Bara jag som börjar tröttna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Pinsamt att det är så kass grafik år 2010.
Men det är väl därför dom tvingas göra så mycket reklam för att lura till sig köpare som faller för trailer och snyggt paket som inte har ett jota med gameplay kvalite'n att göra.
Nej tacka vet jag gamla hederliga C&C, synd bara att det senaste vart det sämsta i en annars underbar serie...

Vad har grafiken med saken o göra? Tror du har missuppfattat helt vad Spel handlar om.
Kolla på en film istället, där är det mkt mer verklighetstroget

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Vad har grafiken med saken o göra? Tror du har missuppfattat helt vad Spel handlar om.
Kolla på en film istället, där är det mkt mer verklighetstroget

Haha precis!

Och jo alla miljoner spelare som förmodligen kommer sitta år ut och år in och nöta detta jätte fula spel med kass kvalité är nog egentligen bara grundlurade av all reklam och en snygg trailer

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är svårt att tröttna på spelet då jag, för tillfället, spelar mot bättre spelare i varje match, och tänker väldigt ofta på hur jag måste förfina min buildorder för att kunna vinna mot svåra, väldigt bra timade, pushar, så för mig är det svårt att tröttna då jag är väldigt seriös med spelet och har motivationen att bli bra.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Klart matcherna är tråkiga och enformiga om man lirar på lägre nivå, när du lirar 1v1 i platinum eller högre så blir det en helt annan sak. Första 10 minutrarna är dom roligaste enligt mig

Visa signatur
Permalänk

Gillar du custom games? Med den kraftiga editorn kommer vi få en massa roliga maps kolla t.ex. detta:

YouTube - [UMS Test 7] - Infestation - p 2/2 - StarCraft 2
Sc2 fps ^^

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Vad har grafiken med saken o göra? Tror du har missuppfattat helt vad Spel handlar om.
Kolla på en film istället, där är det mkt mer verklighetstroget

Ja varför räknar alla fps och maxad AA i alla spel, även i SC2 ?
Om nu detta är ointressant så kör spelen i 680x480 med allt på minimum, inte för att det gör så mycket skillnad på SC2 kanske.

Tycker även att Stalker har kass grafik trots alla inställningar som går att använda.
För att ett spel ska gå att spela mer än 5minuter ska det vara underhållande och för min del även snyggt grafiskt sett. Just Cause 2 är ett bra exempel på fantastisk grafik.

Men jag har lirat red alert åtskilliga timmar då det va nytt. Men grafiken då va helt okej jämfört med andra spel som fanns då.

Det jag tycker är tråkigt med SC2 är att för 400spänn så får man ett spel som lika gärna kunde varit gjort för fem år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Ja varför räknar alla fps och maxad AA i alla spel, även i SC2 ?
Om nu detta är ointressant så kör spelen i 680x480 med allt på minimum, inte för att det gör så mycket skillnad på SC2 kanske.

Tycker även att Stalker har kass grafik trots alla inställningar som går att använda.
För att ett spel ska gå att spela mer än 5minuter ska det vara underhållande och för min del även snyggt grafiskt sett. Just Cause 2 är ett bra exempel på fantastisk grafik.

Men jag har lirat red alert åtskilliga timmar då det va nytt. Men grafiken då va helt okej jämfört med andra spel som fanns då.

Det jag tycker är tråkigt med SC2 är att för 400spänn så får man ett spel som lika gärna kunde varit gjort för fem år sedan.

Som SueCia skrev: Är du bara ute efter grafiken så se en film istället...

Personligen tycker jag det finns bra många Snes spel som håller högre standard än många av dagens spel. T.ex FFVI, inte många av dagens RPG spel som slår det

Att påstå att SC2 håller dålig kvalité pga grafiken är som att säga att hon där Susan Boyle sjunger dåligt för att hon är ful...

för dom som inte vet vem hon är så se detta YouTube - Susan Boyle - Britains Got Talent 2009 Episode 1 - Saturday 11th April | HD High Quality

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Ja varför räknar alla fps och maxad AA i alla spel, även i SC2 ?
Om nu detta är ointressant så kör spelen i 680x480 med allt på minimum, inte för att det gör så mycket skillnad på SC2 kanske.

Tycker även att Stalker har kass grafik trots alla inställningar som går att använda.
För att ett spel ska gå att spela mer än 5minuter ska det vara underhållande och för min del även snyggt grafiskt sett. Just Cause 2 är ett bra exempel på fantastisk grafik.

Men jag har lirat red alert åtskilliga timmar då det va nytt. Men grafiken då va helt okej jämfört med andra spel som fanns då.

Det jag tycker är tråkigt med SC2 är att för 400spänn så får man ett spel som lika gärna kunde varit gjort för fem år sedan.

Och du trollar här därför att du inte har något roligare för dig?

Permalänk
Medlem

Jag vågar inte tänka på hur obalanserat sc2 skulle vara om vi fick det för 5år sen!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Visst blizzard hade kunnat slänga in med sjukt bra grafik. Men uppenbarligen så har dom varit tvungna att tona ner det för att folk ska kunna se vad som händer på skärmen. Grafiskt tycker jag SC2 håller hög klass för att vara ett strategi spel.

Man måste tänka på att rent grafiskt så är det väldigt stor skillnad på att utveckla ett fps mot ett rts.

C&C serien dog efter The aftermatch.

Permalänk
Medlem

Hej!

Campaignen är ju galet välgjord och hade dom bara slängt på lite AA på filmsekvenserna och i spelet så hade grafiken varit kanon enligt mig. Men spelar ingen roll för när Campaignen är så pass bra så orkar man inte störa sig på grafiken. Multiplayer tröttnade jag på efter 10 matcher i betan och var nära att avbeställa spelet pga detta men är glad jag inte gjorde det då jag fastnat helt i singleplayer nu

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

SC2 är inte gjort för att vara snyggt. Det är gjort för att man ska kunna spela det på en professionell nivå etc samt att dom ville bevara känslan från föregångaren. Är ni ute efter graffen så sry boys.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag är lite nyfiken på om det är värt att köpa spelet trots att man inte spelat en sekund Starcraft innan? Hur pass lätt är det att möta andra nybörjare online? SP kanske är tillräckligt bra för att motivera ett köp också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag är lite nyfiken på om det är värt att köpa spelet trots att man inte spelat en sekund Starcraft innan? Hur pass lätt är det att möta andra nybörjare online? SP kanske är tillräckligt bra för att motivera ett köp också?

Bara SP är värt köpet enligt mig. Har spelat kanske 7 missions bara visserligen men det är väldigt underhållande uppdrag med sköna twistar på designen. Har iofs inte pressat så många RTS-singleplayerkampanjer så det kanske inte är så nytt och fräscht som jag tror men jag gillar det iaf.

Sen har battle-net eller väldigt bra rankingsystem som gör att du möter likvärdiga spelare online.
Finns även Challenge-uppdrag i SP som du kan träna upp dig i.
Klart värt ett köp!

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag är lite nyfiken på om det är värt att köpa spelet trots att man inte spelat en sekund Starcraft innan? Hur pass lätt är det att möta andra nybörjare online? SP kanske är tillräckligt bra för att motivera ett köp också?

Mina 5 första matcher var mot folk som troligtvis aldrig kontrollerat en dator innan, finns helt otroligt mycket nybörjare i sc2 så det är bara att gå med i slakten ^^

Permalänk
Medlem

Som suecia säger så kryllar det av nybörjare. Det lär inte vara några problem för dig att komma in i spelet relativt snabbt om du är villig att lära dig. Helt klart ett värt köp både för SP och MP

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ni har nog övertygat mig! Har egentligen köpt lite för mycket spel på sistone, men Blizzard är ju trots allt trogna mot oss PC-spelare än så länge, och spelet verkar ju utan tvekan vara riktigt bra. Jag hoppas bara att jag har tålamod att lära mig spelet ordentligt, eftersom jag tenderar att bli lite sur när jag förlorar online i RTS-spel! Om det finns någon annan nybörjare som är sugen på att börja lira lite mest för att lära sig så får du gärna skicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Ni som skriver att ni tycker spelet är fult, vilka inställningar har ni grafiken på?

Om man kör allt på low så ser det ut som ett gammalt N64-spel

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fickis:

Ni som skriver att ni tycker spelet är fult, vilka inställningar har ni grafiken på?

Om man kör allt på low så ser det ut som ett gammalt N64-spel

Precis så man vill ha det inga grötiga effekter i strider etc

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelet i sig är helt okej även om det är lite "wow-ifierat" och förenklat jämfört med 1:an.
Har haft rätt skoj i 2v2 med min kompis!

Däremot är ju b.net2 ett stort jävla skämt alltså.

Inga chatchannels, hade ett skitskönt 3v3 game och ville spela med samma igen men går inte att få tag på dom. Måste ha deras ID eller email och vem FAN ger ut den in game?!!?!
Ingen möjlighet att hitta custom games eller nya custom maps eftersom man inte kan namnge sina games och settings samt att nya kartor hamnar längst bak det är så jävla sämst så jag vet inte vad.

Måste säga att Age of Empires 2 Conquerors är bra mycket roligare i teamgames och har mycket bättre sätt att hosta games på. Synd bara att spelet är gammalt, de hade gott kunnat upgradera grafiken och kalla det för 4:an eller nåt.

Permalänk
Medlem

Går väl visst att hitta custom games? sen om du lirat ett 3v3 game så på scoreboarden kan du få tag i dom du lirat med, där kan du öppna chat etc

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av swift89:

Går väl visst att hitta custom games? sen om du lirat ett 3v3 game så på scoreboarden kan du få tag i dom du lirat med, där kan du öppna chat etc

Jamen alla custom games heter samma sak. ska du joina vartenda ett i hopp om att hitta ett med settings som du gillar etc? Sen att det gick att öppna chat via scoreboard visste jag inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Spelet i sig är helt okej även om det är lite "wow-ifierat" och förenklat jämfört med 1:an.
Har haft rätt skoj i 2v2 med min kompis!

Däremot är ju b.net2 ett stort jävla skämt alltså.

Inga chatchannels, hade ett skitskönt 3v3 game och ville spela med samma igen men går inte att få tag på dom. Måste ha deras ID eller email och vem FAN ger ut den in game?!!?!
Ingen möjlighet att hitta custom games eller nya custom maps eftersom man inte kan namnge sina games och settings samt att nya kartor hamnar längst bak det är så jävla sämst så jag vet inte vad.

Måste säga att Age of Empires 2 Conquerors är bra mycket roligare i teamgames och har mycket bättre sätt att hosta games på. Synd bara att spelet är gammalt, de hade gott kunnat upgradera grafiken och kalla det för 4:an eller nåt.

Charchannels på gång och kommer förmodligen om någon månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag är lite nyfiken på om det är värt att köpa spelet trots att man inte spelat en sekund Starcraft innan? Hur pass lätt är det att möta andra nybörjare online? SP kanske är tillräckligt bra för att motivera ett köp också?

Kan säga att jag aldrig spelat SC. Började lite med SC2-Betan.
Förlorade kanske 90% av 40 matcher innan man kom igång och det blev roligt, hade inte lust att spela så mycket innan jag började vinna.
Är just nu rankad i Platinum även om jag nog kommer sjunka ned rätt rejält iom att laddern kommer igång.

Permalänk
Medlem

Grafiken är viktig för att jag ska njuta av många typer av spel. Men spelar man RTS online så är det ju synes till sist så att allt onödigt lull lull ska bort så att man snabbare kan identifera enheter och vad som händer. Själv testar jag textures,hadeers(osäker på den) på högsta och drar ner på allt annat så mkt jag kan.

Permalänk

Ni som klagar på grafiken ska veta att från början så var det bestämt att spelet skulle bli ett e-sports spel och därmed skulle inte grafiken vara något att satsa på. För pro spelare så är prestanda > allt.

Alltså spelare som spelar på low settings ska rimligtvis ha samma chans som en på high settings. Detta är samma anleddning till att eyefinity inte stöds.

Till det vill jag säga att jag tycket inte att grafiken är speciellt dålig dålig på max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shamos123:

För pro spelare så är prestanda > allt.

Det finns tak även för pro spelare, då de absolut inte tjänar något mer på bättre prestanda. Om man nu tänker satsa på att bli pro eller är det, då ska man inte sitta med en PC från 2005 eller tidigare. Pro spelare har generellt sett mycket kraftfulla PC.

Varför Blizzard inte satsar på avancerad grafik i själva spelet är snarare för att de vill kunna sälja spelet till så många som möjligt, där ibland mycket vanligt folk med gamla PC eller bärbara som inte har så avancerade grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Nej inte som i FPS-spel. Visst, i ett FPS är det samma grundläggande koncept som i alla andra FPS, men saker är olika. Vapen, prylar, fiender m.m. varierar vilket gör att man får anpassa sig lite vilket också gör att spelen skiljer sig en del åt.

När det gäller SC2 så tycker jag det är samma spel som SC1 fast med snyggare grafik (och nej, pimpad grafik gör inte spelet roligare, bara finare att titta på). Exakt samma taktiker fungerar fortfarande, med exakt samma enheter och för att skydda sig fungerar exakt samma försvar. En del nya saker visst, men ingenting som egentligen påverkar då det inte finns en kotte som gör annat än de gamla sakerna ändå. Den enda nya enheten jag någonsin ser är Terrans hoppande nissar som jag aldrig kommer ihåg namnet på, reavers eller reapers någonting. Och försvaret mot dessa är exakt som man använde för 10 år sedan. Random förändrar ju ingenting heller, det ändrar bara vilke taktiker man använder. Men det är fortfarande exakt samma som i SC1.

Edit**
Jag struntar som sagt i vem som vinner, jag vill ha roliga matcher. Men det är inte roligt när man kan sitta och titta på sin skärm och konstatera att "Titta, en zergling-rush... så innovativt och nytänkande... Det har jag aldrig sett förut :rolleyes:". Sen är det sak samma att jag kan stoppa den och vinna matchen. Att det står "you win" i slutet skänker mig ingen glädje om jag måste genomleva en 10 år gammal repris för att se det.

Måste säga att du har fel i att det bara är kopierade taktiker, iallafall nu när spelet har släppts. En taktik som har blivit väldigt populär bland terran spelare är ju t.ex Four barracks. En rush-taktik där man slänger upp barracks för att snabbt få ut mycket marines och mauraders(Ny unit!). Det är en taktik som är riktigt farlig mot protoss. Men som protos kan du kontra detta genom att techa upp rätt så fort, skippa zealots och få ut stalkers. När terran spelaren sen kommer så lägger du force-field på din ramp för att stänga av dem. Sen satsar du på att hålla dem borta tills du fått bättre units t.ex collosus (stavning?). Även fast du inte kan göra någon expansion så kommer du ändå ligga före terran spelare i ekonomin eftersom han satsade på sin rush. När du sen har tillräckligt med units så kan du gå till motattack och, rätt spelat, vinna matchen.

Och jag tycker personligen att det låter konstigt att alla skulle köra samma taktiker. För om de verkligen gör det (vilket du säger) och det är så himla enkelt att kontra, då är folk alltså idioter som inte kan kontra? För om alla skulle kontra taktikerna då skulle man ju tillslut vara tvungen att hitta nya som funkar.

Jag håller med om att det är mycket som funkar som även funkade i ettan, men kom inte och säg att tvåan inte har gett oss mycket mer variation (variation som används!) för det har den. Det är iallafall vad jag upplever när jag spelar och jag är absolut inget pro, snarare nybörjare i MP:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antro:

Måste säga att du har fel i att det bara är kopierade taktiker, iallafall nu när spelet har släppts. En taktik som har blivit väldigt populär bland terran spelare är ju t.ex Four barracks. En rush-taktik där man slänger upp barracks för att snabbt få ut mycket marines och mauraders(Ny unit!). Det är en taktik som är riktigt farlig mot protoss. Men som protos kan du kontra detta genom att techa upp rätt så fort, skippa zealots och få ut stalkers. När terran spelaren sen kommer så lägger du force-field på din ramp för att stänga av dem. Sen satsar du på att hålla dem borta tills du fått bättre units t.ex collosus (stavning?). Även fast du inte kan göra någon expansion så kommer du ändå ligga före terran spelare i ekonomin eftersom han satsade på sin rush. När du sen har tillräckligt med units så kan du gå till motattack och, rätt spelat, vinna matchen.

Och jag tycker personligen att det låter konstigt att alla skulle köra samma taktiker. För om de verkligen gör det (vilket du säger) och det är så himla enkelt att kontra, då är folk alltså idioter som inte kan kontra? För om alla skulle kontra taktikerna då skulle man ju tillslut vara tvungen att hitta nya som funkar.

Jag håller med om att det är mycket som funkar som även funkade i ettan, men kom inte och säg att tvåan inte har gett oss mycket mer variation (variation som används!) för det har den. Det är iallafall vad jag upplever när jag spelar och jag är absolut inget pro, snarare nybörjare i MP:n.

Med andra ord är taktiken i fråga att massa ut low-tech enheter så fort som möjligt och rusha.
På vilket sätt skulle det vara annorlunda från att göra samma sak i ettan menar du? Visst, mauraders är nya, men att överväldiga motståndaren med antal istället för styrka tidigt i spelet är samma taktik som för 10 år sedan. Enda skillnaden skulle ju vara att terran har lite lättare för det nu då de i ettan inte hade mauraders.

Vad du menar med att det skulle vara underligt att gamla taktiker är gångbara så är det ju för att de fungerar. De har använts i 10+ år just för att de fungerar. De går att kontra om man gör rätt, men det är ju så RTS fungerar. Skulle det finnas en taktik som inte gick att spöa så skulle det ju vara obalanserat, vilket i ett RTS betyder dåligt, spel.

Men en taktik som fungerar i många (även om det inte är alla) fall kommer ju inte ändras utan det som då sker är att man vidareutvecklar den för att bygga vidare om den skulle bli kontrad. Men detta har skett sedan millenie-skiftet redan... det är gammalt det med. Och det är det jag inte gillar. Visst, vi har fått nya enheter som kan användas för att bygga på och vidareutveckla gamla taktiker, men de gamla fungerar fortfarande. Det har tillkommit en del nya, men knappast nog för att vara värdigt ett spel som varit väntat i längre tid än många spelare idag vart vid liv.

Och det är det jag inte gillar. Efter över 10 år så kommer en otroligt upplängtad efterföljare ut, och vad är det första som händer? Jo en zergling-rush/snabb cloak-tech/kanon-inbyggnad eller någon av de andra saker man sett så många gånger tidigare... tack men nej tack, jag vill ha någonting nytt, inte samma sak som jag redan gjort sedan jag gick i grundskolan.

Som tur är var ju SP-kampanjen värd varenda krona och minut

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Med andra ord är taktiken i fråga att massa ut low-tech enheter så fort som möjligt och rusha.
På vilket sätt skulle det vara annorlunda från att göra samma sak i ettan menar du? Visst, mauraders är nya, men att överväldiga motståndaren med antal istället för styrka tidigt i spelet är samma taktik som för 10 år sedan. Enda skillnaden skulle ju vara att terran har lite lättare för det nu då de i ettan inte hade mauraders.

Vad hade du förväntat dig då? och hur hade du hellre sett att spelet sett ut?