Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loaded:

Här är det typ 10cm slask, det här vädret kan fan ta och dra åt helvete.

Det är väl den bistra baksidan utav den första snön som kommer. Den blir oftast inte kvar, utan töar bort med slask och elände. Då kan man lätt känna att man lätt kan vara utan skiten. Men det är fint när det väl en gång för alla har kommit för att stanna.

Edit:
Förresten, en liten snabbis... Funkar Youtube.se som det ska hos er ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Det är väl den bistra baksidan utav den första snön som kommer. Den blir oftast inte kvar, utan töar bort med slask och elände. Då kan man lätt känna att man lätt kan vara utan skiten. Men det är fint när det väl en gång för alla har kommit för att stanna.

Edit:
Förresten, en liten snabbis... Funkar Youtube.se som det ska hos er ?

Precis, jag älskar när det är flera dm snö ute. Men slask hatar jag över allt annat.

Youtube funkar perfekt btw..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Youtube funkar perfekt btw..

Då lär det vara laptopen som spökar för mig. För jag får inte upp några bilder, eller kan inte använda själva sökfunktionen på sidan. Det händer nada när man ska till och söka.

Får ta och söka genom burken med "Spybot - Search & Destroy" och se vad man kan hitta.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

http://img571.imageshack.us/img571/2121/youtubedump.jpg

Då lär det vara laptopen som spökar för mig. För jag får inte upp några bilder, eller kan inte använda själva sökfunktionen på sidan. Det händer nada när man ska till och söka.

Får ta och söka genom burken med "Spybot - Search & Destroy" och se vad man kan hitta.

testa med firefox? (alternativt chrome)

Permalänk

Dayumm det snöar en hel del.
Får nog gå 5 min tidigare till bussen i morn, springa i 2dm snö är ingen höjdare
Inte för att bussen lär gå i tid......

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Dayumm det snöar en hel del.
Får nog gå 5 min tidigare till bussen i morn, springa i 2dm snö är ingen höjdare
Inte för att bussen lär gå i tid......

Gick era bussar idag?
Min buss körde fast på morgonen och sen ställdes alla stadsbussar in, går dom inte imorgon så skiter jag fan i plugget imorgon och kör på en filmdag invirad i filt :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

testa med firefox? (alternativt chrome)

Nä, jag har inte testat med Firefox, eller Chrome för den delen. Ska ta och göra det om jag inte blir av med fixet.

Edit: Nä du.. det blidde då inte bättring med sökningen av "Spybot - Search & Destroy". Så då får se mig efter någon lämplig version utav Firefox. Men det skulle ju vara trevligt om jag fick IE att fungera i första hand.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Gick era bussar idag?
Min buss körde fast på morgonen och sen ställdes alla stadsbussar in, går dom inte imorgon så skiter jag fan i plugget imorgon och kör på en filmdag invirad i filt :).

Min gick idag.. dock var det inte så mycket snö ivägen då det försvann under gårdagen..
Dock så vart det ju en söt tjej som satt jämte en på resan ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Wow.. Som jag skrev igår råkade jag slå ut en kopp vatten på tjejens laptop så datorn kunde inte starta windows vista..
Igår startade jag windows 7 installationen och där finns faktiskt disken, så jag lär byta ut hennes OS mot windows 7 idag:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Kul att vi inte har någon snö i norrland då :S

Synd, för det är nästan en decimeter snö här nu och det kommer mer hela tiden

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Här är det kring 3dm snö atm, -20grader och bussarna går fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ampoas:

Här är det kring 3dm snö atm, -20grader och bussarna går fortfarande.

Du bor ju i norrland. Kommer det 1cm snö och det blir minusgrader i fjollträsk så är det SNÖKAOS med stora rubriker på löpsedlarna. Skolbussar ställs in, trafikolyckor och liknande. Här i norr så har vi -30 och metervis med snö och lever ändå.

Vi har ju fått snö här hemma nu också, enda nackdelen är att det inte är så kul att cykla till skolan när det är en decimeter snö ute. Runt -4 grader nu, lite kyligt (man är van med hösttemperaturer fortfarande) men ändå skönt att vintern är på väg.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Gick era bussar idag?
Min buss körde fast på morgonen och sen ställdes alla stadsbussar in, går dom inte imorgon så skiter jag fan i plugget imorgon och kör på en filmdag invirad i filt :).

Bussarna gick i dag, men min buss (stadsbuss) var redigt försenad.
Tur att jag åkte bil med farsan i stället

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Du bor ju i norrland. Kommer det 1cm snö och det blir minusgrader i fjollträsk så är det SNÖKAOS med stora rubriker på löpsedlarna. Skolbussar ställs in, trafikolyckor och liknande. Här i norr så har vi -30 och metervis med snö och lever ändå.

Vi har ju fått snö här hemma nu också, enda nackdelen är att det inte är så kul att cykla till skolan när det är en decimeter snö ute. Runt -4 grader nu, lite kyligt (man är van med hösttemperaturer fortfarande) men ändå skönt att vintern är på väg.

Om det ändå vore så enkelt!:D Det är ju nämligen så här att ni har "torrare" snö än vad vi har och den är mer lätthanterlig än vad våran snö här i tex. Sthlm är. Därför har ni inga problem med is på T-banor etc.:)

Det är precis som med solen: här blir det "svettigt och jättevarmt" medan det i andra länder har en annan luftfuktighet än vad vi har och det blir inte lika varmt.:) Sug på den du!:D Saaakta...;)

Gillar inte vinter: norrlänningar kan ha det så kan vi ha sol istället!:D:) Snö och kallt är för svenskar som inte tar sig utanför 50-skyltarna typ...:P Själv klarar jag av 30-40-gradig värme lätt, men kyla *hatar* :@ jag!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Om det ändå vore så enkelt!:D Det är ju nämligen så här att ni har "torrare" snö än vad vi har och den är mer lätthanterlig än vad våran snö här i tex. Sthlm är. Därför har ni inga problem med is på T-banor etc.:)

Det är precis som med solen: här blir det "svettigt och jättevarmt" medan det i andra länder har en annan luftfuktighet än vad vi har och det blir inte lika varmt.:) Sug på den du!:D Saaakta...;)

Gillar inte vinter: norrlänningar kan ha det så kan vi ha sol istället!:D:) Snö och kallt är för svenskar som inte tar sig utanför 50-skyltarna typ...:P Själv klarar jag av 30-40-gradig värme lätt, men kyla *hatar* :@ jag!:D

Hellre 35 grader kallt än 35 grader varmt, enligt mig. En promenad när det är -30 är så fruktansvärt uppfriskande och skönt. Är det 35 grader håller man istället på att dö av värmeslag :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Hellre 35 grader kallt än 35 grader varmt, enligt mig. En promenad när det är -30 är så fruktansvärt uppfriskande och skönt. Är det 35 grader håller man istället på att dö av värmeslag :S

+1, HATAR när det är för varmt. Är det kallt tar man på sig mer :p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

va fan, vid -35 ramlar ju ansiktet av!

Permalänk
Medlem

Varför bryr sig inte folk om när folk blinkar?? Låg på motorvägen hem i högerfilen(3 filer) och upptäcker att en långtradare åker långsamt pga av en uppförsbacke, blinkar då vänster för att lägga mig i mittfilen och kollar i speglarna och döda vinkeln så att det inte kommer någon. Sen när jag håller på att byta fil så kommer det någon blå dåre från ytterfilen och ska lägga sig i mittfilen precis när jag går ut trots att jag blinkat i flera sekunder. Så fick ju väja tillbaka till högerfilen för att undvika krock. Blir så irriterad!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Hellre 35 grader kallt än 35 grader varmt, enligt mig. En promenad när det är -30 är så fruktansvärt uppfriskande och skönt. Är det 35 grader håller man istället på att dö av värmeslag :S

Norrländsk humor!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacEnkronan:

Om det ändå vore så enkelt!:D Det är ju nämligen så här att ni har "torrare" snö än vad vi har och den är mer lätthanterlig än vad våran snö här i tex. Sthlm är. Därför har ni inga problem med is på T-banor etc.:)

Det är precis som med solen: här blir det "svettigt och jättevarmt" medan det i andra länder har en annan luftfuktighet än vad vi har och det blir inte lika varmt.:) Sug på den du!:D Saaakta...;)

Gillar inte vinter: norrlänningar kan ha det så kan vi ha sol istället!:D:) Snö och kallt är för svenskar som inte tar sig utanför 50-skyltarna typ...:P Själv klarar jag av 30-40-gradig värme lätt, men kyla *hatar* :@ jag!:D

Då ska du inte komma till vacka Skåne när det är vinter, kallt och snö. Här har vi ännu högre luftfuktighet än upp i 08 landet. Ibland när man åkt upp till farföräldrarna i Stockholm när vi har haft ca 5 minus och där uppe har det varit 10-15 minus så har man ju tyckt det var varmt där uppe.

Hmm konstigt paradox, det brukar ju bli kallare desto länge norrut man kommer

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Då ska du inte komma till vacka Skåne när det är vinter, kallt och snö. Här har vi ännu högre luftfuktighet än upp i 08 landet. Ibland när man åkt upp till farföräldrarna i Stockholm när vi har haft ca 5 minus och där uppe har det varit 10-15 minus så har man ju tyckt det var varmt där uppe.

Hmm konstigt paradox, det brukar ju bli kallare desto länge norrut man kommer

Sist jag kollade så håller luften väldigt låg luftfuktighet vid temperaturer under 0, av förklarliga skäl. Flera meteorologer har ju även avfärdat den myten.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

en liten j*vel bråkar som fan med mej, hatar det! vet inte vad jag ska göra, jag vill inte bråka med han, men han vill ytp ha respekt av sina polare så han vill slåss osv.
förslag hur jag ska lösa det? slå ner han, eller bara hålla mej borta? (som typ inte går, han bor några hus bort från mej)

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Norrländsk humor!:D

Norrländsk sanning.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av effekthero:

en liten j*vel bråkar som fan med mej, hatar det! vet inte vad jag ska göra, jag vill inte bråka med han, men han vill ytp ha respekt av sina polare så han vill slåss osv.
förslag hur jag ska lösa det? slå ner han, eller bara hålla mej borta? (som typ inte går, han bor några hus bort från mej)

Hacka hans trådlösa

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

en liten j*vel bråkar som fan med mej, hatar det! vet inte vad jag ska göra, jag vill inte bråka med han, men han vill ytp ha respekt av sina polare så han vill slåss osv.
förslag hur jag ska lösa det? slå ner han, eller bara hålla mej borta? (som typ inte går, han bor några hus bort från mej)

Hur gamla är ni? VARFÖR vill han slåss med just DIG? Kan du slå ner han? Problemet är väl att slår du ner han kommer han väl anmäla dig för misshandel eller något :/

Man ska aldrig slåss i onödan men han verkar ju vara helt bakom flötet

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Hedersmedlem

bråk har aldrig löst något. Han må försöka ett tag men ignorera honom och han kommer tröttna.

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Hur gamla är ni? VARFÖR vill han slåss med just DIG? Kan du slå ner han? Problemet är väl att slår du ner han kommer han väl anmäla dig för misshandel eller något :/

Man ska aldrig slåss i onödan men han verkar ju vara helt bakom flötet

jag är snart 17, han med.
för ett tag sen hacka en mitt facebook acount, och skrev till hans polare att jag skulle slå han osv. så då höll han på med mej, att jag skulle få spö för det osv. sen tycker han att jag är trög o allt jag säger retar upp han, jag kan slå ner han, men då kommer säkert han springa till sina polare som kommer på mej efter ett tag.
jag har bevis osv så jag kan sätta dit han, för han har skrivit typ "ska sparka in pannbenet på dej" osv

jag har ignorerat honom ett tag nu, men börjar han med ännu värre saker så kommer jag behöva göra nått åt saken, hatar bråk.

t.ex han är as feg, jag snacka med han själv, då sa han "ska be mina polare sluta, och jag ska sluta" men sen är han va med sina polare igen så vart det samma "ska slå dej" bla bla.

Visa signatur

dRft

Permalänk
Skrivet av effekthero:

t.ex han är as feg, jag snacka med han själv, då sa han "ska be mina polare sluta, och jag ska sluta" men sen är han va med sina polare igen så vart det samma "ska slå dej" bla bla.

Det gamla vanliga alltså, tror att han är tuff och säker med gruppen och sen blir han liten och svag när han är ensam. Dom håller på för en anledning, exempelvis du blir arg när dom håller på och det verkar dom "gilla". Nej men försök bara ignorera dom.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Min GPU fan profile verkar ha fått eget liv :@

Permalänk
Medlem

Fått två parkeringsböter på samma dag. Ser dessa 1200 spänn som ett hjälpande bidrag till min kommun, för dom behöver dem...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."