Permalänk
Medlem

Lol, beställde datorn i förrgår kväll och det skickades med två paket. Det ena paketet sorterades i GBG igår men det andra paketet stod det bara "förhandsinfo mottagen". Nu såg jag att det andra paketet blev sorterat i GBG kl 16:04 idag?!

Inet trodde att posten bara hade missat att scanna paketet men icke.

Skumt att de inte kom iväg samtidigt, det andra paketet kanske väntar på det andra så att jag ska få dem samtidigt.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Avstängd

Hej inet
Hur ofta går era leveranser?
Beställde ett grafikkort i går vid 15:00 tiden, då fanns det på erat centrallager 22st men nu står det 0, får jag något kort och kan jag kanske få det innan helgen? hade varit hur grymt som helst i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Hej inet
Hur ofta går era leveranser?
Beställde ett grafikkort i går vid 15:00 tiden, då fanns det på erat centrallager 22st men nu står det 0, får jag något kort och kan jag kanske få det innan helgen? hade varit hur grymt som helst i så fall

Nu är inte jag Inet, men om ditt grafikkort fanns i lager borde den ha skickats igår, och du skulle ha fått den idag troligtvis.
Kolla på dina beställningar om du har ett kolli-id och att det står 1 under "Skickat".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pg0n:

Nu är inte jag Inet, men om ditt grafikkort fanns i lager borde den ha skickats igår, och du skulle ha fått den idag troligtvis.
Kolla på dina beställningar om du har ett kolli-id och att det står 1 under "Skickat".

Jag tog iof Boka i butik, men det borde väl inte ta längre tid för det? Får se om det kommer ett SMS i morgon.

Permalänk
Medlem

Här kommer en fråga som kanske inte står direkt i inets makt att besvara men men..testar ändå

Beställde en dator med montering den 30 nov(då var ordern komplett). Fick idag ett mail att de har monterat färdigt och installerat den etc och att de skickar den så snart som möjligt. Fick mailet cirka 15:00. Får sedan ett mail till vid 18:30 där det står att de har skickats, och när jag kollar på "Orderstatusen" står det att allt är skickat(dock står den fortfarande under "öppna ordrar").

Tror ni det finns en möjlighet att jag får det imorrn(Fredag) eller är det Mån/Tis som gäller? Bor i Göteborg, så borde inte ta så lång tid för posten att skicka paketet.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exsid:

Här kommer en fråga som kanske inte står direkt i inets makt att besvara men men..testar ändå

Beställde en dator med montering den 30 nov(då var ordern komplett). Fick idag ett mail att de har monterat färdigt och installerat den etc och att de skickar den så snart som möjligt. Fick mailet cirka 15:00. Får sedan ett mail till vid 18:30 där det står att de har skickats, och när jag kollar på "Orderstatusen" står det att allt är skickat(dock står den fortfarande under "öppna ordrar").

Tror ni det finns en möjlighet att jag får det imorrn(Fredag) eller är det Mån/Tis som gäller? Bor i Göteborg, så borde inte ta så lång tid för posten att skicka paketet.

Tack för svar!

Du kan följa paketet via kollinummer.

Permalänk

Kommer ni ta in viewsonics 120 MHz skärm, W3D241WM-LED? Såg att dustin har slängt upp på deras sida nu.

Permalänk
Medlem

Logitech Mx518 som ni säljer är det den nya med större fötter/glids eller den äldre?

Permalänk
Medlem

Det verkar vara något fel på länken till 20" skärmar. Man kommer bara till den här sidan: Bildskärmar - Inet.se Medans dom andra skärmstorlekarna kommer man till en sån här lista: Bildskärmar - 22" - Inet.se

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare! Hoppas ni har det bra i det kalla julvädret! Här i Göteborg snöar det för fullt och julkänslan börjar infinna sig.

För att höja julstämningen på kontoret bakade vi ett pepparkakshus åt vår käre Doktor Inet och tanken slog oss; Varför inte göra en pepparkakshustävling?! Om ni vill ha chansen att vinna ett GeForce GTX460 1GB OC är det bara och bygga ihop en rolig pepparkakskreation som på något sätt har med Inet att göra. För att deltaga tar ni kort på ert bidrag och postar det direkt på väggen i vår facebookgrupp. I skrivande stund har vi bara fått in enstaka bidrag, så vinstchansen är stor!

Posta era bidrag direkt på väggen i vår facebookgrupp: Inet | Facebook

För er som postat inlägg med frågor om när er order kommer fram. Vänligen skicka ett mail till info@inet.se eller slå en signal på 031-652700 så hjälper vi er. Det finns tyvärr ingen möjlihet att erbjuda support för enskilda ärenden i denna tråd.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Trevlig helg och god jul!

Skrivet av Crafting:

borde ni inte sänka priset på Mionix Naos 5000 - Inet.se ni ligger ganska långt ner i listan på prisjakt
vill helst beställa från er.

God Jul!

Bättre nu?

Skrivet av Piece of Cake:

Vad hände med Logitech G27? Såg tidigare att den skulle komma in i morgon, men nu står det obekräftad...
Finns det nån chans att ni får in den innan jul?

Vi hade blivit lovade ett större parti Logitech G27 innan jul, men tyvärr ringde leverantören i torsdags och meddelade att det inte finns några rattar och få tag.

Vi har jagat och jagat, men det är brist i hela världen och det är omöjligt och få tag på några.

Det här är riktigt surt då vi gång på gång blivit lovade leverans, men att de ändå inte dyker upp.

Vi ber hemskt mycket om ursäkt över det inträffade.

Skrivet av 1kolli:

Hej inet
Hur ofta går era leveranser?
Beställde ett grafikkort i går vid 15:00 tiden, då fanns det på erat centrallager 22st men nu står det 0, får jag något kort och kan jag kanske få det innan helgen? hade varit hur grymt som helst i så fall

Leveranser för ordrar lagda på webben går flera gånger per dag. När det gäller leveranser till butik har vi normalt en leverans per dag.

Skrivet av Gubbtjuven:

Kommer ni ta in viewsonics 120 MHz skärm, W3D241WM-LED? Såg att dustin har slängt upp på deras sida nu.

Ditt önskemål är vidarebefordrat till inköpsavdelningen!

Skrivet av BaronX:

Logitech Mx518 som ni säljer är det den nya med större fötter/glids eller den äldre?

Om jag minns rätt är det varianten med större fötter. Vårt lager av MX518 är rykande färskt så jag har svårt och tro att det är något annat. Är tyvärr inte på kontoret nu och kan kolla, men om du vill vara 100% säker är det bara att dra iväg ett mail till info@inet.se så kollar vi upp det rent fysiskt på måndag.

Skrivet av voro12:

Det verkar vara något fel på länken till 20" skärmar. Man kommer bara till den här sidan: Bildskärmar - Inet.se Medans dom andra skärmstorlekarna kommer man till en sån här lista: Bildskärmar - 22" - Inet.se

Detta är tyvärr en liten bugg som kommer om kategorin är tom. Dvs. vi har inga 20"-skärmar i sortimentet. Kategorin kommer att dödas av så fort som möjligt.

Trevlig helg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas några erbjudanden när ni öppnar butiken i Sthlm?

Permalänk

Hej Inet

När ni inte har varan i lager vid en reklamation, ger ni pengarna tillbaka då?

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

förlåt, fixat nu

Permalänk
Medlem

Är inte ert pris på Asus Xonar DX lite högt?
Finns för cirka 200kr billigare här Dustin. I och för sig Pci-versionen.

Är nämligen i köptankar på den produkten och hade föredragit att köpa från er

Permalänk

Har ett GTX 580 liggandes på posten, ångrar mig lite nu i efterhand så funderar på att skicka tillbaka de. Får se hur det blir

Hur gör man annars? Återköp på inet eller?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Supermotard:

Har ett GTX 580 liggandes på posten, ångrar mig lite nu i efterhand så funderar på att skicka tillbaka de. Får se hur det blir

Hur gör man annars? Återköp på inet eller?

Säg till på posten att de ska returnera paketet (kostar dig returfrakten). Gör det gärna snarast då många väntar i kö på 580-leveranser.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zcenicx:

Säg till på posten att de ska returnera paketet (kostar dig returfrakten). Gör det gärna snarast då många väntar i kö på 580-leveranser.

Jaså?
KFA2 GeForce GTX 580 1536MB - Inet.se

Permalänk
Medlem

Glöm inte att dessa är slutsålda:
Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB - Inet.se
Sparkle GeForce GTX 580 1536MB - Inet.se

Kanske vår vän Zcenicx glömde kolla alla modeller

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Säg till på posten att de ska returnera paketet (kostar dig returfrakten). Gör det gärna snarast då många väntar i kö på 580-leveranser.

Okok

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Encho5:

Glöm inte att dessa är slutsålda:
Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB - Inet.se
Sparkle GeForce GTX 580 1536MB - Inet.se

Kanske vår vän Zcenicx glömde kolla alla modeller

Jo, skulle bara visa att det fanns (när jag länkade den) 25 kort inne

Permalänk
Moderator
Moderator

10 minuter väntan i kö för att sedan få upptaget-ton, najs!
Nu funkar det inte ens att ringa, kommer tillbaka till "menyn" efter man tryckt och väntat lite <_<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inet
Skrivet av Superlight:

Kommer det finnas några erbjudanden när ni öppnar butiken i Sthlm?

Självklart!

Skrivet av Rapparn25:

När ni inte har varan i lager vid en reklamation, ger ni pengarna tillbaka då?

När det gäller RMA på produkter med lång leveranstid kontaktar vi kunden och kommer fram till en lösning som kunden är nöjd med. Ibland handlar det om byte till annan produkt, ibland är det kreditering och i vissa fall vill kunden vänta på en ny produkt.

Om det gäller ett specifikt ärende är det bara att slå oss en signal så kollar vi vad som gäller i just ditt fall.

Skrivet av exroz:

Är inte ert pris på Asus Xonar DX lite högt?
Finns för cirka 200kr billigare här Dustin. I och för sig Pci-versionen.

Är nämligen i köptankar på den produkten och hade föredragit att köpa från er

Justerade ner vårt kort något, tyvärr har vi i dagsläget ingen möjlighet att matcha Dustin rakt av.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av inet.se:

Låter knepigt, det ska absolut inte bli någon upptagetton. Ring oss gärna igen eller skicka ett mail till info@inet.se med kontaktuppgifter och vad det gäller så ringer vi upp!

Mvh / Inet

Ringde igen typ 5 gånger och blev samma hela tiden, efter knapptryckning så kom man tillbaka till menyn igen. Provade en sista gång nyss dock och då fungerade det igen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inet
Skrivet av TheDaemon:

10 minuter väntan i kö för att sedan få upptaget-ton, najs!
Nu funkar det inte ens att ringa, kommer tillbaka till "menyn" efter man tryckt och väntat lite <_<

Hm, låter knepigt, testade just själv och ringa till vår växel utifrån både till kundtjänst och service utan några problem.

Dra gärna iväg ett mail till info@inet.se med kontaktuppgifter och vad det gäller så ringer vi upp så snart som möjligt!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Här har nog nån nisse varit framme...
Thrustmaster Universal Challenge Wheel 5-in-1 - Inet.se

"Ferrari-ratt med växel paddlar och inbyggd skak- och vibrationseffekt."
Det heter växlingspaddlar Kan ju kännas lite på tapeten nu för tiden när vissa företag blir uthängda för att de har dålig svenska på sin hemsida.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av inet.se:

Hm, låter knepigt, testade just själv och ringa till vår växel utifrån både till kundtjänst och service utan några problem.

Dra gärna iväg ett mail till info@inet.se med kontaktuppgifter och vad det gäller så ringer vi upp så snart som möjligt!

Mvh / Inet

Som sagt det fungerade igen nyss, men ni kanske bör kolla upp eran växel eller vad det nu är som kan tänkas ligga bakom, det blir lätt lite irriterande när man väntat 10 min bara för att få upptaget-ton.
Samt att det under en viss tid inte gick att trycka sig fram utan bara blev tillbakaskickad till menyn igen då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inet
Skrivet av Piece of Cake:

Här har nog nån nisse varit framme...
Thrustmaster Universal Challenge Wheel 5-in-1 - Inet.se

"Ferrari-ratt med växel paddlar och inbyggd skak- och vibrationseffekt."
Det heter växlingspaddlar Kan ju kännas lite på tapeten nu för tiden när vissa företag blir uthängda för att de har dålig svenska på sin hemsida.

Fixat, tack!

Skrivet av TheDaemon:

Som sagt det fungerade igen nyss, men ni kanske bör kolla upp eran växel eller vad det nu är som kan tänkas ligga bakom, det blir lätt lite irriterande när man väntat 10 min bara för att få upptaget-ton.

Jupps! Vi kommer inom kort att byta ut växeln mot en ny, bättre variant. Så det är på G.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Köpte ett Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se precis innan priset ändrades från 1649 till 1599. Finns det möjlighet att ändra så att man kanske kan få reducerat pris eller så? Kan tilläggas att jag redan betalat men att inget har paketerats än.

God jul även om detta inte går att lösa.

Permalänk
Inet
Skrivet av ClockArt:

Köpte ett Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se precis innan priset ändrades från 1649 till 1599. Finns det möjlighet att ändra så att man kanske kan få reducerat pris eller så? Kan tilläggas att jag redan betalat men att inget har paketerats än.

God jul även om detta inte går att lösa.

Kontakta vår kundtjänst på 031-652700 eller info@inet.se.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

God jul på dig med!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar om ni skulle kunna ta in en SATA-kabel där den ena änden är vinklad och båda ändarna har en låsmekanism? Fick med en sån till mitt moderkort, men har inte hittat några sådana kablar någonstans, i alla fall inte i sverige

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.