Har inga spel att spela! Hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Om du gillar online-shooters ala valve, rekommenderar jag starkt Team Fortress 2! Underbar klassbaserad "cartoon-shooter", med stor och fin community Mycket roligt, enligt mig (och många andra) hästlängder bättre än något annat online-shooter spel på marknaden (ja, inklusive call of f*cking duty).

Som andra redan tipsat om kan jag också rekommendera The Elder Scrolls-serien, både Morrowind och Oblivion
Även Borderlands är ett kul spel, trots att det enligt mig har vissa navigationssvårigheter... Ibland väldigt svårt att veta lite mer exakt var man befinner sig i den stora världen...

Mass Effect serien är också galet bra! Av ettan och tvåan (de som släppts ännu) är tvåan helt klart bäst, men vill du ha hela storyn från början så rekommenderar jag ettan också Tvåan är verkligen magisk dock!

Andra RPG som är både långa och bra är ju också Fallout 3 och GTA IV, om du inte redan kört det.

Mass effect slutade jag bara spela efter en väldigt liten stund.. Vet exakt inte varför bara slutade.

SKa nog köpa en 360 kontroll här i helgen så jag kan spela GTA IV och så lite bättre. Tänker det är ju inte roligt att köra bil med tangentbordet:)

Permalänk
Medlem

Bloodline champions!!
tänk dig World of warcraft arena, fast med diablo grafik stuk. Inga speciella vapen eller så, bara klasser. Dessutom gratis.
http://www.bloodlinechampions.com/

Permalänk
Medlem

Som någon nämnde Borderlands ink. expansionerna är sjukt trevliga om du har någon att spela med.
Sedan verkar faktiskt DC universe online riktigt kul.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

http://www.openttd.org/en/

Där har du ett väldigt roligt spel som är gratis, jag vet inte om det är din typ av spel och inlärningströskeln kan nog kanske ses som hög.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Spelat mass effect 3 bara ifall jag minns rätt.

då det senaste spelet i serien (som blev årets spel 2010 hos ett stort antal tidningar och siter) hette mass effect 2 , så minns du nog inte rätt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Oj, höll på att glömma tidernas bästa spel... numera gratis för nedladdning (bara att googla spelets namn):

Star Control II: The Ur-Quan Masters

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Retro?

Varför inte öga igenom lite retrospel? Om detta är något för dej?

X-COM
Outcast
Superhero league of Hoboken
Civilization 2
Mafia
Loom
The Dig
Baldurs gate 2
System shock 2
It came from the desert
Lemmings
Dungeon Keeper
Pinball dreams

The list goes on..

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk

Jadu, får la göra dig besviken. Finns inte möe bra spel nu förtiden. Man kommer helt enkelt inte in i dom.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jadu, får la göra dig besviken. Finns inte möe bra spel nu förtiden. Man kommer helt enkelt inte in i dom.

Håller med.. Många spel har svårt att få en spelare fast.. Men WoW har lyckats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Håller med.. Många spel har svårt att få en spelare fast.. Men WoW har lyckats.

MMORPGs har väl inget annat val än att fängsla spelare. Vem vill betala månadskostnad för ett spel som tar slut efter 10h

Permalänk
Medlem

Sitter själv och spelar Mafia 2 för fullt. Tycker det är grymt underhållande hittills!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Sitter själv och spelar Mafia 2 för fullt. Tycker det är grymt underhållande hittills!

Ja! Om inte retroscenen är något för dej så är Mafia 2 ett riktigt fett spel! ^^

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem

Testa Anno 1404. Fastnade med det halva natten nu jag^^ Jäkla skoj strategispel där du bygger städer och leker ekonom. Känns lite som Civilisation fast i real time. Och självklart går det att kriga också

Permalänk
Medlem

Dead space 2 släpps snart, verkar skitbra

Permalänk
Medlem

Var man bör iaf spela igenom hela half-life serien innan han dör!

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

diablo2 brukar ja ta fram å nöta som satan då och då! blir lite less efter man skapat en 4-5 hög lvl gubbar men satan så kul länge sedan ja körde ska fan ta fram skivorna trror jag

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Prova Red faction: Guerrilla riktigt kul spel.

Kommentarer till borttaget inlägg borttagna.
Permalänk

Kolla in Earthrise ett si-fi mmo som är i betan atm, men släpp troligen i februari.

Kommentarer till borttaget inlägg borttagna.
Visa signatur

i5 2500K @ 4,5Ghz / Gigabyte GA-P67A-UD7 / Kingston Hyper-x 4x2 GB DDR3 cl8 @ 1600Mhz / PowerColor Radeon HD 5970 / Sys disk: Intel X25-M SSD 80GB / Lagring: 9,5TB / Silverstone FT02B / Chieftec Nitro Series 1200W 80+ Bronze / Win7 64Bit Ultimate EN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jadu, får la göra dig besviken. Finns inte möe bra spel nu förtiden. Man kommer helt enkelt inte in i dom.

Där träffade du spiken.

exempel: BC2, har 72h speltid thats it, har inte spelat sen förra sommaren.

Håller på med äldre spel, körde igenom Dungeon Keeper 2 nyligen, riktigt beroende spel.
Tänkte beta av Populous: The Beginning.

Nya spel fastnar man inte alls för, började med wow igen i dec, körde ca 30 dagar, så nu har man skiten ståendes igen.

Nae, måste nog erkänna att jag har enorm kärlek till äldre spel i såfall.
Hellre "dålig" grafik och roligt än häftiga effekter ,bra grafik men sen är spelet roligt i ca 2v.

EDIT: OBS! Det är min åsikt, så man inte bli påhoppad av någon tattare som sitter och snärtar på kulorna till bra grafik =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Never Winter Nights.
Garanterat många underbara timmar

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Elder scrolls ska jag ta och kolla igenom.. Sen så väntar jag nog hellre till Alter Ops kommer ut:)

Om du inte vet vad det är så googla. Eller googla på alter iw.

Sen har jag provat Garrys mod oss mina kompisar med det ser så tråkigt ut:D Sen så har minecraft så mycket annat man kan göra än bygga:)

King of the bugs morrowind å oblivion, få spelen att funka problemfritt ä tidskrävade å möd nertankade av mods, kunde spela ett par timmar(ibland 10 min eller 30 min) å rätt va de ä så kraschar spelen å du har glömt å spara(svordomsvisa uppstår), undvik !!!!!!!!!!

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

King of the bugs morrowind å oblivion, få spelen att funka problemfritt ä tidskrävade å möd nertankade av mods, kunde spela ett par timmar(ibland 10 min eller 30 min) å rätt va de ä så kraschar spelen å du har glömt å spara(svordomsvisa uppstår), undvik !!!!!!!!!!

Har personligen aldrig haft problem med dessa alls. Lite i början när jag spelade Morrowind, men det var bara för jag hade lite för färskt grafikkort.. I'm just saying.. Feta spel är det iaf!

Vill återigen vurma lite för retrospelen! Glöm inte att där finns ett bibliotek av sjuk rang med bra spel! Kolla in på www.mobygames.com om du vill få inspiration!

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem

Rollercoaster Tycoon 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

King of the bugs morrowind å oblivion, få spelen att funka problemfritt ä tidskrävade å möd nertankade av mods, kunde spela ett par timmar(ibland 10 min eller 30 min) å rätt va de ä så kraschar spelen å du har glömt å spara(svordomsvisa uppstår), undvik !!!!!!!!!!

För mig har spelen alltid funkat prima tills man lägger till för mycket mods

Permalänk
Medlem

dead rising2, fastnade för det såfort jag testade!
annars har du ju prototype

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort en diskussion som avvek lite väl mycket från trådens ämne och dessutom hade vissa otrevliga inslag.