Televaruhuset.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av deicide:

Jag har telefonnr + adresser + kollinr på över 600 st beställningar, däribland tjänstemän ifrån regeringen, förtag som volvo ericsson + fler 30 tal är de allihopa falska också ???

låter lite som min pappa är större än din pappa och därmed avslöjas också ålder och mognadsgrad.

lycka till med affärerna och se upp för tomten.

Jag kan inte sluta garva Roligaste tråden på länge hahaha

Dock så ställer jag mig frågande VEM FAN ÄR SÅ KORKAD OCH HANDLAR från alla dessa oseriösa sajter?
Vem fan bryr sig om några hundra, när man riskerar att förlora allt?

Förstår inte folk att det är minimala marginaler i den här branschen? Det KAN inte skillja så mycket och oddsen att en "ny" spelare skulle ha bättre priser än de stora är otroligt minimal om man inte momsfuskar eller liknande. Fan folk kolla allabolag.se - Företagsinformation om alla Sveriges bolag och se över vinstmarginalen på de tre största återförsäljarna.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

För er som tror att bilden på fraktsedeln/paketet är fejk:

Forensic Error Level Analysis Results for http://lh5.ggpht.com...

Verkar vara svårt att tolka resultatet.

Forensic Error Level Analysis Results for http://www.hemmy.net...

Forensic Error Level Analysis Results for http://sverigesradio...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul kul!

Haha, det här är riktigt rolig läsning Hade lite tråkigt, så läste igenom hela tråden och fick mig ett antal skratt och fnys, särskillt när man läste inläggen om rasism mm från Televaruhusets "representant", när inget prat alls om rasism uppkommit i tråden XD Folk hade eventuellt kritiserat stavningen på hemsidan/foruminläggen, men agerar man som representant för ett företag är det självklart att folk reagerar på om språket inte är korrekt, särskillt när det är så många språkliga missar som i detta fallet. Håller med tidigare, skaffa någon som sköter dina kundkontakter åt dig, för du är verkligen inte så bra på att sköta dem själv!

Rolig liten text som har kommit upp på Televaruhusets hemsida förresten:

"Ett meddelande till alla kunder som har lagt sina beställningar och som inte har fått de.

Vi har pga julruschen inte kunnat besvara era mail och vissa fall telefon-samtalen.

Vi kommer att skeppa iväg de flesta produkterna imorgon bitti ifrån Paris tack vare extra insatta resurser.

Vi ber om ursäkt, men vi hade helt enkelt inte räknat med att det skulle komma in så många mail/beställningar.

/Televaruhuset"

Verkar ju mycket seriöst att inte räkna med många beställningar inför jul... Om detta verkligen är ett seriöst företag, så borde det väll räkna hårt med många beställningar inför jul?! Håller med majoriteten i tråden, det luktar både scam och oseriöshet lång väg.
Televaruhuset verkar fungera lite på samma sätt som Pixmania (uch och fy...), dvs skickar grejer från Frankrike istället för att ha ett riktigt lager här i Sverige. Med sådana leveransvägar är det bara en tidsfråga innan dyra mobiltelefoner börjar försvinna i parti...

Jag kommer inte att spendera ett öre på Televaruhuset! Tack Swec för att ni upplyste mig!

//folmeron

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Hedersmedlem

Techsystems Uppsala har i avsikt att bedriva Internetförsäljning av IT produkter till låga priser.
Vi har ett brett kontaktnät som sträcker sig mellan Frankrike/Tyskland och Sverige.
Vi köper in de flesta produkter ifrån outlets och helst med sådana som skickar produkterna direkt ifrån sina egna lager.
Techsystems Uppsala HB är nystartat företag och vi erbjuder alltifrån hosting-lösningar till försäljning av It produkter.
I dagsläget samarbetar vi med ledande grossister inom Hemelektronik.
Vill ni veta mer om vårt företag kan ni kontakta oss på

Jag skulle gärna vilja veta vilka "grossister" som ni samarbetar med, då det inte verkar vara Distributörer, samt gärna en förklaring vad en IT outlet är för något Då jag aldrig stött på det

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Antielefant
Skrivet av swedalg:

En bit bak i tråden skrev nån "ökända Pixmania". Jag har beställt 2 ggr av dem och det var inga konstigheter alls. Är på G att göra en tredje beställning... men nu blev jag osäker. Vad har de gjort för att bli ökända?

Beställning är normalt inga problem förutom långa leveranstider, men då Pix ligger i Frankrike är det fransk konsumentlagstiftning samt fransk garantirätt som gäller. Du måste också själv stå som ansvarig (och betala) för frakten.

Skrivet av mfm:

Paypal betalar tillbaka om man inte erhåller sin vara, så vad är problemet?

Paypal är inte ett seriöst betalningssätt för ett företag och betalar enbart tillbaka om du kan STYRKA att du inte fått din vara. VISA/MC/AE m.fl. har betydligt bättre försäkringar än så - till och med OK-kortet har bättre konsumentskydd än Paypal. Enda fördelen med PP är att du kan betala utan att visa säljaren ditt kreditkortsnummer (vilket andra sidor löser genom exempelvis sin/din bank).

För överföringar mellan privatpersoner är PP underbart, och även som ALTERNATIV till VISA/Faktura/Postförskott etc, men att enbart ha samma sorts betalningsalternativ som jag själv kan sätta upp på fem minuter till mitt privata bankkonto är INTE seriöst.

Citat:

Det var gamla datorbutiken.com precis innan de gick i konkurs också...

Gamla datorbutiken var dock inget blufföretag, de gick i "äkta" KK.

Citat:

Det är ju masspsykos i tråden och fullt med paranoida tokar som får psykbryt och börjar tok-ringa när de inte får svar på mail efter en timme och även fast de fått mail från paypal att pengarna är återbetalda så börjar de trakassera sin bank innan det finns en chans till att pengarna skulle finnas på kontot.

Inte för att jag skulle handla på televaruhuset, men det är inte så många i den här tråden jag skulle vilja ha som kunder heller om jag drev en affärsrörelse.

Välkommen till verkligheten som liten affärsidkare på internet. De flesta nya lyckade internetbutiker börjar som fysisk butik, vilket också ger en hel del cred (fysisk bluffbutik rimmar illa).

Skrivet av win2kshahid:

Oavsett vad det än är så har vi redan i dagarna börjat sälja mobiler till bl.a Mobilizera i sverige (ring deras VD), har sålt telefoner till Teleekonomi (ring deras VD) skulle vi ha haft en falsk verksamhet skulle vi ha redan blivit upptäckta för länge sedan.

Jag har telefonnr + adresser + kollinr på över 600 st beställningar, däribland tjänstemän ifrån regeringen, förtag som volvo ericsson + fler 30 tal är de allihopa falska också ???

Tack och adjö
Shahid på Televaruhuset

Glömde bort denna.

Ska du inte polisanmäla dig själv för brott mot personuppgiftslagen (PuL 1998:204) när du ändå håller på?

Du bröt just mot svensk lag när du listade dina kunder, vilket du är skyldig enligt samma lag (PuL §8-11) att hålla konfidentiellt. Du har INGEN rätt att berätta vem som köpt vad av ditt bolag, för vilken summa eller med vilka detaljer. Enda undantaget är om du UTTRYCKLIGEN begärt och fått SKRIFTLIGT godkännande av sagd kund att använda dem som referens eller om en svensk domstol eller exekutiv myndighet åligger dig att producera dessa uppgifter.

Du är förresten (som personuppgiftsansvarig för Televaruhuset.se) enligt lag skyldig att anmäla dig själv till Datainspektionen (som är ansvarig tillsynsmyndighet) för denna groda. PuL §36.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Proffsmoddare

Jag håller med fullständigt! Kolla här liksom. Han skriver att man inte ska kränka folk och skriva ut personliga detaljer. Men så skriver han ut vilka hans kunder är. Säger emot sig själv?

Skrivet av win2kshahid:

vi har redan tagit tillbaka anmälan det vet andreas dimestam om och anmälan var inte emot sweclockers utan mot medlemmarna som har spridit förtal !
Man kan inte åtala ett företag för förtal !

Den är redan tillbakadragen och andreas känner till detta ):-

Men fortfarande skall man inte kränka folk och skriva ut personliga detaljer

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det där med tegelsten i paketet är dock mest en rolig internetskröna. Det fungerar visserligen att göra så, men det händer inte på riktigt från företag. Så visst, det ger inte fullgod säkerhet, men oddsen att man ska bli drabbad just såhär är så liten att man bör vara mer rädd för att bli träffad av blixtnedslag.

En bekant till mig körde ett likartat race. "Vita linjen" kallade han sin verksamhet, skyltade med F-skattsedel och organisationsnummer. Sålde mobiltelefoner, abonnemang, och upplåsningstjänster av telefoner. Kunder som hämtade ut saker mot postförskott fick tydligen potatismjöl, antagligen för att vikt och storlek är närmast telefoners... Blåste vänner och bekanta på över en kvartsmille och köpte varor som han sen sålde via "firman" på avbetalning i bland annat först sin sambos namn, och senare den killen vars lägenhet han flyttade in i efter att sambon upptäckt vad han gjort med hennes ekonomi. Först när polisanmälningarna gjorde att man började syna honom i sömmarna kom det fram att han kört ett rätt häftigt bedrägeri med "firman", och alla telefoner som kom in för upplåsning, och såg ut som "nya" de hamnade i butikens inventarier och såldes på nätet, stora delar av de som var i "använt" skick blev pantade på pantbanken. Och kunderna köpte att paketet aldrig kommit fram, kommit bort på vägen tillbaka, osv. Eller, ja, det gjorde de ju klart inte, och inte heller de som köpte en telefon, och fick ett paket potatismjöl köpte ju så klart att allt stod rätt till, men tydligen höll man käften för att det var pinsamt att erkänna att man gått på en sådan mina. I samband med förundersökningarna så spred sig ryktet fort, och polisen fick tydligen in en hel hög anmälningar på kort tid. Så vitt jag vet fick killen en kortare tid i buren, och ganska häftiga böter / skadestånd, men av naturlig anledning har jag ingen kontakt med honom längre, så jag har ingen koll på hur pass mycket.

Skrivet av Electrohead:

Jag läste tidigare i tråden att någon hävdade att man som kund alltid får tillbaka sina cash. Nu kan jag inte lagstiftning osv, men när vi har läst ekonomi så finns det en viss ordning när det gäller vilka som får sina pengar först

Du tänker på vem konkursförvaltaren betalar ut till, och i vilken ordning. Det man pratade om tidigare var det skyddet man har inbyggt i kreditkort, och en del andra betaltjänster.
Observera, bara för att VISA har en sjyst kreditkortsförsäkring inbyggd i sitt varumärke betyder det inte automatiskt att man är skyddad bara för att man betalar med kortet. Du måste nyttja krediten för att det ska gälla, använder du pengar som är befintliga på kortet, gäller det alltså inte. Kunder med betalkort av VISA / MASTER CARD model, gör sig alltså inget besvär...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du tänker på vem konkursförvaltaren betalar ut till, och i vilken ordning. Det man pratade om tidigare var det skyddet man har inbyggt i kreditkort, och en del andra betaltjänster.
Observera, bara för att VISA har en sjyst kreditkortsförsäkring inbyggd i sitt varumärke betyder det inte automatiskt att man är skyddad bara för att man betalar med kortet. Du måste nyttja krediten för att det ska gälla, använder du pengar som är befintliga på kortet, gäller det alltså inte. Kunder med betalkort av VISA / MASTER CARD model, gör sig alltså inget besvär...
B!

Visserligen sant, men det täcker många banker upp i sina debitkort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Paypal är inte ett seriöst betalningssätt för ett företag och betalar enbart tillbaka om du kan STYRKA att du inte fått din vara. VISA/MC/AE m.fl. har betydligt bättre försäkringar än så - till och med OK-kortet har bättre konsumentskydd än Paypal. Enda fördelen med PP är att du kan betala utan att visa säljaren ditt kreditkortsnummer (vilket andra sidor löser genom exempelvis sin/din bank).

Säljaren måste ändå visa med kollinummer eller liknande att varan har skickats, så det är bättre för köparen.

Om man, som de flesta gör, använder VISA/MC som bankkort och använder pengar på kontot så får man inte ett ruttet lingon från banken om varan inte dyker upp. Hade det inte varit så hade inte en massa personer förlorat stora summor vid datorbutiken.com-konkursen.

Skrivet av Zcenicx:

Gamla datorbutiken var dock inget blufföretag, de gick i "äkta" KK.

En klen tröst för alla som förlorade pengar.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Prisjakt mfl

Hej

Nu när äldre generationen börjar hitta in till prisjakt och pricerunner etc, som kanske inte är så insatta i sånt här, borde inte prisjakt etc kunna höja kraven på vilka som dom listar ?

Vet att det kanske är svårt men går det inte på något sätt alls tror ni ?

Sen fick ni svar på rasistkortet ? orkade inte stöka igenom alla sidor

Permalänk
Medlem

SWEC ALLA MEDLEMMAR fy fan va vi e bäst för detta e hur kul som hälst att se hur en viss person försöker snacka sej ur denna sits utan att ha koll på läget. därutav bara gräver sitt företag djupare o djupare ner i graven

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du tänker på vem konkursförvaltaren betalar ut till, och i vilken ordning. Det man pratade om tidigare var det skyddet man har inbyggt i kreditkort, och en del andra betaltjänster.
Observera, bara för att VISA har en sjyst kreditkortsförsäkring inbyggd i sitt varumärke betyder det inte automatiskt att man är skyddad bara för att man betalar med kortet. Du måste nyttja krediten för att det ska gälla, använder du pengar som är befintliga på kortet, gäller det alltså inte. Kunder med betalkort av VISA / MASTER CARD model, gör sig alltså inget besvär...
B!

Ja, jag tänkte om ägaren försvinner med kosingen och bolaget kursar strax efter jul. Jag kanske missuppfattade inlägget som jag kommenterade på. Men hur som helst, om en oseriös ägare försvinner med kosingen och kursar företaget, då torde man väl som kund i värsta fall stå där utan både vara och återbetalning? Ty jag vill minnas att anställda och bank går först.
Det där angående betalkorten är ju definitivt något som varje person bör känna till. Tur att vi har folk med koll på forumen! *Lyfter på hatten* Finns definitivt skäl till att använda sunt förnuft när man handlar av nyetablerade aktörer.

/Electrohead

Permalänk
Medlem

varför är det bara sweclockers som har fått en massa nyreggade som skriver om hur nöjda de e? visst vi kom högst på google sökning men Flashback, tovianen, minhembio varför fick inte dom en massa nya reggs som skrev hur bra televaruhuset.se är?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd

Fråga till win2kshahid

Fråga till win2kshahid

Med tanke på alla frågor kring de nyregistrerade användarna som "garanterar" företaget på olika sätt så vore det intressant att höra din inställning om dem.

Är det helt vanliga kunder till er som utan ersättning går i god för företaget?

Kunder som "spontant" registrerar sig för att rätt ska vara rätt utan att stå i beroendeställning till dig/er
eller känner dig/er ?

Kan du garantera att du eller företaget inte har något att göra med de nyregistrerade användarna på forumet, varken direkt eller indirekt?

Jag är även nyfiken på det där med postpaketet med frimärken etc, ni skulle ju bara ha UPS som fraktalternativ enligt hemsidan? Har jag missat något?

Jag hyser min tvivel, milt sagt.

Jag vill även tacka Dreadlock och Zcenicx för välskrivna inlägg.

( Nej jag är inte rasist för att jag ställer mina frågor, du win2kshahid är den enda som håller på och drar upp att din påstådda bakgrund skulle ligga till grund för frågetecknen kring ditt företag, jag har inte hittat något i tråden som pekar på något rasistiskt ).

Visa signatur

Any time baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Paypal betalar tillbaka om man inte erhåller sin vara, så vad är problemet?

Det var gamla datorbutiken.com precis innan de gick i konkurs också...

Man måste ligga ute med pengarna tills kunden (eventuellt) betalar?

Det är ju masspsykos i tråden och fullt med paranoida tokar som får psykbryt och börjar tok-ringa när de inte får svar på mail efter en timme och även fast de fått mail från paypal att pengarna är återbetalda så börjar de trakassera sin bank innan det finns en chans till att pengarna skulle finnas på kontot.

Inte för att jag skulle handla på televaruhuset, men det är inte så många i den här tråden jag skulle vilja ha som kunder heller om jag drev en affärsrörelse.

Håller med dig helt och hållet.

Visa signatur

Only a fool can ask more questions than a wise man can answer.

Permalänk
Medlem

Ja, denna tråden var minst sagt roande.

Från att ha dåligt förtroend så fixade win2kshahid till så att dom e körde för life i denna kundkrets.

Bra jobbat!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Visserligen sant, men det täcker många banker upp i sina debitkort.

Nyhet för mig. Bankerna kan stoppa betalningarna innan de är fullt genomförda, med andra ord, innan slantarna landat på mottagarens konto, men ett skydd motsvarande det du har på kreditkorten finns mig veterligt inte på debit korten. (Kreditkorten stryker helt enkelt din skuld om man kan påvisa att köpt tjänst elelr vara inte levererats. Som sagt krävs det att det är ett faktiskt nyttjande av krediten, och inte betalning med kontanta medel på kontot. Det brukar vara stipulerat att minst xx% (vanligen 75% tror jag. Jag reser dock sällan) ska vara på krediten för att ditt automatiska avbokningsskydd, reseförsäkringar osv ska gälla exempelvis.)
Jag erkänner villigt att jag inte vågar svära på att det inte finns något skydd i debit korten, men jag känner inte till något debit kort med något skydd till kunden vid exempelvis bedrägeri, eller konkurs. (Titta i tråden runt datorbutiken, det var en del snack om saken där med.)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag ringde precis Sony Ericssons VD och massa andra VDs och olika 600 kunder och alla var supernöjda med sina nya Desire HDs som de fått hem säkert och nästan gratis från Televaruhuset.
Tror fan ta mig jag ska beställa några själv!

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Om ni körde en "årets tråd" här på sweclockers så skulle den här definitivt ligga i topp, kategori humor. Bara att orka göra 36 olika användare och skriva samma dynga med samma stavfel etc. är värt ett pris i sig. Och att man sedan lägger in en anmälan om förtal. Priceless!

Nästan så att man blir sugen på att slänga iväg en order hos televaruhuset bara som tack för ett gott skratt.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA

Vilken grymt underhållande tråd.

Tror ni på fullaste allvar att ni som varit igång en månad skulle kunna prispressa dyra produkter mer än de etablerade företagen som hållit på i 5-15 år? Herregud, hoppas ni får näringsförbud. Sanslöst hur man kan göra så mot människor som köper saker för egna pengar i tron om att de ska få sakerna.

@win2kshahid Om du vill kan du få låna mitt konto att skriva lite fake-kommentarer om hur FANTASTISKT bra ni är...NOT.

Som sagt, det var bra läsning. Dock blir man nästan förbannad på alla med nyregistrerade konton som får svar inom 5 minuter av Televaruhuset, medan alla andra inte får något svar alls.

PS. Kan ni inte klistra denna tråden? Vill kunna hitta tillbaka enkelt när jag känner mig deppig och behöver muntras upp.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Helt underbar tråd! Efter ett tag så började jag roa mig med att först läsa inlägget, därefter avgjorde jag om det var positivt eller negativt för att slutligen kontrollera registreringsdatum. En gång var det nån som dök upp med ett äldre konto!

"Jag har telefonnr + adresser + kollinr på över 600 st beställningar, däribland tjänstemän ifrån regeringen, förtag som volvo ericsson + fler 30 tal är de allihopa falska också ???"

Hehe, så regeringen, Volvo och Ericsson betalar med Paypal? Eller hade det löst sig med fakturabetalning?

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem

Läste tråden från början när jag såg nyheten. Visst är hemsidan inte den bästa, ej heller språket. Men jag handlar rätt mycket från mindre butiker där hemsidorna är fula som stryk och språket dåligt (främst Kina/Asien). Så på den punkten var det inget som var emot företaget.
Men sen hittade någon att det förekom textstölder från andra mer kända butiker. Det är inte okej. Och när det började dyka upp nya användare som berättade om hur bra företaget är, men liknande skrivsätt, så blev det ännu en prick i protokollet. Jag har inga problem med folk som stavar fel, särskriver eller blandar flera olika språk. Enligt mig så är det viktiga att man förstår vad man menar. Men i detta fallet var likheterna mellan de olika nyregistrerade användarna för stora för att inte vara från samma person. Har inga bevis på att så är fallet, bara min känsla. Och när Shahid drar rasistkortet helt oväntat är det ju bara löjligt.

Och att komma med massa namn på företag ni (eventuellt) gjort affärer med är ju riktigt oseriöst. Om de nu gjort affärer med er så lär de ju inte göra det igen.
Sen vet vi ju alla hur bra och hur mycket vi kan lita på företag/myndigheter/politiker. Det är ju de vi brukar fråga när vi undrar över teknik och servicenivån på butiker. *wink* *wink*
Namnet på en erfaren/kunnig medlem på SweC väger tyngre än allt det du listade tillsammans. Men något positivt omdöme från en sådan får du inte om företaget inte är bra.

Rolig tråd.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Skrivet av artist:

Hehe, så regeringen, Volvo och Ericsson betalar med Paypal? Eller hade det löst sig med fakturabetalning?

PWND

Permalänk
Medlem

Haha, den här tråden är ju riktigt kul. Får se hur många arga kommentarer kommer in efter jul..

Permalänk
Medlem

Tycker den här tråden påminner mycket om när SilenX började registrera massor användare på SPCRs forum och skriva om hur överlägsna de produkter de köpt av SilenX var. Resultatet blev avstängning och flerårig ban av företaget vilket jag tycker är precis detsamma som borde hända här.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

I ett försök att tillföra debatten någonting så väljer jag att yttra följande uttalande: ägaren till televaruhuset innehar de i särklass sämsta engelskakunskaperna jag någonsin sett.

Är jag polisanmäld nu?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Skrivet av win2kshahid:

What we could do is establish a business plan with the either sweclockers and give the customers through this website 100 kr in rebate just to show that we mean business.
!

Om du ska låtsas att du är engelsk borde du väll veta att engelska ordet för rabatt är sale?
Rebate är att ta bort redan inbetalda pengar för något som om du köper en kamera för 4k och den pajar kan du få 4k rebate att handla för på företaget.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av sthlmskille82:

Är jag polisanmäld nu?

Värre, du är nu en efterlyst terrorist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Om du ska låtsas att du är engelsk borde du väll veta att engelska ordet för rabatt är sale?
Rebate är att ta bort redan inbetalda pengar för något som om du köper en kamera för 4k och den pajar kan du få 4k rebate att handla för på företaget.

Inte helt korrekt. Det går att använda ordet på det sätt han gör med.

Skrivet av Oxford Advanced Learner's Dictionary:

an amount of money that is taken away from the cost of sth, before you pay for it: Buyers are offered a cash rebate.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Inte helt korrekt. Det går att använda ordet på det sätt han gör med.

Måhända, men hans engelska i övrigt är katastrofal.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640