Officiella Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av manturr:

Har kollat lite på detta spel men har några frågor.
Vad händer om jag skjuter någon i benet eller armen med 1 skott? Kan han kuta vidare som inget hänt? Eller kan man ramla tex och dö i plågor?
Ingen som har någon greenmangaming rabattkod?

MVH

Ibland kan du klara dig genom att snabbt ta bandage innan du förblöder ibland är skadan för krafitig för att ta bandage och du faller ihop. Beror lite på vilket vapen det var och vart det träffade. När man håller på att förblöda svartnar allt sakta och blir i slowmotion, svårt att förklara Om det är realistiskt vet jag inte eftersom jag inte blivit skjuten i verkligheten ännu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Pröva att använda steams serverbläddrare, kanske funkar!

Någon som är intresserad av att styra upp en inofficiell sweclockersserver? Har en schysst 40-slot uppe(64 är lite för galet för mig, i alla fall med stockbanor), men jag orkar inte nog inte ha den uppe som ensam admin.

Jag kan göra ett försök om det behövs.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tycker ni inte att spelet är jävligt dålig/konstigt optimerat?

Jag har typ 30-40 fps, sen när jag zoomar in med marksman geväret, så blir det typ 12 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Tycker ni inte att spelet är jävligt dålig/konstigt optimerat?

Jag har typ 30-40 fps, sen när jag zoomar in med marksman geväret, så blir det typ 12 fps.

Märker ingen skillnad mellan zoomen och utan. Flyter ganska bra för mig. Har gått ner från ultra till high i stort sett och har 50-60 fps.

Permalänk
Medlem

För mig flyter det sämre än i betan, kanske har med crossfire att göra. Runt lika fps som Lindgren92 med det jag har i signaturen, i5an tickar i 3,6 GHz. Kör med allt på ultra, märkte ingen skillnad när jag sänkte till high och lägre än så tänker jag inte ha, det är oacceptabelt.

Edit: Bjuder på en recension från GameSpy också.
http://pc.gamespy.com/pc/red-orchestra-heroes-of-stalingrad/1...

Permalänk
Medlem

Suck.. Ni får ju tänka på att detta är ett ganska nytt spel, och när var det senaste gången ni uppdaterade drivrutinerna? Tror du att tillverkarna har hunnit att skicka ut dom nya så dom är kompatibla med RO2? Nog om tjat detta med FPS... använd denna tråd till något vettigt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Suck.. Ni får ju tänka på att detta är ett ganska nytt spel, och när var det senaste gången ni uppdaterade drivrutinerna? Tror du att tillverkarna har hunnit att skicka ut dom nya så dom är kompatibla med RO2? Nog om tjat detta med FPS... använd denna tråd till något vettigt istället.

Jo men lite krav får man nog allt ställa, det är ju dessa småproblem som skrämmer bort nya spelare.

Permalänk
Medlem

.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Ibland kan du klara dig genom att snabbt ta bandage innan du förblöder ibland är skadan för krafitig för att ta bandage och du faller ihop. Beror lite på vilket vapen det var och vart det träffade. När man håller på att förblöda svartnar allt sakta och blir i slowmotion, svårt att förklara Om det är realistiskt vet jag inte eftersom jag inte blivit skjuten i verkligheten. ännu.

Ännu? Tack för svaret!

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av manturr:

.

Ännu? Tack för svaret!

Man ska aldrig säga aldrig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jo men lite krav får man nog allt ställa, det är ju dessa småproblem som skrämmer bort nya spelare.

Jo, men då ska du ställa krav till tillverkarna utav drivrutinerna? Vad kan liksom Tripwire göra, jo dom kan optimera spelet bättre, samt att spelet har varit releasad i 2 dagar.... Tror du att rom byggdes på 1 dag eller? Samt är ALLTID betan tänkt som att folk skall testa spelet, och dess buggar. samt att RAPPORTERA som jag kan tänka mig att folk inte har gjort heller?

Samt, du kommer ju inte långt med dina så kallade "krav" här på SweC forum kan jag garantera dig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Jo, men då ska du ställa krav till tillverkarna utav drivrutinerna? Vad kan liksom Tripwire göra, jo dom kan optimera spelet bättre, samt att spelet har varit releasad i 2 dagar.... Tror du att rom byggdes på 1 dag eller? Samt är ALLTID betan tänkt som att folk skall testa spelet, och dess buggar. samt att RAPPORTERA som jag kan tänka mig att folk inte har gjort heller?

Samt, du kommer ju inte långt med dina så kallade "krav" här på SweC forum kan jag garantera dig..

Så du tror att det bara är amd och nvidia som får spel att fungera? Har inte varit med om ett spel som är så dåligt optimerat på länge. Spelet är helt klart riktigt dåligt optimerat och allmänt buggigt. Jag gillar spelet när det fungerar men det har krashar riktigt många gånger för mig, både i sp och mp.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Halva priset? Köpte mitt spel för 270 kronor på steam. G2Play är ett oseriöst företag som snuvar utvecklare, utgivare och ibland kunder på pengar. Skaffa en rabattkod och köp på green man gaming om ni vill spara pengar.

Jag betalade 278kr inkl frakt från webhallen, och det för en fysisk kopia.

Permalänk
Medlem

Kör på det lägsta med Hd 4850, har inte upplevt några problem än så länge förutom att det tar ganska lång tid för severbrowsern och jag har fått krascher två gånger i singleplayer annars har allt annat funkat.

A juste, jag blir "Session banned" på nästan alla servers jag spelar, förstår inte varför är det kanske punkbuster som strular?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Kör på det lägsta med Hd 4850, har inte upplevt några problem än så länge förutom att det tar ganska lång tid för severbrowsern och jag har fått krascher två gånger i singleplayer annars har allt annat funkat.

A juste, jag blir "Session banned" på nästan alla servers jag spelar, förstår inte varför är det kanske punkbuster som strular?

Du bör kunna ha i alla fall endel saker på medium jag har det mesta på medium utan texturer. Och jag kör med ett 4770. Dock i låg upplösning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Jag är på, kan vara värt att lägga lite tid för att få bra svenska servrar!

Det råkar inte vara den svenska realism servern? Har för mig att den har 40 slots...

Skrivet av Sgt. Stinger:

Hade jag haft tiden att administrera hade jag gärna ställt upp... Kommer att spela på servern dock

Vad heter den?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja, Swedish Realism heter den för tillfället, i brist på ett bättre namn..

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag kan göra ett försök om det behövs.

Ska få igång multiadmin när jag kan, PMar er som visat intresse när jag är klar.

Det är ett riktigt smidigt webbaserat admininterface, har det som ett bokmärke i steam overlay.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Jo, men då ska du ställa krav till tillverkarna utav drivrutinerna? Vad kan liksom Tripwire göra, jo dom kan optimera spelet bättre, samt att spelet har varit releasad i 2 dagar.... Tror du att rom byggdes på 1 dag eller? Samt är ALLTID betan tänkt som att folk skall testa spelet, och dess buggar. samt att RAPPORTERA som jag kan tänka mig att folk inte har gjort heller?

Samt, du kommer ju inte långt med dina så kallade "krav" här på SweC forum kan jag garantera dig..

Jo jag har rapporterat när jag lirade betan, skickade in diverse filer som man fick fram genom att skriva något i configen och skit.
Men nu är det inte en BETA. Det är det fulländade spelet. Jag älskar spelet och kommer inte överge det pga buggarna och det, men folk som inte vet vilka Tripwire är osv har nog inte lika tålamod som mig, de kommer lägga spelet på hyllan och kanske aldrig komma tillbaka.

Första intrycket är det som räknas för folk som inte har så stor koll på spel och utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manturr:

Har kollat lite på detta spel men har några frågor.
Vad händer om jag skjuter någon i benet eller armen med 1 skott? Kan han kuta vidare som inget hänt? Eller kan man ramla tex och dö i plågor?
Ingen som har någon greenmangaming rabattkod?

MVH

Jag kommer ihåg att jag dödade två stycken genom att skjuta 3 skott i låren
De var på marken och led samt kom det ut lite blod som bildade en pöl.
Samma sak med den andra, sköt cirka 2 skot på översta delen av låret, samma animation han lider och dör helt enkelt.
Dock vet jag inte hur det är för spelaren när han dog, själv har jag inte upplevt över att haltar eller något sådan bara att man använder bandage för att läka såren.
Sedan så finns det moral, precis som några har sagt redan, när man precis har börjar så är man level 1 (alltså recruit) De har ganska liten moral och man brukar oftast höra de gråta över sina lagkamrater som dött eller för att de helt enkelt är för rädda medan Veteraner står och svär hela jävla tiden.
Har upptäckt att Recruits "Moral" eller vad fan den mätaren med ett utropstecken kallas för går ner väldigt snabbt när t.ex en granat blir sprängd, så man måste söka skydd för att återhämta sig.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Du bör kunna ha i alla fall endel saker på medium jag har det mesta på medium utan texturer. Och jag kör med ett 4770. Dock i låg upplösning.

Har inte vågat prova då jag har hört att folk har problem med komprimeringen men ska nog testa imorgon när jag har tid.

Bortsett från all jävla bugs så är jag nöjd med spelet! Har inte upplevt så mycket nya saker i en shooter på länge.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Verkar som att crossfire inte skalar öht? Har de kommenterat det någonstans?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har problemet att jag kan spela på en MP server i ca 10 sekunder innan jag får någon form av DC, är fortfarande inne på servern men allting stannar upp!
Lösning någon?
Inga fel på datorn i övrigt, andra spel funkar prima och jag har senaste drivrutinerna med mera..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Har problemet att jag kan spela på en MP server i ca 10 sekunder innan jag får någon form av DC, är fortfarande inne på servern men allting stannar upp!
Lösning någon?
Inga fel på datorn i övrigt, andra spel funkar prima och jag har senaste drivrutinerna med mera..

uppdaterat punkbuster, lagt till RO maunuellt i listan?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

För mig flyter det sämre än i betan, kanske har med crossfire att göra. Runt lika fps som Lindgren92 med det jag har i signaturen, i5an tickar i 3,6 GHz. Kör med allt på ultra, märkte ingen skillnad när jag sänkte till high och lägre än så tänker jag inte ha, det är oacceptabelt.

Edit: Bjuder på en recension från GameSpy också.
http://pc.gamespy.com/pc/red-orchestra-heroes-of-stalingrad/1...

Går så in i helvete dåligt här också. Spelet crashar hela tiden och har låg FPS. Spelet är inte ens snyggt.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem med red orchestra. När jag körde med integrerat ljudkort så kunde spelet krasha och det har jag läst att det är ett vanligt fel med realtek ljudkort. Så jag köpte ett nytt, Asus xonar dx. Men ibland så får jag sånna "bzzz" ljud och det fryser till i en sekund. Det krashar inte längre men det är lite störande ändå.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Verkar som att crossfire inte skalar öht? Har de kommenterat det någonstans?

http://devforums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=408&threa...
Håll ut en stund till

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

http://twitter.com/#!/CatalystCreator/status/1143554295591075...

Bättre crossfire prestanda nästa vecka. Får runt 50 fps på high, hoppas att jag kan få upp inställningarna till ultra efter den ovan nämnda uppdateringen. Tycker att det är många objekt som ploppar in och ut i olika kvalité, ska visst vara mycket mer sällsynt med ultra inställningarna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Skrivet av rankko:

http://twitter.com/#!/CatalystCreator/status/1143554295591075...

Bättre crossfire prestanda nästa vecka. Får runt 50 fps på high, hoppas att jag kan få upp inställningarna till ultra efter den ovan nämnda uppdateringen. Tycker att det är många objekt som ploppar in och ut i olika kvalité, ska visst vara mycket mer sällsynt med ultra inställningarna.

Själv har jag problem med sunshafts som buggar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

uppdaterat punkbuster, lagt till RO maunuellt i listan?

Glömde nämna det men japp det har jag gjort!

EDIT: Lekte runt lite med grafikinställningarna i början av spelet varpå jag spelade med allting på lägsta och då körde jag faktiskt ett par minuter.. kanske ska testa igen! Men vore ju verkligen märkligt om det var felet!? :s

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Glömde nämna det men japp det har jag gjort!

EDIT: Lekte runt lite med grafikinställningarna i början av spelet varpå jag spelade med allting på lägsta och då körde jag faktiskt ett par minuter.. kanske ska testa igen! Men vore ju verkligen märkligt om det var felet!? :s

Antagligen inte. Har också provat. Kampanjen fungerar felfritt. Bara multiplayer som är loco.

Jag kör Xonar D2X så tror inte det har med mitt inbygda ljudkort att göra.

Punkbuster updaterat också men hänger sig några minuter in ändå

PS: Vad är RO?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Skall tydligen komma en patch idag:

Citat:

Everyone,

I wanted to make everyone aware first off that we're hard at work addressing the issues that have been discovered since the launch. Additionally, we'll be releasing the first patch for the game today in just a little while. This patch will address among other things:

- fixing the day 1 unlocks not working
- spawn menu looping bug
- various crash fixes
- decreased AI MG accuracy for vehicle AI

To be quite frank with you it has taken us a little longer than usual to get an update out post launch. Without going into the boring technical details, the patching functionality built into UE3 is heavily geared toward consoles. So we've struggled a bit working out how to properly do patches on the PC, without requiring a massive download. Anyone in the beta remembers that every update for the beta was fairly large, and this is the reason why. We had thought we had all of this worked out before the final release, but that was not the case.

So rather than saddle you all with a multi-gig download for a small code patch, we've been slaving away on the patching system to get this issue resolved. Fortunately, it looks like we've finally cracked this issue, and will be able to deliver code patches to you all now without requiring overly large downloads.

So once again, you will see an update today, and many more to come. Thank you for your patience while we work diligently to get these issues resolved for you.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Antagligen inte. Har också provat. Kampanjen fungerar felfritt. Bara multiplayer som är loco.

Jag kör Xonar D2X så tror inte det har med mitt inbygda ljudkort att göra.

Punkbuster updaterat också men hänger sig några minuter in ändå

PS: Vad är RO?

RO är Red Orchestra

Skrivet av generall33:

Är det värt att köpa spelet som det ser ut just nu eller ska man vänta tills det kmr en lösning?

Skulle nog inte köpa det idag, om inte den där patchen som skulle komma idag har löst det mesta?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA