Feeding är löjligt

Permalänk
Medlem

Feeding är löjligt

Jag kollade en replay för 2vs2 jag spelat och upptäckte att tydligen det enda i princip terran gjorde var att bygga en barracks och en CC. Sedan SSSSSSSSSSSSSS. 5 min senare transfer till prot och SSSSSSSSSSSSS o.s.v.

Har någon sett Blizzard kommentera feeding? Om det inte blir någon ändring för resource sharing innan betan tar slut kommer jag nog avbeställa. Kampanjerna och 1vs1 räcker inte. Jag vill kunna spela 2vs2/3vs3/4vs4 utan det här löjliga feeding.

Jag bryr mig inte om att man kan scouta, i många fall kan man inte upptäckta det innan 5 min ändå p.g.a. blockering och försvar. Det som stör mig det mesta är att när en av spelaren t.ex. bara bygger CC och SCVs kan man knappast kalla det 2vs2 längre utan snarare 2vs1. Då borde Blizzard göra det möjligt att med ett konto hantera 2-4 spelare, det är ju ingen skillnad jämfört med feeding.

Permalänk
Medlem

Är ju cooldown innan du kan börja dela resuser med någon, inte direkt så du kan poola i början, och det är en vital del av spelet att kunna dela resurser.

Då möter ni ju bara en gubbe med enheter och borde därför kunna harassa han bra om ni inte har väldigt dålig micro och han vädligt bra.

Permalänk
Medlem

En sköter ekonomin, en sköter fightandet - vädligt uppdelat och klara roller (om än värdelöst) så 1 player ekonomi 1player fight, inte så svårt. 2v2.

Permalänk
Medlem

Vet du ens vad jag menar? Feeding är inte samma sak som att dela lite resurser.

Som sagt, varför inte tillåta att med ett konto kontrollera flera spelare. Det är i princip samma sak som att tillåta feeding. Den enda begränsningen resursdelning har är att de måste vänta 5 min till att överföra tusentals resurser.

Permalänk
Medlem

Låter som ett "all in rush"-problem som någon klagade på i en annan tråd. Dvs sånt som händer i kanske ett av hundra games. Är det så stort av problem så du tänker avboka ett bra spel för en sådan liten sak så får du väl skylla dig själv

Permalänk

zergrush??

Permalänk
Medlem

Med feeding antar jag att du menar att man poolar över alla sina resurser till sin medspelare så han får bättre tech och fler units. svar ja. Men det är dåligt.

Permalänk
Medlem

Vilken idiot som helst kan vara feeder. Feeding är inte "all in rush".
StarCraft II Beta - English (NA) Forums -> Feeding has no place in competitive arenas.

Permalänk
Medlem

scouta och stanna kvar i fiendebasen med en bonde, låter inte så svårt.
men att man kan skicka över resurser var en av anledningarna till att jag ratade 2v2 i wc3 oc hjag visste faktiskt inte att dom höll kvar det systemet i sc2.
tycker det är riktigt tråkigt och dom borde ta bort bort sånt skit, det förstör spelet mer än det öppnat upp för nya lama taktiker

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Jag menade att det är nånting som inte händer i vareviga game, det var därför jag jämförde det med en all in rush. Det händer nån gång, du försöker blåsa upp det som världens problem, gnäller blizzard och hotar med att sluta spela. Som sagt du behöver inte köpa spelet, men det är du som lider av det.

Permalänk
Avstängd

Scouta, harassa han som matar, win.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte råkat ut för det själv nån gång men jag har VÄLDIGT svårt att se mig och min ally förlora mot en sån taktik

Så jag håller väl med, jo det e löjligt

Permalänk
Medlem

De kanske skulle kunna sätta en begränsning sig 5 min-> förflyttning av max 500 M och 250 G , 10 min -> 1000 m 500 G osv

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det är en strategi precis som allt annat, det hör till spelet. Som dem flesta säger så får man scouta bra och sen göra en counter. Om han bara bygger arbetare, in med lite speed-lings eller helions o fräs alla hans arbetare. Och den länken du länkade till ser ut som dem flesta skjuter ner hans kommentar där också.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheber:

Som sagt, varför inte tillåta att med ett konto kontrollera flera spelare. Det är i princip samma sak som att tillåta feeding.

Du mear att en spelare kontrollerar sina lagkamraters units? Det går redan lol.

Iallefall så är det en taktik som fungerar och jag ser inga problem med den. Tänk på att i late game så kommer laget som håller på och skickar resurser kunna ha 200 supply, mendans laget som kör normalt kan ha 400 supply. Dessutom så borde det väl inte vara så svårt att göra en tidig attack precis när fienden håller på och bygger sina CC's? Eller harassa hela matchen?

Permalänk
Medlem

Då kan vi ju sätta upp massa spännande begränsningar som motverkar varje taktik som alla tycker är irriterande:
Man kan inte lämna sin bas på 20 min, för rush är ju så trit
Man kan inte skicka resurser till ally, så att trådskaparen blir nöjd
Man kan inte bygga mer än 10 workers, för då kanske man får för mycket resurser
Naga towers kan man inte kontrollera, för det är ju fusk med "map hack"
Max 1 battlecruizer
osv..