Western Digital köper Hitachi Storage

Permalänk
Melding Plague

Western Digital köper Hitachi Storage

Western Digital köper rivalen Hitachi Global Storage för 4,3 miljarder dollar. WD befäster därmed ställningen som världens största hårddisktillverkare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt

men toshiba?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt bra för dem som har Hitachi hårddiskar. WD kundservice är utomordentlig bra.

Permalänk
Medlem

Coolt, älskar WD och tycker det är kul att de växer

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Så länge befintliga konkurrenter >1 så är vi nöjda över starkare tillverkare.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Under de senaste åren har antalet tillverkare inom mekaniska diskar minskat, medan antalet ssd tillverkare ökat.
Min spåkula spår en framtid inom 5-10år där mekaniska diskar är helt förpassade till servermarknaden och dylikt medan ssd blir standard lagringsdisk för oss "vanliga" konsumenter.

Permalänk
Medlem

ganska ball händelse detta.

blir intressant att se hur det påverkar hårddiskar i framtiden.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Yarre_k:

Under de senaste åren har antalet tillverkare inom mekaniska diskar minskat, medan antalet ssd tillverkare ökat.
Min spåkula spår en framtid inom 5-10år där mekaniska diskar är helt förpassade till servermarknaden och dylikt medan ssd blir standard lagringsdisk för oss "vanliga" konsumenter.

haha, köpte du din spåkula på samma ställe som min

"i framtiden komme diskarna att gå fortare"

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Bara de behåller kvalitén på produkterna.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Båda gör väldigt bra hårddiskar IMO, så detta var bara trevligt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt!

Permalänk
Medlem

Som så många andra industrier så blir teknologin mer och mer avancerad och allt dyrare att både tillverka och utveckla.
Det gör att företag går ihop på det här sättet eftersom det blir mer effektivt att utveckla en sak i en stor organisation.

Men det är lite negativt eftersom det finns mindre utrymme för nytänkande och nyskapande konkurrens.

Permalänk
Medlem

Var det inte Hitachi som köpte IBM:s hårddisksdivision för ett antal år sedan?

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla positiva kommentarer, vad är det som är positivt med att vi får färre hårdisktillverkare, sämre konkurens och antagligen högre priser?

/Pontus w

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Var det inte Hitachi som köpte IBM:s hårddisksdivision för ett antal år sedan?

Stämmer, och en liten del blev http://www.excelstor.com/eng/index.html om jag inte minns fel.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gerthoi:

Förstår inte alla positiva kommentarer, vad är det som är positivt med att vi får färre hårdisktillverkare, sämre konkurens och antagligen högre priser?

/Pontus w

Varför skulle detta leda till sämre konkurrens? Finns fortfarande flera hårddisktillverkare, vilket nämns i artikeln.

Permalänk
Medlem

kul att se att det inte är bara jag som läser techconnect
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/994670-wd-koper-de...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

haha, köpte du din spåkula på samma ställe som min

"i framtiden komme diskarna att gå fortare"

Dubbel fail då det inte finns någon "disk" i en SSD och den är SOLID STATE xD

Permalänk
Medlem

WD och Samsung ftw.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Känns inte alls bra, Gillar WD men har inget förtroende för IBM senare Hitachi. Vill inte få en "Deathstar" om jag köper en WD.
Har haft för mycket trassel med IBM¨Hitachi diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kadett:

Känns inte alls bra, Gillar WD men har inget förtroende för IBM senare Hitachi. Vill inte få en "Deathstar" om jag köper en WD.
Har haft för mycket trassel med IBM¨Hitachi diskar.

Säger likadant, har inte haft några problem med några diskar förutom hitachi diskarna

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Gillar WD väldigt mycket så detta gör mig bara glad Precis som de ovan sagt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

Ingen rolig nyhet, som några ovan har även jag bara haft krångel med Hitachi, kommer tänka en extra gång innan jag handlar från WD nu, synd då dem är mina favoriter...

Permalänk
Medlem

Tänk vad lite som krävs för att skapa ett dåligt rykte... tänker på Deathstar-grejen!

Permalänk
Medlem

Men blä. Usch för WD.

Permalänk
Inaktiv

Mindre konkurrens kanske blir högre pris...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyheten:

3,5 miljarder dollar i kontanter

Bara jag som tycker det låter som att någon har lagt fram ett otal portföljer med sammanlagt 35 miljoner 100-dollars sedlar (eller andra sedlar) när det står att de köpte Hitachi för 3,5 miljarder i KONTANTER? xP

Permalänk
Medlem

Toshiba? I så fall på OEM marknaden.

Samsung: Hade ett tag i F serien massvis med kraschande hårddiskar.
Hitachi: Går ofta sönder (idag, inte förr, eller var det tvärt om?)
Seagate: 7.x (nyligen iaf) krånglade mycket.

Western Digital: Rock solid, inte några problem-serier på senare som jag vet om.

Detta kom jag fram till när jag köpte alla mina komponenter för lite mer än ett år sedan. Nu har väl Samsung bättrat sig men de har fortfarande crap Galaxy S och har tillverkat många produkter av tveksam kvalité.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av Chenz:

Varför skulle detta leda till sämre konkurrens? Finns fortfarande flera hårddisktillverkare, vilket nämns i artikeln.

Ju smalare oligopolmarknad, desto större risk för kartellbildning vilket inte är speciellt bra för konsumenter.