Officiella Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad-tråden

Permalänk
Medlem

Från Steamchatten;

Citat:

21:24 - [TW]Yoshiro: The game hasn't been delayed at all. As we've mentioned multiple times before
21:24 - [TW]Yoshiro: we are working on the game up until the last minute
21:25 - [TW]Yoshiro: so there is no firm time other then today
21:25 - [TW]Yoshiro: For some of you, that isn't the same today as everybody else
21:25 - [TW]Yoshiro: all I can say to that is, move to a better time zone (especially ones without daylight savings, those suck)

Det är inte Tripwire som satt datumet på Steam, det är Steam själva som ändrar det hela tiden.

Edit, mer från Yoshiro.

Citat:

21:34 - [TW]Yoshiro: Ahh the trolls are out in force today. And people who are trying to blow this out of porportion
21:34 - [TW]Yoshiro: No, I don't hate europeans. But when we announce a day, it is within our time zone. That is how we have always worked, and will continue to work
21:35 - [TW]Yoshiro: Ask the Austrialians how they feel. They always get shafted by the day
21:35 - [TW]Yoshiro: As to the count down timer. Valve usually throws up a temporary time for release, and nobody remembers to change it to something more reasonable until late
21:36 - [TW]Yoshiro: happened with RO 1, happened with KF, has happened with a numbre of third party games
21:36 - [TW]Yoshiro: there is no conspiracy here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag började preloada spelet för några timmar sen. Nu ser jag att steam har suspendat min preload, och dessutom tagit bort de 3.6 gb data som jag dragit ner. När jag försöker starta preloaden igen står det: "The Steam servers are currently too busy to handler anymore preloads of ROHS. Please try again in a few hours."

Jag är inte glad.

Det är som vanligt med steam.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag började preloada spelet för några timmar sen. Nu ser jag att steam har suspendat min preload, och dessutom tagit bort de 3.6 gb data som jag dragit ner. När jag försöker starta preloaden igen står det: "The Steam servers are currently too busy to handler anymore preloads of ROHS. Please try again in a few hours."

Jag är inte glad.

Testat byta server i steam?

Utvecklarna säger att dom ska jobba till sista minuten med spelet. Deras US tid vilket väl är minus 5-7h elr nåt, så det lär väl inte komma förräns till morran när vi börjar jobbet. Surt

Permalänk
Medlem

Nyheter från fronten!

Citat:

21:53 - [TW]Yoshiro: Ok
21:53 - [TW]Yoshiro: news from the front
21:53 - [TW]Yoshiro: We have uploaded the final files to valve
21:53 - [TW]Yoshiro: Release should be soon (+ or - valve time)

Permalänk
Medlem

Släpps snart!

http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=62914

Sen lär det ta X antal timmar att tanka ner, lär inte kunna spela förrns imorgon.

Permalänk
Medlem

1 h för mig

Permalänk
Medlem

nu har jag nästan laddat ner det som togs bort... Tankar som MEST 400k på min 10Mbit

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

nu har jag nästan laddat ner det som togs bort... Tankar som MEST 400k på min 10Mbit

Jag låg på ca 1,3mb av 24mbit

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

nu har jag nästan laddat ner det som togs bort... Tankar som MEST 400k på min 10Mbit

400kB/s = 3,2 Mbps

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu är spelet äntligen släppt på steam!

Permalänk
Medlem

Uhm... Nån som vet hur man byter namn i spelet?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Spelat i någon timme nu och Tyvärr så besannades mina farhågor.Spelet release borde ha flyttats fram åtminstone en månad. Under timmen jag spelade så hade jag 3 krasher,pingen i själva spelet är mycket högre än den i browsen och problemet med väldigt låga framerates kvarstår fortfarande.

Nu vet jag att Twi är mycket bra på att följa upp/patcha sina spel men det här duger inte som en release.Det blir en stor skopa minus poäng på Twi`s konto för min del. Förhoppningsvis så är det spelbart om någon vecka när den första patchen släppts men fram tills dess skulle jag inte rekomendera spelet till någon...tyvärr

Måste bara tilläga:Att bara låta en ställa in FoV:en mellan 70-75 pga kompabilitets problem borde vara nog anledning för en framflyttad release.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag skapade en sweclockers grupp på steam är ni intresserade så gå med i den Så kanske vi kan få ihop ett gäng som kan spela ihop mm.
"RO2 Sweclockers" Kallar jag den leta upp den på steam o gå med-
Finns det redan en sånhär grupp så säg det till mig .

Jag gick med också.
Namn: Zimbaa

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Spelat i någon timme nu och Tyvärr så besannades mina farhågor.Spelet release borde ha flyttats fram åtminstone en månad. Under timmen jag spelade så hade jag 3 krasher,pingen i själva spelet är mycket högre än den i browsen och problemet med väldigt låga framerates kvarstår fortfarande.

Nu vet jag att Twi är mycket bra på att följa upp/patcha sina spel men det här duger inte som en release.Det blir en stor skopa minus poäng på Twi`s konto för min del. Förhoppningsvis så är det spelbart om någon vecka när den första patchen släppts men fram tills dess skulle jag inte rekomendera spelet till någon...tyvärr

Måste bara tilläga:Att bara låta en ställa in FoV:en mellan 70-75 pga kompabilitets problem borde vara nog anledning för en framflyttad release.

Tråkigt att det blev såhär, själv har jag bara spelat 5 min nu i morse bara för att se hur det såg ut. Reagerade direkt på den låga FOV:en...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Sista versionen av betan var mycket bättre än release-versionen. Det var i alla fall den känslan jag fick....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr ospelbart för mig. Ibland kraschar spelet helt och hållet till desktop. Ibland kraschar serverbrowser. Ibland lyckas jag få upp servar och då hänger det sig på vid connect. Ibland så kommer jag tom med in i spelet men då hänger sig allting efter ett par sek.

Hoppas på naturligtvis på en ordentlig patch. Trist att spel är så svårt att starta vid release. har uppdaterade drivrutiner etc etc.

Permalänk
Medlem

Tråkigt.. javisst, men förväntat. Klarar inte EA-stöttade studios buggfria släpp kan man inte förvänta sig det av en indieutvecklare. Tålamod!

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Tråkigt.. javisst, men förväntat. Klarar inte EA-stöttade studios buggfria släpp kan man inte förvänta sig det av en indieutvecklare. Tålamod!

Så sant så, har dock all tid i världen att vänta på Tripwire då de är ett gäng som verkligen jobbar för oss PC-gamers.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte omöjligt att tripwire inte hade råd att förlänga utvecklingstiden så mycket som behövdes?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Så sant så, har dock all tid i världen att vänta på Tripwire då de är ett gäng som verkligen jobbar för oss PC-gamers.

Tråkigt javisst,men varför förskjuter dom inte releasen istället för att släppa ett sådant här hafsverk?.Visst kommer spelet att vara i mycket bättre skick om ngn månad efter patchning men då är det försent,"First impression last" ni vet. Dåliga betyg kommer att skrämma iväg presumtiva köpare och då blir det bara oss gamla Ro1 spelare kvar och det tycker skulle vara verkligt tråkigt när spelet har sådan enorm potential att bli en riktigt online höjdare.

Jag tycker Twi är riktigt fega som inte erkänner spelets stora problem och skjuter fram releasen tills det åtminstone är spelbart.Att släppa en produkt som är så ofärdig som RoHos är verkligen inte att bry sej om Pc spelandet, utan tvärtom undergräva dess framtid.

Jag är förkrossad och uppriktig sagt chockad över att Twi verkligen släppte spelet i dess nuvarande skick!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Tråkigt javisst,men varför förskjuter dom inte releasen istället för att släppa ett sådant här hafsverk?.Visst kommer spelet att vara i mycket bättre skick om ngn månad efter patchning men då är det försent,"First impression last" ni vet. Dåliga betyg kommer att skrämma iväg presumtiva köpare och då blir det bara oss gamla Ro1 spelare kvar och det tycker skulle vara verkligt tråkigt när spelet har sådan enorm potential att bli en riktigt online höjdare.

Jag tycker Twi är riktigt fega som inte erkänner spelets stora problem och skjuter fram releasen tills det åtminstone är spelbart.Att släppa en produkt som är så ofärdig som RoHos är verkligen inte att bry sej om Pc spelandet, utan tvärtom undergräva dess framtid.

Jag är förkrossad och uppriktig sagt chockad över att Twi verkligen släppte spelet i dess nuvarande skick!

Det finns inte många spel som inte är hafsverk när de släpps detta är troligtvis pga att det är för dyrt att förskjuta releasen för länge. Buggar osv brukar inte sänka betygen då testaren är medveten om att det är buggar, jag har i alla fall inte läst någon sånt test som inte har överseende med uppenbara buggar.
Spel kan va skit när de släpps och ändå vara populära. Se bara på battlefield serien speciellt bf2 det var värdelöst i början. Totalwar spelen är skit de första halvåren men den serien är fortfarande populär.
Så det behöver inte vara så dåligt som du vill få det att låta som

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Tråkigt javisst,men varför förskjuter dom inte releasen istället för att släppa ett sådant här hafsverk?.Visst kommer spelet att vara i mycket bättre skick om ngn månad efter patchning men då är det försent,"First impression last" ni vet. Dåliga betyg kommer att skrämma iväg presumtiva köpare och då blir det bara oss gamla Ro1 spelare kvar och det tycker skulle vara verkligt tråkigt när spelet har sådan enorm potential att bli en riktigt online höjdare.

Jag tycker Twi är riktigt fega som inte erkänner spelets stora problem och skjuter fram releasen tills det åtminstone är spelbart.Att släppa en produkt som är så ofärdig som RoHos är verkligen inte att bry sej om Pc spelandet, utan tvärtom undergräva dess framtid.

Jag är förkrossad och uppriktig sagt chockad över att Twi verkligen släppte spelet i dess nuvarande skick!

Jag har inte läst runt om vad det är som buggar, för mig är det inget som buggar eller flyter dåligt, fungerar precis lika bra som i betan. Förutom att är lite väl hög ping på vissa servrar men det lär ha med releasen att göra, blir nog bättre snart.

Jo men å andra sidan så har de redan skjutit fram releasen två veckor och bara det gjorde ju att fanboysen och trollen som Yoshiro så vackert kallar dem ragear på forumet. Folk som förbokade och sen såg att releasen blev framflyttat två veckor gnällde ju bara på det och hotade om att dra tillbaka förbokningen och blablabla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Tråkigt javisst,men varför förskjuter dom inte releasen istället för att släppa ett sådant här hafsverk?.Visst kommer spelet att vara i mycket bättre skick om ngn månad efter patchning men då är det försent,"First impression last" ni vet. Dåliga betyg kommer att skrämma iväg presumtiva köpare och då blir det bara oss gamla Ro1 spelare kvar och det tycker skulle vara verkligt tråkigt när spelet har sådan enorm potential att bli en riktigt online höjdare.

Jag tycker Twi är riktigt fega som inte erkänner spelets stora problem och skjuter fram releasen tills det åtminstone är spelbart.Att släppa en produkt som är så ofärdig som RoHos är verkligen inte att bry sej om Pc spelandet, utan tvärtom undergräva dess framtid.

Jag är förkrossad och uppriktig sagt chockad över att Twi verkligen släppte spelet i dess nuvarande skick!

Ptja, kanske för att de måste ha pengar? Utvecklare ser inte en krona av steam-förbokningar förrän spelet är ute. Spelet flyter inte jättebra, men knappast dåligt, och någon bugg finns väl, men att det skulle vara något superdåligt släpp håller jag inte med om. Som sagt, det är standard idag, det som skiljer en bra och dålig utvecklare åt är hur snabbt det fixas.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Jag klagade innan men har mer positiva besked nu. Lirade lite singelplayer och hade då inga bekymmer alls så jag antar att det har med servrarna att göra och det verkar stämma. Har nu lirat i ca 45 utan bekymmer så det ser lovande ut.

Permalänk
Medlem

Spelade i 10 minuter, kändes som en beta. Fan va tråkigt. Grafikbuggar hela tiden, det kvittar om jag har på Low eller Ultra grafik så känns det som om man har samma FPS(25-30).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det finns inte många spel som inte är hafsverk när de släpps detta är troligtvis pga att det är för dyrt att förskjuta releasen för länge. Buggar osv brukar inte sänka betygen då testaren är medveten om att det är buggar, jag har i alla fall inte läst någon sånt test som inte har överseende med uppenbara buggar.
Spel kan va skit när de släpps och ändå vara populära. Se bara på battlefield serien speciellt bf2 det var värdelöst i början. Totalwar spelen är skit de första halvåren men den serien är fortfarande populär.
Så det behöver inte vara så dåligt som du vill få det att låta som

Spel som Bf,Total war har en väldigt stor fanskara till skillnad från Ro.Det betyder att Twi inte har råd att skrämma iväg blivande "nya" kunder pga dålig publicitet som ett ofärdigt spel som detta ger.

Skrivet av tofupunk:

Ptja, kanske för att de måste ha pengar? Utvecklare ser inte en krona av steam-förbokningar förrän spelet är ute. Spelet flyter inte jättebra, men knappast dåligt, och någon bugg finns väl, men att det skulle vara något superdåligt släpp håller jag inte med om. Som sagt, det är standard idag, det som skiljer en bra och dålig utvecklare åt är hur snabbt det fixas.

Om så är fallet är det oerhört kortsiktigt gjort av Twi. Du tror inte att ett släpp av ett ofärdigt spel genererar en hel del återköp då,och ännu värre,gör så att folk avstår att köpa det pga de dåliga rykten som helt säkert kommer att florera runt den här usla lanseringen.Med kraschande spel/serverbrowsar,oerhörda problem med frameraten(ofta blir spelet en stillbilds studie),grova latens problem mm så måste det få stämpeln ospelbart av mej.Bara att kolla Twi forum för att få en uppfattning av problemens storlek.

Skrivet av Fredmannen:

Jag har inte läst runt om vad det är som buggar, för mig är det inget som buggar eller flyter dåligt, fungerar precis lika bra som i betan. Förutom att är lite väl hög ping på vissa servrar men det lär ha med releasen att göra, blir nog bättre snart.

Jo men å andra sidan så har de redan skjutit fram releasen två veckor och bara det gjorde ju att fanboysen och trollen som Yoshiro så vackert kallar dem ragear på forumet. Folk som förbokade och sen såg att releasen blev framflyttat två veckor gnällde ju bara på det och hotade om att dra tillbaka förbokningen och blablabla.

Det är just därför jag kallar Twi fega.Vad de borde ha gjort var att bita i det sura äpplet(och ta en del "rage") och flytta fram releasen med förklaringen att de helt enkelt behövde mer tid.Jag tror inte "rageandet" kommer bli mindre efter en release som denna.

Angående hur spelet flyter/fungerar se mitt ovanstående svar till tofupunk.

Nu hoppas jag att ni inte ser mej som en "hater" för det är så långt ifrån sanningen man kan komma.Spelet är suveränt när det fungerar.Tyvärr solkas spelet och mitt förtroende till Twi ned iom en förhastad och dumdristig lansering.Jag vet att spelet kommer bli fullkomligt lysande efter ett par patchar/månader men tyvärr kommer väldigt många att vara ivägskrämda då.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

http://www.getgamesgo.com/product/red-orchestra-2-heroes-of-s... är det ett bra ställe att handla ifrån? var rätt billigt? Eller går det att komma undan billigare på ett annat ställe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

http://www.getgamesgo.com/product/red-orchestra-2-heroes-of-s... är det ett bra ställe att handla ifrån? var rätt billigt? Eller går det att komma undan billigare på ett annat ställe?

Tror det är billigare på www.g2play.net där köper jag ofta mina spel.