Company of heroes fråga!

Permalänk
Medlem

Company of heroes fråga!

Tjena.

Jag är sugen på att köpa Company of heroes.
Men det finns ju två stand alone expantioner Tales of valor eller opposing front.
Sen finns ju original spelet.

Jag undrar vilket som är mäst värt att köpa.
Antingen Company of heroes Tales of valor eller Company of heroes och opposing front.

Jag vet att för att låsa upp campains måste man ha alla spelen.
Men jag tänkar spela online och sånt.

MVH // Robert

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk

Originalet är bäst sen opposing front. Och det nyaste är bara skräp där styr man bara en bra grupp som nästan odödliga och dom kan döda allt och tar nästan ingen skada alls och det finns inget basbyggande och finns bara 3 banor per kampanjn asså 9 korta banor som jag klara på typ 2 tim och då körde jag långsamt för att göra allt

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Om du ska spela online ska du köpa tales of valor.

Permalänk
Medlem

okej.

Fredrik433 är det bara för kampanj som det är dåligt?
Undra lite hur multiplayern är på Tales of valor mer än:

"Om du ska spela online ska du köpa tales of valor."

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk
Medlem

Om du ska planerar att att köra online ska du köpa Tales of Valor. Då kan du använda alla nationer i MP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kronolog
Om du ska planerar att att köra online ska du köpa Tales of Valor. Då kan du använda alla nationer i MP.

Det kan du dock i Opposing fronts också men i Tales of valor har du nya enheter som är smått OP. T.ex T17 och Kangaroo karrier.

EDIT: Tycker du ska köpa Opposing fronts om du inte har behov av de nya enheterna eller kunna köra "Operations".

Permalänk
Medlem

okej

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk
Medlem

Tales of valor erbjuder lite olika gameplays kallat operations. Ett läge spelar man med "hjältar" och kan välja olika sådana med olika egenskaper. Man skall storma en front av bunkrar typ.

Sedan finns "Stonewall". Du skall mer eller mindre försvara dig mot en anstormande dator. Här kan man spela med kompisar, men inte spela den anfallande parten.

Och sist panzerkrieg. Man styr en stridsvagn och spelar mot en kompis eller annan motståndare (ej cpu-motståndare, samma med assault där du är en hjälte)

Det som relic har failat med är att det bara finns EN stonewall-bana. Och typ två-tre panzerkrieg..Är nog samma med assault..

Så annorlunda gameplay, skitkul med polare, men man ledsnar lite på det i längden eftersom det finns så få kartor.

I kampanj så äger det första spelet. även tvåan är bra. Tales of valor har som sagt lite kortare, men även annorlunda då man spelar med hjältar, tanks osv..

KÖP ALLA! Steam har ju diverse guldpaket osv.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Köp tales of valor, de nya enheterna är jäkligt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen
Det kan du dock i Opposing fronts också men i Tales of valor har du nya enheter som är smått OP. T.ex T17 och Kangaroo karrier.

EDIT: Tycker du ska köpa Opposing fronts om du inte har behov av de nya enheterna eller kunna köra "Operations".

Alltså varför uttala sig när du inte vet? Har spelat spelet sedan det kom ut och har dessutom alla versioner förutom Coh gold.

Coh Vanilla, eller första COH som kom ut. Innehåller grundläggande kampanjerna. Du kan spela 2 av totalt fyra "lag" US Army och Wehrmacht

Opposing Front. Standalone expansion som ger dig möjlighet att spela två lag till, Britterna och Panzer Elite. Du får även en kampanj var med de båda. För att kunna spela originalfraktionerna måste du dock ha COH vanilla, denna räcker ej till. Känner att det är viktigt att poängtera. Valor innehåller som tidigare nämnt nya spellägen såsom Assault och Stonewall mm.

Tales of Valor. Återigen Standalone expansion där kampanjerna från de första två inte är spelbara. Dock finns det nya kampanjer som är lite olika de första. Här är det mera hjälteenheter som ej går att finna i de två första vilka var enbart baserad nästan på enheter från spelet. Denna expansion ger dig möjlighet att spela alla fyra lag och dessutom får du tillgång till ett antal utbytesenheter. Två per lag med vissa undantag. Dessa kan du ta istället för deras originalenhet om du så vill.

Ska du spela online så köp utan tvekan Tales of Valor. Du får alla "lag" och kan dessutom använda några av de nya enheterna som fortfarande inte riktigt är balanserade tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Jag har den versionen där originalet och expansionen Opposing front är i ett paket, finns inte det att få tag i längre? Gold Edition tror jag det heter. Det jag hatar är att skiten tar en evighet att installera och sen ska alla patchar in med som också tar en evighet. Har man laddat ner patcharna en gång så går det givetvis snabbare nästa gång man installerar spelet.

[Edit]
Såg detta om du vill ha alla tre spelen för 299:- http://www.webhallen.com/spel/pc/93945-company_of_heroes-anth...

199:- på CDON, då sparar du 100:-
http://cdon.se/spel/company_of_heroes%3a_anthology_nordic-418...

Offtopic:
Dock hatar jag såna där fejkade bedömningar som vissa butiker har på prisjakt. Det är garanterat dom själva som skrivit för att höja genomsnittet, CDON är en av dessa

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Och snälla snälla.. Spamma inte kangaroo carriers.

Köp ToV - Du får allt som CoH och OF har förutom 3st Campanjer varav den första faktiskt är ganska rolig. Ett väldigt bra CoH community jag kan tipsa dig om du vill ha tips och guider med de olika factionerna är http://www.gamereplays.org/coh

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman