Problem med skivläsaren Xbox 360

Permalänk

Problem med skivläsaren Xbox 360

Hej, fick min kompis gamla Xbox 360 elit som hade börjat krångla med dvdläsaren.

Testat detta utan att det hjälpt:
http://support.microsoft.com/kb/909819

Ibland när han satte i ett spel stod det bara open tray och ibland play dvd när men ibland så fungerade den som den skulle.
Nu när jag fått det, så verkar det som det bara står open tray (alltså att den inte hittar någon skiva.)
Hade en gammal dvd läsare från en äldre xbox 360 som jag bytte till men då står det bara play dvd när jag sätter i ett spel. Testar jag spela skivan står det : Detta är ett xbox 360 spel, för att kunna spela spelet måste du ha det i en xbox 360 konsoll (Något liknande det står det.). Testade spela upp en dvd film och det fungerade.

Jag trodde ju från början att det bara var dvd-läsaren som var trasig men det verkar det ju inte vara pågrund av att det inte fungerar med den andra dvd-läsaren. Vad kan det vara för fel?

Läst och kollat på nätet och verkar som en del dvd-läsare krånglar likande mitt problem men som sagt bytte ju läsare och det fungerade ju ändå inte. Kommer jag ihåg rätt har jag för mig någon sa att hans xbox började krångla så och sedan gick över till ring of death.

Får väll tilllägga att garantin har gått ut och det är därför jag har öppnat den och börjat pilla själv, så att skicka konsollen på reperation är alltså ingen möjlighet.

Permalänk
Medlem

dvd läsarna är kodade till xboxen, de går inte att byta läsare rakt av.
du måste läsa ut dvd-keyn å flasha in i den dvd läsaren du ska byta till.
antingen så läser du dig till om hur du flashar xbox 360 själv, eller så åker du till nån konsolchip firma som kan göra det åt dig

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk

Aha ok, tack så mycket. Om man nu gör detta, finns det chans att bli bannad från live? Hörde att MS kan känna av om man har bytt hårdvara?(alltså att jag bara byter dvd läsare och flashar över dvd-key, SKALL INTE FLASHA FÖR ATT KUNNA SPELA BRÄNDA SPEL.)

Permalänk
Medlem

Har svårt att tänka mig att man blir bannad för de, men säger inte att de är omöjligt.
Risken kanske blir lite större om de är två olika modeller/versioner av läsare(finns runt ett 20tal olika)
för då måste läsaren spoofas också.

Men om de är två läsare av samma modell och version så skulle du ju kunna flytta över styrkortet från den trasiga läsaren till den andra. alltenativt köper ny laser till den trasiga läsaren.
då slipper de läsa ur å flash om den.

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000