Permalänk
Medlem

Tuf Inside, Powerd by ASUS

Tänkte skapa ett litet galleri som jag kommer uppdatera med små mellanrum. Delar med mig av lite bilder på min senaste och första självbyggda dator, Enjoy

Setup:

Cpu: Intel i5 2500k 3,3Ghz @ 4.5Ghz
Kylare: CM Hyper 212+ Scythe GT 1850rpm PnP
Gpu: Gigabyte Gtx 560Ti Oc @ 1Ghz Core
Minnen: Corsair Vengeance 2x4Gb 1600Mhz
Mobo: Asus Sabertooth P67 B3 LGA 1155
Psu: Plexgear 600w 80+
HDD: Samsung F3 1Tb & Corsair Force 60Gb

Vill även tacka "The Decimater66" som hjälpte mig att bygga och dra dom j*vla kablarna åt mig! många creeds till han! Hans galleri!

Nästa beställning!

Ett till http://www.inet.se/artikel/5409095/gigabyte-geforce-gtx-560-ti-oc-1gb

Tuf Inside, Powerd by ASUS

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Najs, du får points när det är 99 färdigt

//riverstone

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiras:

Najs, du får points när det är 99 färdigt

//riverstone

haha b*tch!

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Avstängd

Bara för att du visade detta nu så blev jag tvungen att köra med mitt gtx460 och varför får jag mer cpuscore med en i5750@3,2ghz får då 39500poäng i allfall så får jag 16000poäng

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

Bara för att du visade detta nu så blev jag tvungen att köra med mitt gtx460 och varför får jag mer cpuscore med en i5750@3,2ghz får då 39500poäng i allfall så får jag 16000poäng

skulle du kunna formulera om din mening lite?

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

Bara för att du visade detta nu så blev jag tvungen att köra med mitt gtx460 och varför får jag mer cpuscore med en i5750@3,2ghz får då 39500poäng i allfall så får jag 16000poäng

Say what?!

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Medlem

Jag tror han försöker säga att han får mer Cpuscore än dig fast med en sämre processor. (i5 750?) Men det är bara min vilda gissning...

Dock tror jag han behöver öva lite på grammatiken med sina formuleringar, och dess värre också allmänbildning om att man ska stänga av PhysX i 3dmark vantage för att inte få en miss ledande och felaktig Cpuscore.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Det moderkortet ser så lustigt ut.

Fint i övrigt en eftermarknadskylare samt en fin klock hade varit kul.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Det moderkortet ser så lustigt ut.

Fint i övrigt en eftermarknadskylare samt en fin klock hade varit kul.

tycker att det va det snyggaste moderkortet jag sett faktiskt

blir ny kylare och lite klockning senare, om runt 2 veckor ska jag pressa ur den lilla i5'an

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kangaz:

skulle du kunna formulera om din mening lite?

tyckte jag va tydlig där med att säga det att jag får bättre CPU score med min i5 750@3,2ghz en va du får med en Sandybridge på en i5 @4ghz jag kan inte förstå hur men så är fallet

förstår som inte hur dom räknar ut detta i programmet

vikham: var stänger man av physics och varför skall man göra detta då jag kör 3d mark kör jag detta med orginal inställningar för om jag inte gör detta så fungerar programmet inte. jag får ingen totalscore om jag gör ändringar.

För övrigt axeptera att alla formulerar saker på olika sätt, jag kan ta att ni inte förstår och då förklarar jag hellre om , sluta klaga på felaktigt formulerade meningar osv ,det hör inte hemma här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TmN:

tyckte jag va tydlig där med att säga det att jag får bättre CPU score med min i5 750@3,2ghz en va du får med en Sandybridge på en i5 @4ghz jag kan inte förstå hur men så är fallet

förstår som inte hur dom räknar ut detta i programmet

vikham: var stänger man av physics och varför skall man göra detta då jag kör 3d mark kör jag detta med orginal inställningar för om jag inte gör detta så fungerar programmet inte. jag får ingen totalscore om jag gör ändringar.

För övrigt axeptera att alla formulerar saker på olika sätt, jag kan ta att ni inte förstår och då förklarar jag hellre om , sluta klaga på felaktigt formulerade meningar osv ,det hör inte hemma här

Av ren princip ska du stänga av PhysX i Nvidias kontrollpanel för det påverkar resultatet åt Nvidias fördel.
Det gäller då 3DMark, annars går det inte att få ett rättvist resultat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hedersmedlem

Hur är Gigabyte's kylare tycker du? Högljudd? Kylar bra? osv osv.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Av ren princip ska du stänga av PhysX i Nvidias kontrollpanel för det påverkar resultatet åt Nvidias fördel.
Det gäller då 3DMark, annars går det inte att få ett rättvist resultat.

3DMARK 11 har det avslaget som standard redan, väl?
Vet att han kör vantage, men undrar bara för egen del

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hur är Gigabyte's kylare tycker du? Högljudd? Kylar bra? osv osv.

jag tycker faktiskt om Gigabytes kylare, inte alls högljud, fläktarna går i 40% och är i stort sätt knäpptysta. när man varvar upp dem så låter dom betydligt mer men då ställde jag in det manuellt till ca 80% men när jag spelar hör jag inte den alls och håller temperaturerna under 70 grader när jag spelar BF:BC2 på max i allting. så ingen dålig kylare alls

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk

Hehe snygg kabel dragning måste jag säga ^^

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Decimater66:

Hehe snygg kabel dragning måste jag säga ^^

hmm, jag undrar varför du tycker det?

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Skrivet av kangaz:

hmm, jag undrar varför du tycker det?

Mjo undrar varför XD känns bekant på något sätt

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem

dålig dator du har kangas :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rufsig:

dålig dator du har kangas :3

du är bara avis lilla JK

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

NAjs, du får 4

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiras:

NAjs, du får 4

haha tackar.

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

vad är det för dock du använder på 3e sista bilden?

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av stfh:

vad är det för dock du använder på 3e sista bilden?

Nabs mac osx heter det och ikonerna heter Black & White elegant icons

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Plexgear agg??

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Plexgear agg??

Bättre än ACE of Sweden.

Personligen stog det mellan detta och AsRock Extreme 4 jag valde AsRock men man kan inte säga annat än att Asus kortet ser brutalt snyggt ut

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Plexgear agg??

yepp Kjell & Companys egna

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av High_fps:

Bättre än ACE of Sweden.

Personligen stog det mellan detta och AsRock Extreme 4 jag valde AsRock men man kan inte säga annat än att Asus kortet ser brutalt snyggt ut

kan säga dig att det är SJUKT snyggt och passar perfekt till mitt chassi då det smälter in

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

snyggaste mb på markanden du valdt

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle79:

snyggaste mb på markanden du valdt

kan inte bli snyggare

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

nice!! skulle vilja se ett uppkäftigt vatten bygge i den där burken! annars mkt fint!

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

nice!! skulle vilja se ett uppkäftigt vatten bygge i den där burken! annars mkt fint!

Tackar, du som kan sånt, bara att börja

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?