World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk

Armor/weaponsmith ger bara några olika 60-70 grejer. Du har ingen som helst användning av att vara armorsmith/weaponsmith i 80.

Permalänk

så du rekomenderar att jag skippar dom då?
inte mej emot,jobbar häcken av mej just nu då jag måste samla ihop mats till questen man måste göra=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det är dyra quests så skippa dom

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Kommer plockas bort helt i Cataclysm. Hade hellre sett att man bygger vidare på varianten med BoP craftables som i tbc. Men inte då. Det är väl inte tillräckligt "casual-friendly" att man ska få en väsentlig fördel av en ganska stor investering av guld/tid. Snacka om orättvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Kommer plockas bort helt i Cataclysm. Hade hellre sett att man bygger vidare på varianten med BoP craftables som i tbc. Men inte då. Det är väl inte tillräckligt "casual-friendly" att man ska få en väsentlig fördel av en ganska stor investering av guld/tid. Snacka om orättvist

Får ju iofs en väsentlig fördel om du kan sälja items till andra också.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Får ju iofs en väsentlig fördel om du kan sälja items till andra också.

Inte många som köper något nu för tiden..
Jag har maxat alla prof. utom tailoring på mina chars. Kan lätt säga att man inte får pengarna tillbaka på något av dom, om man inte bara går in för att samla mats å sälja saker man kan göra. fast då blir det inte tid över till att göra något annat...
Det ända prof. som jag ligger +-0 på kanske är Jevelcrafting.
Armor finns ingen vettig spelare som köper kraftat för en massa guld när man kan köra dungeon i ett par timmar och köpa saker som är fan så mycket bättre.. Då samtidigt så tjänar man ju lätt en massa guld så att man kan köpa något av det som andra tillverkat men dom sakerna är rätt begränsade och rätt lätt utbytbara om man går en 10 / 25 manna....

Det senaste jag skillade upp var Enchanting och nu i efterhand så blev det ju åxå bortkastat eftersom alla kan enchanta själva med shrollar från ah..
Nä satsa på Gathering prof. Då kan man fortfarande tjäna en massa guld utan att jobba ihjäl sig..
Fast snart kommer det säkert en patch som gör att alla får alla mats dom behöver bara genom att öppna bagarna... Allt har ju blivit så förbaskat lätt att göra..

Kolla bara på priserna för att köpa bra saker -> IGN,IGNAH,WOW,ITEM,GOLD
Lägsta priserna jag hittat för att köpa guld --> WOW GOLD EU
Finns det någon anledning att lägga tid på att göra saker själv som inte är roligt?
Fast det är klart tycker man att det är kul att levla prof. så visst.. Jag ångrar då nå grymt alla timmar/ dygn + tusentals guld jag lagt ner på att skilla alla mina prof. Jag trodde att "det ska bli kul när man har 450 skill"..
Waste of time. Gör det som är kul & köp det ni behöver så finns tid över till mera kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kan ju ta min fråga då alla rabblar servrar .

Vilken server tycker ni är den som är sämst? , dvs dåligt med folk och allmänt tråkig att vara på?
Helst en PVE server.

Anledningen är att jag och ett par polare vill byta till en lowpop server att leka på och då expansionen kommer så är det ju bra att vara på en lowpop server där alla inte trängs i de nya areorna.

Jag har gubbar på 12-15 olika servrar och kan lätt säga Scarshield Legion är riktigt bra.
Har lirat på den i ca:5 år och jag har närapå aldrig varit med om att servern laggat eller ballt ur på den här tiden..
Jag har 6 av mina lvl 80 där så jag har varit online rätt mycket på den servern.. inte skitmycket folk heller..

oops såg nu att det var den sämsta servern du ville veta.. Ja då kan du räkna bort scarshield legion direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

EU Realm Stats - WarcraftRealms.com

Där står till och med hur många horde v.s allys.

Flytta precis till Nagrand, rätt väl befolkad server.

Den listan känns inte alls pålitlig. Jag kör bl.a. horde på Chamber of Aspects och där har det alltid varit problem med bristen på allys och Wintergrasp ägs typ 9 av 10 ggr av horde. Enligt den där realmlistan skulle det råda jämnvikt på den servern, det kan omöjligt stämma...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Inte många som köper något nu för tiden..
Jag har maxat alla prof. utom tailoring på mina chars. Kan lätt säga att man inte får pengarna tillbaka på något av dom, om man inte bara går in för att samla mats å sälja saker man kan göra. fast då blir det inte tid över till att göra något annat...
Det ända prof. som jag ligger +-0 på kanske är Jevelcrafting.
Armor finns ingen vettig spelare som köper kraftat för en massa guld när man kan köra dungeon i ett par timmar och köpa saker som är fan så mycket bättre.. Då samtidigt så tjänar man ju lätt en massa guld så att man kan köpa något av det som andra tillverkat men dom sakerna är rätt begränsade och rätt lätt utbytbara om man går en 10 / 25 manna....

Det senaste jag skillade upp var Enchanting och nu i efterhand så blev det ju åxå bortkastat eftersom alla kan enchanta själva med shrollar från ah..
Nä satsa på Gathering prof. Då kan man fortfarande tjäna en massa guld utan att jobba ihjäl sig..
Fast snart kommer det säkert en patch som gör att alla får alla mats dom behöver bara genom att öppna bagarna... Allt har ju blivit så förbaskat lätt att göra..

Kolla bara på priserna för att köpa bra saker -> IGN,IGNAH,WOW,ITEM,GOLD
Lägsta priserna jag hittat för att köpa guld --> WOW GOLD EU
Finns det någon anledning att lägga tid på att göra saker själv som inte är roligt?
Fast det är klart tycker man att det är kul att levla prof. så visst.. Jag ångrar då nå grymt alla timmar/ dygn + tusentals guld jag lagt ner på att skilla alla mina prof. Jag trodde att "det ska bli kul när man har 450 skill"..
Waste of time. Gör det som är kul & köp det ni behöver så finns tid över till mera kul

Lite bull faktiskt. I början av tex WOTLK kunde du sälja tex skins, leg armours osv till HUTLÖSA priser. Alltså Grymt dyrt. Givetvis stagnerar dessa priser i takt med att fler och fler levlat upp sina proffs samt att färre behöver köpa dessa items (då dom redan köpt dom)

Enchanting gav mig till en början bra med stålar men som du säger, inkomsten blev grymt nerfad av andras möjligheter att skaffa mats.

Jewelcrafting dock tror jag fortfarande går rätt bra (håller för tillfället på att bygga upp en recipe-bank på en gubbe med JC.

Folk köper fortfarande craftade items. Men kanske inte i första hand lvl 200 epics som förr, utan idag vill folk givetvis köpa 264 ICC gear för att slippa farma flera olika tex skor innan dom ändå hamnar där tillslut.

Farming professions i all ära, men kolla tex skinning som numer ger nästan ingenting. 11-13g för arctic furs på vår server. Inte speciellt värt att farma skins längre om man säger så.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Lite bull faktiskt. I början av tex WOTLK kunde du sälja tex skins, leg armours osv till HUTLÖSA priser. Alltså Grymt dyrt. Givetvis stagnerar dessa priser i takt med att fler och fler levlat upp sina proffs samt att färre behöver köpa dessa items (då dom redan köpt dom)

Enchanting gav mig till en början bra med stålar men som du säger, inkomsten blev grymt nerfad av andras möjligheter att skaffa mats.

Jewelcrafting dock tror jag fortfarande går rätt bra (håller för tillfället på att bygga upp en recipe-bank på en gubbe med JC.

Folk köper fortfarande craftade items. Men kanske inte i första hand lvl 200 epics som förr, utan idag vill folk givetvis köpa 264 ICC gear för att slippa farma flera olika tex skor innan dom ändå hamnar där tillslut.

Farming professions i all ära, men kolla tex skinning som numer ger nästan ingenting. 11-13g för arctic furs på vår server. Inte speciellt värt att farma skins längre om man säger så.

Sant så sant, nästan allt ifrån WotLK som går att farma tjänar du inget på. Dock har jag märkt att TBC är riktigt populärt att köpa i AH, speciellt Enchant material m.m, så för de som inte tjänar något nu testa TBC proffessions så kommer du tjäna rätt bra, inte sjukt men bra.

Permalänk
Medlem

Farma Molten core säjer jag. Formula: Enchant Weapon - Spellpower - Item - World of Warcraft droppade för mig och jag fick 5000g för den på AH. Folk betalar verkligen vad som helst för vissa saker

Även Fiery cores & Lava cores säljer bra. Iallafall på Aszune
Gäller visseligen att man har en klass som klarar sig där själv. Eller om man har nån polare som vill följa med.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obbe:

Farma Molten core säjer jag. Formula: Enchant Weapon - Spellpower - Item - World of Warcraft droppade för mig och jag fick 5000g för den på AH. Folk betalar verkligen vad som helst för vissa saker

Även Fiery cores & Lava cores säljer bra. Iallafall på Aszune
Gäller visseligen att man har en klass som klarar sig där själv. Eller om man har nån polare som vill följa med.

används som twink enchant antar jag. Köper folk resten för att levla proffs eller vadå.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

används som twink enchant antar jag. Köper folk resten för att levla proffs eller vadå.

Heirloom gear.
Crusader / spellpower / agility från vanilla säljer rätt bra.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Heirloom gear.
Crusader / spellpower / agility från vanilla säljer rätt bra.

MM crusader har jag själv använt rätt mkt. Får kika in på MC nån dag och kolla hur mkt det ger ;D

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obbe:

Farma Molten core säjer jag. Formula: Enchant Weapon - Spellpower - Item - World of Warcraft droppade för mig och jag fick 5000g för den på AH. Folk betalar verkligen vad som helst för vissa saker

Även Fiery cores & Lava cores säljer bra. Iallafall på Aszune
Gäller visseligen att man har en klass som klarar sig där själv. Eller om man har nån polare som vill följa med.

Gjorde attunement questen idag och testade att soloa MC med shadow priest XD Gick inte direkt bra XD

Trashet funkar om man tar dom typ 2 och 2 men första bossen (enda jag testade) måste vara näst intill omöjlig att soloa som präst.

Jag gissar att ni som farmar MC solo gör det med paladins?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Gjorde attunement questen idag och testade att soloa MC med shadow priest XD Gick inte direkt bra XD

Trashet funkar om man tar dom typ 2 och 2 men första bossen (enda jag testade) måste vara näst intill omöjlig att soloa som präst.

Jag gissar att ni som farmar MC solo gör det med paladins?

Kör som prot paladin när jag far dit. Men har en kompis som kör warrior och han klarar sig bra där inne solo. Men oftast blir det ett gäng (5-6 st) som far när det ändå är tillfälle.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Death knight borde funka ganska bra också, det var ju trots allt en DK som soloade sartharion10 i blood spec.

Crafting proffs kan man fortfarande tjäna en hel del på, jag har nog tjänat mest på inscription, sen JC. alchemy och enchanting ligger på ungefär delad 3a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zednosius:

Death knight borde funka ganska bra också, det var ju trots allt en DK som soloade sartharion10 i blood spec.

Crafting proffs kan man fortfarande tjäna en hel del på, jag har nog tjänat mest på inscription, sen JC. alchemy och enchanting ligger på ungefär delad 3a.

Finns det film på DKn ?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av Sgart:

Finns det film på DKn ?

YouTube - Death Knight solo: Sartharion 10 men #Worldfirst# WoW

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

Galet. Ändå ser det rätt lätt ut när man kollar. enda gången man tror han ska dö är ju egentligen precis i början.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Nu var det en Rogue som soloade patchwerk-25 hörde jag. Took endast 4 timmar och 48 minuter.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Nu var det en Rogue som soloade patchwerk-25 hörde jag. Took endast 4 timmar och 48 minuter.

yes, denna: YouTube - ROGUE SOLOS PATCHWERK(25) : JIDERSTEP

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Har problem med DCs.. det händer bara runt 00 - 02.30 typ och jag vet inte vad det beror på..

kör med iphones authenticator app.
har testat att köra med inga addons (samma sak)
har typ inget som går i bakgrunden (bara VT och spotify.. men det ska inte vara några problem)
sitter på en 30/30 lina

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk

har stött på ytterligare ett problem.
har kommit så långt i BS så att jag ligger på 335.
behöver 15 skill points till för att kunna fortsätta i northend.
men,nu är det så att allt som jag kan skapa i BS är grönt,inget på gult eller orange och den sista saken man kan få i outland ligger på skill 350.
så,vad gör jag?att försöka härda ut på gröna saker verkar ju aningen drygt och kommer ju ta enormt lång tid att få skill points på.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

WoW Blacksmithing Guide 1-450 | Blacksmithing Leveling Guide där har du bs 1-450, vilka grejjer du ska göra, och vad du behöver till dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

har stött på ytterligare ett problem.
har kommit så långt i BS så att jag ligger på 335.
behöver 15 skill points till för att kunna fortsätta i northend.
men,nu är det så att allt som jag kan skapa i BS är grönt,inget på gult eller orange och den sista saken man kan få i outland ligger på skill 350.
så,vad gör jag?att försöka härda ut på gröna saker verkar ju aningen drygt och kommer ju ta enormt lång tid att få skill points på.

Det finns två plans som du kan köpa i Shattrath som funkar bra 335-350.
[Plans: Adamantite Cleaver] och [Plans: Adamantite Rapier].

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Skrivet av elius:

Det finns två plans som du kan köpa i Shattrath som funkar bra 335-350.
[Plans: Adamantite Cleaver] och [Plans: Adamantite Rapier].

tack så hemskt mycket,det blev räddningen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av b00mb1ast3r:

Kör på Karazhan som Horde och där är det typ 90% horde 10 % ally ^^

Spelade där ett tag sedan, slutade i början av april. Namn?

Permalänk
Medlem

go afton gott folk, vilka enchants är bra på vapen och cloak för en tank?:)

bladewarding eller blood draining eller kanske till och med mongoose?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

runòk 80 druid