Behöver speldator, och hjälp

Permalänk

Behöver speldator, och hjälp

Hej!
Jag funderar på denna: http://www.boulevard.se/datorer/Speldatorer/Gamer_Pro/309
Det är inte den bästa som finns, och inte den dyraste heller, men jag tror att den räcker för mig, men vet ändå inte riktigt.
Det jag vill göra på den är att kunna köra Starcraft 2 med maxad grafik, kunna lira The witcher 2 (behöver inte vara med allt på max dock), och kunna köra saker som kommer i framtiden, inte allt, men det mesta som kommer under 2011. Förhoppningsvis 2012 också. Skulle också vara trevligt att kunna lira Battlefield bad company 2 med högsta på det mesta i alla fall!

Är den datorn bra för mig? Klarar den det jag vill att den ska klara?
Om inte kan ni väl ge mig tips på speldatorer som klarar det jag vill att den ska med ett pris på runt 5000?!

Tack på förhand!

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanörd:

Hej!
Jag funderar på denna: http://www.boulevard.se/datorer/Speldatorer/Gamer_Pro/309
Det är inte den bästa som finns, och inte den dyraste heller, men jag tror att den räcker för mig, men vet ändå inte riktigt.
Det jag vill göra på den är att kunna köra Starcraft 2 med maxad grafik, kunna lira The witcher 2 (behöver inte vara med allt på max dock), och kunna köra saker som kommer i framtiden, inte allt, men det mesta som kommer under 2011. Förhoppningsvis 2012 också. Skulle också vara trevligt att kunna lira Battlefield bad company 2 med högsta på det mesta i alla fall!

Är den datorn bra för mig? Klarar den det jag vill att den ska klara?
Om inte kan ni väl ge mig tips på speldatorer som klarar det jag vill att den ska med ett pris på runt 5000?!

Tack på förhand!

Tjaa! Med OS och allt? Och ska du bygga själv eller inte? Väljer gärna ihop till dig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Om du ska ha den färdig byggd med OS får du nog gå upp till minst 7tusen för den ska kunna köra spelen i ett rent 30fps på högsta grafik. Du vill väll inte köra på lägsta med runt 20-30 fps?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Jag är inte den bästa på datorer, vad menas med OS? Jag kan inte bygga själv och känner ingen som kan tror jag! Så jag bygger nog inte.

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanörd:

Jag är inte den bästa på datorer, vad menas med OS? Jag kan inte bygga själv och känner ingen som kan tror jag! Så jag bygger nog inte.

Byggde själv en dator första gången, gick alldeles utmärkt, kolla bara mycket på youtube OS= Operativsystem asså Windows 7

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Jag tror inte jag vågar kolla på youtube och bygga själv Jaha, så om jag kör med OS funkar spelen bättre? Jag kan ju lägga till Windows 7 Home Premium 64-bit för 980 kr eller Windows 7 Ultimate 64-bit för 2057 kr

Visa signatur

Hej!..

Permalänk

Om jag väljer ett av dessa, kommer spelen flyta på bättre då?

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Medlem

Haha neej, utan OS så kommer inte du kunna spela spel överhuvudtaget ^^ Men här är nog det bäst för spel som är allting färdigt åt dig http://www.inet.se/kundvagn/visa/99765/2011-01-09 men går över 1600kr... Men om du inte ska bygga själv och utan OS så kan du gå ner till runt 4500kr... Du kan nog inte få mycket bättre gamingdator för pengarna, Den kommer maxa allt, och klarar alla spel i ungefär 4 till 5 år. Och btw, den datorn du länka ingår det inget OS, så du får ändå betalla 1000kr extra för den ska funka överhuvudtaget... Och på den jag har valt i hop till dig kan du kan unlocka extra kärnor på denna cpu så den blir 4kärnig. Det är nog det bästa du kan göra om du ska gamea.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... sen får du inte glömma att lägga ditt den såå har du gratis frakt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Fast bläddrar du ner på min länk så kan du välja annat grafikkort, minne osv. där kan du också välja att lägga till ett OS så får man det med!
På din länk, är den färdig byggd när du får datorn då?

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Medlem

Jaa, Dom bygger ihop till dig och installerar Windows till dig, allt är valt redan, grafikkort och allt sånt. Det är en komplett dator som om du skulle köpa från onoff eller nått Fasr presterar mycket bättre ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Så den datorn du länkade till är bättre än den jag länkade till?

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Medlem

Mycket, starkare gpu och bättre cpu, mer stabilt moderkort, ett väldigt bra nätagg, bra ramminnen som går klocka bra. Och så den klarar alla spel på max nuförtiden

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Tack för din hjälp! Men kan jag välja typ vilken skärm som helst till den datorn, man får väl ingen till?

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Medlem

Nej, det får du inte, skulle rekommendera att skaffa en skärm med dvi eller hdmi ingång, då får du bästa bilden Använder denna skärm själv https://www.inet.se/artikel/2203071/benq-tft-21-5-g2222hdl-le... väldigt bra skärm och billig, men du får ingen dvi sladd till så du måste köpa det separat :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Vad är DVI-sladd?

Visa signatur

Hej!..

Permalänk

En sladd som går från datorn till skärmen... Med ett speciellt utseende.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Så man får inte ens till en sån sladd utan speciellt utseende?

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/artikel/8905038/dvi-kabel-ha-ha-2m En sladd som går mellan datorn och datorskärmen för att få bild på skärmen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanörd:

Vad är DVI-sladd?

Du måste skämta? har varit medlem på sweclockers sen 2002?

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

Mhm, är Inet bra eller? Beställde du din dator därifrån?

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Medlem

Är 5000:- det högsta du kan gå?

Jag gjorde misstaget att inte köpa dom delar jag ville och med min dator har vat verit strul upp och ner tyvärr..

Jag hade väntat tills jag hade mer pengar. Speciellt om du vill ha OS och att dom ska bygga åt dig på inet.
Och speciellt om du ska spela

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Skrivet av SvinVild:

Du måste skämta? har varit medlem på sweclockers sen 2002?

Det är inte mitt konto, lånar kontot för att kunne skriva detta forum

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Skrivet av m4goo2:

Är 5000:- det högsta du kan gå?

Jag gjorde misstaget att inte köpa dom delar jag ville och med min dator har vat verit strul upp och ner tyvärr..

Jag hade väntat tills jag hade mer pengar. Speciellt om du vill ha OS och att dom ska bygga åt dig på inet.
Och speciellt om du ska spela

Länken jag fick på Inet kostade ju typ 6100!

Visa signatur

Hej!..

Permalänk

Inet är Bland de bästa, detta var anledningen till att de har vunnit sweclockers tävling "Årets datorbutik" flera år i rad nu. senast nu i höst med en jordskredsseger 60% av alla röster landade på inet...

Jag hjar köpt i princip hela min dator hos inet
snabb leverans, bra service, Pingvinstänger (Godis)

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Säg hur mycket du har råd med så kan vi sätta ihop en dator åt dig.

Permalänk
Skrivet av tjoga:

Säg hur mycket du har råd med så kan vi sätta ihop en dator åt dig.

5-6000

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanörd:

Vad ska ingå i detta?
OS?
Ihopbyggning?
Mus?
Tagentbord?
Musmatta?
Högtalare?
Skärm?

För då får du ingen bra dator i sig alls. Så, har du nån kringutrustning?

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Skrivet av m4goo2:

Vad ska ingå i detta?
OS?
Ihopbyggning?
Mus?
Tagentbord?
Musmatta?
Högtalare?
Skärm?

För då får du ingen bra dator i sig alls. Så, har du nån kringutrustning?

T-bord, mus, skärm kan jag fixa vid sidan om

Visa signatur

Hej!..

Permalänk
Skrivet av Datanörd:

T-bord, mus, skärm kan jag fixa vid sidan om

Os kan ingå och jag bygger INTE själv

Visa signatur

Hej!..