Mozilla Firefox 4 når Beta 4

Permalänk
Melding Plague

Mozilla Firefox 4 når Beta 4

Lagom till skolstarten rullar Mozilla ut den fjärde betaversionen av den kommande webbläsaren Firefox 4.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ser mycket intressant ut.
Blir nog att testa den där snart.

Permalänk
Medlem

Laddar ner och testar nu, riktigt höga förhoppningar på 4an

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Skall testas
Var några månader nu sedan man körde med Firefox, har kört Chrome nu ett bra tag och är nöjd
Hoppas Beta 4 släpps snart för hemsidan har som sagt bara Beta 3 än så länge :S

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

TabCandy tror jag kommer bli en riktig hit. Bra att man döljer den övre menyraden som redan gjorts i både Chrome och IE, mer plats för att visa sidan välkomnas.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Får ta och provsurfa lite ikväll då. Kanske övergår till betan redan nu om tab sets fungerar.

Permalänk
Medlem

Hoppas 4:an blir tillräckligt bra nu för att lämna chrome. Man börjar nästan sakna firefox

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Får se om jag uppgraderar. Jag kör fortfarande beta 2 efter att ha misslyckats få igång de extensions jag kräver i beta 3. :/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Opera kopia

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Opera kopia

w00t w00t in tha butt?

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Opera kopia

Håller med, känns väldigt lik Opera.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till opera!
Varför ligger SweC på jobb och inte nöje

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Jag håller mig till opera!
Varför ligger SweC på jobb och inte nöje

Beror nog på om du är skribent eller läsare

Jag kör fortf. FF3 överallt, men... jag vet inte. FF4 känns nästan för flashy

Permalänk
Medlem

Generellt sett så gillar jag firefox mer än chrome, det är bara att chrome är så otroligt snabbt att jag inte kan låta bli att använda det.

Skrivet av Thomas:

Får se om jag uppgraderar. Jag kör fortfarande beta 2 efter att ha misslyckats få igång de extensions jag kräver i beta 3. :/

Betaversionerna är inte speciellt roliga när det kommer till de addons man vill använda, däremot så var inte Beta 2 någon direkt höjdare, där kunde man t.ex. inte utöka storleken på fönstret i toppen på vänstra hörnet pga deras orangea firefox ruta
ett stort plus till att de tar vara på den feedback de får.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

TabCandy tror jag kommer bli en riktig hit. Bra att man döljer den övre menyraden som redan gjorts i både Chrome och IE, mer plats för att visa sidan välkomnas.

Tog bort mina knappar, kör med tangentbord/mus istället. Däremot har jag kvar menyerna för saker som jag gör mer sällan.

Skrivet av chila:

Hoppas 4:an blir tillräckligt bra nu för att lämna chrome. Man börjar nästan sakna firefox

Testade Chrome men tyckte inte den var lika bra, även om den är snabbare på vissa sidor. Så jag gick tillbaks till 3.6 redan. En sak som jag verkligen saknade var alla inställningar man kan göra med Firefox. T.ex. som det jag nämnde ovan. Chrome kändes för simpel helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv

Härligt att TabSets (fd. Tab Candy) inkluderats i Firefox 4, nu slipper man köra Minefield för detta.

Permalänk
Skrivet av SebbeLee:

w00t w00t in tha butt?

lika?

Jo, ser inte mycket skillnad på dem

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av VictorY23:

lika?

http://i34.tinypic.com/jtqohe.jpg

Jo, ser inte mycket skillnad på dem

Helvete va lika dem är.. sjukt ju!

Permalänk

Finns det Noscript till chrome? Annars är det ju inte någon mening att ens fundera på ett byte.

Permalänk
Medlem

Självklart ska man uppgradera från 3 till 4 och eftersom man inte orkar vänta blir det nighly build från deras ftp

Permalänk
Medlem

ser intressant ut när genvägarna e tillagda
1+

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Jag gav opera ett test, En hel vecka..Och aldrig haft så jävla mycket klydd, Flash player funkar inte här och där...bilderna blir suddiga, stänga av detta på med andra och bara hela tiden va det något som den inte ville. Testade wow armory och kunde inte ens ladda karaktärerna i flash player 3d. Så back to Firefox!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorY23:

lika?

http://i34.tinypic.com/jtqohe.jpg

Jo, ser inte mycket skillnad på dem

Jo, jag har också märkt det, att de använder likadana ikoner .o.s.v..men täck på att chrome ar baserat på webkit (öppen ) som är gratis till alla, många webbrowser använder det. Mozilla som är ett gammalt open source lever starkt ännu med det unika insticks program som IE tog bort för länge sedan för de tyckte det är för farligt.
Chrome som är baserad på öppen kod (webkit) är en bra browser, men har inte den öppenhet som firefox har..Firefox finns till de flesta OS t.o.m Amiga gör den till den största och kommer alltid ligga i höga %

Sedan om den liknar någon annan spelar ingen roll, man kan ju alltid ändra theman hur man vill...
Det jag gillar mest med firefox, är att man lätt bara kan kopiera profil mappen och ersätta .mozilla mappen i linux, vips har du exakt kopia från vindows....

EDIT: Vill lägga till det att ni använder den nätbläddrare man tycker bäst om, det är personligt. Istället för säga att min pappa är bättre än din pappa är bara barnsligheter...Jag hart kört med de mesta, men fastnat mest för firefox....

Mvh: AmiDonk

Permalänk
Avstängd

Håller med i kritiken vissa i tråden lämnat till Chrome och Opera. Chrome har små irritationsmoment, markera texten i adressfältet går inte som det ska, och sedan småbuggar, och mindre anpassningsmöjligheter. Opera krånglar mest hela tiden, oavsett version.

Firefox fungerar utan krångel och man kan göra allt man vill. Ska mycket till för att jag ska byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tog bort mina knappar, kör med tangentbord/mus istället. Däremot har jag kvar menyerna för saker som jag gör mer sällan.
http://imgur.com/ZS6Fi.png
.

Testa tillägget Tiny Menu, så får du bort nästan hela fula menyraden också..

OT: FF4 är ett stort lyft från FF3.6.. Ska prova d2d direkt när jag fått ner b4.. För i b3 funkar det ingen vidare på min dator..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag körde Minefield när Firefoxbetan kom ut. Sen så slutade Times New Roman att fungera. :S Där ersätts den ofta med Arial eller liknande tror jag. Och att googla är en ren plåga nu. Förutom att fonten gör allt bakvänt så är allt i fetstil, tror jag(annars inte det), så man kan se orden man sökte efter i sökningen.

I webbläsarens inställningar så är det inställt att Times New Roman är standard. Jag har prövat att installera om Minefield och byta till den riktigta betan men det hjälper inte. Iof så har jag sparat alla inställningar då jag inte vill att sånt ska försvinna.

Är det någon som kan hjälpa mej?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Är det jag som är snurrig eller? När jag ska tanka hem betan så blir det beta 3 och 4 finns inte heller i ftp:n? w00t?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perkabalo:

Är det jag som är snurrig eller? När jag ska tanka hem betan så blir det beta 3 och 4 finns inte heller i ftp:n? w00t?

Läs hela artikeln.
"Nya Beta 4 dyker upp på Mozillas webbplats senare under dagen."

Permalänk

Ja... Och nu är det kväll.

Fortfarande ingen beta. :/

Permalänk
Medlem

Det finns beta 4 candidates på deras FTP, här är build 3 som är den senaste just nu
ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/4.0b4-c...