Nya Macbook Air på operationsbordet

Permalänk
Melding Plague

Nya Macbook Air på operationsbordet

Reparatörerna på Ifixit skruvar isär nya Macbook Air och visar upp ett minimalt moderkort med integrerat DDR3-minne och SSD-lagring från Toshiba.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inga uppgraderingsalternativ här inte!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Äh inte först den här gången heller

Men det var maffiga kylflänsar XD

Permalänk
Medlem

Det är ju en intressant design med speciallösningar men inga uppgraderingsmöjligheter är ju tråkigt och inlåst.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Inte så konstigt när den är så här tunn/liten och har en C2D

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Vem fan köper sånt skräp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan.Jarl:

Vem fan köper sånt skräp?

De flesta? Apple är ju bäst. Deras billigaste dator är ju snabbare än vilken pc som helst. Och deras iphone är den snabbaste och bästa telefonen utan konkurrens... I alla fall har apple på något mirakulöst sätt lyckats få 99% av världens befolkning att tro djupt på detta..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Avstängd

Detta gillar vi inte!!:S Detta är våldtäkt...:S:/:( Att man behöver göra så här med windatorer är ingen nyhet då saker krånglar mycket. Men med Apple? Varför då? Man kan alltid lita på Apples specifikationer.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan.Jarl:

Vem fan köper sånt skräp?

Folk som uppskattar/prioriterar en liten, lätt och tunn dator med ett robust aluminiumchassi?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Detta gillar vi inte!!:S Detta är våldtäkt...:S:/:( Att man behöver göra så här med windatorer är ingen nyhet då saker krånglar mycket. Men med Apple? Varför då? Man kan alltid lita på Apples specifikationer.:)

Specifikationerna avslöjar väl inte hur komponenterna sitter :S ? Klart dom ska slaktas.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sgart:

Specifikationerna avslöjar väl inte hur komponenterna sitter :S ? Klart dom ska slaktas.

Stick till Haag din krigsförbrytare!>.< Detta är inget annat än Mac Mord...:'( :S

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

fy fan vilket litet moderkort det va =O inte ens i närheten av lika stort som moderkortet på från en Eee pc 901 juuh =O

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Hedersmedlem

Underbar ingenjörskonst.

Edit: Och för de som minns, så hade ur-Macen när den lanserades 1984, färre kretsar totalt i hela datorn, än ett standard grafikkort till en vanlig IBM PC. Så Apple har lite vana att göra kompakta maskiner.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Knappast värd den stora prislappen även om man vill ha en liten dator.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Underbar ingenjörskonst.

Indeed, den där har nog mer genomtänkt design än 99% av alla PC's.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Avstängd

Blir mer och mer sugen på att köpa mej en MAC! men priset avstyr mitt sug plus det som sitter i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Knappast värd den stora prislappen även om man vill ha en liten dator.

Det var ett väl underbyggt argument. Har du patent på att bestämma värdet, eller får det överlåtas till var och en?

Jag gav upp förra Air för att den var så slö och gärna tog livet av sig med Aperture stup i kvarten. Ska väl inte hoppas på för mycket men har vi tur är den lite snabbare och Aperture mindre buggig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Detta gillar vi inte!!:S Detta är våldtäkt...:S:/:( Att man behöver göra så här med windatorer är ingen nyhet då saker krånglar mycket. Men med Apple? Varför då? Man kan alltid lita på Apples specifikationer.:)

Utveckla gärna varför man skulle behöva skruva isär en laptop med Windows på...

Visa signatur
Permalänk

personligen så var jag bara intresserad av "flash lagringen" får nog googla loss lite och se vad Toshiba kontroller ligger på prestanda skalan

tycker det är intressant att se när dom slaktar grejer, det finns ju en hel del företag som sätter in junk under skalet och betalar för som om det vore diamanter..

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Utveckla gärna varför man skulle behöva skruva isär en laptop med Windows på...

Svar: Damm , sedan värme som kan bli överhettning till slut. Damm blir det i alla laptops efter åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Svar: Damm , sedan värme som kan bli överhettning till slut. Damm blir det i alla laptops efter åren.

Kan inte påstå att jag behövt göra det någon gång, och som du säger låter det inte direkt exklusivt för icke-apple PC.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarcusW:

Utveckla gärna varför man skulle behöva skruva isär en laptop med Windows på...

Skrivet av RobinCC:

Svar: Damm , sedan värme som kan bli överhettning till slut. Damm blir det i alla laptops efter åren.

Som herrn ovan sa så just för att man får damm: minns inte de otaliga ggr. jag monterat ner en stationär för att damma av HDD:ar, chassie med tillhörande utrymmen. Sen är det ofta man måste byta ut något på en windator som du aldrig behöver göra på en Mac (om du inte valde "X Mac i större storlek" men då får man skylla sig själv:)). Mac har ju olika datorer med olika storlek avseende HDD, RAM-minnen etc.:) Kort och gått det är alltid något som krånglar i hårdvaran: du kan ju läsa mina trådar när jag var ny här då ställde jag "nybörjarfrågor" om saker som krånglade i min windator.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan.Jarl:

Vem fan köper sånt skräp?

Jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan.Jarl:

Vem fan köper sånt skräp?

Folk med för mycket pengar och statusbehov.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Mac Donalds .. mac... roliga kunder till båda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsann:

Mac Donalds .. mac... roliga kunder till båda.

Sluta vara oförskämd och jmf. Donken med Mac.:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Som herrn ovan sa så just för att man får damm: minns inte de otaliga ggr. jag monterat ner en stationär för att damma av HDD:ar, chassie med tillhörande utrymmen. Sen är det ofta man måste byta ut något på en windator som du aldrig behöver göra på en Mac (om du inte valde "X Mac i större storlek" men då får man skylla sig själv:)). Mac har ju olika datorer med olika storlek avseende HDD, RAM-minnen etc.:) Kort och gått det är alltid något som krånglar i hårdvaran: du kan ju läsa mina trådar när jag var ny här då ställde jag "nybörjarfrågor" om saker som krånglade i min windator.:P

Tror du missar MarcusWs poäng. En Mac Air kommer ju precis som alla andra laptops att dra in damm, right? Så varför behöver man då bara öppna "windatorer"? Du vet väl att dagens Macar är en PC precis som en "windator"?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Bäst på $

Skrivet av Devrer:

Apple är ju bäst. ..

Det Apple är bäst på är att tjäna pengar!
Det finns nog ingen som har så stora marginaler som Apple i den branchen som dom är i.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Er1kssoN:

Folk med för mycket pengar och statusbehov.

Skrivet av hejsann:

Mac Donalds .. mac... roliga kunder till båda.

Jag trodde sweclockers handlade om teknik och inte den svenska politiska sk. vänstern?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag trodde sweclockers handlade om teknik och inte den svenska politiska sk. vänstern?

Hade det inte varit bättre att citera frågan då, eftersom det var ett svar? Sen ser jag inte riktigt hur "Mac Donalds .. mac... roliga kunder till båda." blir den politiska vänstern.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB