![]() |
Star Citizen samlar in 6,3 miljoner dollar – nytt crowdfunding-rekord
Spelsugna rymdfantaster pyntar upp med 6,3 miljoner dollar, motsvarande 43 miljoner kronor, för att finansiera spelet Star Citizen – en andlig uppföljare till klassikern Wing Commander.
Läs artikeln |
Ser riktigt coolt ut
|
Hade lagt in några kronor om jag hade haft tid och spela, verkar iaf väldigt coolt!
Skickades från m.sweclockers.com |
Sweet! Slängde in $60 där i början. Gott att se att det drog iväg rejält! :D
Nu hoppas jag bara att "Elite: Dangerous" också kommer i mål på Kickstarter, så har man snart två gosiga rymdlir att vänta på! |
Och vad händer om dom inte leverar något efter att dom tagit emot pengarna?
Dom borde släppa alpha och beta versioner med jämna mellanrum. Dom borde släppa öppen källkod, åtminstonde som en sista utväg om dom av någon anledning inte klarar att leverera något. |
Jag var på vippen att köpa det (backa) igår under upploppet, men det blev inget av det. Har väldigt svårt för att fastna i sådana här spel, även om det egentligen hade varit kul at djupdyka lite mer i något dylikt onlinespel. Kanske köper det när det kommer ändå. Dessutom ingen garanterad Linuxport, som många Kickstarter-projekt faktiskt har.
Det här med Kickstarter-konceptet är absolut något fantastiskt bra och ser ut att ge möjligheter till spel som folk faktiskt vill spela, både när det gäller remakes och innovation. Det ger spelarna en chans att motbevisa påståenden om utdöda genrer eller nytänkande utan marknadspotential. |
Citat:
|
Länk till pågående diskussion. :) http://www.sweclockers.com/forum/8-o...er-freelancer/
|
Citat:
|
Ryktena kring detta och Cryengine pekar på att det finns initiativ till att få Cryengine klienten att fungera i OpenGL och därmed Mac och Linux.
|
Haha tycker det är klockrent :D På det här sättet utgår jag ifrån att de gör sig fria från utgivare mm. Dvs mindre styrda av överheten?! eller tänker jag fel nu?
|
GÖTT! :)
|
Detta blir ett givet köp när det släpps.
|
Kickstarter är verkligen en grym grej.
Lite tråkigt är bara att man ofta har glömt bort coola saker man sett där när dom väll kommer ut. |
Citat:
Citat:
Man får även komma ihåg att de inte suttit och rullat tummarna medans de väntat på att crowfundingen var klar, finns videos på bl a hur fysiken fungerar. |
Älskar Freelancer av hela mitt hjärta, ska definitivt kolla in detta när det släpps, gillar både upplägg och attityd. :)
Skickades från m.sweclockers.com |
Älskade Wing Commander, Privateer och Freelancer så detta ser jag verkligen fram emot :)
|
|
Citat:
Vilket är anledningen till att jag aldrig skulle stödja sådant här. |
Citat:
|
Vet inte riktigt varför, men det nämns inte i artikeln att det finns större aktörer som backar med 8m$ (tror jag, något runt den sifftat iaf) kanske inte riktigt ontopic, men helt klart värt att nämna. Så budgeten är mycket större än 6,3m$ för detta spel.
|
Citat:
|
Alltså jag hänger inte riktigt med på dessa saker, finns det några krav krav för på att spelet ska bli bra eller att det ens släpps någon gång? Vad skulle hänt om t.ex. duke nukem forever varit crowd funded?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fortsätt du för all del att spela alla dessa AAA-spel som mer känns som filmer än spel. Själv kommer jag nog redan nästa år få ta del av spel så som de var när jag var yngre. Visst det finns alltid en risk att en utvecklare tvingas avsluta ett spel innan det är klart men det är en risk jag är beredd att ta för att återigen få spela spel, inte se på interaktiva filmer. |
Citat:
|
Citat:
Läs gärna på innan du häver ur dig en massa galla. Blir mer trovärdigt då ;) |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:43. |