Speltest: Thief

Egenskap

Värde

Titel

Thief

Genre

Stealth

DirectX-version

11.0

Lanseringsdatum

2014-02-25

Systemkrav

  • Två- eller fyrkärnig processor med "hög prestanda"

  • Radeon HD 4800-serien, Geforce GTS 250

  • 4 GB RAM

Testinställningar

Fördefinierade "Very High" (1920), Fördefinierade "Normal" (1280)

Senaste delen i välrenommerade serien Thief väljer att i någon mån börja om från början, precis som för bland annat Tomb Raider. Användaren är mästertjuven Garret, som med allehanda knep ska smyga utan att synas i skuggorna. Förutom ny spelmekanik bjuds även på en färsk grafikmotor med stöd för bland annat DirectX 11 och AMD Mantle.

Thief gillar liksom Skyrim starka kärnor, vilket är dåliga nyheter för AMD:s modeller. FX-8370E tappar mark och landar bakom större delen av Intels alternativ, trots den uppskruvade upplösningen.

Sänkt upplösning gör ingen större skillnad, det är uppenbart att processorn sätter stopp. FX-8370E tjänar bara någon enstaka bildruta per sekund.