Permalänk
Medlem

Datorn får bluescreen vid load.

Köpte en dator i delar som jag själv plockade ihop den 2010-10-04. Och nu helt plötsligt får den bluescreen vid load. När jag startar Tex. World Of Warcraft så blir det bluescreen. Men när jag bara har i idle på skrivbordet och surfar bara så är allt som det ska vara..

Det lutar åt grafikkortet som har gett upp..
När jag lyssnar på datorn hur fläktarna arbetar etc. För när datorn är på så går fläktarna upp o ner i varv..
Men har ni något annat förslag på vad det kan vara?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Ha det gött!

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 7 | Processor: Intel Core i7 3770K | Moderkort: MSI Z77A-S01 | Minne: 16 GB, 4x4096MB, DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 Mhz | Grafikkort: Asus hd 7770 (2gb) |Hårddisk: corsair Gt 120 gb, 1.5 TB samsung, 500 GB Random Disk | Nätaggregat: Corsair CX 750 W Modular | Övrig kylning: 2x120mm insug och 1x140 utblås i låda
Temperaturer: 45-50C GPU / CPU 45C I LOAD

Permalänk
Medlem

Är datorn överklockad?

Är det mycket damm i datorn, alternativt, rensar du den ofta?

Vid BSOD'en, har du noterat om det står något specifikt fel, eller en specifik felkod? Det brukar visa vart felet ligger.

Du kan ju köra något test för att pressa cpu/gpu och samtidigt hålla koll på temperaturerna för att se om dom skjuter i höjden.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forze:

Är datorn överklockad?

Är det mycket damm i datorn, alternativt, rensar du den ofta?

Vid BSOD'en, har du noterat om det står något specifikt fel, eller en specifik felkod? Det brukar visa vart felet ligger.

Du kan ju köra något test för att pressa cpu/gpu och samtidigt hålla koll på temperaturerna för att se om dom skjuter i höjden.

Hej!

Nej har inte överklocket någon hårdvara i den.. Och damm finns det inte.

Får en DMP fil men hur öppnar jag den ?

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 7 | Processor: Intel Core i7 3770K | Moderkort: MSI Z77A-S01 | Minne: 16 GB, 4x4096MB, DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 Mhz | Grafikkort: Asus hd 7770 (2gb) |Hårddisk: corsair Gt 120 gb, 1.5 TB samsung, 500 GB Random Disk | Nätaggregat: Corsair CX 750 W Modular | Övrig kylning: 2x120mm insug och 1x140 utblås i låda
Temperaturer: 45-50C GPU / CPU 45C I LOAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp3arn:

Hej!

Nej har inte överklocket någon hårdvara i den.. Och damm finns det inte.

Får en DMP fil men hur öppnar jag den ?

Drag'N'Drop in i anteckningar?

Dra hem t.ex intel burn test och Furmark och kolla om du får bluescreen på ngt av dem

Permalänk
Medlem

"Felsök och ta reda på vad Windowskraschen beror på"
http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoekning-hardvara-och-...

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg borttaget*

Jag tog bort ett inlägg som inte riktigt hade med tråden att göra.