Permalänk
Medlem

Uppdatera eller nytt?

Hej lite villrådig gällande mitt system.

Börjar ju ha några är på nacken och nu undrar jag är det värt att uppdatera det för 5-6k eller är det lika bra att köpa en ny färdig burk?

Detta sitter jag på i nuläget

CPU: AMD Phenom X4 9850 Black Edition

Gfx:Radeon HD 4850

MB: MSI MS-7375 1.0

Ram: Corsair DDR2 4096 MB

HDD: Western Digital Caviar 7200 RPM 160GB

Är ingen hardcore gamer utan kör mest WoW och lite BFBC2 ibland och vill gärna kunna göra det utan buggande grafik eller andra irritations moment.

Som sagt uppdatera eller nytt med en budget på 5-6k kanske lite svängrum uppåt men det behöver inte gå att köra det mest krävande på absolut högsta kvalité .

Har tittat på denna burk: Gamer Radeon HD5830 Edition - Datortillbehör & Program från greattech.se - greattech och kanske sätta in lite mer ram..

Så ni kloka kan man få nåt tips?

Mvh Ztubben

Permalänk
Medlem

Datorn du länkade till är inte särskilt mycket bättre än den du har nu.

Permalänk
Medlem

Ok det var det jag gissade nästan så mest troligt är det bättre att uppdatera du slänga in en nytt gfx typ Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se och lite bättre alt mer minne.

Är helt tappade bakom en vagn när det gäller att hänga med vad som är bra och inte..

Permalänk
Hedersmedlem

om det är lagg i spelen så är ju gfx det du ska köpa. 4GB är ok för minnet.
Wow läser mycket data och därför ger SSD en skillnad i laddtider när man ska in i storstäder med mycket folk.
WoW tar under 20GB installerat och då kan du köpa intel 40GB g2 SSD och installera spelet på.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace