Permalänk
Medlem

"Ingen Service" Iphone 3g

Hej. Nu börjar jag var VÄLDIGT less på att försöka få till telefonen. Det hela började med att jag halkade till förra året och kastade telefonen i backen. Tänkte att nu var det kört. Men till allas förvåning startade den upp igen och fungerade NÄSTAN Det blev en Ipod av den. Den fungerar som den ska men har tappat sändningen.

Har provat nolla den
har provat uppdaterat den
har provat byta ut antennen (Det nu folk säger är antennen dvs "dock" kontakten )
Har kollat så att inga kontakter lossnat

Men inget utav det fungerar. Är det någon som har nå mer bra tips på vad jag kan göra. Lite tråkigt att ha en iphone som bara fungerar som mp3 spelare.. =(

Permalänk
Medlem

iPhone 3G-reservdel: intern antenn - iPhonebutiken.se

Sen har jag hört att 3,5mm hålet är antennen. också runt kameran är antennen.

Vet inte riktigt.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

iPhone 3G-reservdel: intern antenn - iPhonebutiken.se

Sen har jag hört att 3,5mm hålet är antennen. också runt kameran är antennen.

Vet inte riktigt.

Ja det är ju det jag menar.. vem fan vet var den sitter.. varför står det olika på olika sidor!??!?!?!!? Hur svårt ska det egentligen vara att veta nått?!

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid önska dig en ny nästa jul

Permalänk
Skrivet av Filatov:

Du kan ju alltid önska dig en ny nästa jul

Hade väll inte varit en sån dålig idé om DET INTE HADE VARIT 12 MÅNADER TILL NÄSTA JUL!!

Tydligen så finns det inte mycket till lösning för detta problemet, så du får antingen lämna in den, eller använda den som en iPod touch och köpa en ny billig telefon för att ringa och SMS:a..

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så här då. Nu vet jag inte bakgrunden om du köpte mobilen begagnad eller ny osv. Men om du köpte den begagnad så kan den ju ha varit upplåst via jailbreak. Och som jag förstod det så slocknade iphonen när du tappade den. "Men till allas förvåning startade den upp igen och fungerade NÄSTAN Det blev en Ipod av den." Tänk dig att den kanske blev återställd eller nåt liknande när du tappade den och att den nu är låst till en annan operatör. Då visar ju telefonen ingen service. Kanske lite långsökt. Men var den olåst? Köpte du den begagnad? DU kanske till och med låste upp den själv?

Permalänk
Medlem

Kollat med hemförsäkringen? Brukar ju täcka det mesta.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."