Permalänk
Medlem

Dator som startar om helt random

Jag har på senare tid haft problem med min dator för att den oregelbundet kan stängas av.
Jag har testat ett par saker t ex. Byta mus, tangentbord och elkabel, jag har provat att köra datorn med Windows 7, jag bytte även nätaggregat från 425w till 500w. Jag fick datorn i Juni 2009 och då fungerade den som den skulle, det var under hösten 2009 som den började krångla.
Det skulle uppskattas om någon eller några skulle kunna hjälpa mig med mitt problem.

Datorspecifikation:

Chassi: Antec three hundred tower case
Moderkort: Intel extreme dp45sg
Processor: Intel core 2 duo E8400
Grafikkort: Ati radeon hd 4850 XFX
Nätaggregat: Cooler master extreme power 500w
RAM: 2st 2GB 1333MHz DDR3 NON-ECC
OS: Windows 7 Ultimate 32-bit
Antivirus: Panda antivirus pro 2009
Hårddiskar: WDC 500Gb 7200rpm
WDC 1Tb 7200rpm

Jag har fått många som har sagt att det kan vara fel på kylningen med det är det inte för den håller en väldigt låg temperatur

Tack på förhand!
MVH //Matte

Permalänk
Medlem

1- kolla eluttag om det är jordad.
2- det kan vara +5v på nätdel eller ett fel på moderkort.
3- 450w med 36amp är rekommenderad för att köra ett 4850, se om ditt nätagget har tillräckligt amp på 12v rail.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D, Intel Core i7 4820K, Corsair H100, Asus Rampage IV Formula, 16GB Corsair Dominator Platinum 1866MHz, Asus GTX 980, Intel 320 120GB SSD, 640 GB WD Caviar Black x2 Raid 0, Corsair AX750, Asus VG278H med 3D Vision 2 kit, Asus G900, Asus ROG Mechanical Tangentbord CherryMX Svart, Xbox 360 Wireless controller ....

Permalänk
Medlem

Berätta märke, modell och ålder på alla nätagg som används med datorn. Räcker INTE att rabbla antal watt.

Testa med ett bättre nätagg. Extreme Power serien av märket Cooler Master är av dålig kvalite och ska undvikas enligt artikel med omdömen här på Sweclockers. Berätta vad du hade före den här. I värsta fall har båda hållit på och skadat de andra delar i datorn sen du började få problem.