Inlägg

Inlägg som JokkoDaApe har skrivit i forumet
Av JokkoDaApe

Här kan ni vidga era vyer lite

"Tillverkning av böjda möbeldetaljer i komprimerat trä"

http://www.ikp.liu.se/ctd/malmstens/mobelsnickeri/Examensarbe...

Eller kanske något tyngre

MECHANICAL AND PHYSICAL
PROPERTIES OF
SEMI-ISOSTATICALLY
DENSIFIEDWOOD

http://epubl.ltu.se/1402-1544/2006/28/LTU-DT-0628-SE.pdf

Av JokkoDaApe

Skönt att man inte är ensam om att inte fatta nåt

Av JokkoDaApe

Det finns bara intresse av att stoppa olagliga saker på nätet om man kan tjäna pengar på det. Skulle vara bra om de kunde lägga ner lika mycket tid och pengar att stoppa barnporr och dylikt. Men som sagt där finns inga pengar att tjäna.....

Precis som om skivbolagen inte har nog med pengar. Speltillverkare kan jag däremot delvis förstå. Har man jobbat i flera år med ett spel, så kan det inte vara så roligt att hitta det på nätet flera veckor innan det släpps.

Men det är de med mest pengar som bestämmer hur lagarna skall skrivas tyvärr

Av JokkoDaApe

Och där slant vi med "skicka svar" knappen

Av JokkoDaApe

Väljer man rätt skala på diagrammen så ser ju resultaten mer imponerande ut än vad de egentligen är, så jag är böjd att hålla med dig LasseKongo

Av JokkoDaApe

Väljer man rätt skala på diagrammen så ser det ju resultaten mer imponerande ut än vad det egentligen är, så jag är böjd att hålla med dig LasseKongo

Av JokkoDaApe

Men nu är det ju så att om du har 72 processorer så kan de ju faktiskt köra 72 "processer" samtidigt. Vilket du aldrig klarar med en "vanlig" processor, vilken måste ställa alla processer i en kö, och sedan beta av dom en efter en i någon slags prioritetsordning. Så att det kommer att gå mycket fortare är väl rätt logiskt. Man kan ju bygga ett kluster av flera datorer redan idag, tex det där SETI (?) projektet där många datorer över hela världen hjälps åt med enorma beräkningar genom att göra en liten del var. Det borde ju vara ungefär samma teknik i stora drag, det är väl då snarare programmeringen av spelen som kan bli trixiga.

Av JokkoDaApe

Kan ju vara så att det Anders Arpteg forskade om (dvs AI) kan ha berört TBG programet. Och i sådana fall så är det nog avdelningen på den skola som han forskar på som äger rätten till programmet. Men detta är bara spekulation från min sida.

Av JokkoDaApe

Kan meddela att de arbetar de med en ny "Buyers guide"

http://bugsoft.apachez.net/tbgv2.htm