Permalänk
Medlem

Kommer det några plexisidor till r3?:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Ala_95:

Ni har misslyckats katastrofalt med vibrationsdämpingen i R3. Hela chassiet vibrerar. Hela golvet vibrerar till och med. Och jag kan inte komma på något smidig sätt att hänga upp den i gummiband heller...

...

Låter som nånting är trasigt/felaktigt? maila support@fractal-design.com så kommer vi självklart se till att lösa så du får det att fungera som det är tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Låter som nånting är trasigt/felaktigt? maila support@fractal-design.com så kommer vi självklart se till att lösa så du får det att fungera som det är tänkt.

Det blev bättre när jag lossade på skruvarna till hårddisken. Dock så lossade jag dom väldigt mycket.
Chassiet vibrerar nästan ingenting nu och inget går vidare ner i golvet.

Edit: Dock så har den bakre medföljande fläkten något konstigt ljud för sig på lite högre varv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Det blev bättre när jag lossade på skruvarna till hårddisken. Dock så lossade jag dom väldigt mycket.
Chassiet vibrerar nästan ingenting nu och inget går vidare ner i golvet.

Då skall jag testa lossa skruvarna på diskarna å se ifall det hjälper, för som det är nu är det bedrövligt som de vibrerar ner i golvet!

Hur mycket kan man lossa skruvarna?

Mvh Nisse

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseRoth:

Då skall jag testa lossa skruvarna på diskarna å se ifall det hjälper, för som det är nu är det bedrövligt som de vibrerar ner i golvet!

Hur mycket kan man lossa skruvarna?

Mvh Nisse

Jag skruvade lös dom, sedan skruvade jag i dom kanske hälften och såg också till att hårddisken verkligen satt fast.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med Define XL? Sweclockers skrev ju om det tidigare och planen var att börja sälja chassit i september, men det verkar inte ha kommit igång. Finns det något lanseringsdatum?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulchi:

Hur ser det ut med Define XL? Sweclockers skrev ju om det tidigare och planen var att börja sälja chassit i september, men det verkar inte ha kommit igång. Finns det något lanseringsdatum?

#10358349

Mitten på oktober var det senaste jag har hört, har varken sett några andra recs eller info sedan det jag har skrivit i posten..

Tycker att någon på fractal ska vara lite bussig emot internetfolket med att göra en liten product showcase om Define XL. Tex en video när någon bygger ett system i den och visar ungefär de olika innovativa design/funktion möjligheterna med XL..

Permalänk
Avstängd

Kommer ni på fractal design ta fram u-19 chassin eller är marknaden för liten för detta?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ett FD R2 chassi med fläktstyrning till vilket jag har en till två fläktar till, som jag skulle vilja koppla på till styrningen, men jag behöver kablage till dem.
Nu har jag bara tre fläktar ikopplade.

Vars hittar jag denna strömkabel?

typ en sån här men grenade i 5 utgångar eller nåt, om man inte koppla ihop en till på den befintliga.

Och sladden får inte vara kort!

Permalänk
Medlem

Fractal Design Power Splitter - Inet.se
Eller Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroller, Svart - Inet.se om du inte har sladdar för det följer med en massa och långa.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

ni borde göra 9-bladiga fläktar (med samma färg som nuvarande). Kommer bli awesome!

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

finns det planer för ett htpc chassi från fractal?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Helvita fläktar där även ramen och kabeln är helt vit?
Det skulle vara fint.

Har ni inte tänkt på någon fläktkontroll typ Zalman ZM-MFC1 PLUS.
När det är så många fläktplatser så kan det vara nödvändigt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Fractal Design Power Splitter - Inet.se
Eller Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroller, Svart - Inet.se om du inte har sladdar för det följer med en massa och långa.

Som sagt vill koppla de nya fläktarna till den befintliga fläktstyrningen.

Kanske var lite luddigt. Har redan några fläktar ikopplade (3 st typ) till den men vill ha mer!
Har två fläktar över som jag vill använda, men går inte att koppla på mer, därav behöver kreativ kabel lösning.
Kabel med flera 3-pins kontakter med hane utgång så kan kan dra på fläktarna!

Annars är jag väl tvungen att köpa den där Zalman....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phyrrus:

Som sagt vill koppla de nya fläktarna till den befintliga fläktstyrningen.

Kanske var lite luddigt. Har redan några fläktar ikopplade (3 st typ) till den men vill ha mer!
Har två fläktar över som jag vill använda, men går inte att koppla på mer, därav behöver kreativ kabel lösning.
Kabel med flera 3-pins kontakter med hane utgång så kan kan dra på fläktarna!

Annars är jag väl tvungen att köpa den där Zalman....

Då slipper du krypa bakom datorn varje gång du behöver justera fläktarna.
Om inte det är lätt att komma in bakom förstås.
Det ska väl vara lätt att justera om det behövs?
Fast har man tysta flältar så har man dom alltid på fullt iallafall.
Men det är lätt att ansluta flera fläktar.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Då slipper du krypa bakom datorn varje gång du behöver justera fläktarna.
Om inte det är lätt att komma in bakom förstås.
Det ska väl vara lätt att justera om det behövs?
Fast har man tysta flältar så har man dom alltid på fullt iallafall.
Men det är lätt att ansluta flera fläktar.

Funkar bra med det jag har tack, inte svårt att lokalisera ratten bak till.

Jaja, får väl leta vidare. Tack ändå.

EDIT: Tror den här kan vara intressant.
Måste kika hur det ser ut i datorn. Är ju några månader sen man byggde skiten.
Ska inte ta för givet att det är rätt.

Permalänk
Medlem

införskaffat både R1, R2 och sitter nu på en R3, borde ju kunna klassas som lojal kund om inte annat

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Har förövrigt samma erfarenhet som andra verkar ha`om R3, fläktljudet verkar dämpat, men hårddiskvibrationerna går ner i golvet en del.
dator"fötterna" går inte att designa på annat vis?

själv kommer det nog bli att ställa datorn på några lager skumgummi, då "durandet" från datorn var betydligt mindre med samma komponenter i R1 mot nuvarande R3, och ja, jag har lossat hårddiskskruvarna

inget allvarligt dock, håll den goa kvaliten vid liv, och så verkar vi vara en del som hoppas på ett micro/mini itx chassi snart

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

införskaffat både R1, R2 och sitter nu på en R3, borde ju kunna klassas som lojal kund om inte annat

Har du några bilder på R1? Hittar inga på google ;p

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Har du några bilder på R1? Hittar inga på google ;p

Här är två av mina bilder på min R1'a
Saknar att det inte är två stycken inblås i fronten.

http://i55.tinypic.com/243qpe8.jpg

http://i55.tinypic.com/23j0gsn.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

Här är två av mina bilder på min R1'a
Saknar att det inte är två stycken inblås i fronten.

http://i55.tinypic.com/243qpe8.jpg

http://i55.tinypic.com/23j0gsn.jpg

tackar (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Har du några bilder på R1? Hittar inga på google ;p

Kan nog styra upp lite bilder på en omoddad R1a, i princip samma design som en R3 på utsidan, lite mindre dock.
insidan är skumgummi ist för den hårda historia de har i R3+R2,
hårddiskarna ligger längsmed lådan, istället för på tvärsen som i R3, samt nätagg i toppen, och två fläktplatser, en framför diskarna, och en under nätagg.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Hallå? är det inte typ mitten på oktober nu? vad hände med XL? när kommer de ut i butiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hallå? är det inte typ mitten på oktober nu? vad hände med XL? när kommer de ut i butiken?

Precis! Ge oss XL!

Kan vara så att dom jobbar arslet av sig för att få fram fler R3 eftersom det är en bristvara nästan överallt!

Permalänk
Medlem

Verkar ganska dött här?

Vill gärna veta när (om?) det kommer sidor med plexi till R3?

Permalänk
Medlem

En månad sedan förra svaret från FD? Vart är XL?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av aluminium:

En månad sedan förra svaret från FD? Vart är XL?

Vi är medvetna om att många vill veta ett exakt datum när vi har XL i butik. PGA högsäsong i hamnarna så tar leveransen längre tid än vi planerade i tidig höst, och vi siktar nu på lagersaldon under november. Så fort vi har ett mer exakt datum än så kommer vi släppa den informationen även till återförsäljare så dem kan börja ta emot orders.

Mvh Fractal Design

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar Gäller samma sak för sidopanelerna med fönster ni skulle tillverka till R2/R3?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av aluminium:

Okej, tack för svar Gäller samma sak för sidopanelerna med fönster ni skulle tillverka till R2/R3?

Nej, "förseningen" på dessa beror på helt andra saker.

Permalänk
Medlem

Något nytt på mATX-fronten?

/Emil