MobilTelefon till julafton! =D

Permalänk
Inaktiv

MobilTelefon till julafton! =D

Tjenare, ska köpa en en mobil med "TouchScreen (Pek-skärm)" För första gången! Eller nja... Önska mig :D, Undrar vilken jag ska köpa?. Min budget är 2000 - 3000 kronor! :), Kanske en tusen lapp till... Men då ska det vara värt att höja också! -.-. Jag är ute väldigt mycket på internet, och jag lyssnar ganska mycket på musik, tror ni att ni kan ta det enkla uppdraget att hitta den rätta touch mobilen till mig? :D.

Tack på förhand! My friend;)

Bold4win!? =)
Permalänk
Medlem

ZTE Blade ligger min röst på! Ska förmodligen själv köpa den när den kommer till Sverige om ca 10 dagar!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv

Det finns just nu ganska många telefoner med pekskärm i den prisklass du nämner.

ZTE Blade är en av dem. Den kommer säljas av Telia och Tele2 för ca 2 000 kr. Det har vart lite si och så vilken variant de ska sälja. Det finns den variant som säljs i England med AMOLED skärm och 512 megabyte ram och så finns det en lite billigare variant med en resestiv LCD skärm och 256 megabyte ram.
Tycker du att ZTE blade verkar intressant hade jag väntat med att köpa en Svensk variant tills det är helt klart vilken variant som sälj, eller så kan du köpa en från England.
Är det den sämre varianten som säljs i Sverige hade jag köpt en annan telefon.

Sen finns ju även Sony Ericsson X8 som även den kostar ca 2 000 kronor. Den fick i helgen en uppdatering till android 2.1 och känns mycket rappare med detta än android 1.6.

Även LG har en telefon i den prisklassen, LG Optimus One. Fördelen med denna är att den har senaste(?) versionen av andriod operativsystemet 2.2. Den ska även ha en snäppet bättre kamera än både ZTE Blade och Sony Ericsson X8.

Sist finns även HTC Wildfire som jag har hört ska ha en mycket bra kamera men en ganska taskig display.

Jag själv väntar just nu på att se vilken ZTE Blade som kommer säljas i Sverige, är det den mindre bra kommer jag antagligen beställa en från England.

Permalänk
Medlem

Stämmer det verkligen att ZTE Blade har en Stand By-tid (3G) på 216 timmar? Det är väl inte direkt någon höjdare om det stämmer.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Stämmer det verkligen att ZTE Blade har en Stand By-tid (3G) på 216 timmar? Det är väl inte direkt någon höjdare om det stämmer.

Regel 1. Läs aldrig tillverkarnas specifikationer utöver processor, ram och skärmstorlek.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

HTC Gratia

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Regel 1. Läs aldrig tillverkarnas specifikationer utöver processor, ram och skärmstorlek.

Gotcha! Men vilken "källa" ska man lita på när det gäller batteritiden?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Den är INTE värd 3500:-!

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Gotcha! Men vilken "källa" ska man lita på när det gäller batteritiden?

En smartphone håller ca en dag vid normalt användande.
Rör du den inte och har all synkning avstängt håller ett par dagar.
Strömmar du musik / video över 3G-nätet håller den upp till ett par timmar.

Gäller samtliga lurar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ang smartphones så tänk den som en bärbar dator och inte en telefon ang batteritid etc

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Inaktiv

Lägger te lite... Jag vill att batterit iaf ska räcka i några dagar fast än jag lyssnar musik när jag är ute på internet etc... tror ni att Sony Ericsson X10 passar bra för mig? :S

Permalänk
Hedersmedlem

Du kommer inte hitta någon mobil i dag som håller i flera dagar om du ska använda internet och lyssna på musik.

Permalänk
Medlem

Tss. Hur kan man ens tro att en smartphone kan hålla i flera dagar med internet och musik på?

Permalänk
Medlem

Om du får gå och lägga dig och vila upp dig varje natt, så skall väl även telefonen få göra så? Ändra dina laddningsvanor, så ska det nog gå bra med en smartphone

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Skrivet av wham:

Den är INTE värd 3500:-!

Varför inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragnlord:

Varför inte?

Jag skulle nog mest säga på grund av skärmen. En 3,2" på 320x480 pixlar är ju inget att hurra över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158703:

Lägger te lite... Jag vill att batterit iaf ska räcka i några dagar fast än jag lyssnar musik när jag är ute på internet etc... tror ni att Sony Ericsson X10 passar bra för mig? :S

X10 skall du hålla dig borta ifrån.

Du kan glömma den batteritiden du pratar om, det är ingen gammal 3310 med "svartvit"skärm vi pratar om utan en "handdator". En dag är det dagens smartphones klarar av.

Skulle säga ZTE Blade, den varianten med 512ram. Kostar 1600 hos comviq när de väl får in den om rykten stämmer.

ZTE Blade > allt mellan 2000-3000.

Så, androidlur? Antingen ZTE Blade för 1600 eller Desire/Galaxy S för 3500~. Mellanskiktet är inget att hurra över när Blade finns.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragnlord:

Varför inte?

Samma processor samt skärm som konkurrenter för runt 2000kr (LG optimus one). Här är en intressant jämförelse mellan gratia samt några andra lurar: Produktjämförelse hos Prisjakt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ziim0n:

X10 skall du hålla dig borta ifrån.
Du kan glömma den batteritiden du pratar om, det är ingen gammal 3310 med "svartvit"skärm vi pratar om utan en "handdator". En dag är det dagens smartphones klarar av.

Skulle säga ZTE Blade, den varianten med 512ram. Kostar 1600 hos comviq när de väl får in den om rykten stämmer.

ZTE Blade > allt mellan 2000-3000.

Så, androidlur? Antingen ZTE Blade för 1600 eller Desire/Galaxy S för 3500~. Mellanskiktet är inget att hurra över när Blade finns.

Varför det?. isf ska jag köpa Galaxy S?