Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

H70 låter jävligt konstigt.

Morsning. Jag har nyligen fått problem med min H70 kylare. Pumpen ger ifrån sig ett kraftigt surrande, ungefär som om man råkar låta en sladd komma åt en fläkt. Jag har försökt ställa datorn i alla möjliga lägen för att få bort eventuell luft ur pumpen men det har inte hjälpt alls. Någon som vet vad problemet kan vara? Försökt googla om det men det har inte gett några resultat.

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka den! Pumpen ska inte låta så mycket.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med min H50, ljudet har försvunnit med tiden, men det är ett ärende som ska täckas av garantin enl Corsiar....

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Lämna tillbaka den! Pumpen ska inte låta så mycket.

Vettefan om garantin fortfarande gäller. Den har fungerat bra i ett par månader.

Permalänk
Medlem

Corsair har väl iaf 1 elr 2 år. Vet inte om deras 5 års garanti bara gäller för psus.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Hmm. Får överväga saken, har hört att deras garanti-support är väldigt seg och att vara utan dator i 2-3 veckor låter inget vidare. Kylaren fungerar för övrigt, man får bara huvudvärk så fort man sätter foten i rummet.

Permalänk

Kan det inte vara värt att snöra på en billig/stock kylare och köra med den tills du får tillbaka din H70, om du nu skulle skicka på garantin?

Permalänk
Skrivet av ollepelles:

Kan det inte vara värt att snöra på en billig/stock kylare och köra med den tills du får tillbaka din H70, om du nu skulle skicka på garantin?

Har pucklat in stock-kylaren nu och den får hålla så länge, vågar väl inte mig på 4 ghz med den men det är bättre än inget. Ska packa ihop grejerna och dra in den till Webhallen, de har ändå 1 års garanti så förhoppningsvis kan problemet lösa sig.

Permalänk

(Återupplivar tråden.)
Har samma problem med min, bara det att jag fick min ny idag från Inet.
Spelar det någon roll åt vilket håll man sätter radiatorn (slangarna upp eller ner) då man sätter fast den?

Mvh.