Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Skrivet av visa:

Jag kan också för er som undrar intyga att det engelska serial numret fungerar lika fint på svenska versionen!

Ditt inlägg räddade mig från att behöva installera om windows på båda mina datorer

Tack så mkt

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det för er att få mail från Microsoft? Jag blev bonusmedlem i onsdags, och har inte hört något än. Mest nyfiken på hur lång tid det brukar ta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paer86:

Hur lång tid tog det för er att få mail från Microsoft? Jag blev bonusmedlem i onsdags, och har inte hört något än. Mest nyfiken på hur lång tid det brukar ta

Jag hade jävligt tur, fick min efter 3h

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

En snabb fråga.. hur många nycklar kan man ta ut? för jag har väl tagit ut nu 4 st för jag behöver en till varje dator jag har (hemma två, jobbet samt min bror behövde en)
Jag kanske lär behöva en till. Kan jag bli betalningsskyldig?
det måste ju finnas någon "spärr" för annars kan man väl bara ta ut massa nycklar och sälja dom? detta kan väl inte microsoft tillåta?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Skrivet av Paer86:

Hur lång tid tog det för er att få mail från Microsoft? Jag blev bonusmedlem i onsdags, och har inte hört något än. Mest nyfiken på hur lång tid det brukar ta

Har du validerat att du är studerande? Först därefter får du en bekräftelse skickad till din mejladress inom fem arbetsdagar. Valideringen gör du, när du är inloggad, längst ned på följande sida: Studentlicenser

Efter validringen, som jag gkorde alldeles nyss, tog det fem minuter innan jag fick nedanstående mejl från MSDNAA E-Academy License Management System (ELMS) [har ersatt mitt anv.namn o lösen med xxxxx]
*****************************************************************

Hello,

Welcome! You have been registered in your university/college ELMS for MSDNAA online software system. Here you can download, purchase and/or check out CDs from a wide range of Microsoft developer tools, servers, and platforms. There is no charge to download and/or check out the software as long as you are an eligible user in the System.

How Does it Work?

Your university/college is licensed under the MSDN Academic Alliance Program which enables eligible students and faculty members to access software available under the Program. e-academy Inc., a partner of Microsoft, is providing ELMS for MSDNAA to you. Simply log into the System using your username and password included below and start browsing/ordering the software available to you.

Your MSDNAA Online Software System can be found at:
http://msdn62.e-academy.com/pelleh_itd

Your username is : xxxxxx
Your password is : xxxxx

Technical Support

If you have any technical difficulties please contact, please go to the support section in the website and click on Request Customer Support. Technical support is provided by your MSDNAA Program Administrator at your school.

General Information

If you have general questions about the MSDNAA Program, who is eligible, general rules and regulations, etc., please go to the support section in the website for contact information.

Please keep this e-mail for future reference, as you will need your username and password in order access the online software system.

Remember, by accessing the Microsoft software through this system you are stating that you are authorized, and are agreeing to comply with all usage guidelines.

Sincerely,

Microsoft Ireland Operations Ltd
Atrium Building Block B
Carmen Hall Road
Sandyford Industrial Estate
Ireland – Dublin 18
Microsoft VAT-Reg.-No. IE8256796U

Date: 2010-05-23 16:41
********************************************************************************

Permalänk
Medlem

Den kom faktiskt för ett tag sedan! Undrar dock en grej. Kan man ominstallera Windows 7 fastän man aktiverat det, eller är ens serial key förbrukad?

Permalänk
Skrivet av Paer86:

Kan man ominstallera Windows 7 fastän man aktiverat det, eller är ens serial key förbrukad?

Hm, jag undrar samma sak; ska installera W7 på ett Maximus II-moderkort för att sedan bygga en i5-burk om ett par månader. Går det att använda samma key på den nya burken - någon som har koll?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain kid:

Hm, jag undrar samma sak; ska installera W7 på ett Maximus II-moderkort för att sedan bygga en i5-burk om ett par månader. Går det att använda samma key på den nya burken - någon som har koll?

Du kommer troligen behöva ringa upp MS. Jag hade använt en nyckel på min desktop förut och jag fick inte använda den igen på min HTPC (desktopen har/hade en annan nyckel). Men det var bara att ringa upp MS och mata in massor med siffror. Det är ganska jobbigt men sedan bör nyckeln fungera igen.

Angående antal installationer så är det obegränsat, det som är begränsat är antal aktiveringar (man kan installera utan att aktivera). Jag har ingen exakt siffra. Vissa säger 3 ggr, andra 5 ggr. För mig var det 3 ggr men det var några år sedan. Tydligen ska blockeringen av nyckeln frigöras efter några månader också.
Det enklaste är att installera och aktivera Windows och sedan gör man en avbild (t.ex. Macrium Reflect) av Windows-partitionen. I princip kan man då "installera" obegränsat gånger på samma hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain kid:

Ok sam7, din betalning och registrering fungerade. Återkom GÄRNA med ett kort meddelande när du faktiskt har lyckats att ladda ned något via bonuskontot på msdnaa.

Jag är toksugen på att testa själv men vill kolla först att det fungerar för er som betalat alldeles nyligen.

Tänkte bara meddela att jag nu fått msdnaa-inloggningskod. Fast såg precis att Captain Kid hunnit få före mig ändå.

Aja, för er andra som tvekar kan det vara bra med ännu ett bevis för att det fungerar.

Det verkar som om Pellesoft bara registrerar vissa dagar och inte rullande, därav det olika väntetiderna.

Permalänk
Skrivet av sam7:

Det verkar som om Pellesoft bara registrerar vissa dagar och inte rullande, därav det olika väntetiderna.

Precis vad jag kommit fram till också!

Permalänk
Medlem

Kan man betala via kreditkort? Läste någonstans att det inte fungerade förrut. Isf vilket sätt är det bästa att betala på?

Permalänk
Skrivet av viggo123:

Kan man betala via kreditkort? Läste någonstans att det inte fungerade förrut. Isf vilket sätt är det bästa att betala på?

Jag betalade 100:- med kreditkort för tre veckor sedan och det gick hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om 50 kr för 3 månader erbjudandet finns kvar?

Har någon ett definitivt svar på om det är OEM eller Retail? Och innan nån choppar huvudet av mig så har jag faktiskt drullat igenom alla sidor här men ingen verkar veta exakt svaret.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lelle91:

Någon som vet om 50 kr för 3 månader erbjudandet finns kvar?

Har någon ett definitivt svar på om det är OEM eller Retail? Och innan nån choppar huvudet av mig så har jag faktiskt drullat igenom alla sidor här men ingen verkar veta exakt svaret.

MSDN är MSDN Licenser och inget annat.. ok det är retail (volym också??) faktiskt.

Varför skulle man lägga upp oem licenser ?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

MSDN är MSDN Licenser och inget annat.. ok det är retail (volym också??) faktiskt.

Varför skulle man lägga upp oem licenser ?.

De jag tänkte på var om man installerar windows 7 men sen behöver byta moderkort och behöver installera om windows 7 hur de skulle gå.

Sen om man beställer windows 7 som skiva på Pelle är det då samma box man får som finns i affär med manual och hela tjofräset?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lelle91:

De jag tänkte på var om man installerar windows 7 men sen behöver byta moderkort och behöver installera om windows 7 hur de skulle gå.

Sen om man beställer windows 7 som skiva på Pelle är det då samma box man får som finns i affär med manual och hela tjofräset?

standardfråga & svar!
Klart du måste omaktivera igen, det är som sagt retail licenser så det ska gå, annars får du ringa MS..

Det vet jag inte då jag inte använt pellesoft och kommer inte göra heller. Du får troligen hem en enkel skiva och nyckel i nån form av låda..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

standardfråga & svar!
Klart du måste omaktivera igen, det är som sagt retail licenser så det ska gå, annars får du ringa MS..

Det vet jag inte då jag inte använt pellesoft och kommer inte göra heller. Du får troligen hem en enkel skiva och nyckel i nån form av låda..

Tack för förklaringen, redde ut en del för mig ^^ blir och slänga iväg en hundring till Pelle idag och bli bonusmedlem.

Permalänk
Skrivet av Lelle91:

blir och slänga iväg en hundring till Pelle idag och bli bonusmedlem.

Klokt val!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Får man tillgång till ett msdn konto som låter en ladda ner flera/alla versioner windows os samt flera språk eller är det begränsat till ett eller två t.ex ?

Vet att på msdn.microsoft.com finns ju allt de har släppt, dock kostar deras konton x antal tusen

Permalänk
Medlem

Finns Office-paketet hos Pelle med word, excel och alla de programmen?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lelle91:

Finns Office-paketet hos Pelle med word, excel och alla de programmen?

Bra fråga, tror det gör det.

kolla MSDN Microsoft Developer Network - Sverige så ser du allt som finns tillgängligt på MSDN men hos pellesoft vet jag inte..

Permalänk
Skrivet av Lelle91:

Finns Office-paketet hos Pelle med word, excel och alla de programmen?

Jag undrade samma sak förut och svaret är nej, de finns inte med i erbjudandet från pellesoft. Se här för en komplett lista över vilka program som finns </title> <link type='text/css' rel='Stylesheet' href='/elms/Themes/MSDNAA/styles.css'> <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1"> <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#"> <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript

Edit. Skriv 'Office' i sökfältet och klicka på Go så får du direkt fram vilka program som dock finns i Office-serien.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att få flera nycklar till samma mjukvara, tex win7? När jag väl "köpt" en licens så kan jag inte lägga till samma i korgen igen. Kör genom länken hära: MSDNAA för studenter och lärare vid Luleå tekniska universitet.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Skrivet av Captain kid:

Jag undrade samma sak förut och svaret är nej, de finns inte med i erbjudandet från pellesoft. Se här för en komplett lista över vilka program som finns </title> <link type='text/css' rel='Stylesheet' href='/elms/Themes/MSDNAA/styles.css'> <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1"> <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#"> <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript

Edit. Skriv 'Office' i sökfältet och klicka på Go så får du direkt fram vilka program som dock finns i Office-serien.

Om du vill ha Office kan du punga ut 1000 spänn genom mecenat och få Office 2010 professional. Verkar ändå som en helt okej deal. Fast 1000 är mer än 100.

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vattennisse:

Om du vill ha Office kan du punga ut 1000 spänn genom mecenat och få Office 2010 professional.

Dustin home har det för 849 kr annars.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Plus frakt på det så det blir runt 1k iaf:P

Studenter har gratis frakt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Elgot:

Studenter har gratis frakt.

Sant så sant, tänkte bara notifiera de andra som inte är det

Även om denna tråd är för studenter.

Permalänk
Medlem

Har köpt VIP för 20 dagar sedan, ingenting har hänt ännu.
Vad har jag gjort för fel? Uppenbarligen så fungerar det för alla utom mig :/