Kodi (XBMC) - Guiden för filmälskare

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara för mig om det går, och isåfall hur, man loggar in på tv4play i retrospect tillägget i Kodi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.N:

Jag har en xbox one fjärrkontroll, någon som vet om den på något sätt går att få fungera till min intel nuc/ openelec ?

Har du uppdaterat BIOS? Det var en bugg med IR på NUCarna från början som ska vara åtgärdad nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Någon som kan förklara för mig om det går, och isåfall hur, man loggar in på tv4play i retrospect tillägget i Kodi?

I dagsläget går det tyvärr inte. Följ utvecklingen här: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues/450/tv4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rky:

I dagsläget går det tyvärr inte. Följ utvecklingen här: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues/450/tv4...

Tack för det! Dock så får det mig lite att vilja lämna tillbaka min RPi2, testar just nu på 1an för att se vad som funkar/inte funkar. I dagsläget behöver jag verkligen ha inloggning där för att ha nytta av en HTPC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Tack för det! Dock så får det mig lite att vilja lämna tillbaka min RPi2, testar just nu på 1an för att se vad som funkar/inte funkar. I dagsläget behöver jag verkligen ha inloggning där för att ha nytta av en HTPC.

Då är nog en officiellt supportad plattform ditt enda val. Android/Apple Tv/Chromecast/"Smart" TV/något desktop OS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rky:

Då är nog en officiellt supportad plattform ditt enda val. Android/Apple Tv/Chromecast/"Smart" TV/något desktop OS.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, verkar som om jag får bygga en HTPC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Yes, verkar som om jag får bygga en HTPC.

Kodi till Android kan öppna apparna för TV4 Play, Netflix etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0wing:

Kodi till Android kan öppna apparna för TV4 Play, Netflix etc.

Går det att köra Android på RPi2?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Går det att köra Android på RPi2?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Går det att köra Android på RPi2?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, men jag menade bara att du kunde köpa en Android-enhet istället för att bygga en HTPC och få tillgång till TV4 Play o.s.v. ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0wing:

Nej, men jag menade bara att du kunde köpa en Android-enhet istället för att bygga en HTPC och få tillgång till TV4 Play o.s.v. ändå.

Ja, jo. Har allt varit inne på att köpa Nexus Player också

Permalänk
Medlem

Tyvärr har androidspelarna en del problem och nackdelar.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Flytta Över Kodi installation till annan dator?

Hej! jag har installerat kodi på min dator , och nu har jag köpt en ny dator som jag ska ha i vardagsrummet, så jag undrar om det finns något
bra sätt att flytta över kodi installationen från dator 1 till dator 2? detta vill jag göra för att ha kvar alla inställningar och profiler som jag gjort i dator 1.

Permalänk
Avstängd

Bara att kopiera över denna mapp: C:\Users\STORMENSE\AppData\Roaming\Kodi\userdata
Du behöver egentligen inte kopiera hela userdata-mappen men gör ingen skada så kör på det.

STORMENSE = din användare

På nya datorn installerar du KODI och startar det. Stänger programmet och sedan kklistrar du in userdata-mappen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Bara att kopiera över denna mapp: C:\Users\STORMENSE\AppData\Roaming\Kodi\userdata
Du behöver egentligen inte kopiera hela userdata-mappen men gör ingen skada så kör på det.

STORMENSE = din användare

På nya datorn installerar du KODI och startar det. Stänger programmet och sedan kklistrar du in userdata-mappen.

Tack för tipset , det ska jag prova så fort jag kommer hem

Permalänk
Avstängd

Vad rekommenderar ni för att styra openelec/kodi med?
Jag köpte nyligen ett trådlöst tangentbord som jag använder för tillfället. Jag köpte också en xbox one controller som ska gå att få och fungera men väldigt svårt. Finns det någon kontroll som fungerar direkt ur kartongen? Eller kanske funderar på att köpa en Ipad och styra genom den ,är det ett smidigt sätt?
Vad rekommenderar ni? tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.N:

Vad rekommenderar ni för att styra openelec/kodi med?
Jag köpte nyligen ett trådlöst tangentbord som jag använder för tillfället. Jag köpte också en xbox one controller som ska gå att få och fungera men väldigt svårt. Finns det någon kontroll som fungerar direkt ur kartongen? Eller kanske funderar på att köpa en Ipad och styra genom den ,är det ett smidigt sätt?
Vad rekommenderar ni? tacksam för hjälp.

Nu vet jag inte om det finns något bättre sätt. Men jag styr med hjälp av mitt tangentbord och min mobil, och tycker att det funkar utmärkt.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Jag har problem med lock preferences for smb med kodi och jag har ingen aning vad för användarnamn eller lösenord det ska vara.
Jag har även testa att inaktivera lösenordsskydds delning i hemgruppen.
Har även testa googla men hittar ingen som kan lösa mitt problem.

Någon som har några tips?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

åäö kanske? Prova döp om mappen till något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

http://ladda-upp.se/files/2015/b157103.jpg
Jag har problem med lock preferences for smb med kodi och jag har ingen aning vad för användarnamn eller lösenord det ska vara.
Jag har även testa att inaktivera lösenordsskydds delning i hemgruppen.
Har även testa googla men hittar ingen som kan lösa mitt problem.

Någon som har några tips?

Testa med arbetsgrupp istället för hemgrupp.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.N:

Vad rekommenderar ni för att styra openelec/kodi med?
Jag köpte nyligen ett trådlöst tangentbord som jag använder för tillfället. Jag köpte också en xbox one controller som ska gå att få och fungera men väldigt svårt. Finns det någon kontroll som fungerar direkt ur kartongen? Eller kanske funderar på att köpa en Ipad och styra genom den ,är det ett smidigt sätt?
Vad rekommenderar ni? tacksam för hjälp.

Android platta alla dagar i veckan, dels oftast billigare (om det ändå det enda du ska göra) och bättre stöd för remote appar. Tror inte detta https://play.google.com/store/apps/details?id=org.leetzone.an... finns på app store för IOS än (inte sist jag kolla).

Officiella XBMC appen i alla fall för android är instabil och Yatse är betydligt bättre designat (skulle lätt donera en peng för programmet).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.N:

Vad rekommenderar ni för att styra openelec/kodi med?
Jag köpte nyligen ett trådlöst tangentbord som jag använder för tillfället. Jag köpte också en xbox one controller som ska gå att få och fungera men väldigt svårt. Finns det någon kontroll som fungerar direkt ur kartongen? Eller kanske funderar på att köpa en Ipad och styra genom den ,är det ett smidigt sätt?
Vad rekommenderar ni? tacksam för hjälp.

Vad är det som inte fungerar med fjärrkontrollen? Det ska nog gå att ordna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Isengard 15.0 klar nu.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Isengard 15.0 klar nu.

Några problem? Vet med mig att dom inte alltid lyckas göra nya versioner så bra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Några problem? Vet med mig att dom inte alltid lyckas göra nya versioner så bra.

Har bara hunnit uppdatera bibliotek än...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Har bara hunnit uppdatera bibliotek än...

Okej kul med ett omdöme sen. kör ännu 13 , är den som fungerar bäst och snabbast.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag kör Kodi på OSX och undrar hur jag kan stänga av eller blockera notifikationer och meddelanden så att de inte dyker upp när Kodi körs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Några problem? Vet med mig att dom inte alltid lyckas göra nya versioner så bra.

För mig går det inte att spola i filmerna tyvärr, tror jag backar till tidigare version.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

För mig går det inte att spola i filmerna tyvärr, tror jag backar till tidigare version.

Skickades från m.sweclockers.com

Spola?
Du har ju även alternativt hoppa framåt/bakåt 10/30sec/1min osv nu i nya version 15.0.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Provade nya kodi i går och den filmen jag titta på hackade det till i två scener. Känns som det är mediaspelaren felet är, men får prova filen i en annan för att utesluta det kanske först

tänkte bara höra om flera med detta problem.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar