Permalänk

Coilwhine, garanti?

Tjena har ett Zotac gtx 260, köpt på dustinhome. Det har fått coilwhine och tänkte om jag kunde få ett nytt på garantin. Men detta kortet har gått ut, vad får jag då istället? Har också 2st DDR2 minnen som har minnes fel -.- men dem säljs inte längre, har garantin kvar. Så hur ska jag göra för att få nya på garantin?!

Permalänk
Hedersmedlem

Du skall/bör alltid ta kontakt med den butik du köpte varan/orna och höra med dem vad som gäller.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Mitt 460 som tjöt som fan blev utbytt på garantin

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Mitt 460 som tjöt som fan blev utbytt på garantin

Jo men ett 460 är lite nyare, och det har dem väl i lager fortfarande?

Permalänk

Ring och säg som det är. Om det är en utgående modell kan ni säkert mötas någonstans på vägen.

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Hm... min dator tjuter ingenting när jag spelar men när jag testade att köra ATI Tool för att kolla att kortet funka som det skulle när de var nytt tjuter det lite antar att det är coil whine.. Är det farligt på nåt sätt för kortet? Om inte kan ja leva me de, Men vill ju inte att de ska gå sönder när de är så pass nytt ^^,

Permalänk

Coilwhine är inget farligt, bara irriterande...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Okej Vad beror det på då? Är det något som är trasigt i grafikkortet? ;p