AMD Radeon HD 6990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Blev helt varm inombords när jag såg den bilden!

Hade brudarna varit mer lättklädda hade jag blivit helt varm inombords!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Förstår inte hur TDP fungerar, då GTX 580 har 244w men, i 3dmark så förbrukar 6990 "endast" 54w mera och borde då landa på 298w TDP...?

Läser oilka sidor men, blir bara mera förvirrad. Om GTX 590 ska ha 375w blir det 450w "AMD watt" för det verkar som AMD och Nvidia räknar helt olika. Någon som har koll på det hela?

"TDP is the max power a device can dissipate when running real applications."
http://www.geeks3d.com/20090611/tutorial-what-is-the-thermal-...

Som det nämns i artikeln mäter de hela datorn och inte bara grafikkortet. Står till och med fetstilt längst upp på första strömförbrukningstestet. Det är alltså inte grafikkortet som drar 450w utan hela datorn.Har tidigare även varit så att AMD, åtminstone på processorsidan haft lägre beräkningar än Intel, dvs att 90w var i absolut värsta tänkbara förhållandena medan Intel kunde säga 90w under "normalhög" belastning. På grafikkortsfronten vet jag inte hur det brukar ha varit/hur det är idag utan resultaten får väl tala för sig själv.

Angående Single vs dubbelkort, klart det är ett single-kort, det är ju bara ett kort. Som Zotamedu sa, är ett moderkort med två CPU-sockets helt plötsligt två moderkort? Eller om man säger något som är betydligt med relevant i dagens sammanhang - räknas flerkärniga processorer?

Någon sa att det är skillnad då det finns begränsning för hur många GPU:er man kan köra i CF/SLI. Visst, men det finns även begränsningar för hur många trådar som kan utnyttjas beroende på applikation, än om det utökas med tiden medan CF/SLI just nu står rätt still. Det finns även begränsningar för hur många PCI-E-platser det finns på ett moderkort, och hur många strömkontakter ett nätagg har.

Tror även att när priserna hunnit sätta sig blir kortet bra i prestanda per krona sett till dess priskategori och sett till hur bra CF-skalningen är. Kanske inget man köper 2st av men varför ska man rata ETT kort bara för att TVÅ kort inte ger valuta för pengarna? Finns inte så många SLI eller CF-konfigutarioner som presterar särskilt mycket bättre heller, är väl GTX580 i SLI då men när priserna väl satt sig blir det väl en 2000kr dyrare plus att man då tar upp dubbelt så många PCI-platser, plus att strömförbrukningen blir enormt mycket högre.

Permalänk
Skrivet av Lidodido:

Som det nämns i artikeln mäter de hela datorn och inte bara grafikkortet. Står till och med fetstilt längst upp på första strömförbrukningstestet. Det är alltså inte grafikkortet som drar 450w utan hela datorn.Har tidigare även varit så att AMD, åtminstone på processorsidan haft lägre beräkningar än Intel, dvs att 90w var i absolut värsta tänkbara förhållandena medan Intel kunde säga 90w under "normalhög" belastning. På grafikkortsfronten vet jag inte hur det brukar ha varit/hur det är idag utan resultaten får väl tala för sig själv.

Tror du missförstod vad jag skrev. 450w TDP inte 450w total förbrukning för hela datorn. På CPU sidan så säger Intel: Max TDP men, det står alltid TDP när det gäller Nvidia/AMD(GPU). AMD(GPU) måste mena max förbrukning och Nvidia medel förbrukning.

Det hela blir lätt miss visande och förirrande för de som ska köpa kortet och går efter vad tillverkarna säger att sina produkter ska förbruka.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Haha satan!! Det presterar ju nästan lika bra som gtx 580 sli i många tester!! Haha lycka till att nvidia lyckas få två kastrerade gtx580-kärnor att prestera så bra under 300 watt!

Permalänk
Medlem

För det som känner sig lite osäkra på vad TDP är så har wikipedia en bra förklaring "Thermal Design Power (TDP) (ung. Termisk avledningseffekt) representerar den maximala värmeeffekt ett kylsystem i exempelvis en dator behöver avleda för att hålla datorkomponenten på en temperatur som inte överstiger komponentens maximala driftstemperatur. Till exempel kan en processor i en dator ha ett TDP-värde på 60 watt. Då måste fläns och fläkt på processorn tillsammans kunna leda bort 60 watt värmeeffekt för att processorn inte ska bli överhettad."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Thermal_Design_Power

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

Lite besviken över att 6970 CF var bättre 6990 i übermode på allting

Hur kan du vara besviken?!

Jag blir tokig över de här kommentarerna, ett dubbel gpu kort är kärnorna av två vanliga kort som har klockats ner och gjorts mer strömsnåla.

Det faktum att det faktiskt presterar i princip lika är helt enastående, sjukt vilken utveckling jämfört med något tidigare dual gpu kort.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

nån som har vågat sej på å beställa ett än? Inet verkar ha ett par stycken.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Tror du missförstod vad jag skrev. 450w TDP inte 450w total förbrukning för hela datorn. På CPU sidan så säger Intel: Max TDP men, det står alltid TDP när det gäller Nvidia/AMD(GPU). AMD(GPU) måste mena max förbrukning och Nvidia medel förbrukning.

Det hela blir lätt miss visande och förirrande för de som ska köpa kortet och går efter vad tillverkarna säger att sina produkter ska förbruka.

Ursäkta! Tänkte säga att du nog var trött i huvudet men det är nog jag som skulle gått och lagt mig efter träningspasset Fick för mig att 6990 drog 450w efter att ha skrivit lite om den saken tidigare men minns helt fel.

6990 har 375W TDP och GTX580 har 244W TDP, 131W skillnad alltså och ändå skiljer det bara 54W i tester. Kan tänka mig att AMD's PowerTune har med saken att göra. Kan vara så att 375W är TDP med PowerTune inställt på absolut högsta inställningen, medan SC testat kortet med PowerTune på standardinställningen, då det reella TDP är lägre.

Har inte hittat många källor på detta men inte googla så mycket, men ett Radeon 6950 ska visst ha TDP på 200W, men med PowerTune oförändrat blir det 140W.

Men, hur man än vrider och vänder på det - har jag rätt så ska ett 6950 dra 104W mindre än ett GTX580. Ändå skiljer det runt 130W. 6970 ska dra 190W med PowerTune på default dvs 54W mindre än GTX580, ändå skiljer det runt 80W.

Du har nog alltså helt rätt i att nVIDIA verkar ha lite mer optimistiska TDP-värden än AMD, än om PowerTune kan göra att skillnaden kanske inte är så stor, beroende på hur SC testat och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja Boeing 747 är känt för att egentligen vara 4 flygplan och inte ett för att inte tala om Boeing B-52 som egentligen är 8 flygplan.
Det är tydligen inte så lätt det där med matematiken för alla. Ett kort är ett kort, hur många processorer, transistorer, minnesmoduler, kylare, klistermärken eller what ever är irrelevant. Det är fortfarande EN PCB som monteras i EN PCI-e port, hence ett kort per definition.

För att vara lite extra jobbig kan man ju ta en lite mer relevant liknelse med servermoderkort. Alla är överens om att ett moderkort med en processor är ett moderkort. Blir ett serverkort med dubbla socklar helt plötsligt två moderkort? Blir det då ett moderkort igen om man plockar bort den ena processorn?

Nej, du missuppfattar allt. 2 GPUs vs 2 GPUs ska det vara. Ett kort med 2 GPUs är Ett Dual kort.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av evulme:

nån som har vågat sej på å beställa ett än? Inet verkar ha ett par stycken.

Jag har beställt dom från Inet.
Får väll se imorgon ifall jag får korten eller om någon annan var snabbare.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mr_sQuinty:

Jämförelsen haltar lite då CF/SLI har en begränsning i antalet GPU

Ja och många servermoderkort kan bara ha två processorer så din poäng är? Ska du har fler får du börja bygga kluster som ju är en lite mer obegränsad liknelse med CrossFire.

Skrivet av Orici:

Nej, du missuppfattar allt. 2 GPUs vs 2 GPUs ska det vara. Ett kort med 2 GPUs är Ett Dual kort.

Fast då måste vi ju skapa fler kategorier för ett dubbelkort är strikt skilt från två kort i CF eller SLI på en massa andra punkter så som att de bara kräver två extra strömkontakter, de tar bara upp en PCI-e-plats, de kräver inga extra chip på moderkortet och så vidare.
Resultatet blir då att 1 GPU tävlar mot en GPU, CF tävlar mot CF och dubbelkort tävlar mot dubbelkort.
Ett kort med två GPU har för slutanvändaren mycket mer gemensamt med ett kort med en GPU än med en lösning med flera diskreta kort.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

hur lång tid brukar det ta innan EK fräser ut block till detta kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja och många servermoderkort kan bara ha två processorer så din poäng är? Ska du har fler får du börja bygga kluster som ju är en lite mer obegränsad liknelse med CrossFire.

Fast då måste vi ju skapa fler kategorier för ett dubbelkort är strikt skilt från två kort i CF eller SLI på en massa andra punkter så som att de bara kräver två extra strömkontakter, de tar bara upp en PCI-e-plats, de kräver inga extra chip på moderkortet och så vidare.
Resultatet blir då att 1 GPU tävlar mot en GPU, CF tävlar mot CF och dubbelkort tävlar mot dubbelkort.
Ett kort med två GPU har för slutanvändaren mycket mer gemensamt med ett kort med en GPU än med en lösning med flera diskreta kort.

För att inte tala om att du blir låst till SLI eller CF när man väl köpt moderkort, om man inte köper Lucid Hydra eller vad de nu hette som klarar båda. Nu väljer man väl kanske dessa för att säkerställa CF/SLI-stöd i framtiden men här kvittar alltså moderkortsvalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nej, du missuppfattar allt. 2 GPUs vs 2 GPUs ska det vara. Ett kort med 2 GPUs är Ett Dual kort.

Njae, eftersom grafikkärnorna är nedklockade för att inte ha typ 500w TDP så kan det inte jämföras mot 2x diskreta i CF/SLI-lösning. Sen finns ju det här att du gärna vill ha ditt kort under 100 grader Celsius så de kan inte klocka för högt (sen så finns även begränsningar med pci-e etc.)

Det finns många fördelar men även många nackdelar med dubbel-GPU. Vi får alla vänta på Nvidias flaggskepp gtx 590.

Sen så tycker jag inte riktigt som redaktionen att 375w TDP är mycket. om man tar 2st diskreta singel-kort lär det bli värden som överstiger 450w...

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nej, du missuppfattar allt. 2 GPUs vs 2 GPUs ska det vara. Ett kort med 2 GPUs är Ett Dual kort.

Kommer det inte då vara orättvist att jämföra 590:n med 6990;n eftersom den senare har mer ram-minne och den tidigare nämnda har physX/cuda? Kort vs kort sen spelar det i n g e n som helst roll va de lägger på kortet.

andra sajters åsikt om 6990n

http://www.anandtech.com/show/4209/amds-radeon-hd-6990-the-ne...
http://hothardware.com/Reviews/AMD-Radeon-HD-6990-Review-Anti...
http://techreport.com/articles.x/20537
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6990-review/1
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-6990-antilles-c...
http://www.pcper.com/article.php?aid=1089&type=expert
http://www.hexus.net/content/item.php?item=29430
http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task...
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/AMD_HD_699...

fler går att hitta på
http://www.tcmagazine.com/tcm/news/misc/36279/techconnect-rev...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Orici:

Nej, du missuppfattar allt. 2 GPUs vs 2 GPUs ska det vara. Ett kort med 2 GPUs är Ett Dual kort.

Din poäng är endast valid om du vill jämföra 4 single gpu kort emot 2 dual gpu kort, då det är den maximala gränsen för dagens teknik.

Annars är det exakt lika irrelevant som att jämföra en 2600k med 3 kärnor avstängda emot en pentium 4.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

vad alla bråkar om dual gpu och dubbelmacka och allt sånt, är ju ett kort. mitt gamla voodoo2 kort hade 3 st...gpu eller vad man nu kunde kalla dom på den tiden, var det då igentligen 3 kort? sen vet jag inte om dom arbetade som en enhet eller hur dom kominucerade med varandra men fortfarande såg jag det som ett kort och det tävlade med andra kort med bara en gpu utan denna diskussion om fusk 2 vs 2 osv?

eller senare versioner av voodoo med ännu mera gpus men där fanns inte det här kriget heller? bara för min bror har en bil med en V8a och jag en bil med en rak4a så är det fortfarande en bil han har och den är helt enkelt bättre...hmm kanske ska ringa till honom och skrika lite om dubbelmackor, fusk, 2 bilar osv

dessutom finns det bara EN sann dubbelmacka vad jag vet och det är legenden 7959gx2.

prestandan var precis vad jag förväntade mig faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Hur kan du vara besviken?!

Jag blir tokig över de här kommentarerna, ett dubbel gpu kort är kärnorna av två vanliga kort som har klockats ner och gjorts mer strömsnåla.

Det faktum att det faktiskt presterar i princip lika är helt enastående, sjukt vilken utveckling jämfört med något tidigare dual gpu kort.

Klocka ner två 6970 tills de tillsammans drar 375w respektive 450w så får du säkert identiska resultat som detta kort. Vad är det som är bättre med det här kortet jämfört med 4870x2 och 5970?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

¨Bad Company 2 lägger sig Radeon HD 6990 med tryggt avstånd ovanför Radeon HD 6950 i Crossfire och Geforce GTX 570 i SLI¨

liten fel korrigering
570sli ligger över.

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Klocka ner två 6970 tills de tillsammans drar 375w respektive 450w så får du säkert identiska resultat som detta kort. Vad är det som är bättre med det här kortet jämfört med 4870x2 och 5970?

Man har tagit 2 stycken kärnor från 6970-korten och lagt på ett kort, för att behålla strömförbrukningen på en rimlig nivå har man sedan klockat ner dessa en bit.
Det ganska intressanta är att 6990 hamnar fortfarande väldigt nära 2st 6970 i CF, något som inte har varit möjligt med de tidigare korten (såvitt jag vet iallafall).

Detta kortet med 2 nerklockade kärnor från 6970 kommer alltså extremt nära 2 st 6970 i CF, samtidigt som temperatur och strömförbrukning hålls på en rimlig nivå.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Kommer det inte då vara orättvist att jämföra 590:n med 6990;n eftersom den senare har mer ram-minne och den tidigare nämnda har physX/cuda?

Nej det kommer det inte att vara.

Skrivet av Lösbonde:

Din poäng är endast valid om du vill jämföra 4 single gpu kort emot 2 dual gpu kort, då det är den maximala gränsen för dagens teknik.

Annars är det exakt lika irrelevant som att jämföra en 2600k med 3 kärnor avstängda emot en pentium 4.

Det handlar mer om "rättvisa". HD6990 är den nya Dual kort kungen.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nej det kommer det inte att vara.

Varför sluta där-jag har aldrig förstått det? Varför inte börja dela in kort i hur mycket minne de besitter eller hur mycket ström korten drar?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Hur får man 55fps i BC2 med ett 5850 i 1920x1200, 8xAA och allt på max? HUR?
Får bra mycket mer än så själv.

Känns ju som att dessa siffror alltid är manipulerade. Precis som med Dirt 2, runt 50fps när man sj har 60+

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av smokerubber:

att inte bara sluta med skitsnacket....det är 1 kort...herrehud....eller vänta, jag har en bil med 2 motorer.....eller har jag 2 bilar????lägg ner ffs!

Dåligt exempel, du kör tex inte bilen och sen "Oh shit, fan den här 90 vägen klarar bara av ena motorn så jag får stänga av den andra."
Visst det kanske är "ett" kort men det har fortfarande 2 kärnor och så länge inte allt stödjer det så tycker inte jag det är mycket att hänga i granen.
Körde crossfire innan jag köpte gtx480 btw så jag är ingen fanboiiiii.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

HD6990 är den nya Dual kort kungen.

Fel. 6990 är planetens ensamma kort kung just nu.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det alltid ska bli dom här diskussionerna när ett dualgpu-kort lanseras. Ett grafikkort är ett grafikkort för fan, sen så finns det ju både för- och nackdelar med såna kort. Dom tar mindre plats, dom blir varmare, man kan bara köra 2 såna kort i cf/sli och microstuttering existerade senast jag kollade.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Dåligt exempel, du kör tex inte bilen och sen "Oh shit, fan den här 90 vägen klarar bara av ena motorn så jag får stänga av den andra."
Visst det kanske är "ett" kort men det har fortfarande 2 kärnor och så länge inte allt stödjer det så tycker inte jag det är mycket att hänga i granen.
Körde crossfire innan jag köpte gtx480 btw så jag är ingen fanboiiiii.

hd6990 är ETT kort som tar upp EN kortplatts. Skitsamma hur många gpuer kortet har, det viktiga är hur det presterar till sitt pris.

Enligt din åsikt kan man ej jämföra en Koenigsegg med en Lamborghini, eftersom Lambon har 12 cylindrar medans Koenigseggen endast har 8 cylindrar?

Man kan ju i så fall inte ens jämföra hd6970 med gtx580, då de har olika många kärnor (streamprocessorer) i sina gpuer....

ETT kort ska jämföras med ETT kort. Sen om man kan få TVÅ kort som är bättre till ett vettigare pris är ju en annan sak...

Permalänk
Medlem

När det handlar om att jämföra kort, varför kan man inte jämföra som man vill? Vad är det som är fel med att jämföra två kort mot ett eller ett kort mot ett?

Argumenten mot varför man inte kan jämföra som man vill har hittills legat på sandlådenivå tycker jag.

Sen som många andra också påpekat, ni som nu tror att GTX590 kommer slakta 6990, vad baserar ni det på? att 1+1=3 kanske?!

Argument upplevs så mycket tyngre om man backar upp med något av substans, annars känns det mest som onödig utfyllnad.

Själv är jag lite fundersam över vad som kommer hända med 300W-standarden som skall vara en bra ledstjärna också. 6990 har ju sprängt den vallen med råge, även i standardutförande. Det var lite överraskande att båda lagen verkar skita i den totalt. Vad hände där egentligen? Det här öppnar ju upp för singel-gpu-kort som drar 400W+ nu, eller hur? Jag som trodde att 300W var en helig gräns som alla skulle hålla sig inom. Det är ju trots allt en standard som jag har förstått det.

Är det här två kort som utgör undantagen då och i sånt fall varför? Har någon läst någon recension som tagit upp detta?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

ETT kort ska jämföras med ETT kort. Sen om man kan få TVÅ kort som är bättre till ett vettigare pris är ju en annan sak...

Givet argument men den förutsätter att den som du argumenterar mot kan använda en räknemaskin (fingrar räcker inte tydligen).

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Hamzta:

Hur får man 55fps i BC2 med ett 5850 i 1920x1200, 8xAA och allt på max? HUR?
Får bra mycket mer än så själv.

Känns ju som att dessa siffror alltid är manipulerade. Precis som med Dirt 2, runt 50fps när man sj har 60+

Skärmens upplösning?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |