Permalänk
Casemod-mästare

Solid koppar pot ifrån Mr3D för LN2

Nu är det dags för en ny pot ifrån mig!
några av er kanske har kollat på mitt gamla galleri men den poten är horribel för LN2 så jag tänkte, varför inte tillverka en för LN2, då har jag en bra för DI och en bra för LN2!

jag säljer gärna pots men inte denna då den är allt för lik Kingpin F1 Gemini både in och utsida.

Solid koppar pot ifrån Mr3D för LN2

Permalänk

o.O
Lycka till!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Vad kostade den koppar biten?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Holy s**t dude! Hur mkt gick den biten på?

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av cyberkyckling:

o.O
Lycka till!

Tackar!

Skrivet av nfskillen:

Vad kostade den koppar biten?

Skrivet av Mr. Prudo:

Holy s**t dude! Hur mkt gick den biten på?

1k men jag köpte en bit som var dubbelt så lång för en polare ville ha en pot oxå, så kopparn gick på 2k men för mig 1k skulle jag bara köpt koppar till en pot skulle de gått på 1.1k :S

men för en LN2 pot som antagligen kommer bli awesome är det värt!

Permalänk
Medlem

Känns ju sjukt hur mycket koppar som bara blivit smulor Kolla hur mycket potten väger och se hur många slantar som du fräst bort ^^

Sjyst jobb (Y)

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Deathdancer:

Känns ju sjukt hur mycket koppar som bara blivit smulor Kolla hur mycket potten väger och se hur många slantar som du fräst bort ^^

Sjyst jobb (Y)

koppar stocken väger 6,3kg poten klar kommer väga 3kg, matten får du göra själv

tackar tackar!

Permalänk

drewl, CNC-maskin, svarv och fräs Tänk om man hade haft den kunskapen kvar, och gått svarvinriktningen istället för svets :/ något som jag ångrar idag, men när man är ung är man dum iaf jag.

Förövrigt mycket nice!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av safarisoya:

drewl, CNC-maskin, svarv och fräs Tänk om man hade haft den kunskapen kvar, och gått svarvinriktningen istället för svets :/ något som jag ångrar idag, men när man är ung är man dum iaf jag.

Förövrigt mycket nice!

jag har heller inte gått någon kurs, men jag har en som visar hur man ska göra, sen får jag göra det själv

än en gång, tack tack!

Permalänk

Jag vet inte varför men jag tror jag har en kopparfetish, så allt med massor av fin Cu gör mig glad

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Asheileon:

Jag vet inte varför men jag tror jag har en kopparfetish, så allt med massor av fin Cu gör mig glad

säg någon som inte gillar cu!

då ska du bara se slutprodukten!

Permalänk
Medlem

Vart fick du tag på materialet?

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Sukaii:

Vart fick du tag på materialet?

Tappers i Falköping

Permalänk
Medlem

Kan man inte samla upp all koppar spån och sälja det som skrot, borde bli lite pengar?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nsky|sct:

Kan man inte samla upp all koppar spån och sälja det som skrot, borde bli lite pengar?

Det beror på hur mkt Mr 3D kan få ihop, men här har du råvarupriset http://www.finansportalen.se/ravaror.htm

Rejäla grejer ska det va. Ingen liten pjäs där inte, akta bara så du inte bryter processorn sedan när du ställer poten på cpu'n.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Vart har du gjort denna skönhet? Jobbet?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av nsky|sct:

Kan man inte samla upp all koppar spån och sälja det som skrot, borde bli lite pengar?

Skrivet av MulleEng:

Det beror på hur mkt Mr 3D kan få ihop, men här har du råvarupriset http://www.finansportalen.se/ravaror.htm

är inte alls mycket, och min cnc kille ville ha det som ersättning för jag fick låna hans maskiner

Rejäla grejer ska det va. Ingen liten pjäs där inte, akta bara så du inte bryter processorn sedan när du ställer poten på cpu'n.

3kg solid koppar! <3
nejdå, det ska inte vara några problem

Skrivet av mini-ryttge:

Vart har du gjort denna skönhet? Jobbet?

hos en kompis, Götene Projekt och konstruktion.

Permalänk

Shit! Man har u lust att bara äta upp klumpen! xD

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av HenkeBenke123:

Shit! Man har u lust att bara äta upp klumpen! xD

nää, jag vill titta på den inte äta den!

Permalänk
Medlem

Jag kanske skulle hitta svaret om jag letade lite, men lat som man är: Vad är de 8 fördjupningarna till för?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Piece of Cake:

Jag kanske skulle hitta svaret om jag letade lite, men lat som man är: Vad är de 8 fördjupningarna till för?

för att få ner kylan bättre i kopparn

Permalänk
Medlem

Dags att börja serietillverka dem och bli snuskigt rik Ärligt talat, grymt jobb!

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Lambi:

Dags att börja serietillverka dem och bli snuskigt rik Ärligt talat, grymt jobb!

jag tycker den är för lik F1 Gemini så jag vill inte sälja "hans design" jag designar en liknande som jag ska sälja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

för att få ner kylan bättre i kopparn

Ok, mycket fint!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Borde det inte vara bra att ha ett hål i mitten då också? och hur ska du fästa den här ?:)

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Laggboxx:

Borde det inte vara bra att ha ett hål i mitten då också? och hur ska du fästa den här ?:)

blir sämre då tror jag
ska göra en fäste i POM senare

Permalänk

Måste du inte behandla kopparen ? annars börjar den väl ärja ?

Permalänk

Sjuuuk snygg. 5/5

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Asheileon:

Måste du inte behandla kopparen ? annars börjar den väl ärja ?

ärjning kommer att komma, ja men jag har hört att det ska gå att koka den i cola!

Skrivet av Markthegreat:

Sjuuuk snygg. 5/5

Tack!

Permalänk
Medlem

Rent hantverk och bra bilder 5/5!

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4