Permalänk
Medlem

CERWIN-VEGA VE-8F

tjenna tänkte kolla om det är någon som har nån erfarenhet av CERWIN-VEGA VE-8F Högtalare | Hi-Fi Klubben och om dem är pris värda.

tack på förhand.

Permalänk

Alltså det är inga finspelar högtalare men nog f*n kan dem spela hög musik när det gäller. Dem lirar dock riktigt bra på lägre volymer också men imo så är det där enbart musikhögtalare, inga hemmabiohögtalare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag kommer ju i princip bara lyssna på musk med dem. Rummet är inte så stort heller så vill inte ha för stora lådor...

Permalänk

Allt som saknas då är väl att du ha en förstärkare som är kapabel att driva dem utan missljud, sen är väl allt klart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade föregångaren till CERWIN-VEGA XLS-28 och dom POPPADE på redigt bra när de va fest. Grannen tre lägenheter bort klagade några gånger. ^^

Men som sagt så är är CERWIN-VEGA inget man använder för Fin lyssning eller Hemmabio. för dom har tyvärr inte den rätta klangen.

Då är Polk Audio TSi300 BETYDLIGT bättre. Och om du sen köper till Polk Audio DSWPRO 400 Subwoofern så får du ett MÄKTIGT ljud som kommer blåsa skjortan av dej när du lyssnar på musik, Spelar eller kollar film.

Men om du inte vill lägga ut så mycke pengar så är annars DESSA sjukt bra paket för Film,Spel och Musik.

(Stereo) 2.1

Andersson S-Series 2.1 Välljudande 2.1 högtalarpaket! - Ljud och Musik - Hemmabio - 2.1 hemmabiosystem - Högtalarpaket

Eller om du har en 5.1 reciver.

Andersson EX 5.1 Satellite/Satellite 5.1 högtalarpaket som kräver mindre plats! - Ljud och Musik - Hemmabio - 5.1 hemmabiosystem - Högtalarpaket

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Det är väl inga finlyssnarhögtalare men till rock och hiphop duger dom nog bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag hade föregångaren till CERWIN-VEGA XLS-28 och dom POPPADE på redigt bra när de va fest. Grannen tre lägenheter bort klagade några gånger. ^^

Men som sagt så är är CERWIN-VEGA inget man använder för Fin lyssning eller Hemmabio. för dom har tyvärr inte den rätta klangen.

Då är Polk Audio TSi300 BETYDLIGT bättre. Och om du sen köper till Polk Audio DSWPRO 400 Subwoofern så får du ett MÄKTIGT ljud som kommer blåsa skjortan av dej när du lyssnar på musik, Spelar eller kollar film.

Men om du inte vill lägga ut så mycke pengar så är annars DESSA sjukt bra paket för Film,Spel och Musik.

(Stereo) 2.1

Andersson S-Series 2.1 Välljudande 2.1 högtalarpaket! - Ljud och Musik - Hemmabio - 2.1 hemmabiosystem - Högtalarpakethttp://www.netonnet.se/ItemExtraImages/ljud-och-musik/hemmabi...

Eller om du har en 5.1 reciver.

Andersson EX 5.1 Satellite/Satellite 5.1 högtalarpaket som kräver mindre plats! - Ljud och Musik - Hemmabio - 5.1 hemmabiosystem - Högtalarpakethttp://www.netonnet.se/ItemExtraImages/ljud-och-musik/hemmabi...

tack för tippset! Får nog ta och prov lyssna dem så man får en egen bild av vilken man ska välja. jag har en förstärkare (vet inte vad det är för nått) så kan man ju testa köra med den och köpa en ny om man behöver.

Men i så fall har du nått tips på en förstärkare i 2-3k klassen?

vill helst bara ha två golvare.

Permalänk
Medlem

Vad är det för förstärkare du har?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

en technics fån 80- talet kanske inte mycket att ha skulle jag tro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av P5hngPerfect:

Alltså det är inga finspelar högtalare men nog f*n kan dem spela hög musik när det gäller. Dem lirar dock riktigt bra på lägre volymer också men imo så är det där enbart musikhögtalare, inga hemmabiohögtalare.

Det har jag aldrig fattat, varför skulle inte CV funka som till film ? Tyckte själv ve-8 var utomordentligt bra till film. Visst pianisten eller andra musikaler ger dem nog inte korrekt ljud i men för övrigt tyckte jag det funkade bra.

Skrivet av psoon:

en technics fån 80- talet kanske inte mycket att ha skulle jag tro...

Borde funka sålänge den har över 30W, Om inte så funkar den tills du hittat något bra på begagnat marknaden typ h/k 970 eller en NAD, Denon.

edit: Harman/Kardon HK 670 | Halland | Blocket borde gå att få ner till 2000 minst

Permalänk
Medlem

Angående förstärkare så kanske Minhembio.com - Annons av Donatello - HK970 och HD970 kan vara intressant. Rätt så seriös kille, minns att jag läst en lång recension av honom på några golvhögtalare för ett tag sedan. Bra pris på grejorna där också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Först och främst tack för all hjälp!!

Då kanske min förstärkare räcker tror den ska ligga på 60-70w nånstans. Så ska åka och lyssna på lite olika modeller och kolla vilken som låter bäst, men jag tror nog att CW kan passa mig ganska bra.

Permalänk
Skrivet av TijY:

Det har jag aldrig fattat, varför skulle inte CV funka som till film ? Tyckte själv ve-8 var utomordentligt bra till film. Visst pianisten eller andra musikaler ger dem nog inte korrekt ljud i men för övrigt tyckte jag det funkade bra.

För att i filmer så bör man ha ett par högtalare som kan spela ett helt och rent ljud vilket du motbevisar där i det du nyss skrev. Dem ger inte korrekt ljud overall. Sen så är dem inte ens konstruerade för att spela filmljud igenom dem, dem är byggda enbart för att dunka såpass hög musik att grannarnas toaletter släpper ifrån golvet i princip. Men nog duger dem men dem är INTE högtalare som man seriöst köper för att använda i en hemmabio.

Visa signatur