Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Glömde bort denna.

Ska du inte polisanmäla dig själv för brott mot personuppgiftslagen (PuL 1998:204) när du ändå håller på?

Du bröt just mot svensk lag när du listade dina kunder, vilket du är skyldig enligt samma lag (PuL §8-11) att hålla konfidentiellt. Du har INGEN rätt att berätta vem som köpt vad av ditt bolag, för vilken summa eller med vilka detaljer. Enda undantaget är om du UTTRYCKLIGEN begärt och fått SKRIFTLIGT godkännande av sagd kund att använda dem som referens eller om en svensk domstol eller exekutiv myndighet åligger dig att producera dessa uppgifter.

Du är förresten (som personuppgiftsansvarig för Televaruhuset.se) enligt lag skyldig att anmäla dig själv till Datainspektionen (som är ansvarig tillsynsmyndighet) för denna groda. PuL §36.

Win.

Skrivet av Scorpion85:

Vägg med text

Du kan ju lägga till denna också.
El-handel i Helsingborg

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Win.

Du kan ju lägga till denna också.
El-handel i Helsingborg

Menar du att dem har samma layout på sin sida?

jag tror att dem beställde sin sida från PrestaShop Free Open-Source e-Commerce Software for Web 2.0

Permalänk
Rekordmedlem

El-handel verkar spännande, bra skriven sida, inte ens stavningskontrollen i engelska word eller google translate borde kunna generera så fina formuleringar, den måste alltså vara handgjord? Jag undrar hur man tänker när man lägger ut en svensk hemsida om man inte behärskar språket, man borde ha någon som korrekturläser så man inte trasslar in sig i formuleringarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag undrar hur man tänker när man lägger ut en svensk hemsida om man inte behärskar språket, man borde ha någon som korrekturläser så man inte trasslar in sig i formuleringarna.

Bra fråga, jag försökte förklara det i mitt inlägg ovan.

Låg intelligens

"Flera studier visar att barn från äktenskap mellan släktingar har lägre intelligens än barn med icke-relaterade föräldrar. Forskning visar att IQ:n är 10-19 procentenheter lägre bland födda barn från relaterade föräldrar och att förmågor relaterade till socialt beteende utvecklas långsammare bland inavlade bäbisar"

Permalänk
Medlem

Skippa OT skitsnacket

Japp, återgå till topic om televaruhuset och ev. frågeställningar om det.

Totalt ointressant vad andra personer har gjort eller inte gjort, nu
är det televaruhuset som är "problemet" inte sekvencia eller andra företag.

(punkt)

Permalänk
Medlem

Va?

Du menar alltså att det är samma personer bakom televaruhuset och sekvencia mfl
företag som radas upp?

Om det är fallet så håller jag med då är informationen relevant men jag hittar inte
samma namn någonstans i den information jag kan hitta i televaruhusets organisation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pebo:

Japp, återgå till topic om televaruhuset och ev. frågeställningar om det.

Totalt ointressant vad andra personer har gjort eller inte gjort, nu
är det televaruhuset som är "problemet" inte sekvencia eller andra företag.

(punkt)

Vad snackar du om?

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av choghok:

Jag beställde och betalade för en Desire HD från deras site 2010-11-04, nu när jag har läst era kommentarer börjar jag bli rädd för att ha skapat problem för mig själv. Vi får se dock, jag tycker att vissa leker privatdetektiv för mycket. Visst hemsidan är inte professionellt gjort men åt andra sidan vi pratar om ett litet företag med små resurser. Sedan så om man är företagare så kanske man investerar i olika företag, det gör inte en till mindre trovärdig. Annars ska du inte handla på IKEA då Ingvar äger bank också.

Det här med raskortet, tycker jag också var onödig, men eftersom jag har invandrarbakgrund själv kan jag misstänka att han är kanske trött att folk är misstänksamma p.g.a hans bakgrund, så han kanske gav utlopp för sina känslor, återigen det är småföretag och ni snackar inte med nåt företags PR-avdelning direkt.

Allt det sagt, hoppas att ni har fel angående företaget och jag får min Desire HD, om nu jag får behålla det för min fru :-), hon tycker det räcker med Androiden jag köpte förra året.

UPPDATERING: En sak som är positiv som jag märkte är att igår när jag beställde så stod att varan fanns i lager, men att idag är statusen är att det är slut i lagret och knappen för att beställa är inaktiv. Om de hade varit oseriösa så hade de väl struntat att uppdatera statusen och tagit in beställning utan att ha koll om varan fanns i lager eller ej.

Hmm om du inte är samma person blandar engelska & svenska lite här & var låter lite väl fjäskis här!
bara för man är innvandrare så ska man inte behandlas som en kung utan man behandlas som dem som bor i landet dvs svenskar så sluta upp med skitsnacken vill ni tycka synd om er själva så gör det men ach jag tycker bara synd om dem som bor på gatan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaratonMan:

@ODDNAME, har provat två headset , originalen samt sennheiser, men man bara hör typ "puffffff" .

@Toivo83, förpackningen såg helt riktigt ut. Dessutom har jag registrerat den på HTC hemsidan utan problem. Man får sluta vara paranoid nu.

den dagen man slutar vara paranoi den dagen tar du & telesidan våra pengar MR. telescammer?

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt är det lämpligt att undvika personuppgifter, folkgruppshets och liknande i sina inlägg.
*rensad*

Permalänk
Medlem

Den där Shaid har använt
1.Rasistkortet
2.Taktikkortet
3.Sympatikortet
4.Fakturakortet

sist men inte minst
5.Svarta Petterkortet har han inte använt ännu men kommer att användas efter jul.

Permalänk
Skrivet av Sille111:

den dagen man slutar vara paranoi den dagen tar du & telesidan våra pengar MR. telescammer?

Ett bra, sammanfattande inlägg som knep plats nr. 400

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Nej det var inte ironi.
Detta var.

Om det inte va ironsikt, förklara för mig varför SE's VD skulle ha HTC mobil?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Rasistkortet, alltid lika användbart.

true

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Jag tror aldrig jag har haft roligare åt en tråd... Vill bara önska televaruhuset lycka till, kunde ganska snabbt bestämma mig för att jag aldrig någonsin kommer beställa något ifrån ett sådant företag..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk

Jag snabbskummade bara så jag missade att bedöma om alla nyreggade har samma uttryckssätt och bristande språk.

Bortsett från ovanstående:

Det är inte orimligt att man frestats av priset men känner sig osäker och googlar runt om företaget.
Man ser att företaget läser tråden.
Även med rent mjöl i påsen så är det begripligt och knappast oärligt att företaget prioriterar de kunder som nämns i tråden, och kanske skickar snabbare (improviserat och med frimärken)för att ge bra intryck.
Som kund kan man utnyttja det och hoppas bättra sina odds att få varan (snabbare eller överhuvudtaget) genom att regga sig här och posta hur det går med leverans.

Min poäng är att det inte är så himla suspekt att många reggar sig och berättar hur de får varan, däremot säger resultatet knappast något alls om huruvida företaget är seriöst eller ej, bara att båda räknar med att potentiella kunder läser SweC.
Det måste alltså inte vara fejkkunder.

Permalänk

Jag funderar bara på vad pixmania får ut av att sälja saker till televaruhuset för lägre belopp än de själva tar ut i butik, för att låta televaruhuset ta in vinsten?

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Alltså.. Jag själv tvekar att köpa saker online överhuvudtaget för jag vet hur jobbiga en del onlinebutiker kan vara när det gäller support och returer.. Och det gäller de stora aktörerna.. Hur illa det lär vara med ett sånt här företag vill jag inte ens försöka föreställa mig.

Skulle aldrig någonsin köpa något från dem. Dels för att jag inte litar på att jag får mina grejer eller att support och garanti kommer att gälla men också för att den äckliga attityden som ägaren själv har uppvisat här.

Permalänk

Oj, kom lite sent in i denna tråd. Men det här verkar ju onekligen vara årets julbluff-företag. Vad hette det nu förra året, Teknikboom? Kan det vara samma killar eller bara något som inspirerats av dem? Försvaret mot de som kritiserar firman och de buffliga metoderna är definitivt bekanta...

Visa signatur

__________
Rickenbacker

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Om det inte va ironsikt, förklara för mig varför SE's VD skulle ha HTC mobil?

Nu var det ironiskt, efter som svaret "nej" även det var ironiskt, men om man ser till en verklighet där Ericssons VD faktiskt vill sälja mobiltelefoner, så skulle han mycket väl kunna ha en HTC. Det är sådant man gör för att kunna ha en realistiskt uppfattning om vad konkurrenterna har att erbjuda, så man kan konkurrera med dem, istället för att var hopplöst efter.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Haha suttit och läst igenom hela denna tråd i 49 minuter
Jag kom upp i 20 st nyreggade personer vilket är ganska mycket för att ha beställt en vara och sedan "googlat" på återförsäljaren.
Skulle vara roligt att se vad alla de har för mail-adresser =). Även roligt hur de desperat försöker bevis hur bra detta företag är.
Om man nu är en "person" som ej har något med företaget att göra så skulle nog ingen jag känner lägga ner så mycket energi att övertala andra.

Det är ju även roligt att de som är nyreggade verkar helt bakom flötet.
Vem fasen kontrollerar en återförsäljare "EFTER" man köpt en vara?
Det är ju ungefär som att fundera på att tanka efter att man fått soppatorsk.

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noby:

Nope

1. Förbetald posten 2kg påse
2. Fraktlapp
3. Frimärken

Haha rätt komiskt att de har alla fraktbetalningsalternativ som finns att köpa hos posten på deras paket

Rätta mig om jag har fel, men borde inte frimärkena blivit stämplade om paketet gått med posten?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av mekken:

Rätta mig om jag har fel, men borde inte frimärkena blivit stämplade om paketet gått med posten?

Händer inte alltid, men du har rätt att de normalt stämplas.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Jag har lurkat kring den här sidan i åratal genom FZ.se, men nu var jag bara tvungen att registrera mig och tacka för dagens asgarv.

Det är uppfriskande med bluff-företag och lurendrejare som skjuter sig själva i foten inför öppen ridå så till den milda grad att de dessutom kallar potentiella kunder för rasister. I vanliga fall brukar de vara något mer förslagna.

Ett stort LOL och tack för en underhållande läsning och en välbehövlig varning för en sida som jag hoppas snart går i graven.

Permalänk
Medlem

Ha Ha! Jag har inte googlat och är nyreggad för idag men varit med i Sweclockers tidigare men glömt mina inloggningsuppgifter och har utlänskt på brå... Arghh detta låter inte bra!! Inte nog med det så driver jag ett företag på min fritid då jag jobbar 75% som behandlingsassistent!! Undrar vilket av dom olika korten jag ska spela ut nu?? hhhmmm.....Märkte ni att jag inte hade stor bokstav på hhhmmm!
Med min enorma brist på det svenska språket borde jag genast försätta mitt företag i konkurs och gömma mig under en sten, tills jag tagit magisterexamen i svenska. Undrar fortfarande vilket av korten jag ska spela ut??

Nog med sarkasmer gott folk! Jag håller med er alla som är skeptiska, och som inte vill beställa från företag som ni anser vara seriösa. Men frågan är har ni provat?? Är det någon som vågar?? Phhhtttt jag tror mer på att man gapar i forumet mer om vedertagna påståenden än fakta.

Men detta har varit underhållande att följa, för att se vilka krafter som byggs upp när något faller utanför ramen. Jag väntar med spänning att bli anklagad för allt möjlig, men då kanske jag slänger ut en joker som har en tragisk mössa som vi kan diskutera vidare om..

Dock absolut tragiskt med rasistkortet!

Mvh Pavve. Ups! klockan! Natti!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av pavve66:

Nog med sarkasmer gott folk! Jag håller med er alla som är skeptiska, och som inte vill beställa från företag som ni anser vara seriösa. Men frågan är har ni provat?? Är det någon som vågar?? Phhhtttt jag tror mer på att man gapar i forumet mer om vedertagna påståenden än fakta.

Normalt sett är det inga bekymmer med nya företag som startas, men nya företag som startas precis i och med julhandeln, som dessutom erbjuder priser inte ens de största kedjorna kan erbjuda och som skickar i konstiga kollin...?

Hade det varit januari hade det iaf varit mindre misstänkt, då man får usel omsättning första månaderna på året på grund av julhandeln.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Glömde bort denna.

Ska du inte polisanmäla dig själv för brott mot personuppgiftslagen (PuL 1998:204) när du ändå håller på?

Du bröt just mot svensk lag när du listade dina kunder, vilket du är skyldig enligt samma lag (PuL §8-11) att hålla konfidentiellt. Du har INGEN rätt att berätta vem som köpt vad av ditt bolag, för vilken summa eller med vilka detaljer. Enda undantaget är om du UTTRYCKLIGEN begärt och fått SKRIFTLIGT godkännande av sagd kund att använda dem som referens eller om en svensk domstol eller exekutiv myndighet åligger dig att producera dessa uppgifter.

Du är förresten (som personuppgiftsansvarig för Televaruhuset.se) enligt lag skyldig att anmäla dig själv till Datainspektionen (som är ansvarig tillsynsmyndighet) för denna groda. PuL §36.

Helt klockrent.

Skrivet av Ramblemoe:

Du kan ju lägga till denna också.
El-handel i Helsingborg

Deras leveransinfo talar för sig själv:
"Rutor är rätt dimensionerade och ditt objekt är väl skyddade."

Såg även en "specialare" på ett ZOTEC grafikkort.

Televaruhusets hemsida må vara dåligt gjord, med el-handels är av en helt annan dimension.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nu har jag läst hela tråden i sträck (ja, vartenda inlägg!) o jag nominerar den till Årets Tråd!
Raskortet spelade han ut heelt för tidgt. Som att sata på kungar i poker när man inte har de från början....:s

Zcenicx har koll på läget. Klok typ

Tror inte heller de är kvar julhandeln. Fast de e roliga stavfel han gör ^^

Själv skriver jag "o" istället för "och" o "e" istället för "de" men de e för att jag e skåning o vi pratar annorlunda här nere o jag har börjat skriva som jag pratar (ärligt alltså).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Nu har jag läst hela tråden i sträck (ja, vartenda inlägg!) o jag nominerar den till Årets Tråd!
Raskortet spelade han ut heelt för tidgt. Som att sata på kungar i poker när man inte har de från början....:s

Zcenicx har koll på läget. Klok typ

Tror inte heller de är kvar julhandeln. Fast de e roliga stavfel han gör ^^

Själv skriver jag "o" istället för "och" o "e" istället för "de" men de e för att jag e skåning o vi pratar annorlunda här nere o jag har börjat skriva som jag pratar (ärligt alltså).

"e" istället för "de" var en ny variant. Vilken del av skåne bor du i?

Jag sträckläste också tråden nu och det har varit väldigt underhållande. Hade dock varit mycket roligare om Mr. Televaruhus med engelskt påbrå svarat lite mer i tråden.

Jag tror minsann att jag önskar mig det i julklapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

"e" istället för "de" var en ny variant. Vilken del av skåne bor du i?

Jag sträckläste också tråden nu och det har varit väldigt underhållande. Hade dock varit mycket roligare om Mr. Televaruhus med engelskt påbrå svarat lite mer i tråden.

Jag tror minsann att jag önskar mig det i julklapp.

hehe hela skåne snackar så
inte lätt att gissa plats på stilen en skriver

men men du får gärna försöka

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT