hur formaterar jag min dator från scratch

Permalänk
Medlem

hur formaterar jag min dator från scratch

Hej, jag ber om ursäkt om det redan finns en tråd som beskriver hur man gör detta men då ja inte lyckades finna en så skapar jag en ny!

Har haft min bärbara MSI gt628 i över ett år nu och känner att det är dags för en riktig formattering.
Hårddisken som sitter i är uppdelad i två: C: 172 GB och D: 115. operativsystemet är windows 7 home premium.

Jag formaterade datorn en gång och då har allt hamnat på engelska vilket inte går att få till svenska igen utan att köpa ultimate. Går det att helt återställa datorn igen och ändra partionerna så att c: är 115 och D:172? Är det möjligt att få tillbaka til svenska igen?

fick inte méd några skivor vid datorköp.

Sorry för att ja är långdragen av mig!

Visa signatur

Stationär dator

Permalänk
Skrivet av Mirkat:

Hej, jag ber om ursäkt om det redan finns en tråd som beskriver hur man gör detta men då ja inte lyckades finna en så skapar jag en ny!

Har haft min bärbara MSI gt628 i över ett år nu och känner att det är dags för en riktig formattering.
Hårddisken som sitter i är uppdelad i två: C: 172 GB och D: 115. operativsystemet är windows 7 home premium.

Jag formaterade datorn en gång och då har allt hamnat på engelska vilket inte går att få till svenska igen utan att köpa ultimate. Går det att helt återställa datorn igen och ändra partionerna så att c: är 115 och D:172? Är det möjligt att få tillbaka til svenska igen?

fick inte méd några skivor vid datorköp.

Sorry för att ja är långdragen av mig!

Låna skivor av kompis och installera via Windows 7 skivan samt formatera hårddisken då. Licens nycklen borde finnas på undersidan av din laptop.

Annars vet jag inte riktigt hur man formaterar.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Låna skivor av kompis och installera via Windows 7 skivan samt formatera hårddisken då. Licens nycklen borde finnas på undersidan av din laptop.

Annars vet jag inte riktigt hur man formaterar.

okej tack fö svar! ska prova detta. Skriv gärna in andra förslag om ni har några

Visa signatur

Stationär dator

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag föreslår att du faktiskt kopierar din nuvarande aktivering så du slipper slösa en OEM nyckel..

Verkar också som att du är ute efter en systemåterställning från fabrik.

Permalänk
Medlem

okej men om jag nu skulle få tag på en windows 7 skiva, kan man ställa in sina egna partioner och slippa alla program från "MSI" då eller? jag vill helt enkelt rensa hårddisken helt och hållet:)
Är det säkert att man kan skriva i den aktiverade kopierade nyckeln om man gör detta?

Visa signatur

Stationär dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirkat:

okej men om jag nu skulle få tag på en windows 7 skiva, kan man ställa in sina egna partioner och slippa alla program från "MSI" då eller?

Ja