Permalänk
Medlem

MousemanWheel, har fortfarande en i lådan här hemma ;>

Permalänk
Medlem

MS 3.0 ftw! Har prövat de flesta mössen och denna ligger fortf etta. Men ska nog pröva en Zowie 1.1

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Är det någon modell förutom Logitech G9/G9x som rekommenderas för en som använder "fingertip grip" (styr musen med tumme/lillfinger utan kontakt mellan mus och handflata)?

Razer Abyssus. Den bästa musen jag har använt.

Permalänk
Medlem

Logitech mx500 sitter med den i handen dagligen och jag är lika nöjd nu som när jag köpte den (för tio år sedan?)

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Är det någon modell förutom Logitech G9/G9x som rekommenderas för en som använder "fingertip grip" (styr musen med tumme/lillfinger utan kontakt mellan mus och handflata)?

MX 510/518 o G5

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem

logitech 9. Sitter som en smäck för en med små korta korvfingrar:)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

G500!!

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Microsoft Sidewinder

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Fick igår en G500a, måste säga att det är den skönaste datormusen jag någonsin haft. Jag tyckte G5an var sjukt skön men G500an är ännu skönare

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarmdjur:

Razer Abyssus. Den bästa musen jag har använt.

Kollade in Abyssus och måste säga att jag verkligen gillade designen, riktigt stilrent. Tyvärr bara tre knappar, vet inte om jag klarar mig utan framåt/bakåt när jag surfar. Polling var på 125 eller 1000Hz, hade helst sett någonting däremellan (250/333/500). Har kollat Razers övriga sortiment men där verkar de flesta möss vara för palm/claw grip.

Skrivet av Inzanity:

MX 510/518 o G5

Trodde att dessa modeller var väldigt stora och gjorda för palm grip, men de kanske fungerar även för mig?
Utifrån bilderna jag sett verkar de vara väldigt "bulliga", synd att man inte har någon butik där man kan testa möss i närheten.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Min Logitech G500

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Logitech mx500 sitter med den i handen dagligen och jag är lika nöjd nu som när jag köpte den (för tio år sedan?)

Min MX500 inhandlad någon gång då med, har blivit något smält (plasten dvs.) speciellt loggan, den är nästan borta och även sidoknapparna har blivit något sega och intryckta (konstigt ), tyvärr.

Men ja, det är också den skönaste mus har någonsin ägt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Min MX500 inhandlad någon gång då med, har blivit något smält (plasten dvs.) speciellt loggan, den är nästan borta och även sidoknapparna har blivit något sega och intryckta (konstigt ), tyvärr.

Men ja, det är också den skönaste mus har någonsin ägt.

http://www.rarst.net/images/LogitechMX500ancestortoRevolution...

Ojdå! Mina knappar fungerar utmärkt fortfarande, trots intensivt spelande igenom alla år. Kanterna på loggan är gråa och knapparnas pilar är så gott som borta, samt att man tydligt ser var jag har haft mina fingrar då det är helt halt på plasten. Men som sagt, jag är toknöjd!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Razer Imperator, riktigt stabil och passar bra i handen, 1000Hz/5600DPI, dock en riktig dammsamlare vid sensorn, Razer Copperhead hade inte det problemet, dock hade jag gliders på den så den gick 1-2 mm högre...

Permalänk
Medlem

Logitech G9 såklart

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd

@ edge_swe

Logitech M305 är en liten datormus med en såkallad Nano mottagare.
Hade tidigare föregångaren Logitech Mini mouse med liknande USB-mott.

Gav bort min Mini mouse till flickvännen då hennes pajade och några dagar innan slängt en hop trådbundna med rullkula

Behövde en ny mus till sovrummet och HTPC:n där. M305 passar mig som hand i handske och har lång räckvidd. Drivs av AA-batteri (Jag hatar tangentbord och möss som drivs med AAA).

Samtidigt köpte jag ett paket med trådlöst Logitech tangentbord och lasermus för vardagsrummet men den musen är vare sig trevlig att hålla i eller speciellt distinkt att styra med.

Visa signatur

Vill bli avregistrerad från Sweclockers
Har tröttnat på det löjliga forumet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl-gr-n:

@ edge_swe

Logitech M305 är en liten datormus med en såkallad Nano mottagare.
Hade tidigare föregångaren Logitech Mini mouse med liknande USB-mott.

Gav bort min Mini mouse till flickvännen då hennes pajade och några dagar innan slängt en hop trådbundna med rullkula

Behövde en ny mus till sovrummet och HTPC:n där. M305 passar mig som hand i handske och har lång räckvidd. Drivs av AA-batteri (Jag hatar tangentbord och möss som drivs med AAA).

Samtidigt köpte jag ett paket med trådlöst Logitech tangentbord och lasermus för vardagsrummet men den musen är vare sig trevlig att hålla i eller speciellt distinkt att styra med.

Okej. Tack för tipset.
Ska ta en titt på den

Visa signatur

Har du inte Dropbox?
Bli medlem genom denna länken och få 250mb extra utrymme! http://www.dropbox.com/referrals/NTU3ODYyMzk

Permalänk
Skrivet av Nico.v:

say what, de är ju nya g5? g5v2, originala är grå rostbrun färgad O.o
säg inte nej, ja sitter just nu me g5v2 som är blå och 1an finns bara som grå

Okej då är de väl den nya då haha

Permalänk
Medlem

jag har testat allt från MX510 till IE 3.0
själv tyckte jag inget speciellt om MX510an men kan tänka mig att den håller ett bra tag om man bara byter glidez, scrollen sidoknapparna är allt optimerat i mitt tycke.

IE 3.0. scrollen ger ifrån sig ett rejält ljud och känns ganska dålig kvalite men det är inget jag direkt brydde mig om sidoknapparna kändes också en aning lösa men inget jag störde mig på heller, och priset på musen är oslagbart.

Razer copperhead. tyckte inte att musen var något speciellt min vänstra musknapp fastnade ibland vilket var ganska irriterande.

Nuvarande mus är en ACE EDGE 3200 med deras egna musmatta som jag måste säga är en rätt bra produkt det enda dåliga skulle vara där du har högertummen utrummet är såpass litet att då har halva tummen vilandes på den, har haft lite problem i spel där sensen är jävligt hög men det kan man fixa med att sänka DPIN vilket jag inte ricktigt har testat än men det känns lite onödigt eftersom när jag hade min IE så behövde jag inte ändra ett skit eftersom sensen redan var perfekt i de flesta spel.
vänstra musknappen har också betett sig lite konstigt ibland och fastnat ett fåtal gånger (kansske 2 ggr)

har också testat dessa möss med alla slags musmattor, bla Qpad CT,qpad xtr,ace edge, func, steelseries s&s.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk

steelseries ikari optical. enough said

Permalänk
Medlem

Logitech mx510, utan tvekan!

Permalänk
Moderator
Moderator

Första IntelliMouse Explorer, skitkass sensor tyvärr!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Som många andra är jag frälst på Intellimouse 3.0. Inne på min andra nu, funkar perfekt för mig...

Visa signatur

CPU: Intel i7-950 @ stock, Noctua NH-U12P | MoBo: ASrock Extreme3 X58 | Ram: 6gb Corsair Dominator 1600mHz | GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC i SLI | HDD: 1x Corsair F80 + 1x Samsung Spinpoint 1tb | PSU: 850w Chieftec Nitroseries | Chassi: NZXT Phantom - Black

Permalänk

R.A.T 7 hemsk och trasig mjukvara tyvärr

Permalänk

The one and only MS 3.0.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

RAZER LACHESIS, NO DOUBT.

Permalänk
Medlem

Logitech VX Revolution
Helt klart den bästa.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder, innan jag testade denna var explorer 3.0 min favourit, deathaddern ger mig samma känsla som explorer 3.0 men den fungerar bättre tycker jag så därför är deathadder nya favouriten!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk

ACE Edge 3200