Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Ny build och ny firmware till 950 och 950 xl. Känns som jullafton.

(+Ny preview till Xbox och PC)

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@theailer: tyvärr inte.. stoppade i ett sd kort, fick upp frågan om man vill att allt nytt ska sparas på sd, svarade ja, men samtals inspelningar hamnade fortfarande under intern lagringen =(

Störigt. Kanske skapa ett ärende på feedback hubben?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Ny build och ny firmware till 950 och 950 xl. Känns som jullafton.

(+Ny preview till Xbox och PC)

Gamla goa dubbeltapp för uppvakning är tillbaka!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bara jag som har problem med, vad jag tror, den senaste uppdateringen till Kontakter? Som släpptes för cirka en vecka sedan. Inga foton syns på mina kontakter. Fäster jag en kontakt på hemskärmen blir det en blank tile bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Petter: Troll kan vara provocerande. Väljer att inte nappa på ditt inlägg.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

@Petter: Troll kan vara provocerande. Väljer att inte nappa på ditt inlägg.

Du väljer att inte skriva något om WP/W10M och kommer med meningslösa inlägg istället som inte för diskussionen framåt. Tur att det finns andra som diskuterar ämnet istället.

Permalänk
Medlem

Fick hem ett light oak back cover till min lumia 950 xl. Känns väldigt bra i handen och snyggare än lädret.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Jag har en Lumia 640 XL, men funderar på att köpa en Lumia 550 under tiden som min huvudtelefon är på rep. Är det värt att köpa 550 eller ska jag köra på 640 XL?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

verkar hitta ut i butikerna snart, Dustin har några varianter och på någon av de stod det i lager 2016-07-26. Saftigt pris just nu, hopas på en snabb dropp

Permalänk
Skrivet av istream:

verkar hitta ut i butikerna snart, Dustin har några varianter och på någon av de stod det i lager 2016-07-26. Saftigt pris just nu, hopas på en snabb dropp

Verkligen, verkar ligga i apples prisklasser annars

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@RVX: på dustin ingår dockningsstation och hörlurar. Men jag tror att dockningsstationen ingår till alla telefonerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

@Bruce Wayne: på dustin ingår dockningsstation och hörlurar. Men jag tror att dockningsstationen ingår till alla telefonerna?

Aah, missade det.
Vet inte om det ingår på den jag länkade. I så fall är ju priset betydligt bättre, hoppas bara telefonen är värd sitt pris sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Skärmen på min 640XL visar helt plötsligt vertikala lila mönster, nästan lite matrix över det, fast lila.

Det tonar in ett par sekunder efter att man slagit på skärmen och ökar i styrka. Stänger jag av skärmen och på igen så är det samma visa igen, fin skärm de första sekunderna sedan kommer det lila fram.

Har provat återställa telefonen men problemet uppkommer i alla fall.
Märkte dock att skärmen var svart och fin under nästan alla moment under återställning så gissar att det har med någon sensor att göra som kanske inte används vid dessa steg (ambient light sensor?).

Ljussensorn klarar jag byta själv men tänkte först höra om någon varit med om något liknande och eventuell lösning?

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Skärmen på min 640XL visar helt plötsligt vertikala lila mönster, nästan lite matrix över det, fast lila.

Det tonar in ett par sekunder efter att man slagit på skärmen och ökar i styrka. Stänger jag av skärmen och på igen så är det samma visa igen, fin skärm de första sekunderna sedan kommer det lila fram.

Har provat återställa telefonen men problemet uppkommer i alla fall.
Märkte dock att skärmen var svart och fin under nästan alla moment under återställning så gissar att det har med någon sensor att göra som kanske inte används vid dessa steg (ambient light sensor?).

Ljussensorn klarar jag byta själv men tänkte först höra om någon varit med om något liknande och eventuell lösning?

tyvärr aldrig varit med om något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

tyvärr aldrig varit med om något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Satte dit den gamla skärmen med trasigt glas och den fungerar perfekt.
Eftersom alla andra delar är samma som tidigare så verkar det tyvärr inte bättre än att det är nya skärmen det är fel på.
Typiskt att den bara höll ett halvår.

Märkte för övrigt att felet med lila missfärgning endast uppstår med mörk bakgrund. Scrollar man på en websida med vit bakgrund är det inga problem men blir det sedan mörkt på skärmen så tonar det genast in massa lila skräp. Lumia 930 hade väl problem med detta också?

Permalänk
Medlem

Acer Liquid Jade Primo verkar också vara på gång nu. Den har bl a dykt upp i Microsoft store i USA.
Unboxing och mer info på WC: http://www.windowscentral.com/acer-liquid-jade-primo-unboxing

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk

Microsofts mobil division gick ned med massiva 71% senaste kvartalet.

http://www.windowscentral.com/microsofts-phone-revenue-droppe...

Antar att Microsoft tänker ställa om till betydligt mindre antal mobiler och att de inte kommer släppa nya lika ofta som tidigare?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av haloguilty:

Om jag vill koppla upp min Lumia 640 med Spotify till en BT högtalare kan jag ej komma åt equalisern i inställningarna. Får bara det att funka med trådbundet. Har även ett trådlöst BT headset som det inte heller går att justera ljudet.

Några förslag om detta går att lösa på något sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Microsoft stödjer inte aptX för Bluetooth utan endast AD2P i WP och W10M tyvärr, lider av samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Microsofts mobil division gick ned med massiva 71% senaste kvartalet.

http://www.windowscentral.com/microsofts-phone-revenue-droppe...

Antar att Microsoft tänker ställa om till betydligt mindre antal mobiler och att de inte kommer släppa nya lika ofta som tidigare?

Vi håller tummarna för att surface phone faktiskt ens existerar och att den blir verklighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Någon annan med senaste insider builden som har problem att öppna vissa appar som seqr eller mtalk?
Sjukt irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Swedish Berserk Microsoft har ju sparkat i princip alla från gamla Nokia D&S i Finland som utvecklade telefonerna så nog har de sparat in. En del ska flytta till Redmond, enstaka individer har erbjudits att flytta dit nu i och med att de sparkat nästan alla i Finland eller att de får byta kontor i Finland om de är viktiga att ha kvar, de kommer ha 900 personer kvar hos (hela) Microsoft i Finland, men ska visst fortsätta utveckla telefoner i Esbo och Tammerfors. Både dyra telefoner och mellansegment enligt vad det rapporteras. Några som jobbat med feature-phones och enkla S30/40-lurar går också över till HMD (bland annat fabriken i Vietnam) och de har ju tidigare rensat ganska bra i deras organisation över hela världen. I princip blir det ett par tusen kvar från D&S tidigare 60 000 anställda (2009-10). Nuvarande försäljning av smartphones från Microsoft Mobile är ju ca 8-9% av Nokias försäljning av smartphones med Symbian 2010. Eller ett par procent av Nokias försäljning innan de tog in VD från Microsoft och bytte spår. Nokiaspåret var ju downsizing innan de ens kunde få ut en WP7-lur från Compal.

Allt det är inte så intressant idag, det intressanta är hur mjukvaran utvecklas nu. Blir den bättre så kommer det vara någon som tillverkar lurar. De har ju verkligen inte levt upp till det som deras anhängare hoppades på när det gäller strul och snabba uppgraderingar till nya OS-versioner osv. Mjukvara är där de har något de behöver bevisa, modern hårdvara har du ju redan i HP Elite X3 exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Någon annan med senaste insider builden som har problem att öppna vissa appar som seqr eller mtalk?
Sjukt irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Får svara mig själv. Efter två omstarter så funkar allt igen, bara någon tillfällig bugg. Skönt att slippa en återställning av telefonen.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Microsofts mobil division gick ned med massiva 71% senaste kvartalet.

http://www.windowscentral.com/microsofts-phone-revenue-droppe...

Antar att Microsoft tänker ställa om till betydligt mindre antal mobiler och att de inte kommer släppa nya lika ofta som tidigare?

Får se vad som händer men dom har ju valt att gå över till att fokusera på företag och det är nog det som kommer att vara deras 100% fokus 2017 vilket låter mer vettigt för Microsoft. Tror Apple och Google kommer att få det svårt att hävda sig där i framtiden eftersom dom nästa bara har fokus på konsumentmarknaden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Microsofts mobil division gick ned med massiva 71% senaste kvartalet.

http://www.windowscentral.com/microsofts-phone-revenue-droppe...

Antar att Microsoft tänker ställa om till betydligt mindre antal mobiler och att de inte kommer släppa nya lika ofta som tidigare?

Microsoft borde satsa på en kampanj med en gratis Win10m mobil med varje gratis Win10 dator. -"låt oss installera gratis Win10 på din PC, så får du en gratis W10M mobil på köpet".
Det skulle ju kunna boosta Winphone mobilernas marknadsandel och kundbasen för Winphone program/appar.

Att "betalningen" för mottagaren är Telemetri, vilket skulle bli dubbelt värdefull för Microsoft om de kan samla in personlig data från både mobil och dator aktiviteter.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Microsoft borde satsa på en kampanj med en gratis Win10m mobil med varje gratis Win10 dator. -"låt oss installera gratis Win10 på din PC, så får du en gratis W10M mobil på köpet".
Det skulle ju kunna boosta Winphone mobilernas marknadsandel och kundbasen för Winphone program/appar.

Att "betalningen" för mottagaren är Telemetri, vilket skulle bli dubbelt värdefull för Microsoft om de kan samla in personlig data från användares mobil och dator aktiviteter.

Du kommer få betala för att uppgradera till Windows 10 efter 29:e. Så hur ska det fungera? Finns inget sätt att tvinga folk att köra inställningar för att skicka så mycket information till Microsoft som möjligt. De kommer inte komma med specialutgåvor av operativsystemen.

Microsoft har inte någon nytta av att folk sitter med Lumia 550-lurar i byrålådorna. Finns ingen anledning för dem att tillverka miljontals sådana. Microsoft har prioriterat ned W10M och då får de leva med sitt beslut, att skjuta ut enheter kommer inte hjälpa där.

Permalänk
Medlem

@Kronvrak Ett problem de har är ju dessutom att de inte lyckats övertyga WP8.1-användarna att uppgradera till W10M, och inte kommer det upp som OTA-uppdatering utan Upgrade Advisor heller. Lurar som hade W10M under preview-programmet fick ju inte heller officiella uppdateringen senare. Det gör plattformen splittrad att utveckla till, men bygger fortfarande WP7.X-appar pga av allt det.

Permalänk
Medlem

Verkar som Microsoft överger Skype på 8.1 i oktober. Jösses, får hoppas det trots allt kommer att fungera ett tag till.

http://mspoweruser.com/microsofts-skype-drops-support-80-wind...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Verkar som Microsoft överger Skype på 8.1 i oktober. Jösses, får hoppas det trots allt kommer att fungera ett tag till.

http://mspoweruser.com/microsofts-skype-drops-support-80-wind...

Antar att många får kassera sina telefoner och lämna de på elektronikåtervinningen snart då. Många lurar som inte ens fick W10M och de har dessutom inte haft några storsäljare på några år. Blir inte många lurar kvar i användning till slut.