HTC Desire HD Vilka kommer köpa den?

Permalänk
Medlem

Desire eller Desire HD. Kan inte bestämma mig
Ska hur som hellst vänta tills DHD kommit ut så dersire antagligen sänks i pris om jag tar vanliga Desire

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Desire eller Desire HD. Kan inte bestämma mig
Ska hur som hellst vänta tills DHD kommit ut så dersire antagligen sänks i pris om jag tar vanliga Desire

Ja det är ju frågan, är DHD för stor så blir det Desire usch vad sakta tiden går . .

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Om jag lyckas sälja min Desire, efter den kommit tillbaka från service och utan tvekan skulle byta mig till en Desire HD.
Gillar det nya HTCSense skarpt och bättre CPU, som gör allt flyter på så bra, enligt alla videor som jag har sett.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Jag tänker skaffa den på min födelsedag den 5 December då kan jag förlänga bindningstiden på mitt 3Pott hos 3.

Har en Huawei U8220 för närvarande som faktiskt funkar helt okej sen de gick aktivera Swap och överklockning. Kör Tre's 2.1 Uppdatering med FLB-Mod 1.7 som är rootad och a2sd aktiverad med Swap och överklockning så den går i 760 Mhz stabilt utan problem. Den blir reserv mobil sen med Comviq när jag har min nya Desire HD. Längtar till den 5 December.

Vill från början ha en Nexus One eller HTC Desire men nu när HTC Desire HD kommer så är den ett givet val för nästa Android mobil.

Får ta skaffa 2 extra batterier till min HTC Desire HD när jag har den i min hand.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

har beställt en via jobbet, får väl se när den dyker upp

Permalänk
Medlem

Komplett har bytt sitt preliminära datum till 21.09.2010 nu :/.. Kanske blir att skaffa en vanlig sketen desire och ha ett år tills det finns dual-core telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus_H84:

Får ta skaffa 2 extra batterier till min HTC Desire HD när jag har den i min hand.

Desire HD har inbyggd batteri som inte kan bytas ut.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Desire HD har inbyggd batteri som inte kan bytas ut.

Helsike också jaja de löser sig man kan ju alltid skaffa en Nokia DC-11 Nokia Sverige - Reservladdare DC-11

Om HTC Desire HD har micro usb som dom flesta andra Android lurar har nu för tiden.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Desire HD har inbyggd batteri som inte kan bytas ut.

FEL batteriet kan bytas ut.
Källa Side by side: HTC Desire HD, Desire Z and Desire - Mobile Phones - Crave - CNET Asia
Står under 5 bilden.

Då borde man kunna byta till ett annat batteri med med bättre batteritid

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

FEL batteriet kan bytas ut.
Källa Side by side: HTC Desire HD, Desire Z and Desire - Mobile Phones - Crave - CNET Asia
Står under 5 bilden.

Då borde man kunna byta till ett annat batteri med med bättre batteritid

Vet inte om detta är korrekt. Klart man kan byta ut batteriet men då måste batteriet vara exakt lika stort som originalet (p.g.a unibody-konstruktionen). Rätta mig om jag har fel!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Så nu har jag lagt in en beställnings hos webhallen.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

FEL batteriet kan bytas ut.
Källa Side by side: HTC Desire HD, Desire Z and Desire - Mobile Phones - Crave - CNET Asia
Står under 5 bilden.

Då borde man kunna byta till ett annat batteri med med bättre batteritid

Hmm...det stämmer, första rapporterna sa att den hade inbyggd batteri och nu man se klart att det går byta ut batteriet. Det var det obytbara batteri som gjorde mig tveksam om HD och nu blir jag mera sugen när batteriet kan bytas ut.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Vet inte om detta är korrekt. Klart man kan byta ut batteriet men då måste batteriet vara exakt lika stort som originalet (p.g.a unibody-konstruktionen). Rätta mig om jag har fel!

Skrivet av XPerion:

Hmm...det stämmer, första rapporterna sa att den hade inbyggd batteri och nu man se klart att det går byta ut batteriet. Det var det obytbara batteri som gjorde mig tveksam om HD och nu blir jag mera sugen när batteriet kan bytas ut.
http://timg.eprice.com.tw/tw/mobile/img/2010-09/16/4509706/tu...

Htc kanske kommer med andra batterier?
Annars gör någon annan det
Och att köpa extra originalbatterier borde inte vara ett problem då kan man ha ett extra batteri i fickan typ..

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Var ett knapptryck från att lägga en order på HD:n. Sedan upptäckte jag Dell Streak....
Efter att ha klämt lite på en femtumsskärm, är det ju omöjligt att gå ner till 4,3" igen...

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat ett fodral som passar HTC Desire HD?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Någon som har hittat ett fodral som passar HTC Desire HD?

Kolla upp om det är någon större skillnad mellan Desire HD och HD2.. Det är en Htc 4.3 med Windows Mobile..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Kolla upp om det är någon större skillnad mellan Desire HD och HD2.. Det är en Htc 4.3 med Windows Mobile..

HD2 är 1mm mindre på bredden och 2,5mm mindre på höjden.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag beställde en från Storbritannien den 22:a september, så jag borde få min med första batchen. Den 11:e oktober tror jag den ska skickas.

Permalänk
Skrivet av Orici:

hehehe,, go Iphone ^^

Nae men fasen vad fort Htc'n startar

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

hehehe,, go Iphone ^^

Nae men fasen vad fort Htc'n startar

Det är för att den går i någon typ av deep-sleep instället för att stänga av sig. Tar man ur batteriet så får man vänta som vanligt på att den ska boota.

Permalänk
Skrivet av HypeX:

Det är för att den går i någon typ av deep-sleep instället för att stänga av sig. Tar man ur batteriet så får man vänta som vanligt på att den ska boota.

Synd att det inte är flera mobiler som använder den funktionen det verkar väldigt smidigt iallafall lixom hur ofta sitter man och pillar ur batteriet ?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Synd att det inte är flera mobiler som använder den funktionen det verkar väldigt smidigt iallafall lixom hur ofta sitter man och pillar ur batteriet ?

Hur ofta låter man mobilen dö helt?
Man laddar ju den innan den dör helt alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Synd att det inte är flera mobiler som använder den funktionen det verkar väldigt smidigt iallafall lixom hur ofta sitter man och pillar ur batteriet ?

När jag hade min iPhone hade jag uptime på över 100 dagar, så jag går då inte miste om några sekunder ;). Sen vet vi ju inte hur bra det här fast-boot systemet fungerar då telefonen skär ihop eller måste göra en vanlig reboot, grejjen med reboot är ju att den ska ladda om allt? O.o

Permalänk
Medlem

För er som undrar så tog jag en halvtaskig bild från Youtube där dom jämför storleken på Iphone 4, Desire HD och Desire Z.

Permalänk
Skrivet av Nembo:

För er som undrar så tog jag en halvtaskig bild från Youtube där dom jämför storleken på Iphone 4, Desire HD och Desire Z.
http://cdn.solidfiles.net//i/d8e5a.png

Desire HD ser ju onekligen stor ut.. fast sen kanske den sitter som sen smäck i handen, man vet ju aldrig

KOllade lite på olika abonnemang igår, tex Tele2 har Mobilsurfl Large, men då är maxhastigheten för nedladdning 10Mbit/s och Desire HD har ju hastighet upp till 14Mbit/s, någon som vet ett abonnemang som utnyttjar all den hastigheten?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk

YouTube - Desire HD - New Music Application

Hittade denna video som visar lite hur musik funktionen ser ut

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Fick ett mail nyss:
"I can confirm that HTC have moved the date of release to the 29th of this month"

Då får man väl ta och vänta lite till :/

Permalänk
Medlem

Näe, sitter med en sprillans ny Galaxy S som jag pröjsade 500kr för