Permalänk
Medlem

Kollar ni på Play-kanaler?

Hej!

I kursen Medieteknik B på Södertörns Högskola har jag i delkursen Introduktion till Medietekniksforskning i uppgift att genomföra en rapport inom ämnet medieteknik.

Jag har valt att göra en undersökning om Play-kanaler och behöver därför ett underlag (data) för att arbeta vidare med. Jag skulle bli väldigt tacksam om ni tog er någon minut och svarade på våran webbenkät.

Denna undersökning kommer endast användas i syftet jag beskrev ovan, självklart kommer inga personliga uppgifter eller svaren på frågorna att publiceras eller säljas för kommersiellt bruk. Tack för att Du tar dig tiden och svarar på våra frågor!

https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dDhybjlIU2ZUQ1BDTmJRLXVyc1FDZnc6MQ

MvH Danne

Permalänk
Medlem

Till sweclockers moderatorer:
Ta bort begränsningen på 3 månader för övriga ämnen. Denna tråd passar inte in här i alla fall.

On topic:
Jag som inte tittar på Play-kanaler, kan inte vara med och svara då inget svar återspeglar det jag tycker och gör.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen ifall det inte framgick att de som inte tittar inte kan svara. Jag är endast ute efter de som tittar på Play-kanaler.

Jag beklagar även att detta måste läggas upp här. Tiden är kort innan arbetet ska vara klart och därför blev denna delen av forumet en nödlösning ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk

Som ovan.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Svarat jag också.

Permalänk
Medlem

Jag har svarat. Men jag har dock en liten invändning. Blir inte den här ankäten väldigt "biased", då du gör en frörfågan på ett teknik-/datorforum. Det blir inte direkt "random sampling", vilket inte ger så statistikt troligt resultat. Om inte det är din målgrupp såklart.

Visa signatur

Asus Rampage III, Intel Core i7 920@4.2Ghz, 6Gb Corsair Dominator 1800MHz 8-8-8-24, XFX HD6970 2048Mb, Intel SSD X25-M G2 80Gb, 1st 500Gb Hdd+ 1st 1Tb Hdd, Antec P193, Corsair HX-1000W, Reserator2+HPPS-Pump+Radiator+Watercool HK LC - Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Tittar men avstår från att svara då detta blir en klart snedvriden undersökning eftersom dom som av någon orsak inte tittar kan svara.

Permalänk
Medlem

Jag har full förståelse för att ni tycker att svaren blir "vinklade". Detta kommer självklart att framgå i rapporten. Teknikforum på internet är mycket aktiva och därför valde jag detta forum eftersom tiden är knapp. Jag kommer att avgränsa tiden för inlämnade svar så att inte resultaten skiljer sig från då de skrivs in.

Jag tackar alla som svarat på enkäten och gett mig underlag för rapporten

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Såg på tv4 play då jag såg på 112 - På liv och död men sen kom jag i underfund med att skiten var totalt värdelöst..

Gick inte och se på , långa laddningstider, reklam, ibland stannade skiten eller gick ur fullskärmsläge och annat irriterande så jag slutade och hittade det jag ville se på annat håll istället.

Permalänk
Medlem

Ända play kanaler jag tittar på är SVT och TV4 anytime vilka har bra utbud, bra kvalite, och viktigast reklamfria
dom "vanliga" är helt ointressanta, tittar sällan på vanlig TV då det är på tok för mycket störande reklam

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Tittar men avstår från att svara då detta blir en klart snedvriden undersökning eftersom dom som av någon orsak inte tittar kan svara.

Skrivet av wargan:

Jag har full förståelse för att ni tycker att svaren blir "vinklade". Detta kommer självklart att framgå i rapporten. Teknikforum på internet är mycket aktiva och därför valde jag detta forum eftersom tiden är knapp. Jag kommer att avgränsa tiden för inlämnade svar så att inte resultaten skiljer sig från då de skrivs in.

Jag tackar alla som svarat på enkäten och gett mig underlag för rapporten

Det är helt ok att göra en undersökning på det sättet. Det är ingen snedvriden undersökning. Enkäten behandlar endast människor som tittar på Play. Precis som andra enkäter handlar om undersökningar på vissa geografiska positioner, intresset av att använda tyska på utlandssemester eller om folk omkring en störs av att man röker.

Vad som däremot kan kännas konstigt är då det är en publik enkät som vem som helst kan ta del av så känns det snopet när man inte kan svara. Men faktum kvarstår, att personen som svarar "nej" på en eventuell fråga som "Tittar du på Play-kanaler?" är lika intressant som om de inte hade svarat alls.

Det behöver inte stå något alls om vinkling i er rapport då det är underförstått att man inte kan ta reda på svaren från er enkät från människor som inte tittar på Play-kanaler. Vill ni däremot presentera statistik över hur många av de tillfrågade som tittar/inte tittar, varför de inte tittar... ja, då är ni (författarna) stekta.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?