Permalänk

Allt hat mot Razer?

Hej är rätt ny här på sweclockers och tagit upp mitt intresse för spel och datorer efter flera års konsol spelande. Har nyköpt rigg och köpte Razers tangentbord och mus modell dyrare, dom var fräcka i design och passade mina kriterier bra.

Men efter en tid här på forumet och lite läsande på gamla trådar höjs alltid ett varningens finger åt Razer. Många säger dom är för dyra för vad man får, andra säger att dom går sönder fort och har dåligt kvalitet.

Eller är det helt enkelt en "min mus och tangentbord är bäst" mentalitet från människor som har andra märken?

Anledningen till att jag frågar är inte för att byta utan för att undersöka hur det egentligen ligger till då jag inte fått några konkreta svar ifrån dom trådar som finns.
Beskriv gärna hur och varför och om ni har varit med om något fel eller missöde med eran utrustning.

Tack på förhand

//Marcus

Permalänk
Medlem

Har haft 2 produkter från razer och det är möss. En diamondback 3G som dog efter en del våld, har gett fan i att slå på min deathadder och den funkar finfint. Kan inte tala för deras tangentbord och headsets då jag bara har mössen och en musmatta från razer.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ration_0607:

Hej är rätt ny här på sweclockers och tagit upp mitt intresse för spel och datorer efter flera års konsol spelande. Har nyköpt rigg och köpte Razers tangentbord och mus modell dyrare, dom var fräcka i design och passade mina kriterier bra.

Men efter en tid här på forumet och lite läsande på gamla trådar höjs alltid ett varningens finger åt Razer. Många säger dom är för dyra för vad man får, andra säger att dom går sönder fort och har dåligt kvalitet.

Eller är det helt enkelt en "min mus och tangentbord är bäst" mentalitet från människor som har andra märken?

Anledningen till att jag frågar är inte för att byta utan för att undersöka hur det egentligen ligger till då jag inte fått några konkreta svar ifrån dom trådar som finns.
Beskriv gärna hur och varför och om ni har varit med om något fel eller missöde med eran utrustning.

Tack på förhand

//Marcus

Känns ju som att deras produkter är för dyra när det finns liknande alternativ, ja.

Permalänk
Medlem

Brorsan hade ett Razer Lycosa tangentbord som gick sönder ganska fort. Var en massa skumma problem med det. Han var mindre nöjd. Däremot så har han en Razer Imperator som han är grymt nöjd med. Funderar på att köpa en likadan! Är grymt skön!

Tror inte att Razer har nå sämre kvalitet än någon annan egentligen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag kan ju bara säga att åtminstone Deathadder mössen och tarantula tangentbordet håller bra kvalitet, har suttit med dom i några år nu.
Jag har 3 kompisar som också använder razer grejer och dom är nöjda.
Visst, deras tangentbord och dom mer avancerade mössen har en tendens att vara rätt dyra, annars tycker jag dom har rätt bra priser.

Permalänk

ja har kört med Razer diamondback, den hade jag i typ 4 år, den mer äldre röda som va helt transparant i skalet, Grym design, skön och fett bra mus!, de hände att den börja dubbelklicka till slut, men de får en mus göra efter 4 år ! sen beslöt ja mej för att köpa en Copperhead, Grymt snygg och bra också, Inga problem.

Kan rekomendera Razer till alla!,copperheaden kosta mej 500kr, och vilken annan mus är mer värd att köpa? ska man ha en bra spel mus är det den nivån som gäller

Razer for president

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Har kört med min Razor Diamonback i säkert 3-5 år nu och har absolut inget att klaga på. Som du själv skrev så finns det en hel del "min mus och tangentbord är bäst" mentalitet (annan hårdvara också) från människor här och mycket av gnället är inte befogat. Många klara på att deras saker går sönder efter x-antal veckor/månader men när man sen ser att dom drar näven i tangentbordet eller sular musen i väggen när dom blir dödade i spel så är det inte konstigt att sakerna går sönder.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Jag har ägt möss av Microsoft,Logitech och Razor..
Deathadder och Diamondback, var riktigt nöjd med dom.
Dom var sköna och höll bra.. en fördel är om man har små händer, eftersom mössen är rätt små i jämförelse med t.ex. Logitech mössen.

Permalänk
Medlem

Jag har dålig erfarenhet av Razer.

Hade en av dom första versionerna och redan då pajjade den (jo efter lite våld) när man slagit musen i skrivbordet.
Men jag tycker en mus ska hålla lite sånt iaf. Min MX518, ms intellimouse 3.0 och G5 tål det mesta.

Sen hade min polare nåt tangentbord som hade krångligt och fult program som var ganska svårt att förstå sig på.
Tycker helt enkelt man betalar enbart för design på produkterna. Sen att man läser en hel del skit gör inte saken bättre.

tycker också att razer kom in på marknaden ganska fort och störigt. Från ingenstans skulle dom revolutionera spelmarknaden utan
några som helst bra argument.

Och här är ingen "min-mus-och-mitt-tangentbord-är-bäst mentalitet" som jag pratar om utan av erfarenhet.

Även fast jag tycker att mitt tangentbord och min mus är bra. Men jag förstår inte heller varför man inte skulle tycka sitt tangentbord är bäst.
Eftersom det är ens eget och man är van så är det antagligen bäst?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Har haft två möss ifrån Razer, är alltid varit varsam och aldrig "misshandlat" någon av mina möss, men konstigt nog så slutade båda mössen fungera en kort tid efter att garantin hade gått ut, tycker det är lite skumt men kan ju vara en tillfällighet.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

Bara bra att säga om Razer förutom deras headset som var knas utan deras egna ljudkord!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haft polare som kört med razer saker (tagentbord,mus och headset) och dem har alla gått sönder på något sätt eller tappat funktion relativt fort!

Jag vet dock inte hur de tar hand om sin elektronik men antar att det är "normalt slitage"

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

har naga och en Diamondback 3G och dom fungerar fint.

är en sån person som inte blir arg pga av en dator så allt har hållit fint för mig.

har lyckats spilla kaffe över ett G15 tangentbord som inte gillade det ^^

Jag är nöjd med Razer iallafall

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

har visserligen "bara" kört möss från Razer, men har å andra sidan gjort det i kanske.. 6 år? Först en Diamondback och sedan två copperheads (en hemma och en till laptopen på jobbet, ingen av dessa tre är trasiga än trots lång och gedigen användning.. och även visst milt våld nån enstaka gång för mycket..). Så nej, inget negativt att säga om dem härifrån iaf

Permalänk
Medlem

Tycker RAZER mössen har dålig passform. Deathaddern är för sne och liten, handen passar inte riktigt på den. Andra RAZER möss jag har provat har konstiga "insjukningar" på klicken. Det liksom dalar där man har fingrarna skumt. Tangentborden har jag inte provat nått men de "verkar" vara lite överprisade... Som allt det andra, de tar ju säkert en hundring eller två för namnet och julgransbelysningen.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Härligt att få så många svar på kort tid Det är ju väldigt blandade känslor om dessa möss och tangentbord. Jag själv valde dom för att jag tyckte dom såg snygga ut, hade bra specs på pappret och att dom kändes ergonomiska.

Jag själv har upplevt att deras kuddar under musen slits fort med deras värsting mattor, men det var i princip förklarat i förpackningen.
Annars är jag också sjukt nöjd och tycker att de har en skön attityd som är framåt och mer extrem än tex logitech. Vilka gör grymt bra möss och tangentbord. Är nog därför jag fastnade för dom.

En annan bra fråga är varför man skulle välja någon annan tillverkare av möss? går inte deras modeller sönder också? har dom enklare modeller? Är de värt att betala för att en mus ska se snygg ut?

Permalänk

Har haft min Razer Lachesis i flera år nu och den funkar fortfarande och har alltid funkat! Aldrig haft några problem med den

Jag tycker Razer är ett bra märke!

Permalänk
Medlem

Har endast haft en razer produkt ( Razer krait ) Och den använder jag fortförande ( Har haft den i snart 2 år tror ja ) Fast scrollern blev lite seg efter nåt halvår. Men annars funkar den perfekt. Däremot är ja riktigt irriterad på steelseries och deras kvalite. Tror inte nån av mina kompisar har ett helt 5hv2 usb. Mitt gick sönder efter en månad ( har inget ljud från höger alltså högra ljudkåpan funkar inte eller hur man ska förklara det ) Mångas micar är trasiga och några har samma fel som mig eller liknande. Och vi är säkert en 6-7 st som har detta headset och det är nån av doms som är helt.

Permalänk
Medlem

jag har haft två razer produkter en mus (deathadder)och musmatta (Goliathus control(stavning?)) kan inte säga något annat än att de är fin fina produkter och skulle rekommendera dem till vem som helst.

Men visst, lite överpris är de ju...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ration_0607:

Hej är rätt ny här på sweclockers och tagit upp mitt intresse för spel och datorer efter flera års konsol spelande. Har nyköpt rigg och köpte Razers tangentbord och mus modell dyrare, dom var fräcka i design och passade mina kriterier bra.

Men efter en tid här på forumet och lite läsande på gamla trådar höjs alltid ett varningens finger åt Razer. Många säger dom är för dyra för vad man får, andra säger att dom går sönder fort och har dåligt kvalitet.

Eller är det helt enkelt en "min mus och tangentbord är bäst" mentalitet från människor som har andra märken?

Anledningen till att jag frågar är inte för att byta utan för att undersöka hur det egentligen ligger till då jag inte fått några konkreta svar ifrån dom trådar som finns.
Beskriv gärna hur och varför och om ni har varit med om något fel eller missöde med eran utrustning.

Tack på förhand

//Marcus

Om du är nöjd varför bry dig om vad andra tycker?

Min erfarenhet av Razer är varierande, har haft tre möss från dom :
. Boomslang 2000 original som jag gillade mycket, bra känslighet (vid den tiden - hjulmus dock) bra kvalitet på konstruktionen och enormt skön (eye of the beholder etc). Var ganska dyr.

. Boomslang CE. Enormt usel passform, flera millimeters öppningar mellan olika delar, sämre knappar och mjukvara som inte fungerade 100%. Enormt överpris med tanke på att man kunde köpa tre nästan lika bra möss av annat märke vid den tiden. Kvalitetskontrollen måste varit enormt slapphänt för att ens släppa igenom något sådant, och mitt exemplar är inte direkt något undantag om man kollar på nätet.

. Orochi. Sidoknapparna fuckade, dyr blah blah. Inte direkt dålig i övrigt men att betala dyrt för svampartade sidoknappar? Nej tack.

Å andra sidan har jag haft skräpprodukter från t.ex. Logitech också, de brukar ju anses bra.
YMMV

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Diamondback Chameleon för en massa år sen och den höll i cirka 3 månader innan sladden började glappa i musen. Klippte av en gammal USBskarv jag hade och lödde fast den istället. Sedan funkade den prima och det gör den än åt min bror, den har alltså varit i användning i runt 5 år nu men det är iofs min förtjänst och inte Razers. Dyra och dålig kvalitet för 5 år sedan alltså.

En bekant fick ett tangentbord av någon populär modell ifrån Razer i julklapp förra året, det har aldrig funkat som det ska och kostade nog runt 800 spänn. Dyrt och funkar inte nu heller.

Mina övriga möss/tangentbord/musmattor har aldrig krånglat mer än att min G5'a hade kasst programmerad sensor och byttes ut rätt omgående.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Min första razor prudokt.. Razer Deathadder respawn.. Bytte från en Logitech G9.. och jag är mycket nöjd..

Lite ovan form på den.. men den vändje man sig snabbt vid.. Nu älskar jag denna mus!
Glider bra på min fUNC F30.r..

Däremot säger jag nejtack till resten av deras produkter.. headset och tagentbord och ljudkort finns de bättre för pengarna..
Har man en gång haft LCD display på tagentbordet kan man inte vara utan!
Icemat siberia headsettet gör sitt jobb och Creative X-Fi Fatality funkar utmärkt!

Men sen kan jag inte påstå att jag inte tycker om razers andra produkter, men de är mössen som stuckit ut mest.. Och änsålänge inget att klaga på!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Har haft 3 st Razer möss (2x Diamondback 1x Copperhead) och på alla 3 så började vänster musknapp studsa (dubbelklickar när du klickar 1 gån) efter ca ett halvår.

En polare hade en deathadder som förutom att knapparna va riktigt äckliga (behövde fan inte ens röra knappen innan den klickade ) så gick lasern isönder efter ett år och började lagga runt o stannade helt o annat skit.

Jag har dock ett Razer lycosa som jag haft i 2 år nu tror jag det är och det funkar lika bra som när jag köpte det inga som helst problem över huvud taget, dock så vet jag inte om det var värt dom där 900kr jag betalade för det ^^

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Har haft en Razer DeathAdder (första utgåvan) nu i allt för många år. Och nu den senaste månaden har den börjat ge upp (ingen reaktion eller dubbel reaktion när man trycker).

Har även haft ett tangentbord som funkade fin fint, dock inte min smak märkte jag när jag fick det. Så det sålde jag till en kompis som har det fortfarande, funkar tydligen galant (var ett Lycosa).

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Har haft 2 st Copperhead. Den andra på grund av att den första gick sönder(fick ny på garanti). De höll ca 1,5 år var innan de gick sönder. En sak som kan påverkat livslängden är att jag och mina kompisar LANade så ut i bara den dessa år och den packades upp och ner ur väskor osv osv.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Razor Deathadder mus i snart 3 år och den har varit underbart bra! Tror det är det bästa "dator relaterade" köpet jag gjort. Jag tycker kvalitén är grymt bra iallafall. Därimot har jag inte haft så mycket andra produkter av razer.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Razor´s saker är sköna, men inte för priset.

Permalänk
Medlem

En polare hoppade på hajptåget när Razer introducerade Boomslang för många herrans år sedan. Tror han bytte den på garanti varannan vecka tills företaget i princip konkade. Antar att de förbättrat kvaliteten sedan dess eftersom de "tagit revanch", men för mig står Razer för sunkkvalitet och hajp.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Jag är nöjd men är också orolig för om mina prylar kommer pajja, lite därför jag undersöker om de är ett faktum eller ett tycke. Just nu känns de mer som "när" än "om" dom ska gå sönder. Får väll se annars byts de väll mot något ännu dyrare ifrån Steelseries ^^

Permalänk
Medlem

Finns inget som är fel på razer.
DeathAdder ex är top 3 möss of all time.
Diamondback är väldigt bra mus för rts.

Och dom är inte dyrare än något annat skit ifrån Steelseries,roccat osv, billigare är dom.

Haft min DA sen launch, den fungerar felfritt. Och den har spelats enormt mycket med under den tiden.
Diamondbacken fungerar också fint.

Fattar inte hur folk hanterar sina saker idag.
Massa cs kids som slår sönder sakerna när dom ragar lr.

Deras andra saker är väll sådär.
Men möss kan dom, punkt.