Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Kommer ni ta in moderkortet EVGA p55 sli igen till socket 1156?.

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Mr fantastic:

Kommer ni ta in moderkortet EVGA p55 sli igen till socket 1156?.

Hej!

De fyra vi har på lager är de sista av detta kortet. Plattformen 1155 kommer att ta över allt mer i och med Sandy Bridge.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=513274

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

har altid tyckt att komplett var bra, bra support/priser osv

men känns rätt surt nu, lämnade in ett moderkort som var trasigt, för 1355kr, p55 ett riktigt bra mobo för det priset

får nu nåt sketet h55 mobo för 8-900, när jag också skrev att jag kunde lägga på pengar o få nåt bättre, alt hdd, fläktar elr nåt annat kul

vist det är bara några få hundralappar, men av ren princip känns det dåligt, men men man kan inte få allt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej!

De fyra vi har på lager är de sista av detta kortet. Plattformen 1155 kommer att ta över allt mer i och med Sandy Bridge.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=513274

/Mikael

Okej tack för svaret!

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem

Står på er returanmälan att den inte är förbetald måste man betala för att skiva iväg en sak till er ?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Ett litet klagomål!
Lämnade för 2veckor sedan in min laptop eftersom jag ångrade köpet.
Fick veta av suporten att det kostar 295kr inkl. moms om den behöver återställas mm.

Igår blev återköpet godkännt + en faktura på 300kr inkl. moms för återställning. Fine 5:- hit och dit spelar ingen roll för plånboken men det känns lite taffligt att man först får reda på en summa som sedan ändras när man väl får fakturan.

En till sak som känns lite sådär är att jag hade kredit på datorn, dvs. inga pengar betalda för laptopen utan finansiering vald. Nu efter godkännt återköp så är inte finansierings statusen nollställd utan istället får jag en månads faktura istället :s
Är det meningen att jag ska betala för en produkt ni tagit tillbaka eller hur har ni tänkt er?? Fick även mail att ni vill ha min kontonummer, adå ska ni skicka tillbaka pengar som jag ej lagt ut eller?

En annan sak som är konstigt är att på denne faktura står det att service avgiften avser icke uthämtat paket hos posten vilket inte riktigt stämmer då jag ej väntat något paket från komplett.se

Bild: http://img232.imageshack.us/img232/6849/jhapp.jpg

Dessa saker har iafall fått mig att tvivla på komplett.se, jag kommer härdanefter tacka för mig och välja någon utav era andra konkurrenter istället!

Edit: Yttligare 1 dag har gått, fortfarande står kredit beloppet kvar, dock fått ett mail där det står: När återköpet är godkänt så uppdateras finansieringsplanen.. okej återköpet är godkänt efter erat mail, men ska det ta över 2dagar att nollställa finansieringsplanen ? Återstår och se hur lång tid det tar då..

Edit: Fortfarande står beloppen kvar på finansieringsplanen. Inget svar från suporten heller..

Man börjar faktiskt undra vad de håller på med..

Edit: Fortfarande inget svar via mail flera timmar senare.. Bra jobbat komplett, era kunder står verkligen i fokus!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

3 frågor...

Hej hej!

Jag tänkte höra med det här som student, fick nämligen handla på kredit/delbetalning hos er i många år eller vad det kallas upp till 20000 sammanlagt, i år verkar det ha blivit ändring på detta och kraven har höjts, innebär det att studenter inte kan handla hos er på detta sätt längre? Låter som ni skulle tappa mycket på detta. Jag tycker det är synd också då jag handlat hos er i tio år och nu inte får ta delbetalning över huvudtaget. (fortfarande student)

En annan fråga om testning vid reklamation, tex nätagg eller grafikkort som avger oljud som coil whine eller annat, hur testar ni detta?
Som många vet så uppstår det endast i samband med vissa komponenter och en viss belastning, så egentligen är chansen att ni upptäcker det minimal. Sedan om ni testar utifrån vår beskrivning, liknande komponenter, märken samt chassi med upp&nervänt agg tex (om oljud skulle bero på det)? Ibland tjuter nätagget pga grafikkorten, ibland grafikkorten pga nätagget, eller grafikkorten pga moderkortet eller tvärt om, har man haft ett tyst system i ett flertal år med tonvis med komponenter så vill man ju inte byta ut något av det, speciellt inte ett nätagg för ca 4000kr exempelvis. Hur ser ni på det?

En sista fråga, vad är normalgaranti på era (samsung lcd) tvapparater? ett år? tre år?
Jag vart ombedd att kontakta samsung själv i julas då ni hade mycket att göra, enligt deras reparatör som var här så har man tex ett år vanlig garanti, sedan garanti på reparationen en viss tid, sedan ytterligare garanti upp till tre år, om man kan bevisa att man inte gjort "felet" själv... Det vore trevligt om ni kunde ha någon rad som nämnde sådant när man klickar in sig på produkten, om jag nu skulle tro att det endast var ett år skulle jag inte bry mig om att ringa (vilket säkerligen har skett åtskilliga gånger), men sen om det finns någon konsumenträtt/lag/regel är väll inte många som vet? Gäller detta när man kontaktar er eller "källan" direkt?
Nu har jag fått ett prestigekort från samsung, dvs jag kan ringa till dom och dom hjälper mig inom ett dygn eller hur det var, dom kommer och byter paneler osv, är detta något man missar om man kör retur genom er?

Jag gillar er butik, men ändå finns det grejer (som ovan) som i vissa fall gör val svårare än dom borde vara.
mvh

Permalänk
Medlem

ingår det en Software Bundle med 3d mark 11 med msi gtx 570 som det gör på webhallen http://www.webhallen.com/hardvara/126633-msi_geforce_gtx_570_...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av kalle@anka:

har altid tyckt att komplett var bra, bra support/priser osv

men känns rätt surt nu, lämnade in ett moderkort som var trasigt, för 1355kr, p55 ett riktigt bra mobo för det priset

får nu nåt sketet h55 mobo för 8-900, när jag också skrev att jag kunde lägga på pengar o få nåt bättre, alt hdd, fläktar elr nåt annat kul

vist det är bara några få hundralappar, men av ren princip känns det dåligt, men men man kan inte få allt

Tråkigt att du inte är nöjd med utbytet. Ring eller maila oss så ska vi göra vårt bästa för att hitta en lösning som du blir nöjd med. 031 – 710 20 00 vardagar 09 - 17

Skrivet av pompa_kumla:

Står på er returanmälan att den inte är förbetald måste man betala för att skiva iväg en sak till er ?

Vid en återköp så står kunden för frakten. Gäller det däremot en garantiservice eller ett återköp där det är fel på produkten så står vi för frakten.

Skrivet av Pissespann:

Ett litet klagomål!
Lämnade för 2veckor sedan in min laptop eftersom jag ångrade köpet.
Fick veta av suporten att det kostar 295kr inkl. moms om den behöver återställas mm.

Igår blev återköpet godkännt + en faktura på 300kr inkl. moms för återställning. Fine 5:- hit och dit spelar ingen roll för plånboken men det känns lite taffligt att man först får reda på en summa som sedan ändras när man väl får fakturan.

En till sak som känns lite sådär är att jag hade kredit på datorn, dvs. inga pengar betalda för laptopen utan finansiering vald. Nu efter godkännt återköp så är inte finansierings statusen nollställd utan istället får jag en månads faktura istället :s
Är det meningen att jag ska betala för en produkt ni tagit tillbaka eller hur har ni tänkt er?? Fick även mail att ni vill ha min kontonummer, adå ska ni skicka tillbaka pengar som jag ej lagt ut eller?

En annan sak som är konstigt är att på denne faktura står det att service avgiften avser icke uthämtat paket hos posten vilket inte riktigt stämmer då jag ej väntat något paket från komplett.se

Bild: http://img232.imageshack.us/img232/6849/jhapp.jpg

Dessa saker har iafall fått mig att tvivla på komplett.se, jag kommer härdanefter tacka för mig och välja någon utav era andra konkurrenter istället!

Edit: Yttligare 1 dag har gått, fortfarande står kredit beloppet kvar, dock fått ett mail där det står: När återköpet är godkänt så uppdateras finansieringsplanen.. okej återköpet är godkänt efter erat mail, men ska det ta över 2dagar att nollställa finansieringsplanen ? Återstår och se hur lång tid det tar då..

Edit: Fortfarande står beloppen kvar på finansieringsplanen. Inget svar från suporten heller..

Man börjar faktiskt undra vad de håller på med..

Edit: Fortfarande inget svar via mail flera timmar senare.. Bra jobbat komplett, era kunder står verkligen i fokus!

Jag vill börja med att beklaga att du inte är nöjd med vår service.

Priset du fick om 295 kronor inklusive moms är normalpriset för återställning av en dator. I ditt fall var hårddisken inklusive återställningspartitionen formaterad vilket medförde att vi fick köpa återställningsskivor för 300 kronor för att kunna återställa datorn. Det är alltså kostnad fakturan avser och den normala återställningsavgiften på 295 kronor har vi bjudit på.

Angående texten på fakturan som säger att serviceavgiften avser ett icke uthämtat paket hos Posten. Tack för att du uppmärksammat detta! Det beror på ett systemfel hos och vi håller nu på och se över och uppdatera dessa texter.

Anledningen till att vi bett om ditt kontonummer är en försiktighetsåtgärd från vår sida. Om det mot all förmodan skulle bli så att vi behöver returnera pengar till dig.

Vi håller just nu på att dubbelkolla med vår ekonomiavdelning för att säkerställa att allt står rätt till och att din finansiering är nollställd. Jag återkommer till dig i ett PM på måndag.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Hej hej!

Jag tänkte höra med det här som student, fick nämligen handla på kredit/delbetalning hos er i många år eller vad det kallas upp till 20000 sammanlagt, i år verkar det ha blivit ändring på detta och kraven har höjts, innebär det att studenter inte kan handla hos er på detta sätt längre? Låter som ni skulle tappa mycket på detta. Jag tycker det är synd också då jag handlat hos er i tio år och nu inte får ta delbetalning över huvudtaget. (fortfarande student)

En annan fråga om testning vid reklamation, tex nätagg eller grafikkort som avger oljud som coil whine eller annat, hur testar ni detta?
Som många vet så uppstår det endast i samband med vissa komponenter och en viss belastning, så egentligen är chansen att ni upptäcker det minimal. Sedan om ni testar utifrån vår beskrivning, liknande komponenter, märken samt chassi med upp&nervänt agg tex (om oljud skulle bero på det)? Ibland tjuter nätagget pga grafikkorten, ibland grafikkorten pga nätagget, eller grafikkorten pga moderkortet eller tvärt om, har man haft ett tyst system i ett flertal år med tonvis med komponenter så vill man ju inte byta ut något av det, speciellt inte ett nätagg för ca 4000kr exempelvis. Hur ser ni på det?

En sista fråga, vad är normalgaranti på era (samsung lcd) tvapparater? ett år? tre år?
Jag vart ombedd att kontakta samsung själv i julas då ni hade mycket att göra, enligt deras reparatör som var här så har man tex ett år vanlig garanti, sedan garanti på reparationen en viss tid, sedan ytterligare garanti upp till tre år, om man kan bevisa att man inte gjort "felet" själv... Det vore trevligt om ni kunde ha någon rad som nämnde sådant när man klickar in sig på produkten, om jag nu skulle tro att det endast var ett år skulle jag inte bry mig om att ringa (vilket säkerligen har skett åtskilliga gånger), men sen om det finns någon konsumenträtt/lag/regel är väll inte många som vet? Gäller detta när man kontaktar er eller "källan" direkt?
Nu har jag fått ett prestigekort från samsung, dvs jag kan ringa till dom och dom hjälper mig inom ett dygn eller hur det var, dom kommer och byter paneler osv, är detta något man missar om man kör retur genom er?

Jag gillar er butik, men ändå finns det grejer (som ovan) som i vissa fall gör val svårare än dom borde vara.
mvh

Sedan i mars förra året är kreditkraven förändrade. Generellt får de flesta studenter beviljad kredit upp till 10 000 kronor. Vill du veta mer om vilka krav som finns eller har fler frågor maila gärna till ekonomi@komplett.se

Angående coil whine och oljud från komponenter så kan det som du beskriver vara svårt att återskapa problemet eftersom det bara uppstår i vissa situationer. Ibland rör det sig om inkompabilitet men vi gör en bedömning från fall till fall. Det underlättar alltid i sådana fall att hålla en tät dialog med oss och göra en noggrann så felbeskrivning som möjligt.

De flesta Samsung LCD TV har en garantitid på två år. Information om fabriksgaranti finns på samma rad som artikelnummer och vikt på våra produktsidor. I de fall där vi hänvisar direkt till leverantören är det för kortare servicetider för dig som kund. Givetvis sköter vi garantiärendet direkt om så önskas. Troligtvis syftade reparatören du pratade med på reklamationsrätten när han pratade om 3 års garanti. Mer information om detta finns i konsumentköplagen på konsumentverket.se.

Skrivet av Chasse:

ingår det en Software Bundle med 3d mark 11 med msi gtx 570 som det gör på webhallen http://www.webhallen.com/hardvara/126633-msi_geforce_gtx_570_...

Japp, 3D Mark 11 ingår. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619306

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Tråkigt att du inte är nöjd med utbytet. Ring eller maila oss så ska vi göra vårt bästa för att hitta en lösning som du blir nöjd med. 031 – 710 20 00 vardagar 09 - 17

gjorde det, fick ett argt svar: Det blir ersatt av närmsta identiska moderkort som vi har på lager

ni säljer ffs inte ens det moderkortet jag får längre, att jag ansåg att ett moderkort med h55, som kostade ca 600kr mindre, än det p55 moderkort jag hade innan inte var likvärdigt spelade tydligen ingen roll

så på måndag får jag mit sketna moderkort

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag vill börja med att beklaga att du inte är nöjd med vår service.

Priset du fick om 295 kronor inklusive moms är normalpriset för återställning av en dator. I ditt fall var hårddisken inklusive återställningspartitionen formaterad vilket medförde att vi fick köpa återställningsskivor för 300 kronor för att kunna återställa datorn. Det är alltså kostnad fakturan avser och den normala återställningsavgiften på 295 kronor har vi bjudit på.

Angående texten på fakturan som säger att serviceavgiften avser ett icke uthämtat paket hos Posten. Tack för att du uppmärksammat detta! Det beror på ett systemfel hos och vi håller nu på och se över och uppdatera dessa texter.

Anledningen till att vi bett om ditt kontonummer är en försiktighetsåtgärd från vår sida. Om det mot all förmodan skulle bli så att vi behöver returnera pengar till dig.

Vi håller just nu på att dubbelkolla med vår ekonomiavdelning för att säkerställa att allt står rätt till och att din finansiering är nollställd. Jag återkommer till dig i ett PM på måndag.

Tack för ett oerhört bra svar! Tackar för detta, fakturan är betald så där står allt rätt till!
Okej, skönt att ni fick reda på detta och kan åtgärda felet. Okej, ett tips är att bli tydligare med detta så kunderna vet varför detta behövs osv. Härligt, hoppas allt löser sig i slutändan och att det blir rätsida på missförståndet mellan mig och er.

En fråga, efter att finansieringsplanen är nollställd, har jag samma kredit hos er eller kommer detta påverka min kreditvärdighet i framtiden?

I tips till er i framtiden är att vara lite, lite mer kundvänliga; menar inget illa utan skicka hellre ut mer information än vad som behövs när ett ärende mellan kund och er pågår. Jag ser hellre 2 mail per dag med en status uppdatering än inget alls under 2 dagar. Tror många uppskattar detta!

Hittills har ni ett grymt bra rykte om er kring era frakttider, men varför inte höja era visioner till en ny nivå och satsa på ännu fler nöjda kunder?!

En annan sak jag personligen skulle uppskatta om det mot förmodan sker missförstånd eller liknande är att kanske ge någon rabatt inför nästa köp hos er, dvs. ingen jätte rabatt utan 2-5% är något många uppskattar vilket också ses som att ni är måna om era kunder och strävar efter nöjda kunder!

Kan även passa på att be lite om ursäkt för att jag varit så påstridig och kanske anses vara upprörd på ett omotiverat sätt men blev orolig eftersom jag ej fått så mycket information gällande min retur eller hur processen går till. Sen när det dimper ned en faktura trots att jag hävt köpet gjorde mig ännu mer nervös - kanske införa ett "paus" -system undetiden ett returärende genomförs?

Hälsnignar //Christian

Edit:Får lite olika svar från olika anställda hos komplett.. Mottog precis detta mail:
Hej Christian,

Ditt ärende är avslutat, men det kan ta lite tid innan det syns på dina kunduppgifter. Din finansiering kommer stå som justerad om den inte redan gör det.

Med vänliga hälsningar
Patrick Olausson Engdahl, Komplett.se

-men att det ska ta nästan 1 vecka för att en finansieringsplan ska nollställas låter lite konstigt!
Får hoppas att jag får ett PM idag som utlovats samt att allt löser sig på ett smidigt sätt..

- Inget PM erhållet ännu ang. detta, dock några mail, tydligen ska jag fortfarande avvakta och få ett mail att ärendet är slutfört, hur många mail ska man få innan ärendet till 100% är slutfört?

Verkar även rimligt att det skall ta nästan 1 vecka innan finansieringsplanen blir nollställd?!

Hoppas det blir rätsida på detta snart!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Moderator
Moderator

Har precis börjat använda det grafikkort jag fick i ett returärende för ett tag sedan så passar på att tacka här.
Mitt trasiga kort var inne två gånger men det tar jag på mig, min felbeskrivning var lite utförligare den andra gången och då var det inga konstigheter
Väldigt bra bemötande hela vägen, och fick ett mycket lämpligt ersättningskort så jag är helt nöjd.

Sköts alla returer så här bra kommer ingen någonsin att klaga

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tänker ni införa direktbetalning via bank ?

Permalänk
Medlem

1. Frakten på små saker för dyr, skulle beställa MOSFET kylning, frakten är dyrare än själva produkten.

2. Jag köpte 2st komponenter från er i höstas 2010. Ett grafikkort och ett moderkort. På grafikkortskartongen så var bara ena sidan förseglad och moderkortskartongen var inte alls förseglad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

1. Frakten på små saker för dyr, skulle beställa MOSFET kylning, frakten är dyrare än själva produkten.

2. Jag köpte 2st komponenter från er i höstas 2010. Ett grafikkort och ett moderkort. På grafikkortskartongen så var bara ena sidan förseglad och moderkortskartongen var inte alls förseglad.

Detsamma hände mig. Vi köpte en systemkamera innan jul och den kom i oförseglad kartong med bara en fraktlapp påklistrad. Dessutom ser det trist ut om man ska ge bort eller sälja vidare varan.
Med tanke på att Kompletts frakt är bland dom dyraste borde det vara bättre förpackat. Att förpackningen i sig håller för transporten är en annan sak.
En löjlig detalj är att minneskortet vi köpte till kameran kom i en egen stor kartong fastklistrat på insidan. Varför inte lägga båda varorna i samma kartong så är problemet löst? Det borde dessutom bli billigare för Komplett att bara skicka ett paket.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Om jag beställer datorkomponenter från Komplett.se, inklusive chassi, får jag med alla nödvändiga verktyg/tillbehör och drivrutiner som behövs för egenmontering? Vad får man egentligen med ni som tidigare köpt från Komplett?

Permalänk

Jag har gjort ett flertal returer och ångrade köp hos Komplett.se och har aldrig haft problem. Det sjuka är att om man ångrar ett köp betalar de även tillbaka fraktkostnaden! När jag märkte det fick komplett.se stora plus!

Butiken har hållt en hög kvalitét i flera år nu, och jag är en lojal kund.

Permalänk
Medlem

Hej, här är lite mer feedback.

+ Mycket bra web-interface, även om Inet.se har bättre filtrering och tydligare specifikationer.
+ Mycket bra lagerhållning, även om Hem & Hushåll skär i ögonen på mig. =D
+ Snabb telefonservice, 8 i kö till support och 2 i kö till försäljning efter 16:00 är helt ok.

- Komplett PC, ni har bra paket men jag tror ni tappar många entusiaster då de inte kan välja själv till 100% vilka delar de vill ha.
- Komplett PC, det går inte göra ändringar i en order (ens om man kontaktar kundtjänst).

• Personligt notis.
Jag tabbade mig rejält i min sista beställning. Valde fel moderkort (non-SLI), kunde inte ändra ordern. Fick avbeställa. Klickade fel igen! DOH!
Detta resulterade i att jag inte kunde välja Klarna Faktura - 14 dagar. Så nu måste jag vänta ett par dagar på att "avbeställningen" går igenom till kreditbolaget.
Jag förstår inte varför Komplett själva inte kan göra ändringar på Komplett PC ordrar på kundens begäran, om det handlar om kompatibilitet så kan man ju hålla sig inom ramen för paketet.

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Komplett.se

Vårt uttalande gällande Intels återkallning av moderkort finns i Sweclockers nyhet under klockslag 17:56 här: http://www.sweclockers.com/nyhet/13426-extra-intel-aterkallar...

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Vårt uttalande gällande Intels återkallning av moderkort finns i Sweclockers nyhet under klockslag 17:56 här: http://www.sweclockers.com/nyhet/13426-extra-intel-aterkallar...

Bra initiativ från er sida! Tråkigt dock att det finns chans för ekonomiska förluster!

Hur kommer det sig att Intel missat detta tidigare och hur kom de fram till att det var något galet?
Har inte heller förstått vad som kan hända med S-ATA anslutna komponenter?

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Avstängd

Fortfarande ingen rätsida på mitt ärende :s

Fick ett mail med kreditnota på frakt men vad gör det när man får en påminnelse faktura på en produkt som är återlämnad och återköp godkänt.. Jaja.. Om det inte löser sig snarast så får konsumentombudsmannen hjälpa mig vidare med detta..

Edit: Fortfarande inget svar från komplett.. dock fick jag vetskap om att en ny kreditupplysning utfördes :s Jaja, detta verkar då hel skumt... Till er andra som handlar av komplett, passa er då ni som kund inte verkar va i fokus och felbehandling är ett faktum!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av kalle@anka:

gjorde det, fick ett argt svar: Det blir ersatt av närmsta identiska moderkort som vi har på lager

ni säljer ffs inte ens det moderkortet jag får längre, att jag ansåg att ett moderkort med h55, som kostade ca 600kr mindre, än det p55 moderkort jag hade innan inte var likvärdigt spelade tydligen ingen roll

så på måndag får jag mit sketna moderkort

Skicka ditt kundnummer i ett PM till mig så kontaktar vi dig.

Skrivet av TheDaemon:

Har precis börjat använda det grafikkort jag fick i ett returärende för ett tag sedan så passar på att tacka här.
Mitt trasiga kort var inne två gånger men det tar jag på mig, min felbeskrivning var lite utförligare den andra gången och då var det inga konstigheter
Väldigt bra bemötande hela vägen, och fick ett mycket lämpligt ersättningskort så jag är helt nöjd.

Sköts alla returer så här bra kommer ingen någonsin att klaga

Kul att höra att du är nöjd med vår service.

Skrivet av grapnel:

Tänker ni införa direktbetalning via bank ?

Den närmsta tiden ar vi inga planer på detta. Men om vi märker att fler kunder efterfrågar detta så kan det förstås bli aktuellt.

Skrivet av partynikko:

1. Frakten på små saker för dyr, skulle beställa MOSFET kylning, frakten är dyrare än själva produkten.

2. Jag köpte 2st komponenter från er i höstas 2010. Ett grafikkort och ett moderkort. På grafikkortskartongen så var bara ena sidan förseglad och moderkortskartongen var inte alls förseglad.

Skrivet av Staropramen:

Detsamma hände mig. Vi köpte en systemkamera innan jul och den kom i oförseglad kartong med bara en fraktlapp påklistrad. Dessutom ser det trist ut om man ska ge bort eller sälja vidare varan.
Med tanke på att Kompletts frakt är bland dom dyraste borde det vara bättre förpackat. Att förpackningen i sig håller för transporten är en annan sak.
En löjlig detalj är att minneskortet vi köpte till kameran kom i en egen stor kartong fastklistrat på insidan. Varför inte lägga båda varorna i samma kartong så är problemet löst? Det borde dessutom bli billigare för Komplett att bara skicka ett paket.

Vårt mål är att vara så konkurrenskraftiga som möjligt sett till pris, sortiment, service, leveranstid och även frakt. Vi tycker att vi har ett attraktivt helhetserbjudande i dag men det finns alltid mer att göra. 
Fraktfrågan har varit uppe för diskussion flera gånger tidigare, se här till exempel:
#10123736
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/5... produkter där tillverkarnas emballage håller tillräckligt hög klass för att inte ta skada under frakten skickas dessa utan ytterligare emballage. Om det trots allt uppstått en skada under frakten kontakta oss så snabbt som möjligt och spara alla emballage.

Skrivet av heniv181:

Hej, här är lite mer feedback.

+ Mycket bra web-interface, även om Inet.se har bättre filtrering och tydligare specifikationer.
+ Mycket bra lagerhållning, även om Hem & Hushåll skär i ögonen på mig. =D
+ Snabb telefonservice, 8 i kö till support och 2 i kö till försäljning efter 16:00 är helt ok.

- Komplett PC, ni har bra paket men jag tror ni tappar många entusiaster då de inte kan välja själv till 100% vilka delar de vill ha.
- Komplett PC, det går inte göra ändringar i en order (ens om man kontaktar kundtjänst).

• Personligt notis.
Jag tabbade mig rejält i min sista beställning. Valde fel moderkort (non-SLI), kunde inte ändra ordern. Fick avbeställa. Klickade fel igen! DOH!
Detta resulterade i att jag inte kunde välja Klarna Faktura - 14 dagar. Så nu måste jag vänta ett par dagar på att "avbeställningen" går igenom till kreditbolaget.
Jag förstår inte varför Komplett själva inte kan göra ändringar på Komplett PC ordrar på kundens begäran, om det handlar om kompatibilitet så kan man ju hålla sig inom ramen för paketet.

Tack för din feedback! Jag skickar dina åsikter angående Komplett PC vidare till ansvarig.

Skrivet av Pissespann:

Bra initiativ från er sida! Tråkigt dock att det finns chans för ekonomiska förluster!

Hur kommer det sig att Intel missat detta tidigare och hur kom de fram till att det var något galet?
Har inte heller förstått vad som kan hända med S-ATA anslutna komponenter?

Vi inväntar fortfarande mer information från Intel och tillverkarna. Höll utkik på http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=5860 där vi uppdaterar med ny information så fort den finns tillänglig.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

suck, moderkortet jag fick funkar ju inte, ska åka o köppa nya minnen o se så att det inte är det, funkar det endå inte så slänger jag skiten, orkar inte med fler rma

varför testas inte grejerna innan dom säljs?, nu menar jag inte komplett utan kompletts leverantör

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Hej! Var just påväg att köpa ett 570 phantom, men då dagen efter så är rean borta? Varför försvann den när ingen kampanj försvann heller? Lite besviken :/

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, beställde nyss ett minneskort. Slutsumman landade på 128,00 kr (89 för kortet och 39 för frakt), men ändå debiterades jag 128,10 kronor...
Är det nåt komplett har börjat med, att ta tio öre extra per betalning för att dom vet att ingen kommer klaga för en sån liten skitsumma?
Är det någon annan som ser samma sak på sitt kontoutdrag? Väldigt fult av komplett isf, många bäckar små...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Phukkitt:

Hmm, beställde nyss ett minneskort. Slutsumman landade på 128,00 kr (89 för kortet och 39 för frakt), men ändå debiterades jag 128,10 kronor...
Är det nåt komplett har börjat med, att ta tio öre extra per betalning för att dom vet att ingen kommer klaga för en sån liten skitsumma?
Är det någon annan som ser samma sak på sitt kontoutdrag? Väldigt fult av komplett isf, många bäckar små...

Handlar säkerligen om ett fel/misstag, vad använde du för betalsätt?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Ännu en ny dag utan någon status uppdatering på min finansieringsplan.. så man ska vänta 1 vecka på att den ska ändras eller vad är det frågan om.. Verkar som komplett vill att jag ska betala av en laptop som är tillbaka lämnad på återköp.. Tom. godkännt återköp och fått tillbaka pengar för frakt.. SKAMLIGT!

Edit: Allting löst nu.. Komplett har skickat 10´000:- till mitt konto trots att jag hade finansiering på laptopen
Bara betala tillbaka och hoppas att finansierings planen nollställs.

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av heniv181:

Hej, här är lite mer feedback.

+ Mycket bra web-interface, även om Inet.se har bättre filtrering och tydligare specifikationer.
+ Mycket bra lagerhållning, även om Hem & Hushåll skär i ögonen på mig. =D
+ Snabb telefonservice, 8 i kö till support och 2 i kö till försäljning efter 16:00 är helt ok.

- Komplett PC, ni har bra paket men jag tror ni tappar många entusiaster då de inte kan välja själv till 100% vilka delar de vill ha.
- Komplett PC, det går inte göra ändringar i en order (ens om man kontaktar kundtjänst).

• Personligt notis.
Jag tabbade mig rejält i min sista beställning. Valde fel moderkort (non-SLI), kunde inte ändra ordern. Fick avbeställa. Klickade fel igen! DOH!
Detta resulterade i att jag inte kunde välja Klarna Faktura - 14 dagar. Så nu måste jag vänta ett par dagar på att "avbeställningen" går igenom till kreditbolaget.
Jag förstår inte varför Komplett själva inte kan göra ändringar på Komplett PC ordrar på kundens begäran, om det handlar om kompatibilitet så kan man ju hålla sig inom ramen för paketet.

Ett litet förtydligande kring dina minus
1. Möjligheten att fritt välja erbjuds inte i dag då vi inte kan garantera funktion och kompatibilitet, men vi tittar på möjligheten att erbjuda detta i framtiden
2. Nej, vi är medvetna om detta. Kundcenter kan utföra vissa ändringar men i regel tillåter inte våra system att man gör stora ändringar i en redan lagd PC-order. Det är då bättre att avboka och lägga om sin order.

Skrivet av kalle@anka:

suck, moderkortet jag fick funkar ju inte, ska åka o köppa nya minnen o se så att det inte är det, funkar det endå inte så slänger jag skiten, orkar inte med fler rma

varför testas inte grejerna innan dom säljs?, nu menar jag inte komplett utan kompletts leverantör

Beklagar att du fått problem med ditt ersättningskort. Kontakta oss på telefon eller mail så hjälper vi dig.

Skrivet av Phukkitt:

Hmm, beställde nyss ett minneskort. Slutsumman landade på 128,00 kr (89 för kortet och 39 för frakt), men ändå debiterades jag 128,10 kronor...
Är det nåt komplett har börjat med, att ta tio öre extra per betalning för att dom vet att ingen kommer klaga för en sån liten skitsumma?
Är det någon annan som ser samma sak på sitt kontoutdrag? Väldigt fult av komplett isf, många bäckar små...

När du beställer med konto- eller kreditkort så reserveras beloppet. Denna reservation görs av din bank och garanterar att beloppet finns tillgängligt på ditt konto när pengarna skall dras. Reservationen är i vissa fall på några ören mer än den beställda summan. Om vi ej levererar ordern inom 5 dagar så släpps reservationen på kortet och pengarna blir tillgängliga igen. Observera att kontot fortfarande kommer att belastas när ordern skickas, och vi rekommenderar dig att alltid ha täckning för transaktionen.

När vi sedan plockat, packat och sedan skickar produkten gör vi även dragningen från ditt konto. Då är det den beställda summan som gäller, dvs utan dessa extra ören.

Skrivet av KalleMedC:

Hej! Var just påväg att köpa ett 570 phantom, men då dagen efter så är rean borta? Varför försvann den när ingen kampanj försvann heller? Lite besviken :/

Vi körde specialpris på en hel del komponenter över den gångna helgen. Det är troligtvis därför priset är högre nu.

Skrivet av Pissespann:

Ännu en ny dag utan någon status uppdatering på min finansieringsplan.. så man ska vänta 1 vecka på att den ska ändras eller vad är det frågan om.. Verkar som komplett vill att jag ska betala av en laptop som är tillbaka lämnad på återköp.. Tom. godkännt återköp och fått tillbaka pengar för frakt.. SKAMLIGT!

Edit: Allting löst nu.. Komplett har skickat 10´000:- till mitt konto trots att jag hade finansiering på laptopen
Bara betala tillbaka och hoppas att finansierings planen nollställs.

Maila oss gärna på ekonomi@komplett.se så får du så hjälper vi dig om du har fler frågor eller funderingar i det här ärendet.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Vi körde specialpris på en hel del komponenter över den gångna helgen. Det är troligtvis därför priset är högre nu.

/Mikael

Stog det någonstans vart helgen tog slut?
Skulle beställa, men nu sket det sig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

När du beställer med konto- eller kreditkort så reserveras beloppet. Denna reservation görs av din bank och garanterar att beloppet finns tillgängligt på ditt konto när pengarna skall dras. Reservationen är i vissa fall på några ören mer än den beställda summan. Om vi ej levererar ordern inom 5 dagar så släpps reservationen på kortet och pengarna blir tillgängliga igen. Observera att kontot fortfarande kommer att belastas när ordern skickas, och vi rekommenderar dig att alltid ha täckning för transaktionen.

När vi sedan plockat, packat och sedan skickar produkten gör vi även dragningen från ditt konto. Då är det den beställda summan som gäller, dvs utan dessa extra ören.

Aha, det var så det låg till, då var det ju inget att bry sig om.
Tack för svar!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB