Permalänk
Medlem

Köpråd högtalare

Har tänkt att köpa ett har högtalare med det man kan tänkas behöva till, men jag behöver lite köpråd för jag har ingen koll alls.
De ska vara placerade vid datorn och de är främst tänkta att användas när jag sitter vid datorn men det skulle väl kunna hända att de används när man sitter i soffan också (bakom datorstolen), men 99% vid datorn.
De ska användas till att lyssna på musik och eventuellt lite Youtube osv, inget spelande. Jag lyssnar mest på hardstyle/hardcore.

Den enda personen jag vet som kan något om högtalare använder själv Rokit studiomonitors och kan därför bara rekommendera de. Det skulle säkert funka men det kanske inte är optimalt, även om jag kommer sitta på samma ställe 99% av tiden de används?

Rummet kommer inte att ljudbehandlas(?).

Budget gärna runt 5000-6000, men kan sträcka mig upp till 10000 också om det skulle vara värt det.

Tar även gärna emot tips på hur jag ska placera de vid datorn, jag funderar eventuellt på att flytta ner chassit under bordet i någon hylla.

Här är en bild på planritningen med datorhörnan upp till höger och en bild på datorhörnan.

Tack i förväg 🤠

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad