från båda platserna. Dock kunde jag inte lösa problemet. Fortsatte under helgen, bad Televaruhuset att höra av sig, vilket de gjorde både per mail och per telefon. Mycket bra service där (även om jag inte lyckades lösa problemet).

Måndag 22 november
Hade provat allt och gav nu upp. Kontaktade Televaruhuset som gick med på att jag kunde nyttja ångerrätten, trots att jag brutit plomberingen. Skickade tillbaka paketet via REK post på eftermiddagen.

Tisdag 23 november
Pengarna var tillbaka på mitt Paypal-konto, helt enligt vår överenskommelse. Dagen efter (dvs onsdag) var tom pengarna överförda från Paypal till mitt bankkonto.

Sammanfattningsvis är jag imponerad över den servicenivå som jag erhöll från Televaruhuset. Det finns saker som kan förbättras såsom kundtjänst per telefon, fakturabetalning och bättre uppdatering av orderstatus, men det är ett nystartat företag. Jag hoppas innerligt att företaget får vara kvar och fortsatt kan konkurrera med låga priser. Det tjänar vi alla på.

Tjena! Det kan vara så att du har fel rom installerad på telefonen. Då flashar man me rysk eller nordisk firmware ^^
Har själv en galaxy S och har råkar flasha med tyskt språk.... då var det bara att flasha om.. (lite fail)

Lite instruktioner nedan...
[GUIDE] Flasha Samsung Galaxy S med ODIN | Swedroid (sidan som har firmwaren har tydligen lagt ner men det går nog att hitta på xda forumet.

Har dock ingen erfarenhet av detta företag. Men i detta fall skulle jag tippa på att det är telefonen och inte företaget. Ska inte säga för mycket om ett företag om jag inte vet för att jag går en företagande kurs och vet att det kan vara svårt att starta eget. Men kan hålla med att det är lite misstänksamt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hahah julens absolut bästa skämt och idiotföretag..
Nåja, grattis televaruhuset till en komplett idiotisk handling, ingen från sweclockers kommer köpa därifrån längre..

Lycka till med konkursen

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

En massa, massa text....

Kan jag få din autograf? Skämt åsido, bra skrivet för att ge klarhet i mycket

Permalänk
Medlem

Måste bara kommentera att detta är Sweclockers roligaste tråd 2010, haha.

Permalänk
Medlem

Haha, Televaruhuset lär nog inte gå bättre för det där om ens någon handlade från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

En fråga bara, Varför skriver du i ett personligt mail till affärsinnehavaren att du "har varit på swec" ?

luktar skunk

Hej. Fattar inte riktigt vad du menar med personligt mail? Det var ett svar på ett mail ifrån info@televaruhuset.

Om du läser tråden noga innan mitt inlägg så ser du att någon annan hänvisat till sweclockers likaså, och han hade iaf fått sina grejer, så eftersom jag inte litade på att företaget var helt OK då så nämde jag det. Jag tycker nu att uthängningen av företaget gått helt överstyr, som sagt, det finns ännu ingen som någonsin gjort ett inlägg med erfarenhet av att det är ett blufföretag, bara folk som TROR saker, och jag förstår att det är i välmening. Likaså är mina inlägg i tråden. Jag bifogade en screenshot för jag trodde det skulle få nån att inte döma på förhand, men resultatet av detta var bara att det som redan innan trodde att det var bluff blev mer övertygade om att det är bluff.. ehm. ok. Svårt att omvända folk som redan har bestämt sig för vad som är sant och falskt.

Som sagt, jag har inget med företaget att göra, är bara en kund som kan bekräfta leverans av varor ifrån företaget. Thats it. Men väljer man att inte vilja tro mig är det inte mkt jag kan göra. Jag är nästan lika glad ändå.

Måste också säga att jag håller med i kritiken om att det just nu saknas en del funktioner, tex orderprogress info via mail, trackinginfo via mail, PF eller faktura, perfekt websida, osv.

Men tråden är mycket intressant, jag hoppas att alla med goda intentioner får en god jul.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig beställa någonting från en sida som visar detta:

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk

Skärp till er/dig.

Bara man bläddar igenom denna tråd så är samtliga positiva kommentarer skrivna med samma "svengelska"

Vid konkreta exempel där ni har direkt talat osanning eller skapat stora orosmoln.
- Så bemöter ni kritiken med att kalla samtliga för rasister.

Det är enbart du som har dragit upp det faktum att ditt hemland skulle ha någon som helst påverkan på huruvida du är kompetent nog att driva ett litet teknik företag.

Riktigt skamligt, skäms för er/dig.

edit: Var osäker på om det var en ensam person som drev företaget eller flera.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Kollade runt lite på sidan, klickar mig in på datorer->bärbara, "finns 3 produkter i kategorin", men inte fan är de bärbara datorer.

Det är väl en definitionsfråga iofs?