Permalänk
Proffsmoddare

Cubed Project (Renderingar)

Renderingar från det kommande projektet Cubed. Tanken är att min CNC-fräs som jag designat ska bli klar nu till julen 2014 och att projektet ska kunna börja till sommaren.

Det har skett lite ändringar och förbättringar rent designmässigt sedan renderingarna gjordes. Så det ser inte exakt ut som nu (kabelhållare, hur plexiglasen fästes i ramen etc).

Konstruktiv kritik och förslag på förbättringar är alltid välkommet!

Cubed Project (Renderingar)

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Oh lord.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Coolt, ser fram emot bygget! Jag har dock aldrig riktigt förstått grejen med kub-chassin. Tycker de blir så stora och otympliga, speciellt när det gäller ATX-storlek.

Snygga byggen är ändå alltid roligt att följa.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Riktig snyggt, vad för programm har du använt?

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt! riktigt pro arbete det där

en liten fråga hur många timmar tog det ungefär?

Visa signatur

Chassi: Hex Gear R80 CPU: i7 6950X RAM: Corsair Dominator Platinum 64GB DDR4 2800MHz Grafik: ASUS GTX 1080Ti ROG Poseidon SLI Moderkort: MSI X99A XPOWER GAMING TITANIUM Kylning: Custom loop SSD: Samsung 960 PRO 1TB Nätagg: Corsair AX1200i Ljudkort: ASUS Essence STX II Bildskärm: 55" LG OLED55B7V Keyboard: Ducky MIYA Pro Sakura

Permalänk
Medlem

Naaajs

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Snyggt Undrar också vilket program det är som du har använt? Ser otroligt proffsigt ut!

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Kan du få datorn ens i närheten av konceptbilden så kommer den vara fantastiskt snygg. F-n i h-vete!

Du lär dessutom börja få massproducera den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Får man fråga vilket program modellerna gjordes i?

Visa signatur

A clean room is a sign of a broken computer

Permalänk
Medlem

Stabilt arbete fan! Helvetiskt snygga rendering! Det här blir att följas!

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, du borde börja knopa ihop chassin för försäljning om du fortsätter i den här takten.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Renderingar från det kommande projektet Cubed. Tanken är att min CNC-fräs som jag designat ska bli klar nu till julen 2014 och att projektet ska kunna börja till sommaren.

Det har skett lite ändringar och förbättringar rent designmässigt sedan renderingarna gjordes. Så det ser inte exakt ut som nu (kabelhållare, hur plexiglasen fästes i ramen etc).

Konstruktiv kritik och förslag på förbättringar är alltid välkommet!

Cubed Project (Renderingar)

Förbaskat snyggt!! Enda spontana tanken är, hur är luftflödet från nätagget tänkt att funka? Kikat från mobilen så kanske inte ser rätt, men kommer den flyttas rätt upp under moderkortet?

:edit: tänkte fel. Insug undertill? Ut bak förstås..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt! Men jag undrar hur du kommer att plexiglaset kommer att få ett lager damm på sig och därmed bli väldigt fult. Hur kommer du att lösa dammfiltreringen är min fråga? Enligt mig är den superviktig i detta projekt just för att det är så mycket plexi.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hermanlange:

Riktig snyggt, vad för programm har du använt?

Tackar!

Till alla som undrar är det Autodesk Inventor och renderat i Keyshot.

Skrivet av FrozTiQ:

väldigt snyggt! riktigt pro arbete det där

en liten fråga hur många timmar tog det ungefär?

Ptja, 2 veckors arbete kanske? Svårt att uppskatta

Skrivet av MoNkeY-05:

Förbaskat snyggt!! Enda spontana tanken är, hur är luftflödet från nätagget tänkt att funka? Kikat från mobilen så kanske inte ser rätt, men kommer den flyttas rätt upp under moderkortet?

:edit: tänkte fel. Insug undertill? Ut bak förstås..

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, från radiatorn till PSU och sedan ut direkt

Skrivet av klemze:

Väldigt snyggt! Men jag undrar hur du kommer att plexiglaset kommer att få ett lager damm på sig och därmed bli väldigt fult. Hur kommer du att lösa dammfiltreringen är min fråga? Enligt mig är den superviktig i detta projekt just för att det är så mycket plexi.

Damm är inget problem, kommer att sitta filter under radiatorn. Model 01 har haft samma lösning med filter och dammet efter ca 6 månader är försvinnande lite. Sen får man såklart hålla rent med typ tryckluft och sådant när man storrensar.

Ska inte vara ett problem

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Följde hela ditt förra projekt, det blev sjukt grymt bra. Detta ser ut att också bli sjukt bra, onekligen intressant!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Till alla som undrar är det Autodesk Inventor och renderat i Keyshot.

Modellerade du moderkortet själv eller finns det att ladda ner ASUS-kort nånstans?
Snygga renderingar annars också

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Tommy:

Modellerade du moderkortet själv eller finns det att ladda ner ASUS-kort nånstans?
Snygga renderingar annars också

Modellerat allt själv. Finns inte att få tag på. Allt är gjort från bilder på moderkorten, grafikkorten etc.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Detta är ju helt genialt på alla nivåer! Smakfulla "färgval" :D, grafiskt helt fantastiska linjer, lagom stort, smart planerat... kommer bli mkt intressant! Hade jag haft pengar hade jag lätt bett dig göra en till mig också. Jackpot är just nu 190 miljoner på Lotto så vem vet?

Permalänk
Medlem

Inga problem att få tätt i kanalerna du fräser in i plexit?? Kan ingen om vattenkylning men bortsett från att det var snyggt var det första tanlen som slog mig! Kanske missar jag något? Lite svårt att se bra i mobilen. ..

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Avstängd

åter ett skit häftigt bygge hoppas verkligen detta blir lika bra i 3d miljö somi iRL.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lunaspice:

Detta är ju helt genialt på alla nivåer! Smakfulla "färgval" :D, grafiskt helt fantastiska linjer, lagom stort, smart planerat... kommer bli mkt intressant! Hade jag haft pengar hade jag lätt bett dig göra en till mig också. Jackpot är just nu 190 miljoner på Lotto så vem vet?

För 190 mil så kan du få ett... eller två på sin höjd

Skrivet av nilhe1:

Inga problem att få tätt i kanalerna du fräser in i plexit?? Kan ingen om vattenkylning men bortsett från att det var snyggt var det första tanlen som slog mig! Kanske missar jag något? Lite svårt att se bra i mobilen. ..

Oringar som håller tätt. Så det är inga problem

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Schysst modell, ska följas!
Måste ha varit en dryg assembly, miljoner parts!

Känner du dig inte låst med Inventor? SolidWorks är ju mycket smidigare imo.
Sen den röda färgen för vattnet, är det en stock-material/textur eller är det något du gjort själv? Hittar inte den i Keyshot 3.

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, detta projektet ska följas

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Ska lätt följas!
*spyr regnbågar*

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

HOLY CRAP....I just jizzed my pants !!!

Så förbannat snyggt !

Subbed !!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser jätte fint ut bara en liten sak som slog mig ganska hårt, den ser otroligt besvärlig ut att transportera. Lådan är ju en nästan perfekt fyrkant och jag ser inga som helst hantag eller liknande, hoppas du inte tar det på fel sätt men det borde kanske lite tänkas om på den fronten!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Damn, that's freakin' sexy!

Visa signatur

Acer Predator G3120| AMD Athlon II X4 645 3,1GHz | 8GB RAM | GTX550Ti 1GB | 500W

Permalänk
Medlem

Så... Hur ser planerna ut för massproduktionen undrar jag och många fler!

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

Holy crap! Julklapparna kommer tidigt i år ser jag

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ett problem är väl kabelhanteringen...