Permalänk

Bllue screen vid spel

Hej! Jag har fått ett stort problem då jag får Blue screen varje gång jag spelar något. Det händer alltid efter 10 minuter ungefär. Men jag kan ha igång datorn hur länge som helst och surfa och sånt.

Det började med att jag bytte nätaggregat samt satte in ett till kort för Crossfire, och efter jag installerat om windows 7 Ultimate, med senaste drivrutiner till grafikkort och allt etc. Så får jag Blue screen varje gång jag spelat något i ungefär 10 min.
Det låter som ett garranterat värmeproblem men korten ligger på 50-60 grader högst när jag spelar, vilket även dem andra komponenterna gör max också..

Nya nätagget Corsair 650w
Komponenter:
MSI 770-G45
Sapphire HD 5770 x2
Amd Phenom II 955 be
Corsair 4gb

Nu har jag testat allt känns det som, installerat om Windows flera gånger, testat olika drivrutiner, tatt ur det nya kortet och kört med ett igen bara, sen testat bara med det nya kortet. Sen har jag bytt tillbaks till det gamla nätagget och testat båda korten var för sig igen men samma problem uppstår.
För övrigt är ingenting klockat eller mixtrat med.

Ingen aning om det här kan vara till någon hjälp men:
Felmedelandet från Whocrashed:
This was likely caused by the following module: hardware
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA800666F028, 0xB26AC000, 0x175)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
Dump file: C:\Windows\Minidump\101910-23930-01.dmp

Allting har ju funkat felfritt sen jag satte in det nya nätagget och kortet, men nu med det gamla nätagget och gamla kortet så uppstår samma problem ändå.

Hjälp uppskattas enormt mycket!

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Stop 0x124 - what it means and what to try - Windows 7 Forums
1: Ren installation
2: Temp
3: Drivrutiner
4: Bios
5: Defekt hårdvara

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.