Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Concept art av en Nokia. Snyggare är iPhone i mina ögon.

http://jonas-daehnert.deviantart.com/art/Nokia-Lumia-910-Teas...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag på att Nokias toppmodeller får runda kanter framöver. Jag kan inte säga annat än att lumia 800/900 är snygga, men det är betydligt lättare att få upp eller ner en telefon med rundade kanter ur fickan.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Hur funkar det med filer i Windows Phone? Kan man komma åt de från ett program till ett annat. Låt säga att man har laddat upp en .mkv fil till sin SkyDrive och vill spela upp den i en nedladdad spelare eftersom den inbyggda inte kan göra detta. Kan man då göra det? I Android är det bara att spara ner i filsystemet och köra i iOS funkar bara filer som SkyDrive appen själv klarar av (eller?). Hur är det i Windows Phone? Jag vet att det inte finns någon filhanterare men det kanske är löst på ett smidigare sätt så att alla program kan komma åt de filer de kan öppna.

Är eventuellt sugen på en WP8 Nokia.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Insanity92:

Hur funkar det med filer i Windows Phone? Kan man komma åt de från ett program till ett annat. Låt säga att man har laddat upp en .mkv fil till sin SkyDrive och vill spela upp den i en nedladdad spelare eftersom den inbyggda inte kan göra detta. Kan man då göra det? I Android är det bara att spara ner i filsystemet och köra i iOS funkar bara filer som SkyDrive appen själv klarar av (eller?). Hur är det i Windows Phone? Jag vet att det inte finns någon filhanterare men det kanske är löst på ett smidigare sätt så att alla program kan komma åt de filer de kan öppna.

Är eventuellt sugen på en WP8 Nokia.

Ladda ner Zune i datorn:
http://www.zune.net/sv-SE/products/windowsphone7/default.htm

Har du en Mac använder du denna:
http://www.microsoft.com/windowsphone/sv-se/apps/mac-connecto...

Finns lite tips om SkyDrive här:
http://www.wpcentral.com/tips-tricks-skydrive-windows-phone

Men det blir mycket nytt till Windows Phone 8:
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Permalänk

Bara jag som inte kan ladda ner apps efter den senaste uppdateringen? Jag får error c101b000. (Lumia 800, senaste versionen)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Hur funkar det med filer i Windows Phone? Kan man komma åt de från ett program till ett annat. Låt säga att man har laddat upp en .mkv fil till sin SkyDrive och vill spela upp den i en nedladdad spelare eftersom den inbyggda inte kan göra detta. Kan man då göra det? I Android är det bara att spara ner i filsystemet och köra i iOS funkar bara filer som SkyDrive appen själv klarar av (eller?). Hur är det i Windows Phone? Jag vet att det inte finns någon filhanterare men det kanske är löst på ett smidigare sätt så att alla program kan komma åt de filer de kan öppna.

Är eventuellt sugen på en WP8 Nokia.

Vet inte hur det ser ut i WP8, i WP7 använde man Zune, men dom har lovat att Zune ska försvinna till WP8

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om wp7,8 kommer det finnas ute att installera på sin enhet oavsett märke osv eller som på android att OEM kan skita i det? Och kommer vi ha det samtidigt som wp8 telefonerna börjar säljas?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

jOnÄTÄn: Det står att det kommer att komma efter 8:an, enskilda märkena är väl inte inblandade i uppdateringar utan rent från MS, eller tanken är väl så i alla fall.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad tror ni om wp7,8 kommer det finnas ute att installera på sin enhet oavsett märke osv eller som på android att OEM kan skita i det? Och kommer vi ha det samtidigt som wp8 telefonerna börjar säljas?

Microsoft är väl dom som släpper den uppdateringen? Det är väl mer dom som sköter det och inte OEM tillverkarna? Jag kan ha fel men tror det är så.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Microsoft är väl dom som släpper den uppdateringen? Det är väl mer dom som sköter det och inte OEM tillverkarna? Jag kan ha fel men tror det är så.

Microsoft gör ju det stora på samma sätt som med Android. Sedan anpassar tillverkaren den efter telefonens hårdvara. Skillnaden är att det inte finns något specialgui och skillnaden på hårdvaran mellan referensen och tillverkarens modeller är mindre i Windows phone. Kan inte tänka mig att den versionen Microsoft slänger ut kommer passa perfekt i alla telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Microsoft är väl dom som släpper den uppdateringen? Det är väl mer dom som sköter det och inte OEM tillverkarna? Jag kan ha fel men tror det är så.

Skrivet av jocke92:

Microsoft gör ju det stora på samma sätt som med Android. Sedan anpassar tillverkaren den efter telefonens hårdvara. Skillnaden är att det inte finns något specialgui och skillnaden på hårdvaran mellan referensen och tillverkarens modeller är mindre i Windows phone. Kan inte tänka mig att den versionen Microsoft slänger ut kommer passa perfekt i alla telefoner.

Jo det förstår jag men tänkte om de hade ett krav på sig för att fortsätta med wp telefoner eller om de kan göra lite som de känner för.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Tango uppdateringen har väl släppts till alla enheter, men inte samtidigt. Kan komma i lite olika tidpunkter.
Fick den rätt sent till Min Nokia Lumia 800:
http://thenextweb.com/microsoft/2012/07/02/windows-phone-tang...

Antagligen blir det samma med Windows Phone 7.8 också.

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Vet inte hur det ser ut i WP8, i WP7 använde man Zune, men dom har lovat att Zune ska försvinna till WP8

Citerar dig men ingen som svarade verkar ha fattat vad jag menade. Jag frågar INTE hur man får in filer i telefonen via USB utan hur jag kan öppna de. På en Android kan man ladda ner en .pdf,.doc,.rar,.mkv eller .flac och spara den på minneskortet utan att man kan öppna de (för Android kan inte öppna de filerna som standard om inte tillverkaren lagt in stöd för det). Sen laddar man bara ner den app som kan öppna filen, går in i filhanteraren och trycker på filen så öppnas den i det nya programmet (i princip som en vanlig dator fungerar). Hur gör man det på en Windows Phone när man inte kan komma åt filsystemet och bläddra bland mapparna?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Citerar dig men ingen som svarade verkar ha fattat vad jag menade. Jag frågar INTE hur man får in filer i telefonen via USB utan hur jag kan öppna de. På en Android kan man ladda ner en .pdf,.doc,.rar,.mkv eller .flac och spara den på minneskortet utan att man kan öppna de (för Android kan inte öppna de filerna som standard om inte tillverkaren lagt in stöd för det). Sen laddar man bara ner den app som kan öppna filen, går in i filhanteraren och trycker på filen så öppnas den i det nya programmet (i princip som en vanlig dator fungerar). Hur gör man det på en Windows Phone när man inte kan komma åt filsystemet och bläddra bland mapparna?

Är det ex text dokument osv så löser ju office den biten och då kan man välja vart man ska ta filen ifrån (telefon , skydrive, office365 eller SharePoint.) ej testat PDF men de finns pdf läsare på market mkv flac mm har jag heller inte testat men finns det inte nu så lär det komma till WP8

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Citerar dig men ingen som svarade verkar ha fattat vad jag menade. Jag frågar INTE hur man får in filer i telefonen via USB utan hur jag kan öppna de. På en Android kan man ladda ner en .pdf,.doc,.rar,.mkv eller .flac och spara den på minneskortet utan att man kan öppna de (för Android kan inte öppna de filerna som standard om inte tillverkaren lagt in stöd för det). Sen laddar man bara ner den app som kan öppna filen, går in i filhanteraren och trycker på filen så öppnas den i det nya programmet (i princip som en vanlig dator fungerar). Hur gör man det på en Windows Phone när man inte kan komma åt filsystemet och bläddra bland mapparna?

Ahhhh

Som föregående talare. Jag har det mesta i skydrive, så öppnar rätt program rätt sak. Programmen i sin tur är byggda för att jobba med rätt arkiv, som t.ex. där som Zune lägger sakerna, eller via dropbox eller skydrive. Så man hoppar aldrig runt på olika sparställen på en wp.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Köpte en Nokia Lumia 610 i 50 års present till min far då det är dags för honom att ta klivet in i smartphone världen. Tänkte en windows phone har stora ikoner och är busenkel att lära sig.
Jag är riktigt imponerad över hur bra det flyter på i en budgettelefon. Har själv haft en Lumia 800 men förväntade mig inte att 610 modellen skulle flyta på lika bra.
Det är fantastiskt hur bra system windows har skapat när budget telefonerna flyter på lika bra som flaggskeppen.
Jag tror inte folk vet om detta, hade folk som vill ha en enkel smartphone kännt till windows phone så tror jag det hade gått fan så mycket bättre för windows phone.
Men dom får väl skylla sig själv då marknadsföringen har varit riktigt dålig, både från windows sida och telefontillverkarnas sida.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Köpte en Nokia Lumia 610 i 50 års present till min far då det är dags för honom att ta klivet in i smartphone världen. Tänkte en windows phone har stora ikoner och är busenkel att lära sig.
Jag är riktigt imponerad över hur bra det flyter på i en budgettelefon. Har själv haft en Lumia 800 men förväntade mig inte att 610 modellen skulle flyta på lika bra.
Det är fantastiskt hur bra system windows har skapat när budget telefonerna flyter på lika bra som flaggskeppen.
Jag tror inte folk vet om detta, hade folk som vill ha en enkel smartphone kännt till windows phone så tror jag det hade gått fan så mycket bättre för windows phone.
Men dom får väl skylla sig själv då marknadsföringen har varit riktigt dålig, både från windows sida och telefontillverkarnas sida.

Har också hört detta tyvärr så satsar väl många som vill ha en budget smartphone på Android och dom är inte roliga att använda. Dom jag har testat är riktigt hemska.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Köpte en Nokia Lumia 610 i 50 års present till min far då det är dags för honom att ta klivet in i smartphone världen. Tänkte en windows phone har stora ikoner och är busenkel att lära sig.
Jag är riktigt imponerad över hur bra det flyter på i en budgettelefon. Har själv haft en Lumia 800 men förväntade mig inte att 610 modellen skulle flyta på lika bra.
Det är fantastiskt hur bra system windows har skapat när budget telefonerna flyter på lika bra som flaggskeppen.
Jag tror inte folk vet om detta, hade folk som vill ha en enkel smartphone kännt till windows phone så tror jag det hade gått fan så mycket bättre för windows phone.
Men dom får väl skylla sig själv då marknadsföringen har varit riktigt dålig, både från windows sida och telefontillverkarnas sida.

håller med köpte en zte tania efter en sväng i android göret och den är nästan så den känns highend presterar lika bra som min gamla optimis7. Byggkvalitet och skärmens responsicitet kan brista men det handlar enbart om zte hårdvara och inget med operativet:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiee:

Jag skulle hellre välja denna Alpha Trident - Android 2,2 Froyo Smartphone.
bättre prestanda, lägre kostnad, har samma utformning. http://goo.gl/Hzf7L

Kan man byta OS i den till WP då? För det är WP tråden handlar om i fall du inte fattade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Kan man byta OS i den till WP då? För det är WP tråden handlar om i fall du inte fattade det.

Spam... fyra posts och alla är samma.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Spam... fyra posts och alla är samma.

Vill du förklara vad du menar? Spam? Fyra posts och alla är samma???

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vill du förklara vad du menar? Spam? Fyra posts och alla är samma???

Anvkontot skapat idag och med ett syfte.
Bot, spam, etc.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Anvkontot skapat idag och med ett syfte.
Bot, spam, etc.

Hahaha, jag trodde du menade mina inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Hahaha, jag trodde du menade mina inlägg.

^^ nej så illa var det inte. ber om ursäkt för missförståndet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vill du förklara vad du menar? Spam? Fyra posts och alla är samma???

Att det troligtvis är en bot.

Skickades från m.sweclockers.com

edit missade att du fått svar sidan efter

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vet inte om det diskuterats sen tidigare i de 100 sidorna men jag provar ändå.

Det medföljer 2 kart program för HTC Titan, Maps och Locations. Locations är en trail medan Maps är gratis. Ärligt talat tycker jag att dessa är extremt dåliga jämfört med Google Maps på Android!

Jag har även köpt GMap Pro men det vär nästan värre än Maps!?

Vad är det jag tycker är så dåligt då?

Jo men Google maps så har man först och främst kartan över hela skärmen vilket ger en god överblick på den lilla skärmen och den zoomar automatiskt in beroende på hastighet vilket är perfekt. Men framför allt har vi röst vägvisaren som meddelar när man ska vidtag åtgärd(svänga vänster/höger o.s.v).

Nu när vi varit på semester har jag verkligen försökt använda Windows Phone för navigering med Android ligger hästlängder förre med sin gratis app.

Jag vet att det finns betal för typ 500 kr men de e ju aningen dyrt och dessutom misstänker jag att man får updatera kartor manuellt vilket säkert också kostar extra pengar.

Google Maps kopia på Windows Phone hade varit super!

Hur löser ni detta?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Hur löser ni detta?

Nokia Navigation

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Nokia Navigation

Läste du ens inlägget? Han har en HTC Titan. Nokia släpper la inte kartorna till övriga förrän WP8 och då vet jag inte om det bara är själva kartan eller att man får navigation mm gratis till alla märken.
Men ja Nokia är bra på navigations delen i alla fall på deras symbian enheter ej testat wp7 varianten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Någon som har lyckats synka sin Lumia med win 8 RTM? Kan inte synka eller installera Zune.

Tacksam för hjälp!