Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Är det försent att ångra ett köp när det står så här?

Måste jag vänta tills det kommer till utlämningsstället och sen skicka tillbaka det?
Tänkte inte efter tillräckligt noga före jag beställde och jag ångrar mig nu att jag köpte ett så dyrt moderkort, då jag hade kunna lägga de pengarna på grafikkort istället. Det var tänkt att betalas med postförskott och när jag klickar på "Ångra köp på en vara" så står det att jag måste fylla i clearingnummer och bankkontonummer.

Citat:

Leveranssätt: Postpaket
Transportör: Posten AB
Orderstatus: Skickad
Order lagd: 2010-07-15T19:49 WEB (xxxxx)
Bet.villkor. Betalning vid mottagande
Varunamn
579091 - MSI Big Bang Trinergy Bundle P55
Faktura Leverans Pos Uepos Ant beställd Ant till retur
xxxxx xxxxx 100 0 1.00 Särskild hantering

Ditt kontonummer behövs när vi gör återbetalningar. Detta kan ex. gälla ångrade köp eller då vi ej kan erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt.
Har ni inte möjlighet/anledning att fylla i kontonummer, fyller ni upp fälten med nollor.

Observera att vi inte kan återbetala pengar på annat sätt än direktbetalning till bankkonto eller post-/bankgiro.
Clearingnr:
Bankkontonr:

Tog bort personlig data...

Kollinumret har tydligen inte registrerats på posten än heller.

Någon idé?

Permalänk
Medlem

Mindre nöjd stamkund

Skrivet av Komplett:

Det beror helt på i vilket skick varan är. Görs bedömningen att kortet och emballage är i samma klass som en helt ny produkt så kan det hända att kortet säljs som nytt. Denna bedömning görs individuellt för alla ångerköp och vi kan inte svara på förhand hur ett specifikt ärende kommer att hanteras.

mvh // Erik J

Då skulle jag vilja peka på denna tråd postad av mig.

http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/938019-gainward...

Tycker ni kanske kunde tänka om i det här fallet då det ju faktiskt kan vara så att det är en retur jag har fått av er.

Jag står nu i begrepp att köpa 3 nya tv apparater samt allt möjligt småkrafs. Hade det inte varit för ovanstående hade jag utan tvekan handlat hos Er. Nu vill jag helst inte.

mvh

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av bosteed:

Hej Sebastian på Komplett.se
Jag är mycket nöjd med Komplett men man kan sakna vissa saker:

# Framför allt : Möjlighet att kunna betala på faktura.

# En mer utvecklad minnes konfigurator.

# I avdelningen "Nätaggregat" en kalkylator för watt Kalkulator eller länk till sådan typ:
Antec Power Supply Calculator

# När man väl har gjort en beställning, att kunna lägga till produkter på samma order innan den har
släppts för plock utan behöva göra en ny order.

# Fler fraktalternativ/priser.

MVH

Tack för konkreta förslag, här följer några sabba svar.
# Detta alternativ finns i dag endast för våra företagskunder men ett alternativ för privatpersoner är planerat att rulla igång under tidig höst.

# Återkom gärna med mer specifika förslag på hur vi kan utveckla minneskonfiguratorn. Enklare filtrering, monteringsanvisningar m.m.

# Vi har en PSU-kalkulator i samarbete med Corsair, denna hittar du via en banner direkt under Nätaggregat

# Vi håller på med en genomgång av våra funktioner i kassa/kundvagn/orderhantering och hoppas kunna tillgodose våra kunders önskemål, exempelvis med mer avancerad orderhantering.

# Detta är under behandling, se tidigare inlägg i denna tråd.

Skrivet av aluminium:

Är det försent att ångra ett köp när det står så här?
http://phixi0n.net/a/1279410978.png

Måste jag vänta tills det kommer till utlämningsstället och sen skicka tillbaka det?
Tänkte inte efter tillräckligt noga före jag beställde och jag ångrar mig nu att jag köpte ett så dyrt moderkort, då jag hade kunna lägga de pengarna på grafikkort istället. Det var tänkt att betalas med postförskott och när jag klickar på "Ångra köp på en vara" så står det att jag måste fylla i clearingnummer och bankkontonummer.

Tog bort personlig data...

Kollinumret har tydligen inte registrerats på posten än heller.

Någon idé?

Ordern är redan skickad från vårt lager och på väg till dig men ta kontakt med vår kundservice så skall vi lösa detta så att du kostnadsfritt kan returnera din order. Detta förutsatt att du ej hämtar ut ordern hos ditt postombud.

Skrivet av Ice Frontier:

Då skulle jag vilja peka på denna tråd postad av mig.

http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/938019-gainward...

Tycker ni kanske kunde tänka om i det här fallet då det ju faktiskt kan vara så att det är en retur jag har fått av er.

Jag står nu i begrepp att köpa 3 nya tv apparater samt allt möjligt småkrafs. Hade det inte varit för ovanstående hade jag utan tvekan handlat hos Er. Nu vill jag helst inte.

mvh

Hej.

Vi har gått igenom din order och tittat på det grafikkort du köpt och vi ser inget som tyder på att det är en demoprodukt eller felmärkt demoprodukt. Då kortet inte är komplett och saknar etikett med serienummer så kan vi tyvärr inte godkänna din retur. Detta då tillverkaren (detta är generellt för majoriteten av alla tillverkare) inte godkänner returer där produkten ej är komplett (med undantag för tillbehör). Skulle du hitta originaletiketten så är du givetvis välkommen att kontakta oss så skall vi göra vad vi kan för att få till en bra lösning.

Skulle du inte hitta etiketten och har möjlighet att utnyttja garantin så kan vi ge dig 200kr rabatt på valfritt grafikkort som du köper hos oss. Det är noterat på ditt kundkonto så återkom till oss via mail eller telefon innan du skall lägga en order så drar vi av 200kr.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hämtbutik

Hej,
Jag lade en beställning på ett par varor förra veckan till hämtbutiken i Stockholm.
Innan jag beställde så ringde jag supporten för att fråga hur länge varorna kunde vara på lagret, jag fick två veckor till svar.
Okay, tänkte jag och beställde.
Dagen efter beställningen fick jag ett SMS att varorna kommit till hämtbutiken. Så jag tänkte maila kompletts support och säga att jag kommer och hämtar sakerna 24:e juli (inom tidperioden jag blev given), som svar fick jag att sakerna bara kan ligga i fem dagar i butiken.
Jag försökte maila tillbaka och säga att på telefon sade ni annorlunda, men jag fick inget svar.
Så jag ringde supporten igen och frågade samma fråga, då sade ni två veckor igen (10 arbetsdagar), jag berättade om att jag mailat och fick fem dagar som svar, men ni sade att den personen hade fel.
Men nu när jag sitter och funderar...
Jag anar problem. Kommer sakerna vara i hämtbutiken på lördag när jag kommer dit tro?

/Förvirrad

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av LeTumme:

Hej,
Jag lade en beställning på ett par varor förra veckan till hämtbutiken i Stockholm.
Innan jag beställde så ringde jag supporten för att fråga hur länge varorna kunde vara på lagret, jag fick två veckor till svar.
Okay, tänkte jag och beställde.
Dagen efter beställningen fick jag ett SMS att varorna kommit till hämtbutiken. Så jag tänkte maila kompletts support och säga att jag kommer och hämtar sakerna 24:e juli (inom tidperioden jag blev given), som svar fick jag att sakerna bara kan ligga i fem dagar i butiken.
Jag försökte maila tillbaka och säga att på telefon sade ni annorlunda, men jag fick inget svar.
Så jag ringde supporten igen och frågade samma fråga, då sade ni två veckor igen (10 arbetsdagar), jag berättade om att jag mailat och fick fem dagar som svar, men ni sade att den personen hade fel.
Men nu när jag sitter och funderar...
Jag anar problem. Kommer sakerna vara i hämtbutiken på lördag när jag kommer dit tro?

/Förvirrad

Ta kontakt med vår kundservice så hittar vi en lösning på problemet, det är inte standardrutin att förlänga liggtid för en order men om det har skett ett missförstånd eller att kommunikationen brustit från vår sida så vill vi givetvis hitta en lösning.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Ta kontakt med vår kundservice så hittar vi en lösning på problemet, det är inte standardrutin att förlänga liggtid för en order men om det har skett ett missförstånd eller att kommunikationen brustit från vår sida så vill vi givetvis hitta en lösning.

mvh // Erik J

Hej,
Jag fick precis ett mail att ni förlängt liggtiden till 26:e juli.
Tack så mycket!

//Nöjd och glad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Ordern är redan skickad från vårt lager och på väg till dig men ta kontakt med vår kundservice så skall vi lösa detta så att du kostnadsfritt kan returnera din order. Detta förutsatt att du ej hämtar ut ordern hos ditt postombud.

Jag skickade ett mail förut och fick till svar att ni skulle antingen betala tillbaka kostnaden för moderkortet men inte frakten, eller ifall jag skulle låta bli att hämta moderkortet skulle jag i efterhand bli debiterad för fraktavgiften samt en administrativ avgift på 187,50:- "inklusive moms".

Skrivet av mail:

Hej,

Tyvärr är det försent att ändra eller avbeställa din order då den redan har packats/skickats.

Om du inte vill ha en eller flera av produkter som du beställt så kan du hämta ut ditt paket och göra en anmälan för ångrat köp via vår hemsida. Instruktioner för att ångra ditt köp finner du nedan:

1. Logga in på ditt konto på vår hemsida
2. Välj "Alla beställningar" samt "Detaljerad order" och klicka på "Sök"
3. Hitta ordern med den aktuella produkten och klicka på "Se på eller ändra"
4. I övre högra hörnet kan du välja att "Ångra köp"
5. Välj det antal som du önskar returnera (oftast 1.00) samt uppgifter om clearing- och bankkonto.
6. klicka "Returnera valda produkter"
7. Välj returorsak som passar in på ditt ärende och ange felbeskrivning samt, om du varit i kontakt med oss via e-post, ditt ärendenummer
8. Serienummer behöver bara anges då returanmälan avser en Komplett PC
9. Klicka på "Välj leveransadress"
10. Kontrollera adressen
11. Klicka på "Skicka returanmälan"

När vi har fått tillbaka produkten/produkterna så återbetalar vi kostnaden för produkten/produkterna, dock ej frakten.

Om du väljer att inte hämta ut paketet så blir du i efterhand fakturerad fraktkostnad samt en administrativ avgift som för närvarande är 187,50:- inkl. moms.

Men om det är som du säger att det kan fixas utan kostnader så vore jag som sagt väldigt tacksam!
Skickade ett mail igen, med en länk till din post här på Sweclockers som referens, dock glömde jag att behålla ärendenumret i "ämne", har det någon betydelse?

Uppdatering:

Citat:

Hej,

Då får du antingen svara på RMA mailet som gick ut och be om en fraktsedel alternativt lägga ut för frakten och maila in ett kvitto tillsammans med ditt RMA nummer och ett kontonummer dit du vill ha pengarna, detta mailas till ekonomi@komplett.se

Med vänliga hälsningar
Micke Svensson, Komplett.se

Missa inte veckans erbjudande:
Komplett.se - Veckans erbjudande

Tack för reklamen. För att kunna skicka tillbaka kostnadsfritt, är det en fraktsedel jag ska ha då? Fast då måste jag ju hämta det från postombudet.

Permalänk
Medlem

Tack Komplett för supporten, allting är löst

/Nöjd kund

Permalänk
Medlem

Kommer ni att ge ett bra erbjudande på Corsair Obsidian 700D som ni gjorde med 800D?

Permalänk
Medlem

Tjena!

Köpte Datorn Komplett.se för 4 månader sedan... och jag undrar om man kan byta ut alla fläktar som följer med CM storm scout chassit och byta dom mot blåa.... är detta svårt? Kan man bara koppla ihop dom där dom andra fläktarna sitter eller måste man skruva ner hela datorn?

Ha det gött

P.S Jag är svin nöjd med datorn Kunde inte bli nöjdare

Permalänk
Medlem

Fasen nu är det 4 eller 5:e gången jag blivit sugen på att göra en riktigt stor beställning från er. Plockar glatt ihop mina varor och kommer till kassan. Där blir man alltid avskräckt av frakten och backar reflexmässigt för att inte må dåligt. Missförstå mig inte. Ni har jättebra priser, bra support och jag har varit nöjd de gånger jag beställt. Men när frakten är 20-25% av beställningssumman så backar jag ur principiellt.

Ni kanske inte behöver bjuda på frakten. Men en sweclockersrabbat på frakten hade ju inte varit fel! (Maxgränns på 99kr kanske?)

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt stor beställning och frakten blir 20-25%? Det har jag aldrig varit med om. Vad beställde du? Endast billiga pallfrakt-plasma?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

800D kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Riktigt stor beställning och frakten blir 20-25%? Det har jag aldrig varit med om. Vad beställde du? Endast billiga pallfrakt-plasma?

Ja, det var väl extremt för just denna gång. Men så fort frakten går över 400kr så tappar jag intresset, ovavsett beställning. Men det är jag kanske ensam om...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Monarchy:

Kommer ni att ge ett bra erbjudande på Corsair Obsidian 700D som ni gjorde med 800D?

Den som lever får se vad vi har för kampanjer nästa vecka

Skrivet av SeGabbe:

Tjena!

Köpte Datorn Komplett.se för 4 månader sedan... och jag undrar om man kan byta ut alla fläktar som följer med CM storm scout chassit och byta dom mot blåa.... är detta svårt? Kan man bara koppla ihop dom där dom andra fläktarna sitter eller måste man skruva ner hela datorn?

Ha det gött

P.S Jag är svin nöjd med datorn Kunde inte bli nöjdare

Kul att du är nöjd med ditt köp Du kan själv byta fläktar utan några större problem, dock kommer du förlora funktionen att sätta på/stänga av ljuset med knappen i fronten då det är speciella fläktar från Cooler Master som har denna funktion så om du köper ex: Komplett.se - Nexus 120mm Blå LED Fläkt så är skenet konstant. Du kopplar in fläktarna i lediga 3-pin strömkontakter eller via medföljande 4-pin molex-adapter. Alla fläktar sitter relativt lättåtkomliga så arbetet blir inte särskilt omfattande. Observera att skador som uppstår i samband med eget mekande inte täcks av garantin.

Skrivet av Polomononen:

Fasen nu är det 4 eller 5:e gången jag blivit sugen på att göra en riktigt stor beställning från er. Plockar glatt ihop mina varor och kommer till kassan. Där blir man alltid avskräckt av frakten och backar reflexmässigt för att inte må dåligt. Missförstå mig inte. Ni har jättebra priser, bra support och jag har varit nöjd de gånger jag beställt. Men när frakten är 20-25% av beställningssumman så backar jag ur principiellt.

Ni kanske inte behöver bjuda på frakten. Men en sweclockersrabbat på frakten hade ju inte varit fel! (Maxgränns på 99kr kanske?)

Vi jobbar på det, se tidigare inlägg i denna tråd.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Haha Komplett!

Tack vare den här datorn kommer jag ALDRIG handla något hos er.
Komplett.se

Ni försöker ju helt klart lura okuniga människor till att köpa en skräpdator.

"Prisvärd speldator, anpassad för årtiondets största spel!

Anpassad för StarCraft II och utrustad med tillbehör i toppklass är Komplett Gamer - Wings of Liberty det självklara valet för dig som skall spela StarCraft II. Vi har utrustat datorn med en snabb Intel Core i3-processor och ett GeForce GTS 250 från NVIDIA som gör det möjligt att med 3D-vision uppleva årets största spel i 3D*"

Vart är den prisvärd, vart är det tillbehör i toppklass? Det är LÅNGT ifrån en speldator - snarare en vanlig surfdator eller arbetsdator... Den klarar inte ens och spela Battlefield Bad Company 2 på - och det för en "Prisvärd speldator för 10 000"

Försöker ni lura era kunder till att köpa skräp genom att slänga in spel, gamermusmatta, tangentbord och mus? Och sen skriver massa bra om den så att man kan tro att den är bra.. Snålar och slänger inte ens in 4GB ram, 500GB hårddisk när 1TB kostar 100kr mer. Sen riktigt kasst grafikkort och 2kärnig processor när 4kärnig är ett måste om man köper en SPELDATOR i nuläget.

Visst, övriga komponenterna ni slängde med kostade säkert runt 1500kr, max. Då har man fortfarande 7000 och lägga på datordelar. (Låt säga att ni tar 1500kr för erat soparbete med att sätta ihop datorn och tänka ut delar)

Och då kan man definitivt få en mer optimerad speldator.
T.ex denna - spöar skiten ur eran sak och ni får fortfarande MINST 1200kr vinst.
Bildr.no

Vad kostar erat bygge, 4000?

edit: ni borde försöka ta efter Inet, prisvärdare färdigbyggda datorer, bra priser OCH gratis frakt vid köp över 500kr. Era fraktkostnader är GALNA, helt åt helvete minst sagt.

Förövrigt, hoppas jag inte var allt för otrevlig. Men blir lätt tänd när företag försöker lura sina kunder.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av kwame:

Haha Komplett!

Tack vare den här datorn kommer jag ALDRIG handla något hos er.
Komplett.se

Ni försöker ju helt klart lura okuniga människor till att köpa en skräpdator.

"Prisvärd speldator, anpassad för årtiondets största spel!

Anpassad för StarCraft II och utrustad med tillbehör i toppklass är Komplett Gamer - Wings of Liberty det självklara valet för dig som skall spela StarCraft II. Vi har utrustat datorn med en snabb Intel Core i3-processor och ett GeForce GTS 250 från NVIDIA som gör det möjligt att med 3D-vision uppleva årets största spel i 3D*"

Vart är den prisvärd, vart är det tillbehör i toppklass? Det är LÅNGT ifrån en speldator - snarare en vanlig surfdator eller arbetsdator... Den klarar inte ens och spela Battlefield Bad Company 2 på - och det för en "Prisvärd speldator för 10 000"

Försöker ni lura era kunder till att köpa skräp genom att slänga in spel, gamermusmatta, tangentbord och mus? Och sen skriver massa bra om den så att man kan tro att den är bra.. Snålar och slänger inte ens in 4GB ram, 500GB hårddisk när 1TB kostar 100kr mer. Sen riktigt kasst grafikkort och 2kärnig processor när 4kärnig är ett måste om man köper en SPELDATOR i nuläget.

Visst, övriga komponenterna ni slängde med kostade säkert runt 1500kr, max. Då har man fortfarande 7000 och lägga på datordelar. (Låt säga att ni tar 1500kr för erat soparbete med att sätta ihop datorn och tänka ut delar)

Och då kan man definitivt få en mer optimerad speldator.
T.ex denna - spöar skiten ur eran sak och ni får fortfarande MINST 1200kr vinst.
Bildr.no

Vad kostar erat bygge, 4000?

edit: ni borde försöka ta efter Inet, prisvärdare färdigbyggda datorer, bra priser OCH gratis frakt vid köp över 500kr. Era fraktkostnader är GALNA, helt åt helvete minst sagt.

Förövrigt, hoppas jag inte var allt för otrevlig. Men blir lätt tänd när företag försöker lura sina kunder.

Bygget kostar 6000kr och tillbehören går nästan på 2500kr. Okej, det kanske inte är det mest prisvärda bygget från komplett men den är iaf strömsnål, men i ditt paket saknas det montering för 795kr, razer mamba 1200kr, x4 500kr, os 1000kr, spel 400kr. I slut ändan kostar ditt paket en liten bit över 11000kr med 2års garanti, medans komplett har 3år.

Permalänk
Medlem

Kanske namn valet "Komplett Gamer - Wings of Liberty" är väl de som är missvisande. Mer passande "Komplett Kontor - Wings of Windows" vore mer korrekt. GT250 är utgående x3 är minimum för å klassas som Spel cpu å x4 är att föredra. Nåja komplett.se gör så gott dom kan haha

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Riktigt kasst paket, om de ska döpa något till gamer kan de ju isf sätta ihop saker som gör det till ett gamer paket? Och iaf när de hyllar det som prisvärt..

Bättre isf om de tagit det paketet jag satt ihop och lagt på 1000 kr på priset.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi jobbar på det, se tidigare inlägg i denna tråd.

mvh // Erik J

Låter kanon. Jag antar att du inte vet när vi som kunder kan se effekten av era ändringar. Tänkte om du skulle kunna tänka dig att gissa (off the record så att säga) hur lång tid det kommer ta.

Rör det sig om veckor, månader eller år?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av kwame:

Haha Komplett!...

Skrivet av kwame:

Riktigt kasst paket...

Skrivet av Bloopy:

Kanske namn valet "Komplett Gamer - Wings of Liberty" är väl de som är missvisande..

Vi kan nog ha varit lite otydliga i vår kommunikation här. Denna dator är anpassad för StarCraft 2, valet av komponenter är baserat på de systemkrav som finns för StarCraft 2, (vilket inte är särskilt höga) Blizzard Support. Vår dator möter de rekommenderade systemkraven och lite till. GTS 250 är ett kompetent spelgrafikkort, det är varken det senaste eller det bästa men det förändrar inte faktum att det utan problem klarar majoriteten av spelen på marknaden utan några problem -inklusive Battlefield Bad Company 2.
De tillbehör vi valt är några av de mest populära och prisade produkterna, en snabb sökning på ex: prisjakt bekräftar detta. X4:an fick dessutom "REKOMMENDERAS" av Sweclockers för en tid sedan. Men givetvis vill inte alla betala för tillbehör, då har vi till skillnad från många konkurrenter en konfigurator där man kan anpassa sin dator och välja bort det man inte gillar eller välja till något om man vill betala för en större hårddisk, bättre grafikkort m.m. (vilket vi är väldigt tydliga med)

Huruvida erbjudandet är prisvärt går givetvis att diskutera i evighet och det är högst subjektivt men en dator där bara delarna kostar ca 10000kr och man dessutom får montering, fri garanti & support under 3 år, det tycker vi är prisvärt.

Men vi tar åt oss av kritiken och skall se över systemet för att göra det mer attraktivt, har ni förslag så skicka gärna ett PM så tittar vi på det. Konstruktiv kritik mottas gärna, det är med hjälp av Era åsikter som vi kan bli ännu bättre.

Skrivet av Polomononen:

Låter kanon. Jag antar att du inte vet när vi som kunder kan se effekten av era ändringar. Tänkte om du skulle kunna tänka dig att gissa (off the record så att säga) hur lång tid det kommer ta.

Rör det sig om veckor, månader eller år?

Det blir inte så myket "off the record" Vi är öppna med det
Som det ser ut nu så rör det sig nog om månader / ett år men det kan komma att ändras. Vi kan försöka återkomma med lite info när vi har något konkret.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Monarchy:

Kommer ni att ge ett bra erbjudande på Corsair Obsidian 700D som ni gjorde med 800D?

Vår kampanj "Maximal Spelprestanda" Fortsätter och vi uppdaterar den med nya produkter. Exempelvis med 700D.

mvh// Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej!

Jag har en fråga.

Jag köpte corsair obsidian 800D igår, priset var grymt bra. Men frakten?
300kr!
Varför har ni så högt? Jämfört med inet.se som alltid har 59kr, varför är det så?

Annars tack! Ni är fullständigt grymma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av catchmeifyoucan:

Hej!
Jag har en fråga.
Jag köpte corsair obsidian 800D igår, priset var grymt bra. Men frakten?
300kr!
Varför har ni så högt? Jämfört med inet.se som alltid har 59kr, varför är det så?
Annars tack! Ni är fullständigt grymma!

De har sitt lager i Sandefjord, Norge.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Det värmer mig när ni vill ha kundernas erfarenhet om vad vi tycker om hemsidan

1 högupplösta bilder skulle varit perfekt och bättre zoomfunktion tills man får en närmare titt ibland står inte allt i specifikationerna.

2 menyerna där man väljer så vidare vilken del man vill komma till till ex datorkomponenter och så vidare skulle kunna bli minde uppdelat just nu är det förvirrande med all text.

3 ta bort sorteringen när man väljer märke och så vidare från 500-1000 ex sätt det som en rullgardins funktion mer snyggare och stilrenare men behåll märkes val och så vidare som ni har det nu.

4 mindre viktigt men kanske byta layout totalt på sidan gör den lite gladare den gula färgen börja bli gammal och tråkig.

5 en annan viktig sak om komponenter och tillbehör fläktar neon led och uv rör och så vidare ni säljer billiga märken som inte håller upp till förväntningarna varför inte ta in nått med lite mer kvalitet det jag påpekar är endast fläktar och modd.

MVH///

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

Fel på annonsen?

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem

Riktigt besviken på er komplett, trogen kund och så ser jag att ni har ett kanonpris på Corsair obsidian 800D,
Jag kollar upp infon och det står 100+ i lager, och att kampanjen är till 1a augusti..
Därför tänkte jag vänta tills efter helgen innan jag beställde chassit, så ändrar ni till obisidan 700D?
Tycker att det är riktigt taskigt att inte skriva att alla saker på denna sida FÖRUTOM obisidan 800D är på kampanj tills 1a augusti.

Permalänk

omg, beställde corsair 800D chassit 23.00 igår kväll, snacka om man ha tur ^^ Det var nog sista timmen den var på rea

Permalänk
Medlem

Enligt sidan så stog det tom 1 augusti, eller tills lagret tar slut..
kollade över helgen och det stog alltid på 100+...
Jag har alltid varit nöjd med er så jag litade på att det stämde, eller ja jag tog det för givet så jag väntade tills idag innan jag skulle beställa det.. var tom nära att köpa 700D då de ligger på exakt samma priser.
Nej besviken är jag ..

Permalänk
Medlem

Nej , gå in på annonsen och titta, det inkluderar ett nätagg från corsair på 650w

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |